Nejnovější komentáře
spekulace | od: shasler (69)  5.8.202010:06
Jestli to není důsledek toho, že funkci asistenta stále nazývají Autopilotem a ­"řidiči­" pak mají pocit, že nemusí řídit...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Nač to... | od: mlsný amatér (8)  3.8.202010:41
Dělat jednoduše a levně, když to jde složitě a draze, že? Kdysi dávno jsem si do Š 105 L na koleně za pár šupů vyrobil a sám namontoval plynule ovladatelný cyklovač stěračů, stačil mi na to, ­(od první čárky na schematu až po nasazení knoflíku na hřídelku potenciometru, jeden víkend, ­(nejdéle trvalo vyschnutí kalafunového laku na tišťákové destičce­).
Fungovalo to perfektně, bylo to jednoduché a blbuvzdorné, takže jsem jich vyrobil a namontoval melouchářsky několik desítek. Dnes je něco podobného nemyslitelné; firmy dělají vše pro to, aby zákazníkům ztrpčovaly život a mohly jim tahat neustále peníze z kapes.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(0)
To se správněji píše ­- zapůjčí! ­"Trochu­" rozdíl, ne? ;­-­) I tak jde o francouzský eko­-socialismus :­-­( A´t to stojí co to stojí... Aneb všem seberem a jen někomu, vyvoleným..., ­"dáme­" :­-­)­) ..............................

Apropo elektromobil kouří, dokonce i když se nenabíjí! Musí se pro nej udržovat napětí v zásuvce a výkonová rezerva a jeli výroba ještě i z uhlí, tak kouří! :­-­/ Jen jinde ;­-­) Když mojím moderním skoronekouřícím dieselem moc nejezdím a stojí většinou v garáži, dokonce nekouří vůbec! :­-­) Dokonce i stojící koně ve stáji mají stále spotřebu ­(sena­) a kouří, ehm, vlastně prdí... No dobrá ­- vypouští metan, či jak se to řekne odborněji :­-­))
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Hovadina | od: Choakinek (135)  24.7.202021:46
Je to ­"hovadina­". Hraní náročných 3D her na Androidu strašně saje baterku, ani 6000 mAh baterka nedokáže zázraky. Prostě není možné chtít, aby si člověk s sebou do kapsy mohl vzít vše ­(alespoň ne dnes­).

Za zlomek ceny toho telefonu lze koupit pořádné ­"herní­" PC a na cestách je možné se spokojit s ­(graficky­) jednoduššími hrami.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(1)
:) | od: wrah666 (68)  14.7.202021:49
Pěkně. A podobných výrob bude jen přibývat. Je nemálo oborů, kde jsou vlastnosti a jakost výrobku důležitější než cena. Nebo ani nejdou ­"klasicky­" vyrobit. Nebo třeba díly na veterány, které již nejsou k mání. Prostě to protáhnete skenerem, necháte přechroustat počítačem a druhý den ráno máte fungl novou součástku..
PS: Nemluvě o tom, že dolů jde i cena tiskáren na kov. A jak to bude cenově dostupnější, tak to šíření těžce napomůže. ­(Pamatujete nástup carbonu? Napřed ­"kosmická technologie­", ruční výroba, neskutečně drahé.. Dneska relativně běžná sranda. Nebo co keramické nože? Co počítače? Mobily?)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(0)
:/ | od: batmaster (7)  14.7.202021:05
Navýšení jsou cca 4%. Zajímalo by mě, jestli by se taková věc vyplatila ­(za cenu výroby­) u obyčejného auta, kterému přidá tak 4 koně ­(cca 2kW­). Asi ne. Jako technologická zajímavost dobrý, praktické využití v masovém měřítku nulové. :­/

OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(2)
BMW | od: Denisaden (2)  3.7.202012:21
Těší mě vylepšení odhlučnění u podběhu vozu, u minulého modelu jsme do toho s manželem ještě trochu investovali. Dělali jsme odhlučnění některých části zvlášt a to u https:­/­/www.2din.cz­/odhlucneni­-podle­-umisteni­-ve­-voze­/ . Zůstali jsme velice spokojení :)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Konečná | od: Choakinek (135)  27.6.202021:47
No vida, tak to bych si za maximální částku, kterou jsem ochoten za telefon dát, odnesl domů chipset od Qualcommu. Vystavil bych si ho do skleněné vitríny a každý den bych si vyčlenil alespoň 10 minut času na to, že bych se na něj díval. Obdivoval bych pravidelnost chipsetové architektury a tak podobně.

Teď vážně: bublinový efekt je u telefonů čím dál více patrný. Nejde o to, že se nenajde dost lidí, kteří jsou schopní dát nesmyslné částky za telefon, jde o to, že jen tak zadarmo to nikdo neudělá. Proto musí výrobci stále víc a víc představovat absurdní parametry. Tohle má v sobě už z principu zakódovanou konečnou, to je zcela zjevné.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(0)
Re: Modré z nebe | od: Sakini (6)  19.6.202018:53
Ty mínusy mě nepřekvapují, od zelených aktivistů jsem už zažil horší. Je ohromně jednoduché věřit v jakousi dokonalou utopii, ideálně s titulem z fakulty filozofie nebo něčeho podobně technicky užitečného. Opírám se o 22 let praxe v chemii, plus vývojovou praxi v oblasti ropných produktů v posledních letech, a na svém názoru si můžu klidně stát dál.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Palivo z popela... | od: ODSakEda (10)  19.6.202018:38
Výroba paliva, namísto jeho nalezení??? To nemůže fungovat! Energii je třeba najít, těžit a né vkládat ztrátově a pak ztrátově zase uvolňovat...

Podobně nesmyslně argumentují mnozí zastánci vodíkového paliva ­- že šak vody je v moři dost a dost :­-­)­)

Jenže! ­- voda je defacto taky pomyslný popel! Vzniká, podobně jako CO2 spálením benzínu, spálením Vodíku. Tedy, že nejprve se energie musí do Vodiku ­(jeho výroby­) vložit! Ztrátově! A pak uvolnit ­(hořením a převodem na pohyb klasiky­) opět ­(tepelně­)ztrátově!!!...

Takže Vodík, pominuli jeho další nectnosti, není ani tak zdrojem energie, jako ropa, dřevo, uhlí, jako spíše jen akumulátorem :­-­/ ­(který trpí samovybíjemím... ­- velmi malá molekula utíká z nádrže a trubkami třeba i z nerezi...­)

Jen zelené ekošílenství... Prosazované často nedovzdělanýma děckama..., co o fyzice natož Vesmíru nevědí skoro nic! Co by přes to nedočkavě už rádi ovlivňovali eko­-legislativu , ba měla již v nedospělosti politický vliv, aby mohla omezovat moje svobody i pro nesmyslný cíl :­-­(

(Jako by si 8­-mi leté dítě vynucovalo právo řídit automobil... To by dopadlo... I proto jsou volby a kandidatůra možné až od dospělosti! Naštěstí :­-­) ­)

Pardon za politikum , opět, ale toto je politický téma, bohužel :­-(
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Kruhový objezd | od: Denisaden (2)  18.6.202014:15
Tady jsem našla sepsaná pravidla ­- https:­/­/www.dopravniznaceni.com­/Pravidla­-jizdy­-na­-kruhovem­-objezdu­-b5458.htm Tak možna tady bude odpověd :)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Modré z nebe | od: Sakini (6)  17.6.202016:50
Moderní ekodoba dává prostor opravdu divokým nápadům, a i očividným bejkovinám jako tenhle projekt. Pokud by ten benzín opravdu byl z CO2, byla by jeho výroba tak monumentálně drahá a nesmyslná, že by to byl přímo antiekologický počin roku. Spálením uhlovodíků z paliva vzniká energie a CO2 ­(plus další chemické produkty­), a pokud budou chtít znovu vytvořit uhlovodík, potažmo takovou směs uhlovodíků jako je benzín ­(tedy složitější uhlovodíky­), tu energii do toho zase budou muset dát ­- a potažmo jí budou potřebovat ještě víc, protože ztráty při procesech atd. Je potřeba do řetězců dostat vodík a další prvky, což je energeticky náročné, pokud to palivo pak při spálení energii má vydat, musí ji nejdřív získat. A to by jim vznikl čistý surový benzín, takže ještě potřebná aditivace a podobně, další náklady. Technologicky to je proveditelné, ale ve výsledku to bude jen miniskulní produkce na parádu, která bude děsivě drahá ­- pokud nebudou rovnou lhát a někde ze skryté nádrže nebude přitékat surový benzín koupený v rafinerii. To už bych spíš vzal extrakci metanu z atmosféry ­(který je na rozdíl od CO2 skutečným a vážným znečišťovatelem ovzduší­) a jeho prodej pro CNG auta, i když obsah metanu ve vzduchu je dost malý. Je to stejná zelená fantazie jako plast ze vzduchu. Bohužel automobilky při neustále silněji utahovaných šroubech emisních limitů musí vymýšlet čím dál větší kotrmelce.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(2)
2 míle přes :­-­)­) Dobrej marketing... Já bych raději uváděl rezervovaněji: až! Až 400mil ­(drobné si nech...­) Většinou ani s novými aku v běžném provozu normální jízdou nedocílíte slibovaných až :­-­/ Ale: více než ­- to zní lépe, že?... A cena bude: do ;­-­) Do ;­-­) 99.999,­- USD No neberte to za tu cenu, masy :­-­))
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Pokud | od: Pate1973 (42)  15.6.202013:40
Budete uvažovat rozumně uznáte že pan Šurkala má pravdu. Bohužel i v tom že ty prachy z nás stát dostane tak i tak.Tak že i domácí Fotovoltaická elektrárna vás od placení v budoucnu neochrání nic méně vám může provoz zlevnit.A o to také jde benzín si doma prostě nevyrobíte.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
"A kde máte CO2 při jen udržování napětí v síti a rezervy výkonu, i když nenabíjíme!?­"

Tak jsme si před chvíli dokázali, že emise jsou u elektřiny z JE asi na 1­/10 toho, co se spalovacími motory. A vy tu řešíte nějaké navýšení kvůli udržování? I kdyby se na udržení potřebovalo 8krát tolik, co na samotnou výrobu ­(což asi nebude pravdou­), tak bychom na tom byli lépe než teď ­(při pohledu JE­). A opět jsme u toho, napětí v síti a rezerva výkonu se snad teď neudržuje? Nebo proč by ohledně elektromobilů měla být nějak výraznější, když naopak právě možností inteligentního řízení nabíjení toto elektromobilita spíše vyřeší než způsobí. Nač je potřeba udržovat větší rezervu, když je možné distribuci čím dál tím inteligentněji řídit, a tedy pořád nabíjet v ideálním rozsahu? Jsme v roce 2020, jestli jste si toho nevšiml. Nemůžete se na to dívat optikou minulého tisíciletí, obzvlášť když tu plná elektromobilita není ani v tom roce 2020, ale bude asi v roce 2070.

"Proč je nenechaj dožít???­"

Ony se snad nenechávají? Pár měst sice zakázalo vjezd starým dieselům, ale jinak nikdo nebrání vozům dožít a nenutí je urychleně nahradit EV, když ještě může jezdit. I tak skončí na trhu ojetých aut a dožijí úplně stejně, jako by tomu bylo i bez EV.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Budiž. A kde máte CO2 při jen udržování napětí v síti a rezervy výkonu, i když nenabíjíme!? Apropo, moje auto ­(Mondeo­) ujede na jedno ­"nabití­" přes 700km ;­-­) A stálo mě do 100tis.kč. Kdy bude dostupné alespo%n jetý el.mobil s dojezdem alespoň 500km!? :­-­/

A vůbec, proč se pranýřují i auta s Euro 6+???... Vždyť z teho už nende nic jedovatýho! Ještě nedávno mě málem udusila Avia předemnou i v létě a najednou vadí i skoronic z vejfuku???
­(mámli to i v zimě nastartovaný chvíli v garáži, vůbec mě nic nedusí, síra v palivu už taky není, tak ksakru proč tak tlačí na pilu???... Až se musí i s nejnovšími výrobky podvádět...­)

Stejnak ropa dojde a než dojde, bude stále dražší a dražší a to bude akcelerovat, až bude i násobně dražší než slivovica :­-­)­) a nezbude, než se ­"ropáka­" zbavit... Nebo jezdit na slivovicu ;­-­) A zatížit přírodu výrobou nového auta.......... A elektráren a sítí a nabíječek a a a...

Na to není třeba zákazů a nařízení a pod. regulací... ­(opakuji se ­- již tak je přísnost pro výrobce přehnaná! Tak proč vymejšlej omezení pro stávající auta? Proč je nenechaj dožít???­) Na to stačí čas ­(auta zreznou­), trh a růst cen PHM s docházející ropou ;­-)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)