Jedním z často zmiňovaných argumentů proti elektromobilitě je to, co se stane, když velká část lidí najednou pojede dlouhou trasu (dovolená, svátky). V Číně to nyní zažili a měli problém. Menší byl u společnosti NIO, která má program výměny akumulátorů.
Před měsícem jsme se dozvěděli, že se kvůli čipové krizi odsouvá Roadster až na rok 2023. Vypadá to, že nebude zdaleka jediným modelem, který nabere další zpoždění. Týkat se to má i ostatních připravovaných novinek.
Individuální automobilová doprava se postupně stává stále dražší a hůře dostupnou záležitostí. Běžná auta zdražují, elektromobily zlevňují jen pomalu a v Berlíně chtějí zakázat oboje. A tentokrát nejsou to politici, nýbrž sami občané.
Mazda 6 je na trhu už pěknou řádku let a má za sebou nejeden facelift. Nová generace by se měla představit už dost brzy. Počítá se s příštím rokem a k dispozici bude dokonce i verze s 6válcovými motory.
Čipová krize zastavuje výrobu aut, nebo způsobuje to, že jsou dodávány na trh bez některých z nich. To je i případ společnosti Li Auto, jejíž elektrická SUV půjdou do prodeje bez dvou radarů pro jízdní asistenty.
Norem měření spotřeby vozů a jejich dojezdu je hned několik a hodně se liší ve svých výsledcích zejména u dojezdu EV. Změna normy z NEDC na CLTC z velké části přispěla k prodloužení papírového dojezdu Modelu 3 o 70 km.
I když si to mnozí nechtějí připustit, Tesla a čínské automobilky za poslední roky urazily obrovský kus cesty. Ve Wolfsburgu si toho jsou nicméně vědomi a informace z posledního meetingu naznačují, že bude muset dojít k velkému zemětřesení.
General Motors chce posunout dál schopnosti autonomního řízení svých vozů. Stále zdaleka nepůjde o plnou autonomii, nicméně nový systém Ultra Cruise má umět spoustu nových věcí a zvládnout prý až 95 % situací.
Ruští youtubeři jsou známí stěží uvěřitelnými automobilovými kreacemi a kanál Garage 54 se postaral o další. Vzal starou Ladu a udělal z ní 14kolové monstrum. Zajímavé je zejména to, že kola má ve třech patrech.
Zájem o elektromobily Tesla neutuchá a společnosti se opět podařilo znatelně navýšit produkci i dodávky. Proti minulému čtvrtletí došlo k nárůstu o 15 % a proti minulému roku o téměř dvě třetiny.
Švýcarská společnost ABB představuje svou nejrychlejší nabíječku Terra 360. Jak už napovídá název, maximální nabíjecí výkon činí 360 kW, což stačí k plnému nabití elektromobilu za zhruba 15 minut.
Chyb je v automobilech požehnaně a zdaleka nejde jen o ty nejmladší automobilky a startupy s elektromobily. Jednou ze zajímavých chyb je ta v MPV KIA Sedona. Blinkry zde mohou blikat na opačnou stranu.
Ford a společnost AVL testují prototyp Transitu FCEV. Jak už napovídá název, půjde o variantu na vodík, která by měla mít také nulové emise při provozu jako elektrická varianta BEV, ze které vychází.
Chyby při konstrukci nebo výrobě aut nejsou ničím neobvyklým. Svolávacích akcí jsou tisíce a další kuriózní postihla automobilku Ford, jejíž Mustang Mach-E může mít problém s připevněním čelního skla i střechy.
Automobilka Hyundai spouští další svolávací akci. Tentokrát je to v USA i Kanadě, kde má problém s vozy Sonata Hybrid a Tucson. Jejich dvoulitrové GDI může vykazovat předčasné opotřebení ložisek ojnice a zanedbání může vést až k požáru.
Nizozemští studenti z Eindhoven University of Technology vyvinuli karavan, který má být poháněn výhradně solární energií. Plocha solárních panelů totiž může dosahovat až 17,5 čtverečních metrů.
Elektromobil Chevrolet Bolt automobilce General Motors opravdu nedělá radost. Shořel další kus a firma nyní radí majitelům parkovat hodně daleko od dalších aut, doporučuje vzdálenost alespoň 15 metrů a nejen to.
Přestože Porsche plánuje značnou elektrifikaci svého výrobního portfolia, pracuje také na technologii syntetických paliv. Ta by chtěla už brzy začít vyrábět v Chile a emisně má jít o překvapivě dobrou metodu.
Společnost Tesla se vydala do Německa do známého Zeleného Pekla. Na severní smyčce Nürburgringu (Nordschleife) se jí povedlo zajet rekordní čas pro sériový elektromobil bez přídavných úprav.
Nápad měnit vybité akumulátory za nabité se uskuteční v Holandsku. Společnost Zero Emission Services zde chce napájet zelenou elektřinou nákladní lodě, které budou měnit celé kontejnery s akumulátorem.
Životnost akumulátorů v elektromobilech je velmi často diskutovaným tématem. Jak ale ukazují statistiky, ve skutečnosti mohou vydržet i stovky tisíc kilometrů. Jeden z testů provedl známý youtuber Bjørn Nyland.
Pokud jde nikdy neslyšeli o automobilce ElectraMeccanica, pak vězte, že jde o maličkého kanadského výrobce, který vyrábí (no, spíše chce vyrábět) elektrické tříkolky Solo EV. Ty nyní dostávají i praktičtější verzi.
Společností, které chtějí vyrábět elektromobily, je mnoho. Zdaleka nejde jen o Teslu, která je jen jednou z mnoha. V budoucnu by se k nim mělo přidat i čínské Xiaomi, které zakládá divizi elektrických aut.
Nová verze Tesly Roadster se na silnicích asi jen tak neobjeví. Elon Musk se totiž nechal slyšet, že se i kvůli čipové krizi, která sužuje celý automobilový průmysl, vůz opět odsune. Dřív než za dva roky ho neuvidíme.
V lednu letošního roku koupila společnost Shell firmu Ubitricity, která budovala nabíječky elektromobilů. Shell chce celý koncept dotáhnout ještě dál, množství řádově znásobit a dostat ho na 50 tisíc.
Specifikace připravovaného elektromobilu Lucid Air se stále mění a nyní to vypadá, že budou k dispozici dvě varianty Dream Edition. Zájemce si bude moci vybrat mezi výkonem přes 1000 koní nebo dojezdem přes 500 mil (805 km).
Ještě jednou naposled. Tuhle větu bude určitě proklínat Američan Spencer Everette, který při své poslední jízdě se svou Corvettou před jejím prodejem nezvládl jízdu a měl nehodu. Cena vozu se jistě výrazně snížila.
Čínská automobilka NIO, která vyrábí jen elektromobily podobně jako americká Tesla, chystá vstup do Evropy. Po Norsku bude druhou evropskou zemí Německo, kde byl příchod firmy oficiálně potvrzen.
Chevrolet Bolt je pro GM hodně nešťastným elektromobilem. Svůj podíl na tom mají lithiové akumulátory od LG Chem, které se ukazují být problematickými i u jiných automobilek. Byla tak spuštěna svolávací akce a pro některé kusy už podruhé.
Mnoho firem řeší snižování emisí v dopravě a mezi ně patří i XL Fleet a eNow. Ty chtějí vyřešit problematiku mrazírenských návěsů, jejichž naftové agregáty mají vysokou spotřebu. O energii by se totiž mohly postarat solární panely.