reklama
Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Aplikace
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky
Příslušenství
Tablety
Wearables
Ostatní
O nás  |  Napište nám
Google News  |   Facebook  |  Twitter
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak
Nejnovější komentáře
Tak to Twingo se svými oblými tvary vypadá dobře, ale ta světla tomu bohužel dávají punc hračky pro tříleté děti. Škoda.

To druhé auto ­(v článku níže­) je pak otřesné celkově.
Odpovědět0  0
fu to auto je hnus priam k zbliti velebnosti
Odpovědět0  1
Samozřejmě, že menší objemy jsou náchylnější k nižší životnosti obecně ­(v průměru­) při stejném výkonu.
Jsou větší tlaky na ojnice, hřídele...
Nejlepší životnost a relativně čisté emise ­(až na CO2­) mají nepřímovstřikové benzínové atmosférické motory. Zejména ty japonské, ty navíc patří mezi nejspolehlivější motory na světě.
Odpovědět0  0
Není pravda. Palivo nevybuchuje v žádném motoru.
Jen diesel pracuje s vyšší kompresí a někdy s vyššími vstřikovacími tlaky. Ale v žádném motoru nedochází k explozi, ale expanzi. V podstatě je u obou řízená expanze. Výše tlaků v motoru po vznícení nebo zážehu není rozdílem mezi explozivním hoření ­/výbuchem­/ a expanzním hořením.
Odpovědět0  0
Jasně, je problém rozlišit o jakou vadu se jedná. To s jakým spěchem politici, konkrétně zelení tlačí na elektromobilitu se ovšem podepisuje na faktu, jak moc se baterie zkoušejí a jak často se dostanou do výrobního procesu i s vadou, byť skrytou. A to se nebavíme o tom, že elektřiny je málo na napájení toho všeho + odpad s baterii a samotné výroby energie. A to vůbec nemluvím o rychlonabíjecích stanicích, už jenom výkon řádově ve stovkách kw může časem způsobit selhávání baterie takový příkon bez ujmy snášet. Samo o sobě může i nevhodné a necitlivé zacházení způsobit požár. Ale to, že politici tlačí na pilu a honí se termíny je v drtivé většina příčina těchto požárů.
Odpovědět0  0
A to rozlišení. V čase 11:24 zazoomuje a vidíte snad i strukturu silnice ;)
Odpovědět1  0
Hezké auto, seděl jsem v tom a pánové, to je nádhera. Škoda, že si na tohle asi nikdy nevydělám :D
Odpovědět0  0
Nejzajímavější na tom videu za mně je, že bylo nejspíš natočené dronem DJI Mavic 3 ­(jelikož jeho předchozí video v kterém bylo i několik záběrů z tohoto je právě test onoho dronu­). Protože bych si nikdy nemyslel, že takovéhle záběry bych ním dokázal natočit. Přeci jen asi k něčemu ta drahá mašinka bude. :­-­)
Odpovědět1  0
že ten proces má ­"odčerpávat­" vzdušnou vlhkost? Jestli tomu tak je, tak to je pěkná hovadina, to přece může mít nedozírné následky na klima, ne? :­-o
Odpovědět0  0
"Ono je dost zvláštní argumentovat u manuální převodovky pomocí jejího imaginárního zablokování.­"

No ale o to přesně jde. Upozorňuji, já neříkám, že Dacia je rychlé auto, a že třeba Citigo je pomalejší. Dacia je patrně nejpomalejší auto na trhu, v tom s Vámi souhlasím. Já říkám, že pro běžně jezdícího řidiče bude dynamičtější, protože běžný řidič zpravidla nejezdí na nejnižší možný stupeň, aby tam měl co nejvyšší výkon, a obvykle nerad podřazuje. V tom to je. Já tu manuální převodovku neblokuji, to si ji sami blokují běžní uživatelé tím, jak ji obvykle používají.

Já si taky podřazuji, když chci výkon, stejně jako Vy. Já si o ten výkon umím říci. Ale je plno lidí, kteří ne ­(a to se týká především cílovky té Dacie­). A o to mi jde. Běžnému uživateli jezdícímu v běžných podmínkách, tak jak běžně řadí, ta Dacie bude nabízet v průměru skoro dvojnásobný výkon než třeba 44kW Citigo. A ještě nebude řadit, ještě nebude mít odezvu otupěnou emisními normami... Když mu dáte totéž Citigo v automatu, tak se to pochopitelně obrátí, protože automat mu tam ten výkon s podřazením pošle, když mu to dá najevo sešlápnutím plynu. Ale to spousta řidičů s manuálem neudělá.

Stejně tak tento Wuling. Má sice 24 kW, ale v praxi to bude po městě lítat podobně, jak by tam byl minimálně 40kW spalovák. To není auto určené k tomu, aby s tím člověk na otočku jezdil Peking­-Šanghaj a zpět. Tak ho podle toho nesuďme.
Odpovědět0  0
Prosím seznam aut co se prodávají v EU a jsou dynamicky horší než eDacia. Moc jich není, co? Pružnost v nízkých rychlostech nepopírám.

„Třeba 80​­-120km​­/h......Auris 1.6 s max. 97 kW to na šestku zvládne za 18,5 sekundy.­"
Možná by bylo lepší si podřadit na pětku. Ono je dost zvláštní argumentovat u manuální převodovky pomocí jejího imaginárního zablokování. Když chci zrychlovat pomalu a šetřit palivo, tak tam tu šestku nechám, když chci předjíždět nebo z jakéhokoliv jiného důvody zrychlovat víc, tak podřadím.

Uznávám výhody automatu a že někdo nerad řadí, ale to taky můžeme začít měřit akceleraci 0­-XXX km­/hod při rozjíždění na osmý převodový stupeň ­- viděl jsem jako důkaz síly motoru V8, ale normální to není. Závěr by byl ­- eDacia je za tu cenu takové rumunské Ferrari.
Odpovědět0  0
"Spring je dobrý­­/snesitelný jen v akceleraci 0­­-50 km­­/h.­"

A kde na to pořád chodíte? Srovnejme to třeba s Aurisem 1.6­/97kW. Třikrát vyšší max. výkon. A teď několik různých situací. Auris vs Spring:

1­) 30km­/h, 2. stupeň: 29 vs 26 kW
2­) 40km­/h, 3. stupeň: 26 vs 33 kW
3­) 50km­/h, 4. stupeň: 24 vs 33 kW
4­) 70km­/h, 5. stupeň: 29 vs 33 kW
5­) 90km­/h, 6. stupeň: 33 vs 33 kW

Toto jsou myslím docela typické stupně, které budete mít v této rychlosti. A teď si ještě představte, že bychom tam do toho zamíchali hmotnost 970 kg vs 1230 kg:

1­) 30km­/h­/2.st: 23,6 vs 27 kW­/t ­(vyšší výkon na tunu má na 2. stupni od 33 km­/h­)
2­) 40km­/h­/3.st: 21,1 vs 34 kW­/t ­(vyšší od 60 km­/h­)
3­) 50km­/h­/4.st: 19,5 vs 34 kW­/t ­(vyšší od 80 km­/h­)
4­) 70km­/h­/5.st: 23,6 vs 34 kW­/t ­(vyšší od 95 km­/h­)
5­) 90km­/h­/6.st: 26,8 vs 34 kW­/t ­(vyšší od 110 km­/h­)

Když pojedete v 90 km­/h na pětku, tak ten Auris má 39kW vs 33 kW u Springu a po započítání hmotnosti jsme na 31,7 vs 34 kW­/t. To byste asi nečekal, že? Já kdysi taky ne, dokud jsem si to nespočítal. Mně to zas tak letargické nepřijde ­(pravdou ale je, že praktické naměřené hodnoty Springu za teorií o něco zaostávají­). Teprve když pojedeme 90 km­/h na čtyřku, tak jsme na 49 kW, takže s hmotností pak na 40 vs 34 kW­/t.

Maximální rychlost a zrychlení z 0 na 100 km­/h má Spring díky nízkému max. výkonu hrozné, ale pružnost bude pro běžné potřeby znatelně lepší než u mnoha papírově silnějších aut ­(lidé neradi řadí a cílovka obzvlášť­).

Třeba 80­-120km­/h. Dacia uvádí hrozivých 26,2 sekund. Celou dobu má 33 kW, Auris 1.6 s max. 97 kW to na šestku zvládne za 18,5 sekundy. Pro zajímavost, 44kW Citigo to prý dá za 23,0­-24,4 s, u testů 55kW verze jsem našel 21,9 až 25,8 sekundy. Je ten Spring opravdu tak dramaticky pomalejší a použitelný jen do 50km­/h?

A teď elektrické Citigo­-e iV 61kW. 0 až 100 km­/h za 12,3 s ­(o trochu lepší než Citiga 44kW a 55kW se 14,4, resp. 13,2 s­), ale pružnost 80 až 120 km­/h za 8,4­-10,5 sekundy. To je polovina až třetina jejich času.
Odpovědět0  0
Spring je dobrý­/snesitelný jen v akceleraci 0­-50 km­/h. Jestli to někomu za tu cenu stačí a nebude jezdit často mimo město, tak ať kupuje. Krouťák od nulových otáček, žádné řazení a okamžitá reakce elektromotoru není všemocná. Já si raději ten spalovací motor v případě potřeby vytočím jak já zvolím za vhodné.

Odpovědět0  0
"Ta Dacia je v této disciplíně takový šnek­"

Ale vždyť o tom se nikdo nepře. Znova, při požadavku na maximální akceleraci do 100 km­/h je to šnek a výše už úplně. V tom s Vámi naprosto souhlasím. Ale pro jízdu ve městě, pro kterou je to auto určeno, bude příjemnější a dynamičtější než mnohem silnější vozy. Za první nemusíte řadit, takže tam neztrácíte čas a nemusíte hlídat, co máte zrovna zařazeno, vždy máte pod pedálem maximum toho, co je vůz schopen dodat.

Jakmile má Citigo dvojku ­(na kolech cca 600­-700 Nm­), Spring má na kolech 900 Nm ­(do cca 35­-40 km­/h, pak to začíná klesat­). A když člověk při 40 km­/h v Citigu zařadí trojku ­(to snad považujete za normální realitu, alespoň mně přijde jízda na trojku cca 40 km­/h po městě normální­), tak z těch 700 Nm máte pod pedálem k dispozici najednou necelých 400 Nm. Spring tam má ještě 850­-900 Nm převod nepřevod, protože má jen jediný. Pro srovnání, můj dvoulitrový benzín má na trojce při 40 km­/h také okolo 900 Nm. Jako jo, můžu mít pořád jedničku a mít tam 2700 Nm, Dacii rozsekat napadrť, ale takto si to běžně jedničkou 40 km­/h po městě opravdu nehrkám.

Když dáte závod Š120 a Spring, tak to možná vyhraje ta stodvacítka ­(podle toho, kolik koní jí po těch letech zbyde­). Ale pusťte je do města a sledujte. 120 má na trojce při 40 km­/h asi nějakých 17 kW, Dacia 33 kW. To je dvojnásobek a tolik tam mám na trojce na dvoulitru. Zatímco Dacia má mezi 40 a 50 km­/h pořád 33 kW, Citigo je na pouhých 15­-19 kW, já na dvoulitru na 33­-41 kW­(!­). Samozřejmě, když budu chtít a podřadím na 2, tak jsem na 49­-63 kW a Dacia nemá šanci držet krok. V případě Citiga na dvojku to máme 27­-35 kW. Ani tady té ­"lemře líné elektrické­" neujede, vyšší výkon bude mít chvilku. Ale pokud ten člověk nepřeřadí na tři, od těch 50 km­/h do 90 km­/h bude té Dacii ujíždět velmi pěkně. To je jasné.

To, na co se tu snažím upozornit, je to, že běžní řidiči nejezdí na dvojku s Citigem rychlostmi 50­-90 km­/h ­(nebo na trojce od cca 75­-80 km­/h­), kde má teprve ten vyšší výkon než Spring.
Odpovědět0  0
Akcelerace 0­-100 km­/hod je obecně uznávaná metoda určení dynamiky vozidla. Jedu z vedlejší na hlavní, kde je povolená 90 km­/hod a chci se co nejrychleji dostat na tuto rychlost, protože nechci moc omezit auta za mnou. Ta Dacia je v této disciplíně takový šnek, že i kdyby byla v jinak definované akceleraci lepší, tak je to málo. Malé auto do města nemusí nutně znamenat, že mimo město to s ním bude peklo. Minimálně tu akceleraci 0­-90km­/hod by každé schválené auto mělo dát pod určitou hranici, kterou ta Dáčka překračuje viz to srovnání se stodvácou ­- máme rok 2021.
Odpovědět0  0