Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak
Nejnovější komentáře
Norsko ukazuje, jak je i dnes snadné lidi zmasírovat politickou propagandou.

Je to velmi smutné :­-­(.
Odpovědět0  3
Možností je několik.

1, Člověk to bude jednou ročně povinně nahlašovat ­(takto to funguje už dnes např. na Islandu­)
2, Zapíše se to na STK
3, Auto to nahlásí online samo ­(což vzhledem k tomu, že je povinně připojeno na internet kvůli eCall, nemusí být velký problém)
Odpovědět0  0
Některá moderní SUV mají aerodynamiku, kterou by jim mohla závidět nejedna ještě nedávno velmi aerodynamická auta ­(kazí to sice větší čelní plocha, ale dnešní SUV na tom s aerodynamikou nejsou zas tak špatně ­- ostatně dnes už to jsou jen trochu vyšší kombíky­).
Odpovědět0  0
A ty ujeté kilometry se budou ověřovat jak?
Odpovědět0  0
"SUV­" auto s aerodynamikou cihly 🤣
Odpovědět0  0
Zda se ze zafungovala neviditelna ruka trhu, sice ji to nejake ty roky trvalo, ale je to tu. Ono uz staci, ze se automobilkam povedlo lidi zblbnout s SUV...
Zda se, ze celkem dobre jsou plugin hybridy s kapacitou baterie na 60­-100km, ty jsou minimalne v mem okoli pomerne popularni. Kdybych ted kupoval nove auto, asi bych neco takoveho docela bral. Denni najezd nad 60km mame v rodine 1­-2x za tyden
Odpovědět0  0
"To zavedou daň na elektriku a zaplatí ji i ten co autem nejezdí, jako se děje dosud viz podvod se soláry. ­"

To nedává smysl. Sice je u nás možné všechno, ale nedává to smysl. S velkou pravděpodobností půjde o daň z ujetých kilometrů.
Odpovědět0  0
Není se čemu divit. Ono už ty dotace jsou svinstvo hrubého zrna. Když si člověk uvědomí, že dotace jsou převážně z daní pzaměstnanců, kteří na to nikdy mít nebudou, protože většina bydlí v králíkárnách atd, kdežto ti co ty dotace dostanou, ti jsou majitelé firem a podnikatelé, kteří na ty dotace přispěli mnohem menší měrou díky daňovým poradcům a optimalizacím. Takže se jen potvrzuje pravidlo, kdy chudý přispívá na bohaté a vládá to ještě podporuje :D Až budou cenově dostupné ty EV a budou nabíječky na každém rohu,tak to bude mít smysl, do té doby ne.
A mimo téma by mne zajímalo jak vlády budou kompenzovat výpadek daně z PHM, až všichni budou elektro. To zavedou daň na elektriku a zaplatí ji i ten co autem nejezdí, jako se děje dosud viz podvod se soláry.
Odpovědět3  0
jsem říkal, je třeba splnit mnoho podmínek aby člověk soukromě mohl mít elektroauto. Třeba otec má a má splněny všechny podmínky, barák ­"kde nabíjet­", spalovák ­"na delší trasy­", používat ev jen na krátké vzdálenosti. Já třeba neplním žádnou, auto mám v placené garáži kde není zásuvka, u práce taky nic, při nákupu v kauflandu určitě když tam stojí 500* aut bude jedna ze čtyř nabíječek volná
Odpovědět1  0
Palec nahoru za článek. Tak oni se vezli na dotacích ­(které se teď ruší­), kde to krásně demonstruje Norsko. Maximální zdanění spalováků, maximální dotace EL aut. Tak Evropa je teď hodně vycucaná finančně. Covid­-Ener. krize­-Inflace­-Válka docela provětrala peněženky. Takže na dotace moc není. V článku chybí informace že letí celý Automotiv z kopce, a to nejen v EU ale třeba i v Číně. Ale ano elektrika dostává na frak nejvíc. Slabé prodeje aut celkově, bez dotací pořád drahé ­(ale už to není žádná hrůza­), pro spoustu lidí nepoužitelné. S dobíjením bude problém vždycky nejde vybudovat všude rychlonabíječky. Ale dokážu si představit že s reálnou kapacitou na 600­-700km, co je pro většinu obyvatel měsíční nájezd, nebo jedna delší přestávka po cestě do Chorvatska. Už obětují 30 minut někde u nabíječky, nebo někde u obchodu a nakoupí si než se to dobije.
Odpovědět0  0
A to ty automobilky zjistili až teď že ty auta nejsou v současné podobě náhrada spalovacích aut? Každý člověk co se trochu vyzná v elektronice a technice to ví. Já bych si ho teda nekoupil, a to nejsem jak mnoho čechů že na to nadává a nikdy v tom nesedělo. Jen můj názor jak jsem slyšel od elektromagorů, tak to elektroauto se svými 125kW bylo proti mému spalováku pomalé a slabé 😝
co tak se jen zamyslet nad tím že mnoho čechů bydlí v panelácích a bez rodinného domu to není kde nabít, a ano nabiju to přece veřejnou nabíječkou kterých je přeci hodně a jdou spočítat pomalu na rukách, toto není moc připravenost. Je třeba počkat dalších 20 let.
Odpovědět2  0
a chceli ich dobrovolne nasilu
Odpovědět1  0
"Tato zajímavá cenová nabídka ale platí jen pro Británii.­"
Chtělo by to zjistit proč je tomu tak...
Odpovědět0  0
"Ak naozaj budu tie nabijacky tak spravene ako na terajsej foto, tak tam bude cca 1​­/2 miest menej­"

To ale platí pro rychlonabíječky, tedy pro ty, kteří chtějí po povinné pauze pokračovat dál. Jenže možnosti jízdy jsou časově omezené, pak ten truck musí stát ne 45 minut, ale mnoho hodin. A tam Vám pak už stačí menší a podstatně pomalejší nabíječka, ne takové monstrum.

"Ani zelena mobilita ich neprinuti, stav iba zhorsi. JE to striktne hlavne k voli unave a suvisiacimi nehodami.­"

Zásadní výhodou naftového trucku je možnost rychlého dotankování, to přece sám dobře víte. Takže tam nemáte dostatečný tlak na to, aby se ta legislativa změnila. Z důvodu doplňování paliva tam není tlak žádný. Jenže to pro elektrický truck neplatí. Tam to problém je, takže tam vzniká nový důvod pro změnu legislativy. A ještě se nám tu v budoucnu do toho mohou míchat věci spojené s autonomním řízením.

"Pouzivat baterky aby nabijali baterky je zhovadilost a total plytvanie resources­"

Baterky jsou velmi efektivní ­(velmi vysoké RTE­). Rozhodně je to efektivnější než to řešit vodíkem ­(ten je tak na třetině až polovině­) nebo nedejbože syntetickými palivy ­(kde je to pětina až desetina­).

"Tu elektromobilitu si mastne zplatime, aby sme neskoncili na chlebe a vode.­"

To dost záleží na tom, jak budeme vyrábět tu elektřinu. Zatímco ropa už asi moc zlevňovat nebude, v případě elektřiny je spousta možností, jak tím hýbat. A netýká se to jen elektřiny, ale i těch baterek...
Odpovědět0  0
Dakujem za info, pozeral som si to je to obrovske parkovislo, s az 3 nabijackami. Ak naozaj budu tie nabijacky tak spravene ako na terajsej foto, tak tam bude cca 1­/2 miest menej, ak to nechcu rozsirit bohuzial nemaju kam. Problem s tachografmi a striktnostou zakona je tu uz 20 rokov a nik s tym nic nespravy a nebude robit. Ani zelena mobilita ich neprinuti, stav iba zhorsi. JE to striktne hlavne k voli unave a suvisiacimi nehodami. Je velky rozdiel, ked havaruje 2,5 tonove auto a 44 tonovy kamion. Vyjadrujem svoju velku skepsu k tomuto pocinu, lebo ak nebudu miesta rovnomerne rozmiestnene nema to zmysel. Pouzivat baterky aby nabijali baterky je zhovadilost a total plytvanie resources, radsej ich mat doma a byt sebestacny ako toto. Uvidime, ako to dopadne. Moj predpoklad je nasledovny. Nakolko cenu dopravy plati zakaznik, ktory je vo vychodnom bloku uz teraz extremne citlivy na cenu neviem si predstavit dalsie zdrazovanie. Tu elektromobilitu si mastne zplatime, aby sme neskoncili na chlebe a vode. Ostatne bude luxus.
Odpovědět0  0
"Prosim o priklad stavby odpocivadla. Hlavne priklad v EU ​­(clenske staty​­). ­"

https:­/­/milence.com­/app­/uploads­/2024­/02­/VENLO_FAQ.pdf

Znova, o nabíječky a odpočívadla se nově starají samotné automobilky, to pro naftové trucky moc nedělaly. Jde totiž o součást služeb k nákladnímu autu, zatímco naftu a parkování pro naftové vozy nijak zvlášť neřešily. Jde o budování nových i rekonstrukce a rozšiřování stávajících.

Milence je joint venture Daimleru, Tratonu ­(MAN, Scania, Navistar a Volkswagen­) a Volva, takže v podstatě drtivé většiny evropských výrobců trucků. Vzhledem k nízkému počtu elektrických trucků je tam zatím jen málo nabíječek ­(4 stanice, až 400kW­), počítá se v budoucnu s rozšiřováním počtu stojanů i rychlosti nabíjení. No a třeba u téhle nabíječky je 390 míst pro parkování nejen elektrických trucků. Další ve Francii má rovněž vedle rychlonabíječek také pomalé noční nabíjení pro odstavené trucky. Letos bude po Evropě dokončeno dalších 10 nových hubů, do roku 2027 jich má být po Evropě 1700, ale to si opravdu nemyslím, že stihnou. Také je otázkou, kolik jich budou jen rekonstrukce stávajících a kolik jich bude zbrusu nových ­(tedy kolik jich skutečně rozšíří odstavnou kapacitu­).

"Kolko elektriky bude odoberat ked sa obsdadia vsetky miesta?­"

Hodně. Nezapomínejme však, že jsou tam velké baterie, které se nabíjí v době nízké poptávky a pomáhají vyrovnávat špičky.

"tak to dopadne ako v tom videu, priparkuju vyzajd a s vodicom nepohla ani policia, lebo povedal, ze nebude platit pokutu, za to, ze ide mimo tachografu­"

Tady bych se hodně divil, kdyby EU, která tak tlačí na EV, tomu současně v této oblasti v budoucnu neuzpůsobila legislativu.
Odpovědět0  0
Prosim o priklad stavby odpocivadla. Hlavne priklad v EU ­(clenske staty­). Dalej sa musia zamysliet odkial zozenu tolko elektriky. Predstavme si modelovu situaciu. Postavime odpocivadlo, strednej velkosti = cca 40 nabijacich stanic. Kazda ma mat nabiacku 400kW. Kolko elektriky bude odoberat ked sa obsdadia vsetky miesta? Dalsia vec je, ze momentalne mame v EU regystrovanych 6,75 nakladnych vozidiel. Tieto vsetky niekde parkuju. Som pozeral vela videa ako zalostne malo je miest na parkovanie v Nemecku ­/ Slovensko. Viem si zivo predstavit, ze aj ked postavy niekto taketo odpocivaldo bude plne normalnych kamionov, lebo uz teraz nemaju kde parkovat. Ak by tam supol niekto zavoru, aby tam ine nemohli iba elektrika, tak to dopadne ako v tom videu, priparkuju vyzajd a s vodicom nepohla ani policia, lebo povedal, ze nebude platit pokutu, za to, ze ide mimo tachografu. 50 e pokuta za zle parkovanie je lacnejsie, ako 150 e za jazdu pocas prestavky. Realita je ovela horsia ako si len vieme predstavit.
Odpovědět0  0
Elektromobilita je velmi zábavná. Už jen proto, že ­"probudila­" mnoho skeptiků, kteří obětavě brání svět před ­"anarchií­", která plíživě nastupuje :­-D :­-D :­-D.
Odpovědět0  0
Pěkný článek, zajímavé informace.
V textu je několik překlepů:
- Martih Uhen ­(místo Martin Uher­),
- ve Vrané nad Vltavou ­(místo ve Vraném­).
Kolem Mníšku pod Brdy jsou spíše než hornaté jen kopcovité oblasti.
Odpovědět0  0
Len jemne a s citom ;­-)
Odpovědět0  0