Lithiové akumulátory mají více či méně omezenou životnost. Akumulátory NCA patří spíše k těm slabším, přesto dokážou najet i obrovské porce kilometrů. V Británii jsou má jeden taxikář dva kusy, které míří k 700 tisícům km.
Čínské elektromobily se brzy stanou výrazně dražšími. Vozy dovážené do Evropské unie z Číny totiž budou podléhat novému dodatečnému clu, které může v některých případech činit až 38,1 %. Levná elektromobilita nás tedy moc brzo asi nečeká.
Automobilka KIA představuje svůj další elektromobil. Bude jím kompaktní elektrické SUV se jménem EV3. To může mít až 81,4kWh akumulátor zajišťující 600km dojezd dle normy WLTP. Tomu má dopomoci i vynikající aerodynamika.
Nemocnice v Liverpoolu má své parkoviště pro pacienty jako skoro každá. Má však na něm dočasný zákaz parkování elektrických vozidel. Důvodem pro něj má být vyšší riziko požáru elektrických aut.
Automobilka Mercedes-Benz představila další elektromobil. Tentokrát je to legendární třída G v elektrické verzi. Ta má čtyři motory, značně vylepšenou aerodynamiku a velký 116kWh akumulátor.
Elektromobilům se často vytýká nízký dojezd, což se ale postupně daří řešit s tím, jak se zvětšují akumulátory. Semi-solid-state akumulátor ve voze NIO ET7 opakovaně dokázal na testovacích trasách v reálném provozu překonat hranici 1000 km.
Nové kompaktní SUV Alfa Romeo Milano vzbudilo rozruch svou netradiční maskou, ale také svým jménem. To vzbudilo tolik kontroverzí, že se automobilka raději rozhodla vůz přejmenovat na Junior.
Nedávno v Německu opětovně snížili dotace na elektromobily, což se v lednu projevilo výrazným propadem tržního podílu. Z prosince 2023 na leden 2024 došlo k téměř 60% poklesu počtu kusů. Jak moc to ale skutečně spadlo?
Společnosti Tesla se dlouho dařilo a ačkoli minulé čtvrtletí bylo v dodávkách vozů rekordně dobré, to právě skončené ukazuje velmi výrazný propad. Dokonce tak velký, že jde po dlouhé době o první meziroční pokles.
Titul nejlepší celoroční pneumatiky si dlouho držel Michelin se svým modelem CrossClimate 2. Konkurence ale přispěchala s novými variantami a bývalého krále odsunula až na čtvrté místo. Kdo je nyní lepší?
Skalpeři si vysloužili nelichotivou pověst i v oblasti IT, a to nedávno v době čipové krize. Přeprodávání nedostatkového HW vyhnalo ceny extrémně nahoru. Elon Musk ale něco podobného řeší i u Cybertrucků.
Škoda Auto dnes představila studii kompaktního elektrického SUV, které by mělo jít do prodeje za cenu už od 25.000 EUR. Zaujme také na své rozměry překvapivě obrovským zavazadlovým prostorem.
Německá automobilka Porsche představila doslova splašený elektromobil. Její nový Taycan Turbo GT sice navzdory svému názvu nemá turbodmychadlo, ale krátkodobě dokáže dosáhnout výkonu až 815 kW. Má také větší 105kWh akumulátor.
Automobilka Nissan docela naštvala některé své uživatele. Tím, že dnešní auta jsou dost i o softwaru, vyvstávají tu problémy s dlouhodobou SW i HW podporou. A právě kvůli tomu teď nejen Nissan Leaf přijde o některé funkce.
V souboji vodíkových a akumulátorových elektromobilů to ty vodíkové zatím prohrávají. Honda to nyní zkouší s novým vodíkovým SUV CR-V e:FCEV, které je velmi nezvyklým vodíkovým plug-in hybridem.
Legendární Renault 5 se vrací. Tentokrát půjde o stylové retro, které bude k dispozici jako elektromobil s dvěma variantami akumulátorů a třemi výkony motoru. Nabídne také technologii V2G, která umožní majitelům vydělávat.
Tesla Cybertruck není zrovna autem, které by výrobci dělalo moc radost. Po dlouhých odkladech se konečně začíná vyrábět a reakce na něj nejsou vždy jen pozitivní. Nyní jsou problémem malé tečky rzi.
Nad některými projekty zůstává rozum stát. To je i případ DartSolaru. Tvůrce projektu vyrobil pro Teslu Model Y systém se solárními panely, který by měl auto dobíjet, když parkuje. Denně má dodat až 6 kWh.
Renault představuje novou generaci své dodávky Master. Ta přináší dvě elektrické verze lišící se výkonem i dojezdem. Nyní dostává až 87kWh akumulátor, má nižší spotřebu a vysokou užitnou nosnost.
Po dlouhých 13 letech se představuje nová generace malého hatchbacku Lancia Ypsilon. Ten se nově stane plně elektrickým a papírově by měl dosahovat dojezdu až okolo 400 km. Designem má navazovat na Stratos.
Společnost MW Motors už vyráběla elektrickou verzi vozu UAZ 469, nyní ale představuje modernější offroad, který svým vzhledem více připomíná spíše Mercedes třídy G. Má to být ale pracant do terénu a ne luxusní SUV. Taktéž bude elektrický.
Toyota je nadále největším automobilovým koncernem na světě. Za minulý rok se jí totiž povedlo prodat přes 11,23 milionu aut, čímž druhý koncern Volkswagen překonává o zhruba 2 miliony vozidel.
Čínské automobilky se výrazně zlepšují a berou evropský trh útokem. Strach z nich má i Elon Musk, který říká, že většinu stávajících automobilek by přicházející čínská konkurence mohl zlikvidovat.
Automobilový koncern Stellantis se hodlá více zaměřit na elektromobilitu a představuje platformu STLA Large. Ta má být určena pro velké sedany i crossovery a pojme až 118kWh akumulátor pro dlouhé dojezdy.
Tesla Model Y je extrémně úspěšným autem. Stalo se nejprodávanějším autem na světě ve všech kategoriích. U nás zájemce jistě potěší výrazné zlevnění vozu, který je dokonce levnější než Model 3.
Porsche představilo dlouho očekávaný elektrický Macan. Nový model dostává 100kWh akumulátor s 800V architekturou, podporu rychlého nabíjení a vynikající aerodynamiku. Koeficient odporu je pouhých 0,25.
Především státní pobídky stojí za úspěchem elektromobilů na evropském trhu. Ty se dostaly už tak daleko, že jsou dnes třetím nejčastějším druhem pohonu a překonaly dokonce už i naftové motory.