![Sériové vozy NIO ET7 v testu se 150kWh semi-solid-state baterií ujely 1046-1070 km 8634/nio-et7-solid-state-battery-50.webp](seriove-vozy-nio-et7-v-testu-se-150kwh-semi-solid-state-baterii-ujely-1046-1070-km/8634/img/nio-et7-solid-state-battery-50.webp)
Tak Honda obvykle měla zajímavé benzínové motory, které těm vozům udělovaly slušnou dynamiku a byly příjemně točivé, ale zase ne každému autu se to hodí. A jak ta auta rostla a těžkla, tak stávající motorizace přestávaly stačit a míjely se s cílovou skupinou. Motory dobré, ale v nesprávných autech.
1.4 v Civicu 8G/9G byl pro dané určení už spíše slabší motor, tam by zákazníci ocenili spíše méně točivou, ale více objemnou jednotku. Škoda, že tam nebyla také 2,0 z Accordu (1,8 jako taková ale byla fajn). HR-V byl crossover a cpát do něj 1,5? Proč to u nás nemělo také 1,8? Tady se takový motor nehodil. Takové auto si říká o motor, který je silnější spíše dole než nahoře. Snad jen Accord měl v té době naprosto OK motorizace (a CR-V asi také, i když ten dvoulitr už na takové auto také nebyl úplně ideální).
Stejně tak byly motorizace podceněné i u hybridů. Druhý Insight s 1,3 za ty peníze? Když už tam konečně dali rozumnou 1,5, která by měla větší smysl vzhledem k ceně, tak šla cena nahoru a zas to smysl nemělo. Vedle hybridního Aurisu moc ne. CR-Z jakbysmet. Nic proti hybridu v takovém autě, myšlenka to byla hodně zajímavá, ale proč to mělo jen 1,5? Takové auto mělo mít aspoň tu 1,8 z Civicu. A když tam aspoň trochu navýšili výkon (u takového auta točivý motor není problém, spíše naopak), tak zase napálili cenu. On i ten první Insight byl docela mimo, protože to bylo sice extra zajímavé a revoluční auto, ale cílilo tam, kde to lidé nezaplatí (což byl i problém druhého Insightu a důvod, proč to Honda s hybridy vůči Toyotě projela).
1.4 v Civicu 8G/9G byl pro dané určení už spíše slabší motor, tam by zákazníci ocenili spíše méně točivou, ale více objemnou jednotku. Škoda, že tam nebyla také 2,0 z Accordu (1,8 jako taková ale byla fajn). HR-V byl crossover a cpát do něj 1,5? Proč to u nás nemělo také 1,8? Tady se takový motor nehodil. Takové auto si říká o motor, který je silnější spíše dole než nahoře. Snad jen Accord měl v té době naprosto OK motorizace (a CR-V asi také, i když ten dvoulitr už na takové auto také nebyl úplně ideální).
Stejně tak byly motorizace podceněné i u hybridů. Druhý Insight s 1,3 za ty peníze? Když už tam konečně dali rozumnou 1,5, která by měla větší smysl vzhledem k ceně, tak šla cena nahoru a zas to smysl nemělo. Vedle hybridního Aurisu moc ne. CR-Z jakbysmet. Nic proti hybridu v takovém autě, myšlenka to byla hodně zajímavá, ale proč to mělo jen 1,5? Takové auto mělo mít aspoň tu 1,8 z Civicu. A když tam aspoň trochu navýšili výkon (u takového auta točivý motor není problém, spíše naopak), tak zase napálili cenu. On i ten první Insight byl docela mimo, protože to bylo sice extra zajímavé a revoluční auto, ale cílilo tam, kde to lidé nezaplatí (což byl i problém druhého Insightu a důvod, proč to Honda s hybridy vůči Toyotě projela).
Odpovědět0 0
"V hybridech pak byla s Toyotou jako první, ale na celé čáře to s ní prohrála, pozdější slabé motorizace napříč standardní produkcí byly poněkud ostudou a s elektromobily se také zatím moc nepřetrhla."
Pak je ještě otázkou, co se rozumí standardní produkcí. Normální člověk si to přeloží, jako sériovou, nikoliv závodní. Takže pak by ještě chyběla zmínka o hybridním supersportu Honda NSX II. Nicméně prodejně to také nebyl hit. Na Nationale Geographic to přední moto novináři komentovali - svět ještě nebyl připraven na takový vůz. Ta se zařadila technologicky mezi úplnou top ligu, byť ne pro běžný lid.
Pak je ještě otázkou, co se rozumí standardní produkcí. Normální člověk si to přeloží, jako sériovou, nikoliv závodní. Takže pak by ještě chyběla zmínka o hybridním supersportu Honda NSX II. Nicméně prodejně to také nebyl hit. Na Nationale Geographic to přední moto novináři komentovali - svět ještě nebyl připraven na takový vůz. Ta se zařadila technologicky mezi úplnou top ligu, byť ne pro běžný lid.
Odpovědět0 0
"Že se týká minulých hybridů z kontextu nevyplývá. "
Ale vyplývá, přečtěte si tu větu ještě jednou. "V hybridech pak byla s Toyotou jako první, ale na celé čáře to s ní prohrála, pozdější slabé motorizace napříč standardní produkcí byly poněkud ostudou a s elektromobily se také zatím moc nepřetrhla."
Máme tam hybridy. Kdyby to byly ty Vaše e:HEV, můžete mi říci, o které slabé motorizace napříč standardní produkcí později(!) by se mohlo jednat, když e:HEV jsou těmi posledními motorizacemi v nabídce? Vždyť to se podle toho, co říkáte, vůbec takto nedá pochopit. Jakou standardní motorizaci měla Honda v nabídce později než e:HEV a navíc je už nemá, když hovořím v minulém čase o tom, že tyto motorizace "byly ostudou"?
"Třeba takový Insight s IMA byl velmi spolehlivý. "
To je sice fajn (i když tedy moc chvály jsem na IMA ohledně spolehlivosti neslyšel), ale s tím, jak lidé vnímají hybridy Hondy a Toyoty, to nijak nesouvisí. Pokud se řekne hybrid, spoustě lidí vytane na mysli spíše Prius než cokoli od Hondy. Na Insight si vzpomene málokdo, a to na jakoukoli generaci z nich (a v Evropě už vůbec ne, protože ta poslední se tu ani nedostala, stejně jako ty Accordy). Spolehlivé jsou mimochodem i hybridy od Toyoty.
Ale vyplývá, přečtěte si tu větu ještě jednou. "V hybridech pak byla s Toyotou jako první, ale na celé čáře to s ní prohrála, pozdější slabé motorizace napříč standardní produkcí byly poněkud ostudou a s elektromobily se také zatím moc nepřetrhla."
Máme tam hybridy. Kdyby to byly ty Vaše e:HEV, můžete mi říci, o které slabé motorizace napříč standardní produkcí později(!) by se mohlo jednat, když e:HEV jsou těmi posledními motorizacemi v nabídce? Vždyť to se podle toho, co říkáte, vůbec takto nedá pochopit. Jakou standardní motorizaci měla Honda v nabídce později než e:HEV a navíc je už nemá, když hovořím v minulém čase o tom, že tyto motorizace "byly ostudou"?
"Třeba takový Insight s IMA byl velmi spolehlivý. "
To je sice fajn (i když tedy moc chvály jsem na IMA ohledně spolehlivosti neslyšel), ale s tím, jak lidé vnímají hybridy Hondy a Toyoty, to nijak nesouvisí. Pokud se řekne hybrid, spoustě lidí vytane na mysli spíše Prius než cokoli od Hondy. Na Insight si vzpomene málokdo, a to na jakoukoli generaci z nich (a v Evropě už vůbec ne, protože ta poslední se tu ani nedostala, stejně jako ty Accordy). Spolehlivé jsou mimochodem i hybridy od Toyoty.
Odpovědět0 0
Že se týká minulých hybridů z kontextu nevyplývá. O převálcování technicky - to je dost sporné. IMA měl být jednoduchý hybrid, což byl. Třeba takový Insight s IMA byl velmi spolehlivý.
Pokud vezmu hlavní trh pro Hondu - USA - ano Toyota byla v prodejích hybridů nesporně úspěšnější. Ale Honda má také velmi silnou pozici. Např. v USA v 2023 nejprodávanějším hybridním vozem byla Honda CRV (197 317), úspěšná byla i Honda Accord (96 323).
Jestli někdo udělal synonymum hybrid Toyota, tak hlavně média. Což vidím i zde.
Pokud vezmu hlavní trh pro Hondu - USA - ano Toyota byla v prodejích hybridů nesporně úspěšnější. Ale Honda má také velmi silnou pozici. Např. v USA v 2023 nejprodávanějším hybridním vozem byla Honda CRV (197 317), úspěšná byla i Honda Accord (96 323).
Jestli někdo udělal synonymum hybrid Toyota, tak hlavně média. Což vidím i zde.
Odpovědět0 0
To sice máte pravdu, ale ta věta se týká minulých hybridů, ne těch dnešních. Tam to Honda úplně projela. Poslední hybridy jsou o něčem jiném, ale to, kdo je synonymem pro hybrid, už Honda nikdy nezíská, tady ji Toyota úplně převálcovala technicky i prodejně. Prodejně ji válcuje dodnes.
Odpovědět0 0
Dovolím si poukázat na nedostatek v článku. Toyota předběhla Hondu prodejně v hybridech. Ale hybridy od Hondy označované e:HEV nemající de facto převodovku (tedy jen jeden pevný převod), jsou považovány za technologicky vyspělejší než hybridy od Toyoty.
Btw vodíková Honda Clarity (2. generace) měla v roce 2017 dojezd 589 km podle EPA.
Btw vodíková Honda Clarity (2. generace) měla v roce 2017 dojezd 589 km podle EPA.
Odpovědět0 0
"že tady uvádí u spoousty modelů že sjou vyšší než zisk firmy z auta?"
Ve Vašem článku se odhaduje, že větší pokuty než zisk budou u dvou firem. U dvou ze třinácti. To mi nepřijde jako spousta (nehledě na to, že tam nejsou automobilky, které by pokuty platit neměly, takže to vypadá ještě hůř, než ve skutečnosti je).
"Teď koukám na článek "Všechen zisk na pokuty."
Ale já nemluvím o zisku, ale o tom, nakolik pokuta zvyšuje cenu na jednotlivý vůz. Problémem je, že šlo o odhady. Vezměme si třeba takový Volkswagen jako jednu z největších automobilek. Článek hovoří o odhadované pokutě 4,59 mld. EUR. Volkwagen vyrobil v roce 2021 4,58 mil. aut, což by znamenalo cca 1000 EUR na auto. Dovolím si připomenout, že třeba základní Polo za posledních 10 let zdražilo o 7000-9000 EUR, takže i kdyby VW tu pokutu platil, zdaleka by netvořila většinu této částky. Jenže těch 1000 EUR navíc by platilo, kdyby skutečně nějakou pokutu dostal. Jenže on ji nedostal ani v roce 2021 ani v roce 2022. Článek odhaduje emise VW na 109,3 g/km a limit 96,6 g/km, skutečnost byla 119 gramů versus limit 121. V roce 2022 šlo o 119 gramů versus limit 122.
Renault. Dle článku mu hrozilo 1,06 mld. EUR na 2,52 mil. aut, tzn. 421 EUR na auto (opět by to nevysvětlilo navýšení cen o tisícovky EUR, i kdyby je platil). Nicméně Renault v EU neplatil žádnou emisní pokutu ani v roce 2020, ani v roce 2021 a dokonce ani v roce 2022. V roce 2021 platil akorát v Jižní Koreji, kde to bylo 45 mil. EUR za 4 roky, tzn. 11 mil. EUR na rok. V přepočtu na produkci to dělá asi 4 EUR na auto.
Ve Vašem článku se odhaduje, že větší pokuty než zisk budou u dvou firem. U dvou ze třinácti. To mi nepřijde jako spousta (nehledě na to, že tam nejsou automobilky, které by pokuty platit neměly, takže to vypadá ještě hůř, než ve skutečnosti je).
"Teď koukám na článek "Všechen zisk na pokuty."
Ale já nemluvím o zisku, ale o tom, nakolik pokuta zvyšuje cenu na jednotlivý vůz. Problémem je, že šlo o odhady. Vezměme si třeba takový Volkswagen jako jednu z největších automobilek. Článek hovoří o odhadované pokutě 4,59 mld. EUR. Volkwagen vyrobil v roce 2021 4,58 mil. aut, což by znamenalo cca 1000 EUR na auto. Dovolím si připomenout, že třeba základní Polo za posledních 10 let zdražilo o 7000-9000 EUR, takže i kdyby VW tu pokutu platil, zdaleka by netvořila většinu této částky. Jenže těch 1000 EUR navíc by platilo, kdyby skutečně nějakou pokutu dostal. Jenže on ji nedostal ani v roce 2021 ani v roce 2022. Článek odhaduje emise VW na 109,3 g/km a limit 96,6 g/km, skutečnost byla 119 gramů versus limit 121. V roce 2022 šlo o 119 gramů versus limit 122.
Renault. Dle článku mu hrozilo 1,06 mld. EUR na 2,52 mil. aut, tzn. 421 EUR na auto (opět by to nevysvětlilo navýšení cen o tisícovky EUR, i kdyby je platil). Nicméně Renault v EU neplatil žádnou emisní pokutu ani v roce 2020, ani v roce 2021 a dokonce ani v roce 2022. V roce 2021 platil akorát v Jižní Koreji, kde to bylo 45 mil. EUR za 4 roky, tzn. 11 mil. EUR na rok. V přepočtu na produkci to dělá asi 4 EUR na auto.
Odpovědět0 0
Čistě elektromobily dělají jen okolo 120 tisíc aut. Toyota se dosud elektromobilům hodně vyhýbala. Nejvíce aut prodává v USA (29%), pak v Japonsku (22 %), zbytku Asie (19%), následuje Evropa (12%), to je ale bez rozlišení pohonu. Elektrifikovaná vozidla (tedy včetně všech hybridů) dělají 37 %.
Odpovědět0 0
Tak zrovna ty pokuty za CO2 jsou docela malé, že nemá smysl je moc zmiňovat. Pokud je nějaká automobilka platila, obvykle šlo o řády desítek EUR (maximálně velmi nízkých stovek) na vůz. Což při pěticiferných cenách cenu zvyšuje v řádu promile, max. nějakého procenta dvou. Vývoj a jiné zvýšené náklady už ale problém jsou.
Odpovědět0 0
Už jsem to jednou dostatečně jasně psal. Zkuste si znovu a lépe přečíst předchozí komentáře. Vidíte jen to, co chcete vidět, aby to zapadalo do Vaší argumentace.
Odpovědět0 0
Už jsem to jednou dostatečně jasně psal. Zkuste si znovu a lépe přečíst předchozí komentáře. Vidíte jen to, co chcete vidět, aby to zapadalo do Vaší argumentace.
Odpovědět0 0
Už jsem to jednou dostatečně jasně psal. Zkuste si znovu a lépe přečíst předchozí komentáře. Vidíte jen to, co chcete vidět, aby to zapadalo do Vaší argumentace.
Odpovědět0 0
Už jsem to jednou dostatečně jasně psal. Zkuste si znovu a lépe přečíst předchozí komentáře. Vidíte jen to, co chcete vidět, aby to zapadalo do Vaší argumentace.
Odpovědět0 0
To je Váš názor, že upozorňujete na nějaký argumentační faul. Faktem je, že mi vytýkáte něco, co přitom sám děláte.
Odpovědět0 0