Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak
Nejnovější komentáře
Tohle Porsche Taycan Turbo GT zní šíleně! 815 kW i na krátkou dávku je šíleně rychlé. Nemluvě o poražení Tesly na trati. Jestli někdy vyhraju v loterii, tohle je určitě na seznamu mých vysněných aut.
Odpovědět0  0
Vyvoj jevu v case byva ovlivnen sezonalitou, proto ma smysl porovnavat jen srovnatelne casove intervaly. Proto se vetsinou delaji mezirocni srovnani ­(leden leden, Q3 Q3,...­).

Pokud do vyvoje zasahne nejaka jednorazova,vyznamna udalost, ktera presune ­(uspisi­) jinak ­(relativne­) rovnomerne chovani a vyvola tak spicku nasledovanou propadem, staci nascitat jevy za dostatecne dlouhe obdobi, ktere zahrnuje jak spicku, tak propad, aby se oba vlivy vykompenzovaly. Lidi s ekomomickym vzdelanim maji urputnou snahu narvat vsechno do mesicu, ctvrtleti a pololeti, ­"protoze se to tak prece dela­". A casto se takove znasilnovani dat dela i kdyz to je zcela nevhodne.

Z grafu to vypada, ze zasazene mesice jsou v obou rocich stejne ­- prosinec a leden, ale zahrnuti dalsich 2 okolo nich asi nic moc nezkazi. Ma tedy smysl udelat mezirocni srovnani obdobi listopad az unor. Ale nic vic. Ekonomove maji v oblibe pouzivani klouzavych prumeru a maji pocit, ze se tim vsechno vyresi, ale neni to tak. Posouvanim okna dochazi k ­(ne­)zhrnuti odchylek vyvolanych udalosti a zpusobuje vykyva a potize s interpretaci.

V zatim uvedene metodice jeste 2 problemy. Symetricke okno kolem udalosti. zpusobi potlaceni jejiho vlivu, protoze do prumeru zahrnuje zbytecne moc z doby pred udalosti. Vhodnejsi by bylo vzit obdobi prosinec az unor, nebo listopad az brezen, pokud by udalost byla oznamena v listopadu a tedy zasahla i prodeje v tomto mesici.

Druhy problem je, ze uprostred roku byla jeste jedna udalost a mezirocni srovnani zahrnuje obe. Oddelit vliv obou udalosti na mezirocni zmenu nebude uplne trivialni, tak bych to asi neresil. I kdyz v metodach analyzy a zpracovani ­(digitalnich­) signalu a filtru na to metody jsou.
Odpovědět1  0
rádo se stalo
BTW: BF Goodrich Advantage All Season=Kéber Quadraxer 3 ­(lowcost Michelin­).

Pneumatika Kleber Quadraxer 3 sa javí ako spoľahlivá celoročná pneumatika s pozoruhodnými parametrami na snehu a suchu, hoci v niektorých aspektoch, ako je napríklad ovládateľnosť na mokrom povrchu, má čo zlepšovať.
https:­/­/autobild.pluska.sk­/poradca­/test­-top­-10­-celorocnych­-pneu­-pre­-rok­-2023­-oplati­-kupit­-drahsie­/7

Rozmer: 195­/65 R15 91H
Hmotnosť: 8,2 kg
Hĺbka dezénu: 7,6 mm
Cena na slovenskom trhu: 55 eur za kus; 220 eur za sadu

BTW: Moja osobná skúsenosť QUADRAXER 3ky sú tiché, spotreba OK, uvidím koľko km najazdia, teraz prvá zima.
Odpovědět0  0
Vacsina argumentov pre tu uz zaznela, ale jeden mi velmi chyba. Kvalita pneumatiky sa vekom znizuje. Ak mi sady letna+zimna vydrzia 8 rokov, po 4­-5 rokoch uz urcite nedosahuju spickove vysledky, ako ked boli nove. Ak miesto dvoch ­"zanovnych­" sad zvlast na leto a zimu mam celorocne pneumatiky, vymenim ich po 4­-5 rokoch a mam opat vlastnosti novych. A tu by som si trufol povedat, ze nova celorocka bude lepsia, ako 6 rocna letna­/zimna. Ze odbornici, ktori sa zivia skladovanim a prezuvanim nebudu tvrdit ­"kludne prejdite na celorocky, ja jest nepotrebujem­", je celkom pochopitelne. Ale pre vacsinu soferov su celorocky uplne dostatocne, a v podmienkach, ktore celorocky nedavaju, by ani letne­/zimne prilis nepomohli.
Do prace chodim rano o stvrtej, vo februari­/marci ­(unor­/brezen­) casto este mrzne, po ceste naspat o druhej poobede byva niekedy az 20°C. Takze specializovanou letnou­/zimnou pneumatikou nebudem mat aspon v jednom smere urcite ideal. Micheliny Crossclimate mame v rodine zatial na troch autach a okrem usetrenia starosti a financii s prezuvanim a skladovanim nemame ziadne problemy.
Odpovědět1  0
Zrovna včera jsem se koukal na XTB, že se propadli akcie, takže aspoň už vím důvod.
Odpovědět0  0
Jlo003 výše poslal velmi zajímavý odkaz na další testy moderních zimních i celoročních pneu, opět je tam vidět, jak dobré ty celoroční pneumatiky už dnes mohou být.

https:­/­/autozurnal.com­/test­-zimnych­-a­-celorocnych­-pneumatik­-pre­-sezonu­-2023­-2024­-video

Odpovědět0  0
Díky za odkaz na zajímavý článek. Opět mě překvapuje, jak dobře se tu projevily celoroční pneumatiky.
Odpovědět0  0
TEST zimných a celoročných pneumatík pre sezónu 2023­/2024 ­(VIDEO­) 1.11.2023
www.autozurnal.com
youtube­/Michal Karpat ­- Autožurnál TV

Po roku sme pre vás opäť pripravili dva rozsiahle testy pneumatík na nastávajúcu sezónu 2023­/2024. Porovnávať budeme 9 zimných pneumatík, z ktorých štyri sú prémiové a 5 budgetových a spolu s nimi aj 9 celoročných plášťov budgetového segmentu.

https:­/­/autozurnal.com­/test­-zimnych­-a­-celorocnych­-pneumatik­-pre­-sezonu­-2023­-2024­-video

Zimnú časť sme absolvovali v krajine snehu a ľadu vo švédskom Arvidsjari, neďaleko severného polárneho kruhu. Jarná časť na suchom a mokrom povrchu sa potom odohrala na testovacom okruhu v Nemecku.

Zoznam zimných pneumatík v teste rozmeru 205­/55 R16:
Falken Eurowinter HS02 ­(referencia­) 100%

víťaz 1. Continental Wintercontact TS 870 103,2%
2. Hankook Winter I­'cept RS3 W462 101,9%
3. Michelin Alpin 6 101,5%
atď.
Debica Frigo HP2
Goodyear Ultragrip 9+
Imperial Snowdragon UHP
Kumho Wintercraft WP52
Pirelli Cinturato Winter 2

Zoznam celoročných pneumatík v teste rozmeru 225­/45 R17:
výťaz 1. BF Goodrich Advantage All Season 100%,
2. Hankook Kinergy 4S 2 H750 98,3%,
3. Falken Euroall Season AS210 96,2%
atď.
Fulda Multicontrol
Goodride All Season Elite Z­-401
Maxxis Premitra
Nankang Cross Seasons AW­-6
Vredestein Quatrac Pro
Uniroyal AllSeason Expert 2

Zimné disciplíny
Začnime zimnými disciplínami, kde medzi zimnými pneumatikami jasne dominoval Continental WinterContact TS 870, ktorý zvíťazil vo všetkých disciplínach, jedine v handlingu sa snehu sa delil o prvé miesto s Michelinom Alpin 6. Za Continentalom sa potom s tesným rozostupom za sebou poukladali Pirelli Cinturato Winter 2, Goodyear Ultragrip 9+ a Michelin Alpin 6, s minimálnymi percentuálnymi rozdielmi. Dá sa teda povedať, že prémiové pneumatiky zúčastnené v teste sú na snehu dosť vyrovnané. Naopak najslabšie v zimných disciplínach na snehu boli Kumho Wintercraft WP52 a čínsky Imperial Snowdragon UHP, ktorí napríklad v brzdných dráhach z rýchlosti 50 km­/h na snehu zaostali o 1,7 metra. Keď auto s pneumatikami Continental už stálo, po prezutí na Kumho a Imperial išlo ešte rýchlosťou 25 km­/h.
Aj celoročné pneumatiky majú suverénneho víťaza na snehu. Je ním pneumatika Fulda Multicontrol, ktorá vyhrala vo všetkých zimných disciplínach. Najväčší rozdiel bol v brzdných dráhach, kde Fulda ostatným odskočila o viac ako jeden meter a ostatní sa potom zoradili v tesnom závese za sebou s minimálnymi rozdielmi. Najslabšie brzdila taiwanská pneumatika Maxxis, ktorá na zastavenie z rýchlosti 50 km­/h potrebovala o 2,7 metra dlhšiu brzdnú dráhu a keď najlepšia Fulda už stála Maxxis ešte išiel rýchlosťou 32 km­/h.

Mokrý povrch
Po zimných disciplínach na snehu nasledovali jarné na mokrom a suchom asfalte, ktoré zamiešali poradím.
Na vode medzi zimnými pneumatikami opäť zvíťazil Continental, ale už s menším náskokom ako na snehu. Veľmi vyrovnaným súperom mu bola pneumatika Hankook Winter I­'cept RS3. Naplno zabodovala v pozdĺžnom aj priečnom aquaplaningu. Brzdy na vode zase najlepšie zvládol Michelin a disciplíny ovládateľnosti vyhral Continental, ktorý bol druhý najlepší v brzdách a v prvej trojke skončil aj v aquaplaningoch, vďaka čomu to v mokrých disciplínach vytiahol tesne na prvé miesto. Druhá priečka v disciplínach na vode právom patrí pneumatike Hankook, tretia Michelinu a štvrtý je Goodyear.
Aj medzi celoročkami voda výborne sadla pneumatike Hankook, ktorá bola najlepšia v brzdách a v prvej trojke skončila vo väčšine disciplín. Keď auto s pneumatikami Hankook už stálo, s plášťami Fulda išlo ešte rýchlosťou 38,3 km­/h a na zastavenie z rýchlosti 100 km­/h potrebovalo o takmer 10 m dlhšiu brzdnú dráhu. Na druhej priečke v mokrých disciplínach skončil plášť BF Goodrich s dezénom inšpirovaným hierarchicky vyššie postaveným koncernovým súrodencom Michelin Crossclimate, ktorý skončil druhý v brzdách, v pozdĺžnom aquaplaningu a vyhral mokrý handling. Tretiu priečku si v mokrých disciplínach pripísal špecialista na vodu Uniroyal.

Suchý povrch
Disciplíny na suchom povrchu ukázali, že ak niektorej zimnej pneumatike sedí sneh a voda, nemusí jej automaticky sadnúť aj suchý asfalt. A tak sa stalo, že do popredia sa tento raz začali prebíjať budgetoví zástupcovia v teste.
Víťazstvo si síce aj tu pripísal Continental, ktorý bol najtichší, má nízky valivý odpor, je komfortný a aj na suchu solídne brzdí, ale len o chlp utiekol pneumatikám Falken a Kumho, ktoré dominovali v dynamických disciplínach, konkrétne v brzdách a suchom handlingu. Referenčná pneumatika Falken bola na suchom povrchu druhá, Kumho tretia. Až za nimi sa umiestnili Michelin Alpin 6, Hankook Winter I­'cept a Pirelli CinturatoWinter 2.
V teste celoročných pneumatík suché disciplíny vyhral suverénne s vysokým bodovým náskokom BF Googrich Advantage All Season, ktorý nikomu nedal šancu v brzdách z rýchlosti 100 km­/h a víťazstvo si pripísal aj v jazdnom komforte a vo valivom odpore. Celkovo druhú priečku na suchom povrchu obsadil taiwanský Maxxis, ktorému to nešlo na snehu ani na vode, ale aspoň na suchu si chuť napravil a v handlingu bol najrýchlejší, v brzdách obsadil druhé miesto a darilo sa mu aj v ďalších suchých disciplínach. Tretie miesto v suchých disciplínach patrí značke Hankook.

Na záver si to poďme celé zrekapitulovať a rozdeliť poháre víťazom. Medzi zimnými pneumatikami preukázal najviac vyvážené vlastnosti na všetkých troch povrchoch Continental Wintercontact TS870, ktorý víťazí a právom získava zlato. Striebro si odnáša Hankook Winter I­'cept, hlavne za výsledky na mokrom a suchom povrchu a bronzová priečka patrí pneumatike Michelin Alpin 6. Zároveň treba zdôrazniť, že žiaden z účastníkov testu nedostal známku zlý alebo nedostatočný, ale najhoršia udelená známka v celkovom poradí bola slabý.
Medzi celoročnými pneumatikami zlato získava referenčná pneumatika BF Goodrich Advantage All Season, ktorá v budgetovom segmente nasleduje svoj rodinný vzor Michelin Crossclimate. Striebornú priečku si odnáša podobne ako v teste zimných plášťov značka Hankook, ale v tomto prípade vďaka pneumatike Kinergy 4S a na bronzovom mieste si píšeme Falken Euroall Season. Zatiaľ čo BF Goodrich dostal známku veľmi dobrý, Hankook ešte známku dobrý, zvyšok sa musí uspokojiť so známkou slabý. Jedného zástupcu testu celoročných plášťov neodporúčame vôbec, a je ním Goodride All Season Elite.

Odpovědět0  0
"tak toto je velmi ale velmi mylné, proto jsem i řádově desítky let předplatitelem dtestu abych dal na relevantní testy­"

1, To Vás sice šlechtí, ale má to jeden problém. Jednak je to jen jeden zdroj, ideálně to chce těch zdrojů více.

2, ­"Nebudu to ani číst​­" To je přesně ta špatná strategie. Jestli Vám tak moc jde o rozšíření obzorů a relevantní testy, tak pokud něco odporuje Vašemu přesvědčení, tak snad o to více by Vás mělo zajímat, proč to někde jinde vyšlo jinak, než jste si doposud myslel, ne? Ale ne, Vy ­"to nebudete číst­".
Podle mě je ideální se právě na takový test podívat a ­(hodně rychle­) zjistit, zda měl nějakou rozumnou metodiku testování, zda to proklepnul pořádně,... Nevím jak to testoval DTest, ale asi bych více věřil někomu, kdo se profesionálně zaměřuje na pneumatiky, testuje to profesionálně na dedikované trati s mnohaletými zkušenostmi,... Těm bych asi v tomto věřil více než DTestu. A znovu, 4 roky mohou být dlouhá doba.
Odpovědět1  0
Ano, marketing je, že univerzální pneu je špatné. Protože potřebují prodat 1x letní a 1x zimní sadu.
Na univerzály jsem přešel před 12 lety, už dojíždím 2 sadu. Dojíždím ne z pohledu dezénu, ale že po 6. letech dělám obnovu.
Podstatný je roční nájezd vozu, prostředí ­(nížina x hory­).
Pneumatiku nevybírám podle toho, která značka zvítězila v testu. Ale projdu si ten test celý a hledám pneu, které v mých podmínkách má nejlepší vlastnosti. Pro mě jsou důležité tyto stavy: brždění za sucha, za mokra, na sněhu. Hlučnost, životnost.
Odpovědět1  0
"na rozdíl od Vás mě ale zajímají i fakta a ne jen nějaké dojmy­"
tak toto je velmi ale velmi mylné, proto jsem i řádově desítky let předplatitelem dtestu abych dal na relevantní testy.
na rozdíl od některých, jsem k některým věcem skeptický. A jak tvrdíte ten vývoj, tak z vlastních zkušeností i ze zkušeností lidí okolo, se spíše nevyvinul ten produkt ale dle těch klínů v hlavě co někteří mají tak marketing. Bo co za kraviny jsou schopní někteří markeťáci navykládat že zvládne jejich produkt, tak z toho jako technicky vzdělaného a živícím se v oboru nasazování průmyslové automatizace mi zůstává rozum stát.
Odpovědět0  1
4 roky je dost, když si vezmete, že tři nové modely za poslední rok upravily pořadí tak, že nejlepší celoročka z roku 2023 je nyní až na 4. místě.

Dívám se např. na testy AutoBildu z roku 2022 ­(https:­/­/www.adac.de­/­-­/media­/pdf­/tet­/adac­-broschure­-winter­-u­-ganzjahresreifen­-2022.pdf­), brzdné dráhy:

Suchá cesta, léto: letní 25,9 m, nejlepší celoročka 27,3 m, zimní 31 m ­(1,4 m od letní, 3,7 m od zimní ­- rozhodně blíž k té lepší­)
Sníh: letní 63,1 m, celoročka 29,4 m, zimní 29,1 m ­(33,7 m od letní, 0,3 m od zimní ­- rozhodně řádově blíž k té lepší a fakt nevím, kde tam vidíte převlečenou letní pneumatiku­)
Mokrá cesta, zima: letní 42,7 m, celoročka 37,6 m, zimní 36,2 m ­(5,1 m od letní, 1,4 m od zimní ­- opět výrazně blíž k té lepší­)
Mokrá cesta, normální: letní 37,6 m, celoročka 37,6 m, zimní 41 m ­(0,0 m od letní, 3,4 m od zimní ­- stejně jako ta lepší­)

Dojmy z celoročních pneumatik jsem měl stejný jako Vy, na rozdíl od Vás mě ale zajímají i fakta a ne jen nějaké dojmy. A fakta ukazují, že špičková celoroční pneumatikou dokáže být dobrou letní i dobrou zimní pneumatikou najednou ­(logicky ne špičkovou­). Každopádně špatná celoročka dokáže být průšvih jak blázen.
Odpovědět1  0
No, dovolím si nesouhlasit.
Pro hodnocení testu je důležité, jak vzniká. Když se podíváte na video, tak si troufnu tvrdit, že tohle je profesionální způsob. Dále, na uvedeném zdroji máte možnost změnit váhu hodnocených parametrů, dle svých preferencí. A na základě změřených hodnot to následně přepočítá na vítěze dle Vašich vah. Tolik k testu.
K volbě pneu. Pokud Vás netrápí peníze, tak si samozřejmě dopřejte tolik pneumatik, kolik chcete. Pokud potřebujete auto provozovat s minimálními náklady, tak možná cesta úspor je zvolit univerzální pneu. ALE. Pro tuto volbu je podstatné, kolik km ročně najedete a v jakém prostředí. I malý nájezd, v horském prostředí je jasná volba zimní pneumatika. Celoročně. A malý nájezd v nížině, kde sníh je 2x za zimu a to půl dne, zbytek je jízda na mokru, tak univerzály udělají dobrou práci.
Důležité je, v jakých klimatických podmínkách a s jakým nájezdem auto provozuji.
Odpovědět3  0
"Nebudu to ani číst­"

Takže pak šíříte názory, které se nezakládají na datech, ale jen dojmech. Aspoň, že se přiznáte.

"Názor odborníků je že se to chová jako převlečená letní pneumatika.­"

Názor odborníků z kterého roku? A kterých odborníků? V této oblasti jde vývoj hodně rychle kupředu. A vzhledem k tomu, že celoročky jsou v podstatě zimní směsi a nikoli letní ­(obvykle mají i označení 3PMSF zimních pneumatik­), tak to o převlečené letní pneumatice zní poněkud zvláštně. A praktické výsledky tomu také dávají za pravdu.

https:­/­/www.tyrereviews.com­/Article­/2023­-24­-Tyre­-Reviews­-All­-Season­-Tyre­-Test.htm tady trochu starší test.

Tak třeba brždění na sněhu: Letní pneumatika 37,7 metru, celoročky 18,2­-19,8 metru, zimní 17,6 metru.
Trakce na sněhu ­(akcelerace 5­-40km­/h­): Letní pneumatika 12,7 s, celoročky 5,6­-6,5 s, zimní 5,4 s
Jízdní vlastnosti ­(doba ujetí okruhu­): Letní pneumatika 115,6 s, celoročky 84,2­-89,1 s, zimní 82,4 s

Opravdu to má blíž k letním než k zimním? Vůbec bych neřekl, fakt nevím, kde tam tu převlečenou letní pneumatiku vidíte. A v letních disciplínách to má výsledky dost podobné, rozhodně tam nejsou tak obrovské rozdíly jako mezi letní a celoroční na sněhu.
Odpovědět2  1
Nebudu to ani číst. Názor odborníků je že se to chová jako převlečená letní pneumatika. A já vyžaduji aby se i letní pneumatika chovala naprosto dokonale, i na blbých zimních když jsou o něco užší mám strach i když je třeba teplo
Odpovědět0  5
Titulek je divnej. Ten muž prodával skalping?
Odpovědět0  1
Tak ona 911 je sama o sobě na Nürburgringu děsně rychlá i mezi spalovacími auty. Je to prostě nízké kupé. Nesmíme zapomínat na to, že Taycan je čtyřdvéřový sedan, tedy skoro o 40cm delší auto, také o 10 cm vyšší. Když se podíváme např. na spalovací Panameru Turbo s 550 koňmi, tak ta 510koňová 911 je o 34 sekund rychlejší ­(no spíše tak 29­-30 sekund, protože Panamera to jela na delší verzi okruhu­).

Ve výsledku tak Taycan Turbo GT drží rekord mezi všemi čtyřdvéřovými auty ­(tedy i ve srovnání se spalovacími­), a to přesto, že jel na delší verzi okruhu. I s tím překonává např. 640koňový Huracán nebo McLaren 720S, které to jely na kratší verzi.
Odpovědět0  0