IDOS pro Pocket PC - pohled uživatele
Co je systém IDOS asi většina čtenářů ví - je to systém pro vyhledávání dopravních spojení v jízdních řádech veřejné dopravy. Zde se budeme věnovat jen platformě Pocket PC. Jak aplikace IDOS vypadá, jak pracuje, jaká má úskalí, jak na aktualizaci dat - zkrátka seznámení s IDOSem z pohledu uživatele Pocket PC.
Přečtěte si celou recenzi.
Přečtěte si celou recenzi.
Ja si to koupil a jsem spokojen. Mam vsak par vytek k samotne aplikaci. Vubec neni pripravena na systemy, ktere maji displaye, jenz se daji otocit o 90 stupnu. Potom se mi casto stava, ze ikonka pro klavesnici mizi a objevuje se vcelku nahodne, coz obcas je neprijemne. A take jsem si vsiml, ze vedle tlacitka kalendare je jakesi skryte tlacitko a kdyz na nej kliknu, aplikace se ukonci. Nevim jak je to a jinych systemech, ale na mem 2003SE to tak je.
Mne hlavne vadi, ze nejdou ulozit oblibene trasy. I kdyz vetsinou nemusim zadavat cely nazev zastavky, ale jen par pocatecnich pismen, stejne by bylo rychlejsi mit uz ulozene cele spojeni. Je to drobnost, ale mohli by na tom zapracovat.
350,- Kč za rok!?! Nevadí mi, když si mám program koupit, ale platit každý rok znova 350,- Kč mi přijde přehnané. Chápu, že je s tím práce, ale uvítal bych nákupní cenu programu a pak každý rok aktualizace za méně peněz. Takhle mi to přijde nefér, každý rok si koupit de facto stejný program za plnou cenu! :evil:
Ohledne toho stahovani aktualizaci pres ftp, kdyz se pripojim pres resco explorer, jde to v pohode, ale pri pokusu jit do slozky CAB nebo ZIP to vyhodi tohle nevite kde by mohla byt chyba? Na PC mi to funguje normalne...
[QUOTE="Red Dwarf"]350,- Kč za rok!?! Nevadí mi, když si mám program koupit, ale platit každý rok znova 350,- Kč mi přijde přehnané. Chápu, že je s tím práce, ale uvítal bych nákupní cenu programu a pak každý rok aktualizace za méně peněz. Takhle mi to přijde nefér, každý rok si koupit de facto stejný program za plnou cenu! :evil: [/QUOTE]
Tak to ber tak, ze si kupujes jenom updaty dat a program v hodnote 1000 Kc mas zdarma... ;)
A nikdo ti nebrani pouzivat www.idos.cz...
Tak to ber tak, ze si kupujes jenom updaty dat a program v hodnote 1000 Kc mas zdarma... ;)
A nikdo ti nebrani pouzivat www.idos.cz...
Jo - taky IDOS pouzivam a chybi mi tam oblibene body... precejenom z 80% vyrazi clovek z/domu.. :cool:
A co se ankety tyce - tam neni moznost pro me - jezdim MHD kazdy den, jinou moznost nemam, ale ze by mi to vadilo nebo jsem z toho byl unesen a mel radost, ze jim jezdim... Ani jedno - beru to proste jako fakt.
Jinak to, ze aplikace bezi jako "today" mi docela vadi..
A co se aktualizaci tyce - taky mi to neprijde zrovna fer platit kazdy rok... a model, ze se plati za aktualizace - mno - trebas MHD Brno je zdarma (aktualizace funguji dal i na prehistoricke dva roky stare verzi (narozdil od jinych JR)) Coz je takove divne - brnenske MHD mi bude fungovat i nadale se starou verzi programu, ale vlaky ne...
Mno nic - nebudu tady moralizovat o legalnosti
A co se ankety tyce - tam neni moznost pro me - jezdim MHD kazdy den, jinou moznost nemam, ale ze by mi to vadilo nebo jsem z toho byl unesen a mel radost, ze jim jezdim... Ani jedno - beru to proste jako fakt.
Jinak to, ze aplikace bezi jako "today" mi docela vadi..
A co se aktualizaci tyce - taky mi to neprijde zrovna fer platit kazdy rok... a model, ze se plati za aktualizace - mno - trebas MHD Brno je zdarma (aktualizace funguji dal i na prehistoricke dva roky stare verzi (narozdil od jinych JR)) Coz je takove divne - brnenske MHD mi bude fungovat i nadale se starou verzi programu, ale vlaky ne...
Mno nic - nebudu tady moralizovat o legalnosti
Hned na začátku musím uvést, že v podstatě žádný druh hromadné dopravy nevyužívám již několik let, ale přesto mě přístup přepravních firem poněkud udivuje. Kolik by je to asi stálo, zafinancovat jízdní řády ze svého a dát je k dispozici jejich potenciálním zákazníkům zdarma? Nejde mi na rozum, že informaci, byť v poněkud luxusnější podobě, o tom, kdy mají otevřeno, nabízejí jako placenou službu...
Pokud je mně známo, jízdní řády na webu jsou zdarma a rovněž zdarma (na 1 rok) byl IDOS pro PC na CD časopisu Computer. BTW neměli by pekaři dávat zdarma rohlíky, když už si nechají platit za chleba;) ?
Když už jsme u těch přirovnání, lépe by situaci vystihl třeba příměr se zpoplatněním telefonních seznamů či nabídkových katalogů. Dopravci by měli umět vydělávat na přepravě a ne na prodeji informací, kdy a kam jsou schopni něco odvézt, ne? A když už jsme u absurdních přirovnání (viz rohlíky vs. chleba), což takhle v restauraci zpoplatnit jídelní lístek? :D
P.S. že jsou informace na webu zdarma (neumím si představit opak), je samozřejmě chvályhodné; výrazem "luxusnější podoba" jsem měl na mysli pouze a právě aplikaci pro PPC.
P.S. že jsou informace na webu zdarma (neumím si představit opak), je samozřejmě chvályhodné; výrazem "luxusnější podoba" jsem měl na mysli pouze a právě aplikaci pro PPC.
idos.jestli ma naše ekonomika jít nahoru tak by mělo být vše placene.věci zdarma dnes bývají malokdy kvalitní a každý chce za svojí práci zaplatit .ja taky
...jsem to tady trošku zvrhnul v OT, ale když už se stalo...
Tak ještě jednou, snad už to napíšu srozumitelně pro každého: nikde jsem netvrdil, že firma, která IDOS vyvíjí, by neměla za svou práci dostat zaplaceno - to je jasné, že měla. Ale platit by ji měly přepravní firmy, nikoliv já. Stejně jako když si objednám ZDARMA katalog cestovky nebo obchoďáku, stejně jako mají firmy zavedené BEZPLATNÉ zelené telefonní linky. IDOS je v podstatě také "jenom" takový katalog, ze kterého si teprve ZPOPLATNĚNOU službu vyberu. A že to tak realizovat lze, stačí se podívat na Deutsche Bahn, kde podobnou aplikaci nabízejí, dokonce pro více platforem, a ZDARMA. A ještě vysvětlení, co to je to "zdarma": samozřejmě, že zdarma to není, perpetuum mobile neexistuje, ale hezky si to pak zaplatím v ceně využité služby. Ale vzhledem k tomu, kolik vývoj IDOSu může stát a jaký je obrat zainteresovyných firem, ani bychom to na ceně jízdného neměli pocítit. Uff.
Tak ještě jednou, snad už to napíšu srozumitelně pro každého: nikde jsem netvrdil, že firma, která IDOS vyvíjí, by neměla za svou práci dostat zaplaceno - to je jasné, že měla. Ale platit by ji měly přepravní firmy, nikoliv já. Stejně jako když si objednám ZDARMA katalog cestovky nebo obchoďáku, stejně jako mají firmy zavedené BEZPLATNÉ zelené telefonní linky. IDOS je v podstatě také "jenom" takový katalog, ze kterého si teprve ZPOPLATNĚNOU službu vyberu. A že to tak realizovat lze, stačí se podívat na Deutsche Bahn, kde podobnou aplikaci nabízejí, dokonce pro více platforem, a ZDARMA. A ještě vysvětlení, co to je to "zdarma": samozřejmě, že zdarma to není, perpetuum mobile neexistuje, ale hezky si to pak zaplatím v ceně využité služby. Ale vzhledem k tomu, kolik vývoj IDOSu může stát a jaký je obrat zainteresovyných firem, ani bychom to na ceně jízdného neměli pocítit. Uff.
Jenze problem je v tom, ze CHAPS, jakozto autor programu, neni nijak zainteresovany v danych dopravnich firmach (tj. neni prepravce). Tzn. vase priklady jsou spatne, protoze kalog cestovky vam da primo ta cestovka a Deutsche Bahn je prepravce a podava pouze svoje informace.
A chci videt, jak prepravci u nas jim radostne predavaji jak data tak penize za to, ze je nekde zobrazuji. Tohle v ceske kotline fungovat nebude. Ostatne, ty cestovky vam urcite nedaji katalog konkurence, stejne jako DB ve svem programu nebude mit jizdni rady konkurenta.
Ale jak jsem jiz jednou psal, nelibi se cena? Je tady porad "zdarma" www.idos.cz...
Howgh.
A chci videt, jak prepravci u nas jim radostne predavaji jak data tak penize za to, ze je nekde zobrazuji. Tohle v ceske kotline fungovat nebude. Ostatne, ty cestovky vam urcite nedaji katalog konkurence, stejne jako DB ve svem programu nebude mit jizdni rady konkurenta.
Ale jak jsem jiz jednou psal, nelibi se cena? Je tady porad "zdarma" www.idos.cz...
Howgh.
Vratil bych debatu zase smerem k samotne aplikaci IDOS.
Pouzivam ho denne a se stejnou frekvenci se utvrzuji v tom, ze jako aplikace je to napsane priserne. Napsat to tak, ze to zabije Today je zoufalost. Zatim jsem nenasel jediny duvod, ktery by to mohl ospravedlnovat. IDOS pro PPC asi tak nefrci, protoze neni znat zadny vyvoj. Douloho jsem byl uzivatelem IDOSu pro PC a tam se stale neco vyvijelo, pribyvala funkcknost, ale tady nic.
Navic, i pres stejnou cenu, nejsou v PPC dostupne zastavkove jizdni rady (to, co je v recenzi uvedenojako zastavkovy jizdni rad je neco jineho) - tj. casy, ve kterych projizdi danou zastavkou spoj(e).
Tez absence hledani 'Odjezdy/prijezdy' (tez znama mj. z PC verze) je pomerne citelna. Opet nechapu, proc to tam neni, kdyz data potrebne udaje nejspis obsahovuji.
K predeslym vytkam, jmenovite: absence ulozeni trasy, ukladani vlastnich rychlych voleb, pamatovani posledniho zadani, jemnejsi zadani parametru hledani (defaultni cas na prestup je obcas mimo misu) se mohu jen pripojit.
Tohle bych sui predstavoval, ze auotra recenze napadne, alepson zcasti. Kdyz uz jsme u toho: popis stahovani dat pres FTP podle mne nema v recenzi IDOSu nic delat.
Podtrzeno secteno: zatim IDOS vyuzivam a nejspis budu i dal, ale objektivne je to spis beta, nez hotovy produkt.
Drb :-)
Pouzivam ho denne a se stejnou frekvenci se utvrzuji v tom, ze jako aplikace je to napsane priserne. Napsat to tak, ze to zabije Today je zoufalost. Zatim jsem nenasel jediny duvod, ktery by to mohl ospravedlnovat. IDOS pro PPC asi tak nefrci, protoze neni znat zadny vyvoj. Douloho jsem byl uzivatelem IDOSu pro PC a tam se stale neco vyvijelo, pribyvala funkcknost, ale tady nic.
Navic, i pres stejnou cenu, nejsou v PPC dostupne zastavkove jizdni rady (to, co je v recenzi uvedenojako zastavkovy jizdni rad je neco jineho) - tj. casy, ve kterych projizdi danou zastavkou spoj(e).
Tez absence hledani 'Odjezdy/prijezdy' (tez znama mj. z PC verze) je pomerne citelna. Opet nechapu, proc to tam neni, kdyz data potrebne udaje nejspis obsahovuji.
K predeslym vytkam, jmenovite: absence ulozeni trasy, ukladani vlastnich rychlych voleb, pamatovani posledniho zadani, jemnejsi zadani parametru hledani (defaultni cas na prestup je obcas mimo misu) se mohu jen pripojit.
Tohle bych sui predstavoval, ze auotra recenze napadne, alepson zcasti. Kdyz uz jsme u toho: popis stahovani dat pres FTP podle mne nema v recenzi IDOSu nic delat.
Podtrzeno secteno: zatim IDOS vyuzivam a nejspis budu i dal, ale objektivne je to spis beta, nez hotovy produkt.
Drb :-)
Já upřesním a doplním.
1. Neplatíte za jízdní řády, ale za prohlížeč j.ř.
Ono to "přepravci by měli mít zájem" je trošku zavádějící. U MHD a na železnici je více méně jeden přepravce, ale u autobusů je v tom pěkný chaos. Velké množství velkých i malých přepravců jezdících z oficiálních i méněoficiálních zastávek a autobusových nádražích.... :?
2. Cena je dána a dle pravidla trhu (nabídka-poptávka) si koupíte nebo ne. Nemá cenu to tu více rozebírat, ani z hlediska logiky, morálky, zdravého rozumu ani jinak. Prostě to tak je. Na jednotlivých uživatelích záleží, zda si produkt koupí, použijí kradenou verzi nebo si spojení vyhledají on-line přes internet či jiným způsobem.
3. Na stávající verzi mě vadí, že při provozu zabírá hodně místa v paměti, takže spustit zároveň více j.ř. leckdy nejde. Rovněž další věci mě iritují: pokud chci přidat při vyhledávání další j.ř. musím "vyskákat" ven a přidat, resp. vybrat, co chci / nejde z IDOSu přepnout na jiný sw, musí se vždy ukončit / nemožnost předvoleb (většinou cestujete z jednoho místa) a určitě bych si časem vzpomněl i na další věci.
Když je teď čas těsně předvolební, strany slibují a dávají zadarmo, tak si také přihřeju polívčičku a dám do placu něco zadarmo. Doufám že si na mě vzpomenete, až za čas uvidíte nápisy Zdeněk Malinský for president :!: ;) :D
http://www.smartrady.com/
Zdroj:
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste] a [odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
1. Neplatíte za jízdní řády, ale za prohlížeč j.ř.
Ono to "přepravci by měli mít zájem" je trošku zavádějící. U MHD a na železnici je více méně jeden přepravce, ale u autobusů je v tom pěkný chaos. Velké množství velkých i malých přepravců jezdících z oficiálních i méněoficiálních zastávek a autobusových nádražích.... :?
2. Cena je dána a dle pravidla trhu (nabídka-poptávka) si koupíte nebo ne. Nemá cenu to tu více rozebírat, ani z hlediska logiky, morálky, zdravého rozumu ani jinak. Prostě to tak je. Na jednotlivých uživatelích záleží, zda si produkt koupí, použijí kradenou verzi nebo si spojení vyhledají on-line přes internet či jiným způsobem.
3. Na stávající verzi mě vadí, že při provozu zabírá hodně místa v paměti, takže spustit zároveň více j.ř. leckdy nejde. Rovněž další věci mě iritují: pokud chci přidat při vyhledávání další j.ř. musím "vyskákat" ven a přidat, resp. vybrat, co chci / nejde z IDOSu přepnout na jiný sw, musí se vždy ukončit / nemožnost předvoleb (většinou cestujete z jednoho místa) a určitě bych si časem vzpomněl i na další věci.
Když je teď čas těsně předvolební, strany slibují a dávají zadarmo, tak si také přihřeju polívčičku a dám do placu něco zadarmo. Doufám že si na mě vzpomenete, až za čas uvidíte nápisy Zdeněk Malinský for president :!: ;) :D
http://www.smartrady.com/
Zdroj:
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste] a [odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
Koukám, že jsem tu rozpoutal docela slušný flame. No mě jen přišlo zvláštní, že mám platit každý rok znova za něco, co jsem si už koupil. Nebo se v tom programu dělá každoročně tolik změn, že jde de facto o úplně nový program? Koupil jsem si loni Marsware WeatherPanel a taky neplatím každý rok znova, dokonce mám snad pár aktualizací zdarma... To je to, co mě na IDOSu zarazilo...
Jinak já musím před každým vyhledáváním dát SR, jinak se mi to někde kousne, buď rovnou při spouštění, nebo při vyhledávání :no: Další důvod, proč příští rok investovat 350,- Kč jinak.
Jinak já musím před každým vyhledáváním dát SR, jinak se mi to někde kousne, buď rovnou při spouštění, nebo při vyhledávání :no: Další důvod, proč příští rok investovat 350,- Kč jinak.
Já tě chápu, ale na druhou stranu pochybuji, že firmu Chaps položí, když pár zoufalců, co si verzi pro PPC koupilo si už jí příští rok nekoupí. Akorát se zbytečně rozčilujeme a ničíme si tak zdraví. :?
[QUOTE="Red Dwarf"]Jinak já musím před každým vyhledáváním dát SR, jinak se mi to někde kousne, buď rovnou při spouštění, nebo při vyhledávání[/QUOTE]
Tak v tomhle pripade bych jednoznacne kontaktoval Chaps - to rozhodne neni normalni a zadna verze IDOSu mi to nedelala..
4ZM: Jj, tak jest ;)
Tak v tomhle pripade bych jednoznacne kontaktoval Chaps - to rozhodne neni normalni a zadna verze IDOSu mi to nedelala..
4ZM: Jj, tak jest ;)
Me to take chodi bez SR, mam Looxe 720.
Ale mam i zkusenost s kominkaci s autory. Objevil jsem bug, ktery zpusobuje, ze pro den, kdy se meni cas, ukazuje spoje o hodinu spatne (schvalne si to zkuste!). CHAPS mi sdelil, ze o tom vi (ovsem nidke o tom neni ani carka), ale ze toje bug operacniho systemu a ze s tim nemohou (!) nic delat. Jako progmataro se nad tim usmivam: opichavky podle mne patri ke stadardnim nastrojum, ktere clovek musi obcas pouzit, ne tak autori IDOSu.
Rad bych zase nakonec IDOS pochvalil - je to preze vsechno minusove uzitecny pomocnik v hopasni sockou po Praze a svete.
Ale mam i zkusenost s kominkaci s autory. Objevil jsem bug, ktery zpusobuje, ze pro den, kdy se meni cas, ukazuje spoje o hodinu spatne (schvalne si to zkuste!). CHAPS mi sdelil, ze o tom vi (ovsem nidke o tom neni ani carka), ale ze toje bug operacniho systemu a ze s tim nemohou (!) nic delat. Jako progmataro se nad tim usmivam: opichavky podle mne patri ke stadardnim nastrojum, ktere clovek musi obcas pouzit, ne tak autori IDOSu.
Rad bych zase nakonec IDOS pochvalil - je to preze vsechno minusove uzitecny pomocnik v hopasni sockou po Praze a svete.
Mě na tom dost vadilo že tam dlouho neměli MHD pardubic, ale zrovna koukám že už ho tam maj tak to je v pohodě..
2 Zdenek Malinsky
ano, vytecny program, verze pro qvga funguje na variu vyborne, je zadarmo, ma prijemne gui. akorat to vyhledavani trochu pokulhava, presto vsechno nema chybu. idos at se jde zahrabat :)
ano, vytecny program, verze pro qvga funguje na variu vyborne, je zadarmo, ma prijemne gui. akorat to vyhledavani trochu pokulhava, presto vsechno nema chybu. idos at se jde zahrabat :)
to Zdenek Mainsky: Chceš říct, že jsem zoufalec? :evil: :D
to Kato: Někdy mi pomůže zvětšit pamět pro programy. Asi to budu mít moc zasekaný a chyba bude na mé straně, protože mám např. cca 6 Virtual Pages a zhruba stejný počet Today pluginů... Vybírám si, co si nechám a budu používat, takže proto. Třeba až bude těch todayů méně, tak to půjde bez SR.
Jinak abych taky chválil: moc se mi líbí, že třeba u vlakových spojení jsou psané plánované výluky a předpokládaná doba spoždění. A vítám možnost upozornění na aktualizace via RSS.
to Kato: Někdy mi pomůže zvětšit pamět pro programy. Asi to budu mít moc zasekaný a chyba bude na mé straně, protože mám např. cca 6 Virtual Pages a zhruba stejný počet Today pluginů... Vybírám si, co si nechám a budu používat, takže proto. Třeba až bude těch todayů méně, tak to půjde bez SR.
Jinak abych taky chválil: moc se mi líbí, že třeba u vlakových spojení jsou psané plánované výluky a předpokládaná doba spoždění. A vítám možnost upozornění na aktualizace via RSS.
Musím pochválit aktualizace. I když....:!: Teď v neděli od 0.00h byla změna GVD (jízdního řádu) na Českých drahách, ale aktualizace byla vydána až v pondělí po 16 h.
Vždy vyhledané spojení jelo, pouze jednou v Praze jsem potřeboval z Barrandova (od Novy) do Dejvic ("Kulaťák") a IDOS mě posílal od Smíchovského nádraží tramvají, která od 9 asi do 14 h. vůbec nejezdila. :D Přitom jsem den před tím instaloval poslední aktualizaci PID.
to Red Dwarf
Myslel jsem "zoufalců", jako že asi moc lidí si to nekupuje. To spíše se prodává verze pro PC (nakupují to podniky atd.).
Vždy vyhledané spojení jelo, pouze jednou v Praze jsem potřeboval z Barrandova (od Novy) do Dejvic ("Kulaťák") a IDOS mě posílal od Smíchovského nádraží tramvají, která od 9 asi do 14 h. vůbec nejezdila. :D Přitom jsem den před tím instaloval poslední aktualizaci PID.
to Red Dwarf
Myslel jsem "zoufalců", jako že asi moc lidí si to nekupuje. To spíše se prodává verze pro PC (nakupují to podniky atd.).
[QUOTE="Zdenek Malinsky"]Vždy vyhledané spojení jelo, pouze jednou v Praze jsem potřeboval z Barrandova (od Novy) do Dejvic ("Kulaťák") a IDOS mě posílal od Smíchovského nádraží tramvají, která od 9 asi do 14 h. vůbec nejezdila. [/QUOTE]
Dvacítka tramvaj jezdí celej den, i přes poledne, čestný pionýrský, jezdím s ní do práce i z práce a ještě občas přes den za služebními potulkami ;) .
Dvacítka tramvaj jezdí celej den, i přes poledne, čestný pionýrský, jezdím s ní do práce i z práce a ještě občas přes den za služebními potulkami ;) .
Rád bych reagoval na příspěvek pana Zdenka Malinskeho.
Není pravdou, že uživatelé, kteří si zakupují IDOS (ať už pro klasické PC nebo pro Pocket PC), platí za prohlížeč a za data neplatí. Je to právě naopak. Prohlížeč je zdarma. Platí se právě za možnost používání dat. V naší terminologii tomu říkáme licence. Ta se zakupuje vždy na jeden rok, ale nikoliv na kalendářní rok, ale na rok platnosti dat, přičemž se vychází z termínů, které stanovuje Ministerstvo dopravy pro autobusovou a drážní dopravu.
S pozdravem
Bohumír Bednařík
CHAPS spol. s r.o.
(idos@chaps.cz)
Není pravdou, že uživatelé, kteří si zakupují IDOS (ať už pro klasické PC nebo pro Pocket PC), platí za prohlížeč a za data neplatí. Je to právě naopak. Prohlížeč je zdarma. Platí se právě za možnost používání dat. V naší terminologii tomu říkáme licence. Ta se zakupuje vždy na jeden rok, ale nikoliv na kalendářní rok, ale na rok platnosti dat, přičemž se vychází z termínů, které stanovuje Ministerstvo dopravy pro autobusovou a drážní dopravu.
S pozdravem
Bohumír Bednařík
CHAPS spol. s r.o.
(idos@chaps.cz)
To ALL:
Ještě bych doplnil nějaké informace.
Naše společnost se orientuje na programování apliakcí pro platformu Windows a proto nemáme takové zkušenosti s programováním aplikací pro platformu Pocket PC (není to naše cílová platforma). Aplikace IDOS pro platformu Pocket PC vznikla pouze na základě velkého zájmu uživatelů (původně jsme o portu na tuto platformu vůbec neuvažovali).
Nicméně i přes to máme v plánu aplikaci i nadále udržovat a rozvíjet. Většina vašich připomínek (nepočítám púřipomínky k ceně) jsou velice podnětné připomínky a rádi je v budoucnosti do aplikace zapracujeme. Bohužel čas, který můžeme věnovat vývoji aplikace, je velice drahý a z ceny produktu se práce programátora nezaplatí. Proto musí být programátor aplikace využit i na jiných (lukrativnějších) projektech. Proto, prosím, neočekávejte nějaké masivní nasazování nových funkcí.
Všechny vaše připomínky jsem poznamenal do souboru připomínek, který vedeme a předáváme programátorovi aplikace.
Jinak veškeré vaše podnětné připomínky k aplikaci přivítáme na adrese idos@chaps.cz.
S pozdravem
Bohumír Bednařík
CHAPS spol. s r.o.
Ještě bych doplnil nějaké informace.
Naše společnost se orientuje na programování apliakcí pro platformu Windows a proto nemáme takové zkušenosti s programováním aplikací pro platformu Pocket PC (není to naše cílová platforma). Aplikace IDOS pro platformu Pocket PC vznikla pouze na základě velkého zájmu uživatelů (původně jsme o portu na tuto platformu vůbec neuvažovali).
Nicméně i přes to máme v plánu aplikaci i nadále udržovat a rozvíjet. Většina vašich připomínek (nepočítám púřipomínky k ceně) jsou velice podnětné připomínky a rádi je v budoucnosti do aplikace zapracujeme. Bohužel čas, který můžeme věnovat vývoji aplikace, je velice drahý a z ceny produktu se práce programátora nezaplatí. Proto musí být programátor aplikace využit i na jiných (lukrativnějších) projektech. Proto, prosím, neočekávejte nějaké masivní nasazování nových funkcí.
Všechny vaše připomínky jsem poznamenal do souboru připomínek, který vedeme a předáváme programátorovi aplikace.
Jinak veškeré vaše podnětné připomínky k aplikaci přivítáme na adrese idos@chaps.cz.
S pozdravem
Bohumír Bednařík
CHAPS spol. s r.o.
Jestlize si kupuju data, proc musim zadavat nejake registracni cislo pri instalaci IDOSu, ktery podle vas je free? Pokud si podle vas kupuji pristup k datum, tak by ty data mela byt schovana nekde pod nejakym loginem a ne takhle byt verejne k dispozici...
BTW Nebylo by v pripade, ze vase spolecnost nema (dostatecne) prostredky na dalsi vyvoj IDOSu pro PPC, lepsi jeho kod uvolnit jako open-source? Uzivatele by si jej upravili k obrazu svemu, dodelali potrebne funkce a vy byste nemuseli cist zklamane diskuze.
BTW Nebylo by v pripade, ze vase spolecnost nema (dostatecne) prostredky na dalsi vyvoj IDOSu pro PPC, lepsi jeho kod uvolnit jako open-source? Uzivatele by si jej upravili k obrazu svemu, dodelali potrebne funkce a vy byste nemuseli cist zklamane diskuze.
Data jsou chráněna heslem, které musí mít prohlížeč k dispozici. Toho heslo se dá prohlížeči sdělit pouze při jeho instalaci. Prohlížeč samotný je však zdarma a prodává se právě licence na používání dat, jejíž součástí je i získání onoho hesla (zjednodušeně řečeno - konkrétní technické pozadí Vám z pochopitelných důvodů nebudu sdělovat).
Pokud jde o open-source, pak nejsem oprávněn se vyjadřovat k obchodní politice naší společnosti. Mohu jen říct, že sběr a údržba dat (a netýká se to jen této činnosti - s IDOSem je spojena spousta další režije) se nedělá sám od sebe, ale je za tím práce několika pracovníků, jejichž práce musí být také patřičným způsobem odměněna (nikdo nepracuje zadarmo nebo Vy snad ano?). Příjem z prodeje IDOSu rozhodně nestačí na pokrytí těchto činností, ale to není důvod k tomu, abychom se tohoto příjmu zbavovali tím, že dáme IDOS veřejně k dispozici jako open-source. Jsme obchodní společnost a nikoliv dobročinný spolek.
Pokud jde o open-source, pak nejsem oprávněn se vyjadřovat k obchodní politice naší společnosti. Mohu jen říct, že sběr a údržba dat (a netýká se to jen této činnosti - s IDOSem je spojena spousta další režije) se nedělá sám od sebe, ale je za tím práce několika pracovníků, jejichž práce musí být také patřičným způsobem odměněna (nikdo nepracuje zadarmo nebo Vy snad ano?). Příjem z prodeje IDOSu rozhodně nestačí na pokrytí těchto činností, ale to není důvod k tomu, abychom se tohoto příjmu zbavovali tím, že dáme IDOS veřejně k dispozici jako open-source. Jsme obchodní společnost a nikoliv dobročinný spolek.
Asi jste mne nepochopil...
Ja navrhuji uvolneni kodu vlastniho prohlizece pod open-source (nebo nejakou shared-code licenci), ne vlastnich dat. Data by pak byla nutna chranit jinak, nez je to ted (a osobne vim, jak na to). Tzn. ze byste neprisli o prijmy za licence na data a klient pro PPC by se rozvijel daleko rychleji, coz by myslim bylo ku spokojenosti a prospechu jak uzivatelu tak vas v CHAPSu... :yes:
A tomu, ze instalacni balik (podle analyzeru samorozbalovaci RAR archiv - to neni slozite zjistit) IDOSu pro PPC je chranen heslem pri spusteni instalace, bych nerikal, ze jsou data chraneny tak, ze to heslo musi znat prohlizec dat... Prominte, ale to mi prijde, jako hodne spatny vtip... ;)
Ja navrhuji uvolneni kodu vlastniho prohlizece pod open-source (nebo nejakou shared-code licenci), ne vlastnich dat. Data by pak byla nutna chranit jinak, nez je to ted (a osobne vim, jak na to). Tzn. ze byste neprisli o prijmy za licence na data a klient pro PPC by se rozvijel daleko rychleji, coz by myslim bylo ku spokojenosti a prospechu jak uzivatelu tak vas v CHAPSu... :yes:
A tomu, ze instalacni balik (podle analyzeru samorozbalovaci RAR archiv - to neni slozite zjistit) IDOSu pro PPC je chranen heslem pri spusteni instalace, bych nerikal, ze jsou data chraneny tak, ze to heslo musi znat prohlizec dat... Prominte, ale to mi prijde, jako hodne spatny vtip... ;)
1. Jistě, ale proč se tedy na tom, jak zde bylo někým v předchozí části této diskuze řečeno, nepodílí částečně finančně také samotní přepravci?
2. Neuvažujete i o menších a regionálních autobusových přepravcích, tedy o jejich JŘ?
3. A aktualizaci dat - minulý víkend byla 2. změna GVD Českých drah (neděle 0.00 h), ale u vás aktualizace dat proběhla až v pondělí v cca 16:00 h. Ja to tak nebo se pletu? Pokud to tak je a já se nepletu, tak je to dost podstatný problém, protože hodně lidí cestuje právě v neděli (z víkendu, do škol...) a pokud se spoléhá na tento idos, možná se nedostal do cíle své cesty, protože jeho spoj byl např. zrušen nebo mu ujel přípoj.... Co vy na to?
2. Neuvažujete i o menších a regionálních autobusových přepravcích, tedy o jejich JŘ?
3. A aktualizaci dat - minulý víkend byla 2. změna GVD Českých drah (neděle 0.00 h), ale u vás aktualizace dat proběhla až v pondělí v cca 16:00 h. Ja to tak nebo se pletu? Pokud to tak je a já se nepletu, tak je to dost podstatný problém, protože hodně lidí cestuje právě v neděli (z víkendu, do škol...) a pokud se spoléhá na tento idos, možná se nedostal do cíle své cesty, protože jeho spoj byl např. zrušen nebo mu ujel přípoj.... Co vy na to?
beechere - no tak - kdyz jsou spokojeni s tim, s cim jsou, tak proc jim to rozmlouvat? Takhle jsou spokojeni vsichni - vyrobce, uzivatele i pirati... ;) Tak proc na tom neco menit? O to vic, kdyz to sam vyrobce/prodejce nechce?
Btw. ten dopis, jak to napsali je pekne napsany :) (akorat ten smysl s tema datama je fakt... ehm...)
Btw. ten dopis, jak to napsali je pekne napsany :) (akorat ten smysl s tema datama je fakt... ehm...)
Tak to jsem asi opravdu špatně pochopil. Obávám se však, že i tak to nebude možné, protože bychom museli zveřejnit minimálně i strukturu jádra celého prohlížeče - knihovny TT.dll - a ta je součástí našeho obchodního tajemství.
Pokud jde o ochranu heslem, tak jsem se možná nevyjádřil úplně přesně. Data jsou chráněna registračním klíčem. V současné době je tento klíč součástí instalace prohlížeče (pokud se budeme bavit pouze o PPC verzi) a pouze s tímto klíčem data pojedou (do budoucnosti máme v plánu tento klíč vytvářet až při prvním spuštění aplikace, nikoliv jej dodávat současně s aplikací). Při změně grafikonu Vám zůstane prohlížeč i se starým klíčem, takže stará data v něm pojedou, ale nová ne.
Pokud jde o ochranu heslem, tak jsem se možná nevyjádřil úplně přesně. Data jsou chráněna registračním klíčem. V současné době je tento klíč součástí instalace prohlížeče (pokud se budeme bavit pouze o PPC verzi) a pouze s tímto klíčem data pojedou (do budoucnosti máme v plánu tento klíč vytvářet až při prvním spuštění aplikace, nikoliv jej dodávat současně s aplikací). Při změně grafikonu Vám zůstane prohlížeč i se starým klíčem, takže stará data v něm pojedou, ale nová ne.
Proc byste to museli zverejnovat? Stacilo by, aby to melo zdokumentovane API a chybejici veci, ktere bychom potrebovali pro rozsireni funkcionality (treba odjezdy z nejake zastavky), byly z vasi strany dodelany...
To GUI a vychytavky kolem (pamatovani si oblibenych stanic napr.) si clovek uz napise sam... ;)
Pokud se budeme bavit o PPC verzi, tak to, cemu vy rikate registracni klic neni nic jineho nez heslo k samorozbalovacimu RAR archivu, ktery je stazitelny na vasem webu... To je presna definice vaseho registracniho klice... :)
To GUI a vychytavky kolem (pamatovani si oblibenych stanic napr.) si clovek uz napise sam... ;)
Pokud se budeme bavit o PPC verzi, tak to, cemu vy rikate registracni klic neni nic jineho nez heslo k samorozbalovacimu RAR archivu, ktery je stazitelny na vasem webu... To je presna definice vaseho registracniho klice... :)
To Zdenek Malinský:
Ad ) Dokážete nám poradit nějaký "fígl", jakým bychom měli dopravce (tedy soukromé společnosti) "donutit" k tomu, aby vydávali nějaké finanční prostředky na aktivity nějaké jiné soukromé společnosti (softwarové firmy)? My jim přece taky nedotujeme dopravu. Můžete sice argumentovat tím, že se vlastně jedná o jejich reklamu, ale s tím u žádného dopravce neuspějete. Ne v naší republice a v našich podmínkách.
Ad 2) O ještě větší rozmělnění autobusových dat neuvažujeme. Už tak je dost na tom, že jsme byli nuceni (z technických důvodů - paměťové omezení PPC) rozdělit data autobusů na tři soubory. Ještě větší rozmělnění dat nemáme v úmyslu.
Ad 3) Data vlaků obsahovala změny, které měly platit od 28.5. již přibližně týden před tímto datem. Dne 29.5. byla pouze provedena jedna z dalších aktualizací (viz http://www.chaps.cz/vlak05c_d.asp).
Pokud jde o garanci dat, tak Vám doporučuji si přečíst informaci uvedenou na stránce:
http://www.chaps.cz/cis-podrobnosti-k-cis.asp
z čehož vyplývá, že naše společnost nenese žádnou odpovědnost za správnost dat.
S pozdravem
Bohumír Bednařík
CHAPS spol. s r.o.
Ad ) Dokážete nám poradit nějaký "fígl", jakým bychom měli dopravce (tedy soukromé společnosti) "donutit" k tomu, aby vydávali nějaké finanční prostředky na aktivity nějaké jiné soukromé společnosti (softwarové firmy)? My jim přece taky nedotujeme dopravu. Můžete sice argumentovat tím, že se vlastně jedná o jejich reklamu, ale s tím u žádného dopravce neuspějete. Ne v naší republice a v našich podmínkách.
Ad 2) O ještě větší rozmělnění autobusových dat neuvažujeme. Už tak je dost na tom, že jsme byli nuceni (z technických důvodů - paměťové omezení PPC) rozdělit data autobusů na tři soubory. Ještě větší rozmělnění dat nemáme v úmyslu.
Ad 3) Data vlaků obsahovala změny, které měly platit od 28.5. již přibližně týden před tímto datem. Dne 29.5. byla pouze provedena jedna z dalších aktualizací (viz http://www.chaps.cz/vlak05c_d.asp).
Pokud jde o garanci dat, tak Vám doporučuji si přečíst informaci uvedenou na stránce:
http://www.chaps.cz/cis-podrobnosti-k-cis.asp
z čehož vyplývá, že naše společnost nenese žádnou odpovědnost za správnost dat.
S pozdravem
Bohumír Bednařík
CHAPS spol. s r.o.
[QUOTE="beecher"]Jenze problem je v tom, ze CHAPS, jakozto autor programu, neni nijak zainteresovany v danych dopravnich firmach (tj. neni prepravce). Tzn. vase priklady jsou spatne, protoze kalog cestovky vam da primo ta cestovka a Deutsche Bahn je prepravce a podava pouze svoje informace.
A chci videt, jak prepravci u nas jim radostne predavaji jak data tak penize za to, ze je nekde zobrazuji. Tohle v ceske kotline fungovat nebude. Ostatne, ty cestovky vam urcite nedaji katalog konkurence, stejne jako DB ve svem programu nebude mit jizdni rady konkurenta.
[/QUOTE]
Když jsem ještě používal Palm, pro který není nic jako IDOS, používal jsem aplikaci DB (Deutsche Bahn) do které se daly nasypat alespoň české vlaky. Jednalo se o systém hafas společnosti hacon, který používá skoro polovina evropy, viz. http://www.hacon.de/hafas/www.shtml , tedy to není divize DB a přesto lze aplikaci i data bezplatně stáhnout na webu DB, předpokládám, že to pre své klienty platí DB, protože DB na rozdíl od ČD dochází, že když chci aby se mnou lidi jezdili, tak bych ji měl dát jízdní řady k dispozici zdarma a co nejkomfortněji. Dofám, že tento příklad vám už zcestný nepřijde.
A chci videt, jak prepravci u nas jim radostne predavaji jak data tak penize za to, ze je nekde zobrazuji. Tohle v ceske kotline fungovat nebude. Ostatne, ty cestovky vam urcite nedaji katalog konkurence, stejne jako DB ve svem programu nebude mit jizdni rady konkurenta.
[/QUOTE]
Když jsem ještě používal Palm, pro který není nic jako IDOS, používal jsem aplikaci DB (Deutsche Bahn) do které se daly nasypat alespoň české vlaky. Jednalo se o systém hafas společnosti hacon, který používá skoro polovina evropy, viz. http://www.hacon.de/hafas/www.shtml , tedy to není divize DB a přesto lze aplikaci i data bezplatně stáhnout na webu DB, předpokládám, že to pre své klienty platí DB, protože DB na rozdíl od ČD dochází, že když chci aby se mnou lidi jezdili, tak bych ji měl dát jízdní řady k dispozici zdarma a co nejkomfortněji. Dofám, že tento příklad vám už zcestný nepřijde.
[QUOTE="beecher"]Pokud se budeme bavit o PPC verzi, tak to, cemu vy rikate registracni klic neni nic jineho nez heslo k samorozbalovacimu RAR archivu, ktery je stazitelny na vasem webu... To je presna definice vaseho registracniho klice... :)[/QUOTE]
To je jen ochrana aby si to každý nestáh, ten klíč bude nějaké magic number v kódu aplikace a stejným číslem jsou kódována data, toto číslo je jiné pro každý ročník, takže spolu chodí jen stejný ročník programu a dat.
PPC verze je chráněna jen heslem k archivu, jakmile ho získáte, už nic nestojí v cestě. PC vrze je chráněna navíc registračním klíčem, který je unikátní pro zákazníka (na rozdíl od hesla k distr archivu, které je pochopitelně pro všechny stejné.
To je jen ochrana aby si to každý nestáh, ten klíč bude nějaké magic number v kódu aplikace a stejným číslem jsou kódována data, toto číslo je jiné pro každý ročník, takže spolu chodí jen stejný ročník programu a dat.
PPC verze je chráněna jen heslem k archivu, jakmile ho získáte, už nic nestojí v cestě. PC vrze je chráněna navíc registračním klíčem, který je unikátní pro zákazníka (na rozdíl od hesla k distr archivu, které je pochopitelně pro všechny stejné.
[QUOTE="BoboCop"] Dokážete nám poradit nějaký "fígl", jakým bychom měli dopravce (tedy soukromé společnosti) "donutit" k tomu, aby vydávali nějaké finanční prostředky na aktivity nějaké jiné soukromé společnosti (softwarové firmy)? My jim přece taky nedotujeme dopravu. Můžete sice argumentovat tím, že se vlastně jedná o jejich reklamu, ale s tím u žádného dopravce neuspějete. Ne v naší republice a v našich podmínkách.[/QUOTE]
Jistě, v současné situaci to těžko bude CHAPS dávat zadarmo, jednoznačně se musí stát něco na straně dopravců, aby buď zveřejnili data JŘ ve strojově čitelné podobě nebo aby zplatili aplikaci třeba od CHAPS a poskytli ji uživatelů zdrama, jako to dělají DB.
Jenže dopravci to těžko udělají sami od sebe, měl by je přinutit stát nebo samospráva a paáky by na to mít měla DP praha je z drtivé většiny financován magistrátem, ČD státem. V jiných městech to bude asi podobně a i některé mimoměstské autobusy jsou dotovány, jenže to by musela být politická vůle.
Jistě, v současné situaci to těžko bude CHAPS dávat zadarmo, jednoznačně se musí stát něco na straně dopravců, aby buď zveřejnili data JŘ ve strojově čitelné podobě nebo aby zplatili aplikaci třeba od CHAPS a poskytli ji uživatelů zdrama, jako to dělají DB.
Jenže dopravci to těžko udělají sami od sebe, měl by je přinutit stát nebo samospráva a paáky by na to mít měla DP praha je z drtivé většiny financován magistrátem, ČD státem. V jiných městech to bude asi podobně a i některé mimoměstské autobusy jsou dotovány, jenže to by musela být politická vůle.
BoboCop: Ta vaše aplikace by se nedala využít i na vyhledávání třeba turistických cílu i s kompletním spojením jistě určitě by to bylo dražší ale bylo by to velice užitečné propojené i s mapou.jinak mám problém jenom s pražskou mhd ta se mi pořád blokuje co stím?
To ladin2:
Pražská MHD je paměťově nejnáročnější datový soubor (přestože jeho fyzická velikost tomu nenasvědčuje, může v paměti zabrat deseti až dvaceti násobek své fyzické velikosti - přesně se to nedá určit). Pokud nemáte dostatek volné paměti, je velká pravděpodobnost, že se Vám soubor nepodaří zavést. Jediným řešením je uvolnění pokud možno co největšího množství paměti (operační paměti, nikoliv paměti na kartě).
Využití naší aplikace s nějakým mapovým podkladem neplánujeme (rozhodně ne v blízné budoucnosti).
S pozdravem
Bohumír Bednařík
CHAPS spol. s r.o.
(idos@chaps.cz)
Pražská MHD je paměťově nejnáročnější datový soubor (přestože jeho fyzická velikost tomu nenasvědčuje, může v paměti zabrat deseti až dvaceti násobek své fyzické velikosti - přesně se to nedá určit). Pokud nemáte dostatek volné paměti, je velká pravděpodobnost, že se Vám soubor nepodaří zavést. Jediným řešením je uvolnění pokud možno co největšího množství paměti (operační paměti, nikoliv paměti na kartě).
Využití naší aplikace s nějakým mapovým podkladem neplánujeme (rozhodně ne v blízné budoucnosti).
S pozdravem
Bohumír Bednařík
CHAPS spol. s r.o.
(idos@chaps.cz)
Mohl bych se zeptat, proč je potřeba tolikrát více místa v paměti RAM než je velikost souboru s jízdními řády?
To milan.smart:
Je to poněkud složitější na vysvětlení. Zjednodušeně řečeno se to dá vysvětlit asi takto:
Data spojů MHD jsou si velice podobná a pro jejich uložení do vnitřní struktury souboru není potřeba ukládat celou kompletní informaci o všech spojích, ale stačí tam ukládat pouze informaci o tom, kolik spojů jednotlivé linky obsahují a o kolik minut se liší následující spoje od spoje prvního (resp jednotlivé spoje od sebe navzájem). Tím se dosáhne změnšení fyzické velikosti souboru (je to velice stručně řečeno - ve skutečnosti je to poněkud složitější, ale jistě uznáte, že Vám nebudu prozrazovat kompletní strukturu našich datových souborů). Pro výpočty je však nutné, aby byla data tzv. rozbalena do úplné podoby, což zapřičiní větší paměťovou náročnost. Uvedu příklad:
Datový soubor PID má přibližně 1000 linek. Každá linka má řekněme 200 spojů, přičemž každý spoj zabere v paměti řekněme 100 B (tohle nevím přesně, je to jen příklad). Jistě si dovbvedete jednoduchým výpočtem spočítat paměťovou náročnost (pro uvedený příklad by to bylo 20 MB).
Jedná se pouze o názorný příklad, nikoliv o konkrétní data, nicméně pro pochopení celé věci by to mělo být dostačující. Při výrobě datového souboru se však výše uvedenou "komprimací" - rozdílové informace - dosáhne zmenšení fyzické velikosti souboru na velikost cca 3MB. Soubor je pak ještě komprimován pakovacím SW (GZIP). Takže proto je tolik paměťově náročný.
S pozdravem
Bohumír Bednařík
CHAPS spol. s r.o.
(idos@chaps.cz)
Je to poněkud složitější na vysvětlení. Zjednodušeně řečeno se to dá vysvětlit asi takto:
Data spojů MHD jsou si velice podobná a pro jejich uložení do vnitřní struktury souboru není potřeba ukládat celou kompletní informaci o všech spojích, ale stačí tam ukládat pouze informaci o tom, kolik spojů jednotlivé linky obsahují a o kolik minut se liší následující spoje od spoje prvního (resp jednotlivé spoje od sebe navzájem). Tím se dosáhne změnšení fyzické velikosti souboru (je to velice stručně řečeno - ve skutečnosti je to poněkud složitější, ale jistě uznáte, že Vám nebudu prozrazovat kompletní strukturu našich datových souborů). Pro výpočty je však nutné, aby byla data tzv. rozbalena do úplné podoby, což zapřičiní větší paměťovou náročnost. Uvedu příklad:
Datový soubor PID má přibližně 1000 linek. Každá linka má řekněme 200 spojů, přičemž každý spoj zabere v paměti řekněme 100 B (tohle nevím přesně, je to jen příklad). Jistě si dovbvedete jednoduchým výpočtem spočítat paměťovou náročnost (pro uvedený příklad by to bylo 20 MB).
Jedná se pouze o názorný příklad, nikoliv o konkrétní data, nicméně pro pochopení celé věci by to mělo být dostačující. Při výrobě datového souboru se však výše uvedenou "komprimací" - rozdílové informace - dosáhne zmenšení fyzické velikosti souboru na velikost cca 3MB. Soubor je pak ještě komprimován pakovacím SW (GZIP). Takže proto je tolik paměťově náročný.
S pozdravem
Bohumír Bednařík
CHAPS spol. s r.o.
(idos@chaps.cz)
P.S. to milan.smart:
Uvedený popis se týkal pouze datových souborů MHD (hlavně PRahy). Datové soubory s vlaky a autobusy mají poněkud odlišnou strukturu i když i v nich je podobného principu použito (jen ne v takové míře).
Uvedený popis se týkal pouze datových souborů MHD (hlavně PRahy). Datové soubory s vlaky a autobusy mají poněkud odlišnou strukturu i když i v nich je podobného principu použito (jen ne v takové míře).
Nevím zda už to někdo nenapsal, předchozí diskusi jsem nečetl, ale přišel jsem na jeden fígl k urychlení startu programu.
Pokud často používáte jen jeden datový soubor (třeba MHD vašeho města) ale na PDA máte pro případ potřeby i další datové soubory, musíte při každém startu vybírat, která data se mají načíst do paměti. Pokud je ale k dispozici jen jeden datový soubor, program se na nic neptá a načte to ihned.
Udělal jsem si tedy dvě kopie programu, jednu která má jen PID (MHD Praha) a druhou která má i ostatní datové soubory (pro případ že bych zavítal na venkov bez auta ;o).
Program lze přesunout v postatě kamkoliv, jen při aktualizaci může být problém s tím, že soubory nedostanete tam kam chcete a musíte je následně přesunout ručně.
Pokud často používáte jen jeden datový soubor (třeba MHD vašeho města) ale na PDA máte pro případ potřeby i další datové soubory, musíte při každém startu vybírat, která data se mají načíst do paměti. Pokud je ale k dispozici jen jeden datový soubor, program se na nic neptá a načte to ihned.
Udělal jsem si tedy dvě kopie programu, jednu která má jen PID (MHD Praha) a druhou která má i ostatní datové soubory (pro případ že bych zavítal na venkov bez auta ;o).
Program lze přesunout v postatě kamkoliv, jen při aktualizaci může být problém s tím, že soubory nedostanete tam kam chcete a musíte je následně přesunout ručně.
[QUOTE="beecher"]
Pokud se budeme bavit o PPC verzi, tak to, cemu vy rikate registracni klic neni nic jineho nez heslo k samorozbalovacimu RAR archivu, ktery je stazitelny na vasem webu... To je presna definice vaseho registracniho klice... :)[/QUOTE]
Ten klic je v nejakem txt souboru v PDA a dostane se tam instalaci. Kdysi jsem si s tim hral. Heslo k archivu je neco jineho.
Pokud se budeme bavit o PPC verzi, tak to, cemu vy rikate registracni klic neni nic jineho nez heslo k samorozbalovacimu RAR archivu, ktery je stazitelny na vasem webu... To je presna definice vaseho registracniho klice... :)[/QUOTE]
Ten klic je v nejakem txt souboru v PDA a dostane se tam instalaci. Kdysi jsem si s tim hral. Heslo k archivu je neco jineho.
Ovšem pak ten klíč je pro všechny stejný a je součástí instalace, tj. zcela postrádá smysl a jako by tam nebyl, respektive jediné čemu brání je použití jiného ročníku aplikace a dat. Pokud si aplikaci stáhnu z weby, tak jediné co musím překonanat je to heslo k archivu.
U desktop verze posílají individuální kó poštou, který se pak zadá do nainstalované aplikace.
U desktop verze posílají individuální kó poštou, který se pak zadá do nainstalované aplikace.