Nejnovější komentáře
Re: Hmm | od: shasler  7.6.201916:26
Já už v této diskuzi nemám sílu pokračovat.

Prostě si myslím, že značky v průpletovém úseku přinášejí akorát zmatek. Vy máte opačný názor. Každý jsme zde uvedli své pohledy na věc.

Ukončeme prosím diskuzi s tím, že daný úsek je problematický a řidiči by měli být k sobě ohleduplní, všímaví a dělat maximum proto, aby vyhnuli dopravní nehodě tím, že nebudou agresivní. I na obyčejné křižovatce, kde jste na hlavní a máte přednost, si dáváte pozor na ty co jsou na vedlejší, protože trvání na pravidlech vás může stát život. K čemu Vám je, že jste měl přednost, když do Vás nějaký pako napálí, a i když se jedná ­"jen­" o plechařinu, tak Vám viník opravu třeba zaplatí, ale ten ztracený čas, ten už ne...

Děkuji za podnětnou diskuzi.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: Hmm | od: Milan Šurkala  7.6.201915:32
To tvrdíš, protože říkáš, že mu musí dát přednost ­(takže pokud to situace vyžaduje, ten vpravo by musel brzdit­). O zrychlování jsem se přeci bavil, to platí pořád zase z jiného paragrafu. Ten říká, že mu nesmíš bránit v předjíždění, ale neříká, že mu máš předjíždění co nejvíce zkomfortnit. Jedna věc je v tom bránit a druhá je to zajistit na svůj úkor ­(teď se nebavím o tom, že by bylo potřeba zabránit nějaké nehodě­).

Vždyť jinými slovy říkáš přeci to, že pokud by ten zleva měl přednost, tak by neplatila pravidla o jízdě v pruzích a ten zleva by mu tam mohl vjet ­(a ten vpravo mu to vždy umožnit­). Jak bys to chtěl pak hodnotit třeba v případě nehody? Ten zleva vjede do pravého pruhu, nastane nehoda. Kdo za to může? Ten vlevo očividně porušil pravidla o jízdě v pruzích ­(ohrozil řidiče jedoucího v pruhu, do něhož přejížděl­), ale ten vpravo mu dle tvého výkladu nedal přednost, takže je vinen. Vždyť to vůbec nedává smysl.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Hmm | od: shasler  7.6.201914:18
"Tzn. tímto pravidlem by každý jedoucí vpravo musel vždy, když vidí někoho z levého s blinkrem doprava přibrzdit a pustit jej ze zákona.­"

Netvrdím, že ten v pravém musí brzdit, ale nesmí bránit tomu v levém aby jej předjel, například tím, že bude zrychlovat v okamžiku, když je zřejmé, že ten v levém se jej předjet, aby se zařadil do pravého pruhu... Vždyť přeci je dáno, že ­"Řidič předjížděného vozidla nesmí zvyšovat rychlost jízdy ani jinak bránit předjíždění.­".
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Hmm | od: Milan Šurkala  7.6.201910:05
To je ale přeci nesmysl. Proč by na víceproudé cestě měl ten jedoucí vpravo dávat přednost tomu jedoucímu vlevo? Ten vlevo předjíždí, dělá manévr navíc. Proč by ten ­"levoproudař­" měl mít ještě výhodu přednosti a zaručeného umožnění zařazení? Tzn. tímto pravidlem by každý jedoucí vpravo musel vždy, když vidí někoho z levého s blinkrem doprava přibrzdit a pustit jej ze zákona. Proč by být právě ten, kdo jede spořádaně v pravém pruhu, měl být ještě navíc omezován vynuceným dáváním přednosti střelcům v levém? Neříkám, že tu nemůže být nějaká slušnost toho pravého, ale proč by musel mít ten levý přednost? Pravý pochopitelně při předjíždění nemá zrychlovat, ale proč by měl dle zákona zpomalovat? Nerozumím.

Právě že ta značka ty zmatky odstraňuje a jasně říká, kdo tam má přednost.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Neskutecny | od: bifidus  7.6.20199:57
Tak to je pekne fikany malware. Je to skoda, ze s kryptomenama jsou porad takove problemy. Kdyz jsem s nima zacal, tak mi vsechny nekoupeny ukradli, podruhy mi zase vykradli smenarnu.. Je to tezky vydelat. Ted do tretice se mi konecne povedlo nedavno prodat pri cene 8000 https:­/­/www.moneyo.cz­/bitcoin­-kurz­/ tak jsem konecne neco vydelal. Ale moc v plusu nejsem, kdyz zapocitam vsechny BTC co mi ukradli.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Hmm | od: shasler  7.6.20198:55
Posuňme se prosím do úvahy, kdy tato situace nastane na silnici o více pruzích ­(žádná křižovatka, žádné výjezdy a nájezdy­). Dvě, souběžně jedoucí vozidla si chtějí vyměnit místo. Kdo má přednost? Dle mého názoru vozidlo jedoucí v pravém pruhu, by mělo umožnit vozidlu v pruhu levém jej předjet a nechat jej zařadit se. Předjíždění v pravém pruhu mimo město není dovoleno. Levé pruhy jsou mimo město určeny především k předjíždění a objíždění. K jízdě se má využívat pruh pravý. No a i ve městě má řidič za povinnost uvolnit levý pruh rychlejšímu vozidlu, pokud nenastanou vyjmenované výjimky je odbočování vlevo a další. ­(To, že se tak neděje, a větší část řidičů jsou tzv. levoproudaři, protože v levém pruhu to tolik nedrncá, asi tam fouká méně, zřejmě tam má i auto menší spotřebu a stejně jedu maximální povolenou rychlostí, tak když brzdím ostatní, vlastně konám dobro...­)

Dle výše uvedeného si myslím, že i když není přednost při přejíždění z levého pruhu do pravého vyjmenována taxativně, je určována nepřímo dalšími pravidly...

Vraťme se zpět k diskutovaném ­(průpletovému­) úseku. Pokud v tomto místě dvě vozidla, která si chtějí vyměnit pozici, vozidlo jedoucí vpravo by mělo umožnit vozidlu jedoucí vlevo jej předjet a při pohledu z druhé strany, vozidlo jedou vpravo by se nemělo dopouštět předjíždění zprava...

Proto bych zrušit značení a definici takovýchto míst jako křižovatka a bylo by po zmatcích kdo má koho pustit...

OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: jiný problém | od: Vladimír Pilný  6.6.201916:58
Děkuji, myslel jsem si to. Každé auto se tam chová jinak. Většina nebliká raději vůbec.

Jsem zvědavý, jak si s podobnými špeky jednou poradí autonomní řízení. ;­-)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: jiný problém | od: shasler  6.6.201916:21
No to je hnus velebnosti... Kdyby jste blikal vlevo, pak by znamenalo, že chcete jet směr Mirovická. Při neblikání pak rovně do Maškovy, tak musíte blikat vpravo, i když nejedete k pumpě. V takovémto případě pak polohou svého vozu dáváte najevo záměr o směru své jízdy, tedy zda se chystáte jet na pumpu nebo Horňáteckou. Pokud blikáte vpravo, pak se jedná o signál především pro vozy jedoucí za Vámi a ti stejně musí počkat, kam pojedete. Protijedoucí vozidlo z Maškovi pravý blinkr nevidí, takže se dle toho musí zařídit...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Hmm | od: Milan Šurkala  6.6.201915:52
Ten tvůj modelový příklad je trefný. Značku ­"dej přednost v jízdě­" máš totiž i při vjezdu na rovnou silnici pomocí průběžného pruhu. Ten, kdo je v přípojném pruhu, musí dát přednost vozidlům v pruhu, do kterého chce vjet ­(to je dáno i paragrafem o změně pruhů­), ale značka rovněž specifikuje, kdo má přednost, když se budou chtít vozidla vyměnit. To totiž paragraf o změně pruhů nespecifikuje. Pokud zelené chce doleva a červené doprava, kdo má přednost? Značka to říká, paragraf o změně pruhů ne.

Ukázka přípojky na rovnou silnici je zde https:­/­/www.google.com­/maps­/@49.8067943,18.211316,3a,75y,131.04h,86.92t­/data=!3m6!1e1!3m4!1sEa1IbW6hoXxdugC4p4HEFQ!2e0!7i13312!8i6656

Není to kruhový objezd, je to připojovací pruh, o kterém jsi mluvil, jen změna pruhu, značka by tam dle tebe být nemusela, a přesto tam je. Takže je vlastně nesmyslný naprosto každý připojovací pruh, protože snad všechny mají značku ­"dej přednost v jízdě­", i když by nemusely. Rozhodně to není záležitost jen těchto specifických kruhových objezdů.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Hmm | od: Milan Šurkala  6.6.201915:38
Když vezmeš extrém ­(nejlevnější auto s největšími pobídkami­), tak ano. Ale v průměru to tak není. Průměrná cena Tesly rozhodně není 35 tisíc USD, ale bude to tak někde kolem 60 tisíc, v minulosti, když byla ta úleva ještě 7500 USD, byla cena mnohem výše ­(cca 80 tisíc­). Dnes ani nevím, zda je to ještě těch 3750 nebo to už zruili úplně, a opět to je méně než 10 % hodnoty auta. Jasně, ani 10 % není k zahození, ale rozhodně to není něco, co by člověka přinutilo koupit si elektromobil, když ho nechce.

V Norsku je to jiná, protože tam daně tvoří téměř polovinu ceny auta a na EV takřka žádné daně nejsou ­(jen pár tisíc korun­). Takže když má člověk 40% slevu na auto a mnohé benefity, tak už je to úplně o něčem jiném než <10%.

Jinak řečeno, o vlivu dotací se můžeme bavit v tom případě, kdy jsou ty dotace opravdu velmi výrazné a tvoří značnou část ceny auta. Jenže to o USA, které je hlavním odbytištěm, zas až tak moc neplatí. Pobídky tam jsou, ale kdyby nebyly, ty prodeje k nule nespadnou. V Norsku by spadly okamžitě.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(0)
jiný problém | od: Vladimír Pilný  6.6.201915:30
Denně řeším toto:

https:­/­/mapy.cz­/zakladni?x=14.4533474&y=50.1327486&z=19&base=ophoto

Jedu z Klapkovy a připojuji se na Horňáteckou. Mám dát blinkr doprava ­(jako že křižovatka­), žádný ­(že nechci vjet na benzinku­), nebo doleva ­(jako že připojovací pruh­)?

Díky za rady.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Hmm | od: shasler  6.6.201915:09
Pokud zelené jede na typ kruhového objezdu o němž se zde vede diskuze, pak pro něj platí odstavec 7 §12 o zařazování do průběžného jízdního pruhu, tedy cituji:­"Je­-li pro zařazování do průběžného jízdního pruhu zřízen připojovací pruh, je řidič povinen před zařazením do průběžného pruhu užít připojovacího pruhu. Při zařazování z připojovacího pruhu do průběžného pruhu řidič nesmí ohrozit řidiče jedoucí v průběžném pruhu. Není­-li připojovací pruh zřízen, je řidič povinen dát přednost v jízdě vozidlům jedoucím v průběžném pruhu.­"

Značka ­"Dej přednost v jízdě!­" je zbytečná a zdá se, že §12 toto řeší... ­"Výměna pruhů­" se řeší stejně jako při nájezdu a sjezdu z dálnice.

Jak jsem psal v jiném příspěvku pod jiným vláknem, značka ­"Dej přednost v jízdě!­" má definici vztahující se na místa, kde se jedná o křížení, ale zde se jedná o ­"průpletový­" úsek.

Dejme si modelový případ, kdy se nebude jednat o kruhový objezd, ale půjde o dvě silnice, které na sebe budou v jednom bodě navazovat stejným způsobem jako je diskutovaný úsek. Změní se tím něco pro zelené i červené vozidlo? Nezmění.
Pokud bude chtít zelené vozidlo změnit pruh ­(tedy z pravého pruhu do levého­) musí dát přednost vozidlům jedoucím v levém pruhu. Bude­-li chtít změnit pruh červené vozidlo ­(tedy z levého do pravého­) musí dát přednost vozidlům jedoucím v pravém pruhu.

Vozidla se tedy chovají stejně, ať už je daný úsek součástí diskutovaného kruhového objezdu či nikoliv. Kdo má přednost v jízdě záleží na daném úseku nesporně z polohy vozidel.

Osobně si myslím, že značka ­"Dej přednost v jízdě!­" v diskutovaném úseku vnáší do dopravní situace akorát zmatek a bylo by lepší, kdyby tam nebyla. Stejně tak v případě průpletových úseků a u nájezdů, kde připojovaný pruh neústí do průběžného pruhu, ale vede souběžně s průběžným pruhem.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Hmm | od: DarkRichelieu  6.6.201912:58
Tak ono to není jen těch pár tisíc. Federální příspěvek na elektro auto tuším bylo 7.500 USD, ve státě Colorado byla ještě místní dotace 5.000 USD. Když to sečtu je to 12.500 USD a při základní ceně modelu S3 ­(35.000 USD­) Je to auto skoro zadarmo, když započítám místní ceny elektřiny a možnost nabíjet kolikrát zadarmo. V Norku kupříkladu majitelé neplatí za dovoz, neplatí 25 % DPH při jejich pořízení, neplatí silniční daň, neplatí mýta ani velice četné trajekty, mohou jezdit v autobusových pruzích, neplatí extrémně drahé parkovné ve městech a do toho stát zadotoval i výstavbu nabíjecích stanic. I proto Norsko patří mezi největší odbytiště Tesly. Bez přímých nebo nepřímých nejen finančních pobídek, ale i ostatních bonusech se to někomu vyplácí. Ale jakmile se snižují tyhle dotace a pobídky, tak se snižuje i prodej těchto aut. Stačí si přečíst jak málo stačí, aby se zhroutil celý trh s elektromobily někde i o 80% procent dolů.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(0)
Re: ekologie | od: Mr.GO!  6.6.201912:49
"Kolik spotřebujete, tolik platíte a basta.­" něco na ten způsob má zéland pro diesely­- mají nezdaněnou naftu, ale musí se platit státu podle kilometrů a podle výkonu motoru ­(malý osobák méně, 5ti litrové SUV víc, a samozřejmě, nákladní doprava to má nejvíce­), a pak ta daň bere ohled na emisní normu, kterou vozidlo plní.

Myslím, ale, že zase hybrid není úplně od věci, kdy lze získat energii z brždění zpět, potažmo navíc to šetří mechanismus brzd, protože je to dost podobné brždění motorem.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: Hmm | od: Milan Šurkala  6.6.201911:49
Nemusí být úplně zbytečná. Napomáhá totiž tomu říci, kdo má přednost, když si oba chtějí vyměnit pruhy ­(zelené jede na kruháč, červené z něj sjíždí­). Tohle paragraf 12 neřeší. Vjezd na samotný kruháč a přednost na něm řeší oba paragrafy ­(jak o objezdu, tak i o změně pruhů­).
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Citace: ­"Kdyby tam nebyla, tak by auta na kruhovém objezdu dávala přednost vám­"

Dotaz: A podle jakého pravidla vozidla jedoucí v průběžném pruhu musí dávat přednost vozidlům měnící pruh?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Hmm | od: shasler  6.6.201911:38
1.­) Pokud červené vozidlo opouští tento typ kruhového objezdu DÁVÁ PŘEDNOST vozidlům jedoucím v průpletovém pruhu neboť musí změnit pruh a tedy pro něj platí §12 bez ohledu na to, zda je nebo není na objezdu, který je vyznačen jako kruhový. Tento typ kruhové objezdu by vůbec nemusel být nějak značen, neboť označení kruhového objezdu jako takového nijak nemění pravidla, dle kterých si řidiči dávají přednost. Značka kruhového objezdu má ovšem význam informativní, kdy zobrazuje tvar silničního řešení. Značka ­"Dej přednost v jízdě!­" v diskutovaném úseku NEMÁ ŽÁDNÝ VÝZNAM, neboť nikdo v tomto místě nedává dle této značky přednost v jízdě.

Musím konstatovat, že na diskutovaném úseku je zmršené značení.


2. ­"Ta značka kruháku pro zelené vozidlo znamená, že má dávat přednost vozidlům na kruháku, KDYŽ NA NĚJ VJÍŽDÍ. ­"

Pokud chce vozidlo změnit pruh, není třeba na tuto skutečnost upozorňovat značkou, která není pro tento účel stvořena. V diskutovaném typu ­"kruhového objezdu­" není křížení. Všechny pruhy jsou souběžné a vozidla musí v každém případě bez výjimky dodržet §12 BEZ OHLEDU NA TO, zda vjíždí na kruhový objezd nebo jej opouští. Značka ­"Dej přednost v jízdě!­" je zde zcela zbytečná a matoucí.

Citace ke značce ­"Dej přednost v jízdě!:
"Dej přednost v jízdě!­" označuje vedlejší pozemní komunikaci; této značky se může užít i uvnitř větší nebo složitější křižovatky nebo na místě, kde se řidiči přikazuje, opakuje nebo zdůrazňuje povinnost dát přednost v jízdě.

OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: ekologie | od: Milan Šurkala  6.6.201911:31
Tak ono nejekologičtější by stejně bylo jezdit MHD nebo se dopravovat na kole nebo něčem podobném. Osobně se snažím co nejvíce využívat MHD a auto využívat méně, když např. vím, že budu něco převážet, nebo když vím, že je spojení veřejnou dopravou velmi zdlouhavé a příliš komplikované.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(1)
Škoda | od: Milan Šurkala  6.6.201911:27
Tak tohle byla zrovna appka, která byla docela užitečná. Škoda.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Není nesmyslná, protože upozorňuje na kruhový objezd, kde musí vozidlo vjíždějící na něj dát přednost v jízdě. Kdyby tam nebyla, tak by auta na kruhovém objezdu dávala přednost vám a to je zde nesmysl.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)