Nejnovější komentáře
Možná trochu mimo | od: Pate1973  18.2.201815:32
Ale nyní chceme všichni parkovat ve stínu a pokud vynecham mega parkoviště je překvapivě mnoho parkovacích míst více méně stíněné.Za druhé co na to auta?Vite jak vypadají auta která parkuji na slunci pravidelně?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Výkrojek | od: Choakinek  18.2.201811:09
Co by taková podpora měla zahrnovat? Černé pruhy v aplikaci, které by maskovaly ten otřesný výkrojek a části displeje vedle výkrojku, které jsou úplně k ničemu?

Já bych v prostředí své aplikace připrogramoval stále se zobrazující šipku namířenou na výkrojek s textem: ­"Ten výkrojek je ale hnusný!­" :­-D
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: oreo sony | od: Jáchym Šlik  18.2.201810:27
Sony posílá aktualizace na své telefony postupně a většinou je to ovlivněno regionem ­(v tomto případě ČR­) a kde byl telefon zakoupen ­(volný prodej, O2, T­-Mobile, Vodafone­). Nejrozumnější je v tuto chvíli čekat, bohužel to někdy může trvat dny, týdny nebo j měsíce. Na internetu jsou sice návody, jak stáhnout a instalovat firmware hned, ale já bych raději počkal.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
oreo sony | od: jirk223  18.2.20185:39
zdarec mam sony f5321 x compact a tu ctu i na sony stankach ze bych mnel mit uz novou verzi androidu ale jaksi nikde mi to nenabizi ani v mobilu ani v pc aplikaci mohu poprosit o neakou radu
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: ... | od: potooczech  14.2.20187:46
Ono Rover je poháněn pomocí RTG ­- radioizotopový termoelektrický generátor, stejně jako celá řada sond. Protože sluneční svit je na Marsu a dál již příliš slabý, aby v případě solárních panelů generoval slušný výkon, který je navíc často limitován prachovými bouřemi. Ten generátor funguje na principu termoelektického jevu, kdy při spojení dvou elektrických vodičů z různých materiálů do uzavřeného obvodu a udržování jednoho spoje na vyšší teplotě prochází obvodem elektrický proud. Tedy z tepla vytváří elektrickou energii. Jako zdroj tepla se používá radioaktivní materiál. Jeho rozpad generuje ono teplo, kdy postupem času se množství tepla a celkový výkon článku snižuje. Jako palivo se používá Plutonium­-238 s poločasem rozpadu 87,7 roku, které se rozpadá na Uran­-234. Při rozpadu se uvolňuje velký počet jader Helia, jejichž energie se pak využívá.
Třeba sonda Curiosity na Marsu má v sobě skoro 5kg Plutonia a výsledný výkon je 2kW tepelné energie a 125W elektrické energie.
Tyto články mívají elektrický výkon v řádu desítek až stovek W. A obecně panuje snaha je nevyužívat zbytečně, protože v případě nehody nosiče při startu by se ze sondy stala v podstatě špinavá bomba. Ono nechcete jen tak rozprášit 5 kg Plutonia do okolí :­).
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: Hmm | od: JUWARE  13.2.201817:18
Brát solární panely, jako jediný zdroj elektrické energie je v současné době nesmysl, ale jako nouzové řešení, nebo úspora pro cestování, to už smysl podle mě dává. Sám jezdím každý všední den a o víkendech mi většinou auto jen tak stojí za domem, kde nejsou stromy. Věřím, že přes ten víkend by se zvládlo něco nabít. Nebo naopak, když by normálně došla ­"šťáva­", tak by panely mohly trochu prodloužit dojezdovou vzdálenost. Případně napájet méně důležité věci a šetřit tak hlavní baterie a energii čistě jen pro motor. Určitě mají na vozidle smysl, ale mít to jako jediný zdroj energie pro pohon je momentálně fakt leda pro toho, kdo jezdí 3x týdně 5km na zahrádku a zpět a ještě 1km na nákup a jinak mu auto stojí zaparkované na hezky osvětleném a nejlépe nadzemním parkovišti bez možnosti, že by něco na něj vrhalo stín.
Mých cca 25 ­- 30 tis. km ­/ rok je nereálných.
PS: Určitě by bylo fajn vůz ještě výrazně odlehčit. Hmotnost určitě na dojezdové vzdálenosti moc nepřidá.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Proč je nemáme | od: wrah666  13.2.201814:40
Omlouvám se.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
7.5 km denne | od: Dodinoo  13.2.201812:30
Ja prejdem cca 20 km denne a ak je zatial ucinnost clankov len okolo 20 percent tak pri ucinnosti 60 percent by som uz teoreticky nemusel chodit vobedz tankovat. Keby sa nejak podarilo znizit este vahu aut tak je to podla mna slubna buducnost.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(1)
... | od: Deluxa  13.2.201812:10
Teraz to bude zniet paranoidne ale zamyslel sa niekto nad tym co pohanalo Rover na Marse. Lebo baterie a solarne panely by take energeticke poziadavky nezvladli ani nahodou ­(s ohladom na to ze tam bolo okrem pohonu dalsich milion meracich systemov a podsystemov­) Ano spravne palivovy clanok. Ked zacnete patrat o aky palivovy clanok presne ide, rozmery, detaily, vykon nenajdede absolutne nic. Nechapem to utajovanie ked ide o buducnost nas vsetkych. Necakam technicku dokumentaciu ale spristupnenie technologie sirokym masam. Obavam sa ze baterie a solarne panely nie je cesta kam by sme sa mali uberat. Palivovy clanok na metanol alebo vodik je odpoved na nase energeticke poziadavky do buducnosti. Mozeme tu kalkulovat ako chceme spalovaci motor a solarny panel sa ucinnostou podobaju ostepu jaskynneho muza z doby kamennej...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Proč je nemáme | od: Milan Šurkala  13.2.201810:00
A co tak začít tím, že by sis ten článek nejprve přečetl? Raději to udělej, abys věděl, o čem vůbec je, než začneš psát off topic příspěvky. Nikoho zde ani nenapadlo, že by se solární auto pohánělo rovnou aktuální energií ze Slunce, ale že by Slunce nabilo jeho baterii a poté by fungovalo normálně ­(prostě klasický elektromobil­). A otázkou je, kolik té energie by mohlo vůbec nabít. Navíc, buď srovnávej kW s KW nebo kWh s kWh, protože to, cos napsal, z toho se nedá nic vyvodit. Tedy zda mluvíš o aktuální spotřebě ­(potřebném výkonu­) nebo celkové.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(0)
Proč je nemáme | od: wrah666  13.2.20189:18
Co takhle začít skromným faktem, že solární panel vyrobí v naprosto ideálním případě cca 100W­/m2. I kdyby tím byla pokrytá úplně celá karosérie, tak to za slunečného dne hodí možná 1KW. Zatímco spotřeba je někde mezi 10 a 15 KWH na 100 km. Z čehož vyplývá, že v ideálním případě by mohl ­"solární­" elektromobil jet rychlostí chúze. A to po rovině, kopec by nedal!
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(5)
Re: Bezpečnost? | od: Matematik  12.2.201815:38
Ono je docela problém porovnávat opensource a closesource ;­-)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Hmm | od: potooczech  12.2.20188:46
Solární panely na autě by možná měly smysl, pokud by se je podařilo v podstatě integrovat do laku vozidla. V překladu, pokud by povrch lakovaných částí vozidla tvořila vrstva měnící dopadající energii ze Slunce na elektřinu. Pak by se významně zvýšila plocha a tím pádem i výkon. V tomto směru se mi líbí například solární tašky určené pro střechy domů. Místo aby se střecha pokryla panely, tak bude v podstatě celá tvořena panely. Celkový výkon je někde úplně jinde a vizuálně se takový dům neliší od ostatních.
V zemích, kde je velký počet slunečních dnů by se pak dojezd na energii ze Slunce mohl přiblížit k hodnotě 10 tisíc km ročně. Což je hodnota, kterou řada rodin ujede s typickým 2. autem v rodině. Navíc by odpadly hádky o to, kdo bude parkovat v garáži :­).
Problém ovšem je, že cenově by to asi nebylo moc příznivé. Už současné elektromobily nejsou zrovna cenově příznivé a prodávají se jen díky dotacím.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(1)
Re: Bezpečnost? | od: Puppy8  11.2.201816:40
Ohledně bezpečnosti je na ­"prvním­" místě stále Android, ostatní zaostávají https:­/­/www.cvedetails.com­/top­-50­-products.php?year=2017 :­-)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Nutno podotknout, že za stejnou cenu zakoupíte například Xiaomi Redmi 4A nebo 5A s dvojnásobnou porcí RAM nebo až čtyřnásobnou porcí ROM, lepším procesorem nebo lepším fotoaparátem. Snad jedinými výhodami Nokie 2 je velká kapacita baterie a příslib aktualizace na nejnovější Android. A našla by se i další nejen Čínská konkurence, takže Nokia bude vítězit hlavně tím, že je to prostě Nokia. Tedy pokud vůbec bude vítězit. :­-)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Čistý droid, nejlepší droid | od: durib  11.2.201812:43
Preferuji naprosto čistý systém a to i bez Google services. Žádný výrobce toto však nenabízí, proto se musím spokojit s podporou komunity na XDA. Android má pověst zasekance právě kvůli všem těm nádstavbám a crapware, co se tam cpou. Při následné aktualizaci OTA se to pak celé dojebe.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Bezpečnost? | od: durib  11.2.201812:33
"zveřejňuje jej pouze výjimečně, pokud si je společnost jistá, že nemůže dojít k narušení bezpečnosti.­"
Copak Apple? Security by obscurity? Že by nebyl tak bezpečný, jak se v marketingovém oddělení tvrdí?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(0)
Supr, ale | od: durib  11.2.201810:41
Kéž by se to nesynchronizovalo na cloud. Soukromé pojišťovny po tom budou sahat jak po spasení.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
To | od: blue.sun  10.2.201820:42
by bylo vcelku trapné. Doufám, že Samsung něco tak hloupého neudělá. Sotva se vymanili z pověsti kopírovačů, už by tam spadli zase.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: Aha | od: Choakinek  8.2.201813:39
To je pravda, článek v tomto případě není úplně jasný. Možná je zde výrobou myšlen kompletní proces ­- od vývoje přes výrobu až po prodej. Podniky v Číně sice možná vyprodukovaly více hodinek, ale vlastně se tam nejspíš jen montovaly hodinky značek z jiných zemí.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)