Floridou se před několika dny prohnal hurikán Milton, což způsobilo také náležitý chaos v dopravě, jak se spousta lidí snažila evakuovat. Několik čerpacích stanic nemělo proud, častější byl ale nedostatek klasických pohonných hmot.
Tesla Model 3 přichází do ČR v ještě lepší formě než kdy dřív. Její Long Range verze s pohonem jen na zadní kola totiž dojezdem přesahuje hranici 700 km. Základní verze je pak už pod milion korun.
Elektrická nákladní vozidla budou potřebovat nejen pomalá nabíjení pro dlouhá období odpočinku, ale také rychlé nabíječky pro kratší povinné pauzy. Společnost i-charging nyní uvádí nabíječky i-light s vysokým výkonem i účinností.
Automobilka Škoda včera večer uvedla nový elektromobil. Jmenuje se Elroq a půjde o kompaktnější vůz než Enyaq. Nabízet se má se třemi velikostmi akumulátory vrcholící hodnotou 82 kWh, později bude i jako čtyřkolka.
Tahačů Tesla Semi je zatím velmi málo, ale první uživatelé si je docela pochvalují. Dobrá je především vynikající efektivita, která se ukazuje být lepší, než bylo původně uváděno a odhadováno.
Norsko má díky obrovským daňovým úlevám pro elektrické vozy (a naopak extrémní daňové zátěži na vozy spalovací) velmi vysoký počet elektromobilů na cestách. Nyní jde už o druhou nejčastější kategorii. Překonaly totiž čistě benzínové vozy.
Nová verze amerického elektromobilu Lucid Air Grand Touring je dle hodně náročné normy EPA schopna ujet přes 500 mil na jedno nabití. Není to ale jen teoretické číslo, dosáhl ho i praktický test.
Trh s elektromobily se nevyvíjí tak dobře, jak by si automobilky přály. Společnost Audi dokonce plánuje zavřít továrnu v Belgii, což vedlo k výrazným protestům, které se neobešlo bez zabavení klíčů a zakládání ohňů.
Prodeje elektromobilů nerostou tak rychle, jak někteří čekali, a tak tu máme vystřízlivění. Automobilky jedna po druhé oznamují, že ve svých plánech na plnou elektrifikaci řadí zpátečku a snižují své odhady.
V dnešní době je je stále méně časté, když se představí nějaká neelektrifikovaná vozidla. A mají-li spalovací motor s vysokým počtem válců, jde už skoro o zázrak. Aston Martin přesto představuje Vanquish, GT s benzínovou V12.
Cenové rozestupy spalovacích a čistě elektrických aut se postupně zmenšují. Opel Frontera na tom má být hodně dobře a v Británii jako Vauxhall Frontera budou vozy stát dokonce stejně v hybridu i elektrické verzi.
Tahače Tesla Semi se sice vyrábí ve velmi malých množstvích, pár firem je už ale provozuje v praxi. Ukazuje se, že dokážou být velmi efektivní a mají velmi nízkou spotřebu na úrovni lehčích nákladních vozidel.
Značka Dongfeng chce zaútočit na evropský trh dalším elektromobilem. Jmenuje se Nammi Box a ohlášen byl už pro několik evropských trhů včetně našeho. K dispozici má být za cenu 589 tisíc Kč.
V ČR budeme mít 10 nových vodíkových autobusů. Bude je provozovat dopravce Martih Uher ve Středočeském kraji a půjde o modely Solaris Urbino 12 Hydrogen. Zajímavé jsou např. LTO akumulátory.
Toyota je jednou z mála automobilek, která vyvíjí i vodíkové automobily. Zákazníci jimi ale nejsou vůbec nadšeni, a tak se rozhodli podat hromadnou žalobu na firmu. Kupodivu jim vadí to, co bychom čekali jako výhodu vodíkových aut proti elektromobilům.
Fiat chystá novou verzi oblíbené Pandy, která bude i čistě elektrická. Další generace nazvaná Grande Panda navazuje designem na legendárního předchůdce z 80. let, který se např. v Itálii prodával ještě v roce 2003.
Dlouhých 8 let po prvotním představení by se konečně měla začít vyrábět nová Tesla Roadster. Elektrický supersport, který má dosahovat rychlosti přes 400 km/h, se nyní dá rezervovat, a to už i v České republice.
O elektromobilech Tesla je známo, že jejich verze Performace a Plaid jsou sice pekelně rychlé, ale jen na chvíli. Co faceliftovaná verze Modelu 3 Performance? Bude to už konečně lepší? Test z Nürburgringu dá odpověď.
Koncem 60. let přišlo dnes už legendární sportovní kupé Ford Capri. Nyní se zhruba 40 let po ukončení výroby vrací na trh. Půjde ale tentokrát o pětidvéřové kupé-crossover a bude elektrické.
Tesla už roky připravuje svá dvousedadlová robotaxi. Ta chce představit v srpnu, ale někdo byl trochu rychlejší. Společnost Rimac totiž ukázala svůj projekt podobných vozů Verne o něco dříve.
Lithiové akumulátory mají více či méně omezenou životnost. Akumulátory NCA patří spíše k těm slabším, přesto dokážou najet i obrovské porce kilometrů. V Británii jsou má jeden taxikář dva kusy, které míří k 700 tisícům km.
Čínské elektromobily se brzy stanou výrazně dražšími. Vozy dovážené do Evropské unie z Číny totiž budou podléhat novému dodatečnému clu, které může v některých případech činit až 38,1 %. Levná elektromobilita nás tedy moc brzo asi nečeká.
Automobilka KIA představuje svůj další elektromobil. Bude jím kompaktní elektrické SUV se jménem EV3. To může mít až 81,4kWh akumulátor zajišťující 600km dojezd dle normy WLTP. Tomu má dopomoci i vynikající aerodynamika.
Nemocnice v Liverpoolu má své parkoviště pro pacienty jako skoro každá. Má však na něm dočasný zákaz parkování elektrických vozidel. Důvodem pro něj má být vyšší riziko požáru elektrických aut.
Automobilka Mercedes-Benz představila další elektromobil. Tentokrát je to legendární třída G v elektrické verzi. Ta má čtyři motory, značně vylepšenou aerodynamiku a velký 116kWh akumulátor.