Mercedes-Benz se chce rychle stát automobilkou vyrábějící jen elektromobily. Vizi takové budoucnosti nyní ukazuje jeho koncept Vision EQXX, který by měl přinést excelentní efektivitu a nízkou spotřebu.
Tesla vybudovala obrovskou síť nabíječek Supercharger, ty ale byly dostupné výhradně elektromobilům Tesla. To by se ještě letos mělo změnit. Musk hodlá nabíječky otevřít i pro jiné značky elektromobilů.
Vypadá to, že velmi dlouho očekávaný elektrický truck Tesla Semi se přeci jen začne už brzy vyrábět. Přípravy na výrobu jsou v závěrečné fázi a vozu bychom se tak mohli dočkat už v následujících měsících.
Na YouTube kanálu Driven natočili zajímavé srovnání. Vzali Teslu Model S a postavili ji proti Formuli jedna s motorem V10. Výkony obou vozů se pohybovaly mezi 670 a 770 koňmi, lišily se ale hmotnosti.
Elektromobilům se často vytýká náchylnost k požáru akumulátoru a obtížnost jeho uhašení. Chevrolet Bolt měl kvůli tomu nedávno svolávací akci, ale jak se zdá, moc to nepomohla. Auta mohou hořet dál.
European Green Deal je doslova zabijákem spalovacích motorů. Dosud jsme se mohli chlácholit tím, že menší výrobci supersportů jsou z tohoto vyjmuti. Ale i tato výjimka bude za několik let zrušena.
Společnost Daikin Industries představuje nové chladivo do klimatizací, které má mít lepší vlastnosti než ta běžně používaná. Má být dokonce tak dobré, že prodlouží dojezd elektromobilů až o 50 %. Kde je tedy háček?
Redaktor BBC se spolu se dvěma držiteli rekordů v ekorally pokusili zajet co nejúsporněji s elektromobilem Ford Mustang Mach-E. Výsledek byl opravdu působivý, dosáhli totiž hodnoty pouhých 9,5 kWh na 100 km.
Tesla Cybertruck je neobvykle vypadajícím automobilem a bude mít také obrovské množství kamer. O ty se má podle všeho postarat společnost Samsung, která měla uzavřít obrovský kontrakt s největším výrobcem elektromobilů v USA.
Podle serveru Bloomberg chce EU přijít s návrhem zákona, který by znamenal úplný zákaz spalovacích motorů od roku 2035. To tedy znamená, že by nebylo možné prodávat už ani plug-in hybridní vozidla.
NIO je mnohdy označováno za čínskou Teslu a jeho plány rozhodně nejsou malé. Do roku 2025 plánuje celosvětově postavit 4000 stanic Battery Swap, kde si majitelé těchto elektromobilů mohou nechat vyměnit akumulátor za nabitý.
Vývoj solárního auta Lightyear One se chýlí ke konci a jeho tvůrci nyní otestovali prototyp na oválné trati. Vůz vybavený 60kWh akumulátorem ujel vzdálenost 710 km a ještě si něco málo vyrobil pomocí solárních panelů.
Německá Gigafactory od Tesly je docela prokletá. Nejprve ji brzdily požadavky ochránců přírody a jiná úřední omezení, nyní si firma sama předělala potíže nelegální stavbou nádrží, na které neměla povolení.
Dieselgate má dohru na mnoha frontách. Nešlo jen o samotné podvody při měření emisí, ale zjistilo se také to, že zde byla kartelová dohoda mezi výrobci, kteří se dohodli mezi sebou nesoupeřit, ačkoli by to potenciál technologií umožňoval.
Výroba v šanghajské továrně Tesly se rozběhla do vysokého tempa a automobilce se povedlo prodat 33155 vozidel, které zde byly vyrobeny. Část vyrobených vozů putovala i na export do jiných zemí.
Automobilka Toyota sice byla zakladatelem hybridů, kdy velkosériová auta doplnila elektromotorem, ale naopak je jedním z největších odpůrců 100% elektromobilů. Hybridům a vodíku tak věří ještě na dalších 30 let.
Lotus představuje nové sportovní kupé Emira. Novinka dostane 3,5litrovou V6 od Toyoty, případě později i dvoulitrový čtyřválec od Mercedes-AMG, v obou případech bude motor uprostřed pro co nejlepší rozložení hmotnosti.
Francouzská automobilka Bugatti se opět stěhuje. Po 112 letech zakotví v Chorvatsku. Koupil ji joint venture chorvatské automobilky Rimac a německého Porsche. Současně se oddělí výroba akumulátorů do separátní společnosti.
Spalovací motory to začínají mít spočítané ještě rychleji, než se čekalo. Zákazy prodeje se blíží a máme tu další stát, který ho posunul o několik let kupředu. Kanada chce taková auta zakázat od roku 2035.
Petrolheadi sice automobilkám vyrábějícím elektromobily a SUV neustále predikují krach, ale švédskému Volvu se sázka na tyto dvě oblasti vyplácí. Prodeje meziročně proti loňské první polovině roku vzrostly o 41 %.
Automobilka Porsche svolá 43 tisíc vozů Taycan, které mohou trpět na velmi nepříjemnou chybu. Ta způsobuje, že toto elektrické auto může při jízdě bez varování vypnout motor a přestat akcelerovat.
Automobilce Tesla se v dalším čtvrtletí opět dařilo, alespoň co se výroby a dodávek týče. Překonala totiž hranici 200 tisíc vyrobených a dodaných vozů. Hranici dokonce překonala sama dvojice Model 3/Y v oblasti produkce.
Volvo má velké plány s elektromobilitou a od roku 2030 chce mít ve výrobním programu už jen elektrická auta. Pomoci má i partnerství se společností Northvolt, díky kterému je v plánu EV s dojezdem až 1000 km.
Nedostatek čipů zdaleka nepostihl jen oblast grafických karet, kde si navíc přisadila ještě kryptoměnová mánie. Problémy mají i automobilky. Zákazníci tak moc chtějí novější auta, že jsou za zánovní vozy ochotni zaplatit více než za nová.
Nissan už s elektromobilitou koketuje hodně dlouho a jeho cílem je pořádně šlápnout na plyn. V britském Sunderlandu tak brzy vyroste obrovská továrna na výrobu elektromobilů i akumulátorů pro ně.
Solární elektromobil Sono Sion už znovu mění svou podobu. Design se opět posunul trochu dále a máme zde další změnu v akumulátoru. Ten dostane 54 kWh, bude bez kobaltu, niklu i manganu a má vydržet na 900 tisíc km.
Spousta evropských států chce postupně omezovat prodeje aut se spalovacími motory. Přičiní se i samotné automobilky. Volkswagen totiž oznámil, že s takovými auty v Evropě skončí mezi roky 2033 až 2035.
Ferrari představilo nový model, který bude pro firmu do nemalé míry revoluční. Zatímco dosud měla malá Ferrari obvykle V8, nyní je tu mnohem menší V6. Dostalo se však také na elektrifikaci a nabíjení ze zásuvky.
Automobilce Volkswagen se po vleklých softwarových problémech konečně povedlo dostat své nové elektromobily řady ID na trh. Zatímco na starém kontinentě se jim daří, v Číně čelí značnému nezájmu.
Dnes už bývalá společnost Takata má další obrovský problém. Po aféře s airbagy se zjistilo, že není vše v úplném pořádku ani s jejími bezpečnostními pásy. Firma totiž falšovala údaje o jejich vlastnostech.