Elektromobilům se často vytýká nízký dojezd, což se ale postupně daří řešit s tím, jak se zvětšují akumulátory. Semi-solid-state akumulátor ve voze NIO ET7 opakovaně dokázal na testovacích trasách v reálném provozu překonat hranici 1000 km.
Nové kompaktní SUV Alfa Romeo Milano vzbudilo rozruch svou netradiční maskou, ale také svým jménem. To vzbudilo tolik kontroverzí, že se automobilka raději rozhodla vůz přejmenovat na Junior.
Nedávno v Německu opětovně snížili dotace na elektromobily, což se v lednu projevilo výrazným propadem tržního podílu. Z prosince 2023 na leden 2024 došlo k téměř 60% poklesu počtu kusů. Jak moc to ale skutečně spadlo?
Společnosti Tesla se dlouho dařilo a ačkoli minulé čtvrtletí bylo v dodávkách vozů rekordně dobré, to právě skončené ukazuje velmi výrazný propad. Dokonce tak velký, že jde po dlouhé době o první meziroční pokles.
Titul nejlepší celoroční pneumatiky si dlouho držel Michelin se svým modelem CrossClimate 2. Konkurence ale přispěchala s novými variantami a bývalého krále odsunula až na čtvrté místo. Kdo je nyní lepší?
Skalpeři si vysloužili nelichotivou pověst i v oblasti IT, a to nedávno v době čipové krize. Přeprodávání nedostatkového HW vyhnalo ceny extrémně nahoru. Elon Musk ale něco podobného řeší i u Cybertrucků.
Škoda Auto dnes představila studii kompaktního elektrického SUV, které by mělo jít do prodeje za cenu už od 25.000 EUR. Zaujme také na své rozměry překvapivě obrovským zavazadlovým prostorem.
Německá automobilka Porsche představila doslova splašený elektromobil. Její nový Taycan Turbo GT sice navzdory svému názvu nemá turbodmychadlo, ale krátkodobě dokáže dosáhnout výkonu až 815 kW. Má také větší 105kWh akumulátor.
Automobilka Nissan docela naštvala některé své uživatele. Tím, že dnešní auta jsou dost i o softwaru, vyvstávají tu problémy s dlouhodobou SW i HW podporou. A právě kvůli tomu teď nejen Nissan Leaf přijde o některé funkce.
V souboji vodíkových a akumulátorových elektromobilů to ty vodíkové zatím prohrávají. Honda to nyní zkouší s novým vodíkovým SUV CR-V e:FCEV, které je velmi nezvyklým vodíkovým plug-in hybridem.
Legendární Renault 5 se vrací. Tentokrát půjde o stylové retro, které bude k dispozici jako elektromobil s dvěma variantami akumulátorů a třemi výkony motoru. Nabídne také technologii V2G, která umožní majitelům vydělávat.
Tesla Cybertruck není zrovna autem, které by výrobci dělalo moc radost. Po dlouhých odkladech se konečně začíná vyrábět a reakce na něj nejsou vždy jen pozitivní. Nyní jsou problémem malé tečky rzi.
Nad některými projekty zůstává rozum stát. To je i případ DartSolaru. Tvůrce projektu vyrobil pro Teslu Model Y systém se solárními panely, který by měl auto dobíjet, když parkuje. Denně má dodat až 6 kWh.
Renault představuje novou generaci své dodávky Master. Ta přináší dvě elektrické verze lišící se výkonem i dojezdem. Nyní dostává až 87kWh akumulátor, má nižší spotřebu a vysokou užitnou nosnost.
Po dlouhých 13 letech se představuje nová generace malého hatchbacku Lancia Ypsilon. Ten se nově stane plně elektrickým a papírově by měl dosahovat dojezdu až okolo 400 km. Designem má navazovat na Stratos.
Společnost MW Motors už vyráběla elektrickou verzi vozu UAZ 469, nyní ale představuje modernější offroad, který svým vzhledem více připomíná spíše Mercedes třídy G. Má to být ale pracant do terénu a ne luxusní SUV. Taktéž bude elektrický.
Toyota je nadále největším automobilovým koncernem na světě. Za minulý rok se jí totiž povedlo prodat přes 11,23 milionu aut, čímž druhý koncern Volkswagen překonává o zhruba 2 miliony vozidel.
Čínské automobilky se výrazně zlepšují a berou evropský trh útokem. Strach z nich má i Elon Musk, který říká, že většinu stávajících automobilek by přicházející čínská konkurence mohl zlikvidovat.
Automobilový koncern Stellantis se hodlá více zaměřit na elektromobilitu a představuje platformu STLA Large. Ta má být určena pro velké sedany i crossovery a pojme až 118kWh akumulátor pro dlouhé dojezdy.
Tesla Model Y je extrémně úspěšným autem. Stalo se nejprodávanějším autem na světě ve všech kategoriích. U nás zájemce jistě potěší výrazné zlevnění vozu, který je dokonce levnější než Model 3.
Porsche představilo dlouho očekávaný elektrický Macan. Nový model dostává 100kWh akumulátor s 800V architekturou, podporu rychlého nabíjení a vynikající aerodynamiku. Koeficient odporu je pouhých 0,25.
Především státní pobídky stojí za úspěchem elektromobilů na evropském trhu. Ty se dostaly už tak daleko, že jsou dnes třetím nejčastějším druhem pohonu a překonaly dokonce už i naftové motory.
Hyundai má už nějakou dobu v nabídce modely řady N, které přináší vysoké výkony za atraktivní ceny. Elektromobil Ioniq 5 N není výjimkou. Jak se ukázalo, na Severní smyčce Nürburgringu dokáže být podobně rychlý jako např. BMW M2 CS.
Společnost WAVE Charging v tomto roce spustí další projekt bezdrátového nabíjení. Tentokrát půjde o bezdrátovou nabíjecí stanici dvou elektrických tahačů, a to se zvýšeným výkonem až na 500 kW.
Tesla Cybertruck se už dodává prvním majitelům a první zkušenosti přináší pozitivní, ale bohužel i negativní překvapení. Jeden youtuber to vyzkoušel na trase okolo 2,1 tisíc km a nabíjel častěji, než asi očekával.
Japonským cílem je mít na silnicích do roku 2023 více než 800 tisíc vodíkových aut. Skutečnost je ale taková, že vodíková auta zde v podstatě nikdo nechce a prodeje jsou naprostým zlomkem plánů.
Je dobře známo, že lithiovým akumulátorům nízké teploty zrovna nesvědčí. Jejich kapacita se snižuje, což se projeví také na dojezdu a maximálním výkonu. Velké mrazy v Chicagu ale nedávno způsobily i problémy s nabíjením.
Je jasné, že výpadky spotřební daně, které se platí v cenách benzínu a nafty, bude u elektromobilů potřeba nějakým způsobem nahradit. Na Islandu už novou formu daně na elektrická auta zavádí, bude se platit za každý ujetý kilometr.
Nejedna autopůjčovna v posledních letech oznámila, jak bude s novými elektromobily zelená, ekonomicky ale dost narazily a ze svých plánů couvají. Hertz zdaleka neodebral všechny plánované vozy a i těch odebraných se částečně zbavuje.
Tesla konečně začíná dodávat první Cybertrucky. Není divu, že je lidé začínají testovat a zveřejňovat výsledky těchto testů. Vyzkoušeli i dálniční dojezd, který se dostal na zhruba 409 km. Je to hodně nebo málo?