A to pomůže těm elektrotahačům, s tím že takovéto auta nebudou mít kde levně nabíjet, jak?
Odpovědět0 1
Už jsem to tady vysvětloval mnohokrát. Problém je v tom, že ten, kdo staví odpočívadlo, není ten, kdo staví nabíječky. Nemůžete situaci (a ochotu stavět) z jednoho automaticky aplikovat na druhé, když jde o výrazně odlišnou věc a úplně jinou organizaci, ačkoli se na první pohled jeví jako stejná.
Automobilky nestaví odpočívadla pro naftové trucky. Proč by to dělaly? Nic zásadního by z toho neměly. Tam moc velké peníze nejsou. Ale staví je pro ty elektrické. Proč to dělají, je přece naprosto jasné. Vydělají totiž nejen na prodeji trucku, ale i na jeho provozu, umožňuje jim to oprostit se od nadvlády ropných firem, které byly doteď ty, které vydělávaly na provozu těch trucků. To neznamená, že nebudou problémy, to neříkám. Ale uvědomte si, že Vám tu do hry vstupuje jiný byznys model a ty nabíječky s odpočívadly staví jiný subjekt než totéž pro naftová vozidla.
Automobilky nestaví odpočívadla pro naftové trucky. Proč by to dělaly? Nic zásadního by z toho neměly. Tam moc velké peníze nejsou. Ale staví je pro ty elektrické. Proč to dělají, je přece naprosto jasné. Vydělají totiž nejen na prodeji trucku, ale i na jeho provozu, umožňuje jim to oprostit se od nadvlády ropných firem, které byly doteď ty, které vydělávaly na provozu těch trucků. To neznamená, že nebudou problémy, to neříkám. Ale uvědomte si, že Vám tu do hry vstupuje jiný byznys model a ty nabíječky s odpočívadly staví jiný subjekt než totéž pro naftová vozidla.
Odpovědět1 0
Pekne. V tomto sa zviesť len tak pre potešenie z jazdy.
Odpovědět0 0
Když uvážíme že třeba u nás mají kamiony kolikrát sakra problém auto odstavit, aby splnili legislativní podmínky, tak už vidím jak všude budou pro ně, navíc, ještě levné nabíječky...
Odpovědět0 0
To hodně záleží na tom, kde a jak se to bude nabíjet. Zatímco u naftového trucku jsou náklady na km v podstatě jasně dané (cena paliv se nijak zásadně neliší), u elektrického hodně závisí na tom, z jakých zdrojů ta elektřina bude. Bude to z rychlonabíječky (např. Milence má 10 Kč/kWh bez DPH, což dle mých výpočtů míří provozní náklady výše než za naftu, nedejbože ze standardní, kde mluvíme i o cenách ještě o polovinu vyšších - pak už je to vyloženě jen marketingové hraní si na zelené), z pomalejší a levnější nabíječky při dlouhé odstávce, nebo jde o nabíjení v depech normální elektřinou nebo dokonce vlastní elektřinou? Tady se ty náklady mohou lišit mnohonásobně.
Odpovědět0 0
Dotace jsou jak kde a málokde si je mohou dovolit dlohodobě (jako třeba v norsku)...Už i EU pomalu dostává rozum a dochází jim, že tak snadné to nebude.
Odpovědět0 0
No, to tak není. Tohle by platilo v kapitalismu, ale ve skoro socialismu platí jiná pravidla. Např. dotace, podlézání státu atd. V takovém případě když stát řekne: "odteď elektro", spousta společností pojede elektro bez ohledu na reálnou efektivitu, protože si díku tomu sáhne např. na dotace anebo leštěním klik státu pošimrá ego vrcholných státníků. To státníci milují ;-).
Odpovědět0 1
Zaujímavé by bolo zistiť, koľko z predajnej ceny spaľováka ide na dotáciu elektro. Ale to nám výrobcovia vozidiel neprezradia.
Odpovědět1 1
Pokud to bude efektivnější než nafta prosadí se to samo. pokud ne ... Ty čísla mi sama o sobě nic neřeknou.
Odpovědět1 1
Nějak si nedovedu představit obsah té žaloby.
"Žalujeme firmu Toyota, že v USA vylezla cena vodíku na trojnásobek. Dále pak žalujeme firmu Toyota, že mají v USA špatné hadice a ty občas přimrznou. Žalujeme firmu Toyota, že auto ztratí po koupi část svojí ceny a nejde prodat za cenu nového vozu,"
"Žalujeme firmu Toyota, že v USA vylezla cena vodíku na trojnásobek. Dále pak žalujeme firmu Toyota, že mají v USA špatné hadice a ty občas přimrznou. Žalujeme firmu Toyota, že auto ztratí po koupi část svojí ceny a nejde prodat za cenu nového vozu,"
Odpovědět0 0
Obávám se že ty ceny dolů prostě jen tak nepudou, jediná schopná konkurence, čína ,byla odstavená extra clem a bude chvíli trvat než tu zařnou číňani vyrábět dostatek elektroaut lokálně..
Odpovědět0 0
Tak ono by svým způsobem stačilo snížit max. výkon, což by byla investice v podstatě nulová. Tím pádem by se 1, nevyčerpal tak rychle a za 2, ten pád by byl procentuálně menší. Na druhou stranu v běžném provozu to člověk takto rychle neutahá a spíše využije častěji onu výkonnostní špičku než trvale vysoký výkon, takže to rozhodnutí i chápu.
Odpovědět0 0
Tak Tesla je hlavne "fancy car" a ta kratka vydrz na max je dostacujuca.
Odhadujem, ze investicia aby to slo na max po celu dobu by sa im nevratila.
Odhadujem, ze investicia aby to slo na max po celu dobu by sa im nevratila.
Odpovědět0 0
"20 milionov do roku 2030 je jednoznacne ulet. Budu radi za desatinu."
Tak to by nemusel být problém, na té desetině jsou už skoro dnes (cca 1,75-1,8 milionu za předchozích 12 měsíců vozů drží už 4 čtvrtletí po sobě). Otázkou je, zda dokážou znovu nastartovat růst. S levným "Modelem 2" by to mohlo jít opět hezky nahoru, otázkou ale je, kdy (a zda) bude.
Tak to by nemusel být problém, na té desetině jsou už skoro dnes (cca 1,75-1,8 milionu za předchozích 12 měsíců vozů drží už 4 čtvrtletí po sobě). Otázkou je, zda dokážou znovu nastartovat růst. S levným "Modelem 2" by to mohlo jít opět hezky nahoru, otázkou ale je, kdy (a zda) bude.
Odpovědět0 0
Rad by som videl spotrebu inych aut na tych trasach.
Odpovědět0 0
Ani vyrobu.
Musekove plany, cisla a terminy je potrebne delit Bulharskou konstantou.
Rast 50% nieje sanca udrzat dlhodobo pri comkolvek.
20 milionov do roku 2030 je jednoznacne ulet. Budu radi za desatinu.
Musekove plany, cisla a terminy je potrebne delit Bulharskou konstantou.
Rast 50% nieje sanca udrzat dlhodobo pri comkolvek.
20 milionov do roku 2030 je jednoznacne ulet. Budu radi za desatinu.
Odpovědět0 0