Nejnovější komentáře
V tom ukázkovém videu je to zase všechno rozpatlané a ten umělý DOF je zkrátka hnusný. Ovšem sleduju to na velkém desktop monitoru.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
a ešte | od: Pali P. (43)  15.9.202119:15
Ak by sa začali využívať syntetické palivá, nemusí sa ani meniť infraštruktúra ­- čerpačky sa použijú tie, čo už sú na každom rohu. Syntetické palivá bude možné využívať aj v doteraz už vyrobených autách, u ktorých je aj životnosť väčšia ako u elektromobilov. Proste tých výhod oproti baterkovým autám je požehnane.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Gratulace... | od: Choakinek (209)  15.9.202118:02
No tak gratuluji Applu, že se konečně dostal s velikostí snímače ­(1­/1,7­") na úroveň původních profi kompaktů, kde tedy jeden z posledních zástupců, např. Panasonic Lumix LF1 je z roku 2013, čili je starý nějakých pěkných cca 8 let.

Dynamika vývoje fotomodulů u Applu je skutečně výjimečná :­-D.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
na posílení filmové ­"cinematic­" simulace efektu přeostřování tváří a výpočtové hloubky ostrosti pomocí mapování z lidaru. Efekt vypadá opravdu dobře, informace se uchovávají v metadatech podobně jako u HDR 10+ Dolby Vision a jsou k dispozici i pro pozdější post editaci. Velmi kvalitní ProRes má enkodér­/kodér hardwarovou oporu ve vyspělém A15 Bionicu. Příští rok se má iPhone 14 zaměřit na fotografický hardware a jsem si jist, že ve spojení s Cinematic modem a ProRes kodekem osloví nemálo tvůrců.

OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: skveeeleeeeee | od: Mirek55 (17)  13.9.202116:50
A není to jedno vzhledem k počtu Veyronů? Lidi co mají Veyrona by si místo něj užívali třeba v letadle, takže uhlíkovou stopu budou mít vždy velkou.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: skveeeleeeeee | od: ludek_jelinek (14)  13.9.202115:00
A kolik ubylo třeba zmiňovanému Taycanu? 40­-50­-60 %? Máte info? A kolik paliva na okruhu ­"sežere­" benzíňák? Třeba Veyron má při rychlostech > 300 km­/h spotřebu cca 500 l­/h. Samozřejmě, že spotřebu na okruhu asi nikdo příliš neřeší, ale ani bych se nedivil, kdyby Veyronu zbylo ve 100 l nádrži tak polovina. ;­-­) Veyron nejspíše bude extrém, ale stejně. Takže ten příspěvek je jen takový Tesla hate. BTW, jelikož je hodně aktuální i CO2, jakou asi tak po sobě zanechá stopu na lokální úrovni zmíněný Veyron a jakou Tesla? ;­-)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: demagogie | od: doriel (12)  13.9.202111:59
Já bych řekl, že Tesla je tak nějak i zárukou exkluzivity. Prostě máte elektorauto a ne nějaké BMW, které jenom kopíruje nápad Tesly :­) větší záruku nikdo nedá, byli by sami proti sobě. Těch horních 11% baterky je nejdůležitějších, ale výdrž 89% po takové porci kilometrů není špatná. Amerika má velké vzdálenosti, myslím že těch 320 000 km lze najezdit snadněji než po čechách.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: demagogie | od: Milan Šurkala (332)  13.9.202111:37
"Věřit tomu, že v dnešní ostré konkurenci v automotiv by si nějaká automobilka dovolila nevyužít tuhle obrovskou atraktivitu svého výrobku?­"

No však dávají. Všichni končí na 160 tisíc km, Tesla dává u některých verzí 200­-240 tkm. O Tesly se lidé doslova perou, jaký smysl by mělo dávat větší záruku? Vždyť oni nepotřebují více zákazníků, oni potřebují rychle postavit ty továrny, aby mohli konečně vyrobit ta auta, o které je zájem už s touto zárukou. S větší zárukou by byli jen sami proti sobě, protože zákazníky navíc to nepřižene a akorát by museli řešit záruku, kdyby to náhodou opravdu nevydrželo. Ta vyšší záruka v případě Tesly nedává moc smysl. Když má Tesla už teď nejdelší záruku, jaký marketingový smysl má nabízet delší? Když Audi nabídne 160 tkm a Tesla 200 tkm tak půjdete pro Audi, ale při 300 tkm už pro Teslu? V obou případech Vám Tesla nabízí více.

"Jak jsem psal, rychlodobíjení dost snižuje životnost, i když teploty nedosahují extrémních hodnot. Ono mimo ideální podmínky je i rychlé vybíjení a to v autě taky nastává, že ano.­"

Ale vždyť praxe ukazuje, že ty NMC baterky i s tím rychlonabíjením vydrží těch cca 450 tisíc km. To nejsou žádné ideální hodnoty. To jsou údaje reálně jezdících lidí. A pokud někdo najede 300 tisíc km+ s Teslou, tak to asi bude spíše člověk, který většinu toho nabíjení provede na rychlonabíjení. Takovou porci km ­(s výjimkou taxi­) nenalítáte snadno kilometrovými popojížďkami po městě. A přesto si to po 320 tkm zachovává 89 %.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: skveeeleeeeee | od: Milan Šurkala (332)  12.9.202122:01
To nevím, ale např. elektrický Jaguar pro Ring Taxi má na Nordschleife větší dojezd než původně používaný benzínový. Na okruhu se jen těžko dostane průměrný výkon přes 50 % maximálního ­(zejména je­-li to auto tak silné, že se to nedá skoro ani nikde využít, což je případ Plaidu­), obvykle to bývá okolo 30­-35 % s rekuperací. Takže se dá odhadnout průměrný výkon max. tak okolo 750*0,35=263 kW. Jelo to 7,5 minuty, což je 0,125 hodiny. Takže 263*0,125=33 kWh. A to si myslím, že jsem to hodně nadsadil a průměrný výkon bude spíše lehce pod 30 % maxima, takže bych to viděl spíše někde mezi 25­-30 kWh na jedno kolo. 60 % je nesmysl. To by muselo spotřebovat 60 kWh za 7,5 minuty, tedy 480kWh­/h, jinak řečeno, průměrně odebírat 480 kW u 750kW auta. Na tak zatáčkovité trati, kde se tolik brzdí a projíždí zatáčky rozhodně ne pod plným plynem, je něco takového naprosto nereálné.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: skveeeleeeeee | od: Mirek55 (17)  12.9.202118:36
Mně u modelu S vadí ty neuvěřitelné problémy s kvalitou. Ani u modelu co vyrábí 9 let se nejsou schopni vyhnout největším trapasům, co jiné automobilky odstraní po prvním půlroce výroby. Neumím si představit tohle koupit jako ojetinu, když to je bizár i jako funglovka.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
skveeeleeeeee | od: sroobik (5)  12.9.20211:55
a kolko baterie minula na tych 20km? 40­-50­-60%?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(1)
Re: demagogie | od: Mirek55 (17)  11.9.20217:37
Vždyť je to šílené. Tu sunon z části beru, i když je to spíš dojem než téměř jistota, protože ostatní opatrně uvádějí méně a papír snese všechno.

V Tesle ty baterky nevydrží 1,4 milionu, protože by Tesla dávala záruku větší. Věřit tomu, že v dnešní ostré konkurenci v automotiv by si nějaká automobilka dovolila nevyužít tuhle obrovskou atraktivitu svého výrobku? Vydrží nám to 1,4 milionu km, ale my dáme záruku sotva 200 tisíc jako na ty ostatní. Totální kravina. Jak jsem psal, rychlodobíjení dost snižuje životnost, i když teploty nedosahují extrémních hodnot. Ono mimo ideální podmínky je i rychlé vybíjení a to v autě taky nastává, že ano.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: kapacita lodě | od: Milan Šurkala (332)  10.9.202121:19
"1 článek je jeden kontejner­"

A na to jste přišel kde?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
kapacita lodě | od: honza1616 (28)  10.9.202121:07
Loď poveze 45 článku, 1 článek je jeden kontejner......
No tak to toho ta loď moc nepoveze, když celou nebo téměř celou nákladní kapacitu zaberou baterky
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: demagogie | od: Milan Šurkala (332)  10.9.202119:20
"Kolik na ně dává záruku výrobce?­"

V případě Tesly je to 8 let a 160 tisíc km nehledě na to, zda má LFP nebo NMC ­(u M3 SR, který jako jediný může mít LFP­). Jinak, čínské elektromobily s LFP bateriemi mají obvykle záruku na 7­-12 let.

U stacionárních LFP baterek se obvykle dává záruka na cykly ­(4­-12 tisíc­), nikoli na roky. Projektovanou životnost ­(design life­) na 20 let najdete ­(např. https:­/­/sunonbattery.com­/product­/lfp24v200ah­-modular­-lithium­/­), záruku ne.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Dost dobrý | od: Mirek55 (17)  10.9.202117:20
To že si koloběžku nabíjí sám uživatel je pro nedebilního jedince výhoda. Nasedá pak vždy na plně nabitou a nemusí se spoléhat na polovybitou jebku pohozenou někde u chodníku.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: demagogie | od: Mirek55 (17)  10.9.202117:18
Dobrá, máme tu tedy elektromobily s akumulátory co zvládnou 1,4 miliónu km ­- čínské verze Modelu 3 například. Kolik na ně dává záruku výrobce? Milion km s obrovskou rezervou? Rezerva 400 tisíc km totiž obrovská je.

Jenže Tesla tuhle záruku nedává a nedává ji ani nikdo jiný. To proto, že rychlonabíjení nepatří mezi ideální podmínky a výrobci to tají, protože nechtějí zákazníky vybízet, aby na cestách čekali x hodin.

A prosím o datasheet nějakého výrobce statické LIFEPO, kde jasně definuje životnost 15+ let. Našel jsem totiž nižší hodnoty a i ty platí pro ideální podmínky, které nejde striktně dodržet po celou dobu životnosti ani u statického aku.

OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Dost dobrý | od: doriel (12)  10.9.20218:23
"To, že za rok pronájmu utratí více peněz než za vlastní, ještě zdaleka neznamená, že je to dražší, pokud si více cení toho komfortu, že se o to nemusí starat.­"

Ano, asi tak. Sednu, jedu, zaplatím 40,­- nebo kolik to stojí a zas to postavím kam jsem dojel. Ano, pokud budu na zakoupené brndě jezdit rok, začínají mi korunky cinkat v kapse, protože jsem ušetřil. Moje koloběžka stála bezmála 10000,­- .. ale musím hlídat gumy, brzdy, někde to skladovat atp. Ale říkám FURT LEPŠÍ než auto na cesty do práce, už se mi to zaplatilo a planetu jsem taky pošetřil.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: ... | od: wrah666 (73)  10.9.20217:36
Z představy přesunu výroby zpět do Evropy ­(ačkoliv je to správný postup­) se ­"zeleným­" zpotí zadek ještě víc, než z pár ­(desítek tisíc­) lodí spalujících mazut :)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: demagogie | od: Milan Šurkala (332)  9.9.202122:18
"V úložištích už teď baterky hoří.­"

Zas to samé. Jaké baterky? LFP, NMC, NCA,, NMCA,...? Že někde v úložišti shoří NMC baterka, ještě neznamená, že tam shoří i LFP. Že tam je lithium, ještě neznamená, že se to chová stejně. Těch základních rodin lithiových baterek je přes deset typů, každý z nich se dále dělí na spoustu podtypů, různých poměrů směsí, ty mají různé řízení... takže která že to konkrétně baterka v úložišti shořela? Že je to černé, kulaté, gumové a říká se tomu pneumatika, ještě neznamená, že se to vždy chová stejně.

"Těch 20 let je jen předpoklad a 2 miliony km v elektrovoze je jen šílený blábol, pokud to tedy někdo skutečně řekl.­"

A proč by ne? Není lithiová baterka jako lithiová baterka. Přestaňte už všechny lithiové baterky házet do jednoho pytel. NMC v elektroautě 2 mil. km nedá, to je naprosto jasné ­(alespoň ne ty dnešní­). Tam jsou životnosti, a to mnohokrát ověřené praxí ­(při kvalitním teplotním managementu­), cca někde kolem 400­-500 tisíc km. Ale LFP není NMC. LFP má úplně jiné chemické složení i vlastnosti. Výrazně slabší hustota ­(asi o 30­-40 %, proto se v EV až tak často nepoužívá­), ale také výrazně vyšší životnost ­(asi 2­-5 krát­), výrazně vyšší odolnost proti požáru.... LFP mají napříč výrobci udávanou životnost na 4 až okolo 10 tisíc cyklů. I kdyby to bylo jen ty 4000 ­(a to jsou ještě ty záruční, takže praktické musí být výrazně vyšší­), tak při dojezdu 400 km ­(a 320 km při 80% ukončení životnosti­) to máme v průměru 360 km × 4000 cyklů = 1,44 mil. km.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)