Takže jinými slovy Semi dává smysl jen Tesle a na prezentacích, v praktickém provozu je to vůči nafťákům zase jen propadák... jo na krátké trasy sem tam s monstrnabíječkami na obou koncích to funguje, ale kolik procent kamionové dopravy funguje v tomhle režimu?
A k tomu obvyklá dávka Elonových slibů, resp lží o tom, jak už za rok za dva jich bude vyrábět desetitisíce, když zatím jich zvládl s bídou pár desítek...
A k tomu obvyklá dávka Elonových slibů, resp lží o tom, jak už za rok za dva jich bude vyrábět desetitisíce, když zatím jich zvládl s bídou pár desítek...
Odpovědět0 0
Člověk může mít doma kanystr s palivem, pro případ nouze. Mega akumulátor moc lidí nemá. Jedině snad kanystr + agregát.
Odpovědět0 0
"To, proč výrobci tak moc honí max. výkon, který pak klesá, také moc nechápu. Klidně to místo 125 kW může mít třeba 100 kW a ty si udržet od plného nabití až skoro po úplný konec. "
Ze stejneho duvodu, z jakeho se u jinych vyrobku uvadi vydrz AZ xxx, frekvence AZ yyy atd.
Neorientujici se zakaznik se pak chytne parametru, ktery nevypovida o vlastnostech ktere jsou pro nej dulezite. Proto je dulezite zjistovat si o zbozi i skryte parametry a pak teprv cinit zavery (koupi). Z meho pohledu zakaznika je nelogicke, ze v podstate stejna auta maji jinou elektronicky rizenou maximalku. Nebo ruzny vykon motoru (ten je asi zapotrebi aby mela auta stejnou akceleraci i s ruznou vaho0u baterie).
Z hlediska prodejce to ovsem smysl dava. Tady je totiz potreba podojit zakaznika a oddelit ty, schopne koupit drazsi auto od tech, kteri na nej sotva dosahnou. A mozna je to tak lepsi, ze vetsi zisk automobilek je u tech vetsich a drazsich aut, z kterehoz pak mohou zaplatit i nizsi modely. V posledni dobe tento system ale zda se pokulhava, zejmena diky zahranicni levnejsi konkurenci. Mistni automobilky uz jako low-end nenabidnou lidove auto, ale radeji se zameri na high-end trh. Podle Paretova pravidla 20-80 by 20% high-end aut dalo automobilkam 80% prijmu. Za pritomnosti levne konkurence se udrzi na trhu spise automobilky prodavajici obludy pro 20% zakazniku co jim zaplati tech 80% prijmu a na low-end muzou rovnou zapomenout. Ten vyplni levnejsi konkurence.
Otazka tedy je, na jake zakazniky a jake pouziti tato auta miri. Jestli si VW mysli, ze toto je low-end, nebo uz je to high-end a low-end uz spolu s Fabii odpiskali.
Ze stejneho duvodu, z jakeho se u jinych vyrobku uvadi vydrz AZ xxx, frekvence AZ yyy atd.
Neorientujici se zakaznik se pak chytne parametru, ktery nevypovida o vlastnostech ktere jsou pro nej dulezite. Proto je dulezite zjistovat si o zbozi i skryte parametry a pak teprv cinit zavery (koupi). Z meho pohledu zakaznika je nelogicke, ze v podstate stejna auta maji jinou elektronicky rizenou maximalku. Nebo ruzny vykon motoru (ten je asi zapotrebi aby mela auta stejnou akceleraci i s ruznou vaho0u baterie).
Z hlediska prodejce to ovsem smysl dava. Tady je totiz potreba podojit zakaznika a oddelit ty, schopne koupit drazsi auto od tech, kteri na nej sotva dosahnou. A mozna je to tak lepsi, ze vetsi zisk automobilek je u tech vetsich a drazsich aut, z kterehoz pak mohou zaplatit i nizsi modely. V posledni dobe tento system ale zda se pokulhava, zejmena diky zahranicni levnejsi konkurenci. Mistni automobilky uz jako low-end nenabidnou lidove auto, ale radeji se zameri na high-end trh. Podle Paretova pravidla 20-80 by 20% high-end aut dalo automobilkam 80% prijmu. Za pritomnosti levne konkurence se udrzi na trhu spise automobilky prodavajici obludy pro 20% zakazniku co jim zaplati tech 80% prijmu a na low-end muzou rovnou zapomenout. Ten vyplni levnejsi konkurence.
Otazka tedy je, na jake zakazniky a jake pouziti tato auta miri. Jestli si VW mysli, ze toto je low-end, nebo uz je to high-end a low-end uz spolu s Fabii odpiskali.
Odpovědět0 0
Ten AI obrázek je zajímavý hned v několika ohledech:
1) Několik kmenů palem protíná strop benzinky.
2) Některé palmy vysadili v prostoru stojanu benzinky.
3) Jedna palma, vysazená v prostoru stojanu, se postupně mění v klasický sloup podpírající strop benzinky.
4) Po některých palmách zůstaly jen holé kmeny. To možná způsobil hurikán, nevím.
5) Proud vody na silnici neodpovídá směru, kterým vane vítr.
1) Několik kmenů palem protíná strop benzinky.
2) Některé palmy vysadili v prostoru stojanu benzinky.
3) Jedna palma, vysazená v prostoru stojanu, se postupně mění v klasický sloup podpírající strop benzinky.
4) Po některých palmách zůstaly jen holé kmeny. To možná způsobil hurikán, nevím.
5) Proud vody na silnici neodpovídá směru, kterým vane vítr.
Odpovědět2 0
Nevím co je na něm smutného, já bych spíše řekl že smutný je ten kdo se takto nechá oblbnout, že? Ani se nedivím, když úplně pokřivili trh, lidi se nenechali zmasírovat ale na spalováky totálně zvedli daň aby lidi ty automobily na tužkovky kupovali.
Odpovědět0 0
Tak je masírují systémem dotací a pokut, kdy ICE nižší třídy prodávají dráž než elektromobil střední. V tu chvíli to dává smysl ekonomicky v každém případě, zatímco u nás spíše jen v těch specifických - když máte doma fve, můžete nabíjet v práci zdarma... To si pak člověk rozmyslí jestli za stejnou sumu koupit fabii nebo Teslu...
Odpovědět0 0
smutný jste hlavně Vy
Odpovědět1 2
"že nič, čo je určené na dlhodobú záťaž, sa nedimenzuje na hranu"
To, proč výrobci tak moc honí max. výkon, který pak klesá, také moc nechápu. Klidně to místo 125 kW může mít třeba 100 kW a ty si udržet od plného nabití až skoro po úplný konec.
"A nie je dôležité, akým spôsobom je využívané vozidlo počas 80% času prevádzky."
S tím bych nesouhlasil. Důležité je to, jak je to auto používáno většinu času. Proč se otravovat s nějakou vlastností auta, kterou nepotřebuju, 350 dní v roce, abych se jen 15 dní v roce netrápil? To soustředění se na okrajové využití moc nedává smysl. Proč to optimalizovat právě na něj? Na takové věci tu jsou půjčovny, známí,...
To, proč výrobci tak moc honí max. výkon, který pak klesá, také moc nechápu. Klidně to místo 125 kW může mít třeba 100 kW a ty si udržet od plného nabití až skoro po úplný konec.
"A nie je dôležité, akým spôsobom je využívané vozidlo počas 80% času prevádzky."
S tím bych nesouhlasil. Důležité je to, jak je to auto používáno většinu času. Proč se otravovat s nějakou vlastností auta, kterou nepotřebuju, 350 dní v roce, abych se jen 15 dní v roce netrápil? To soustředění se na okrajové využití moc nedává smysl. Proč to optimalizovat právě na něj? Na takové věci tu jsou půjčovny, známí,...
Odpovědět0 0
Jasne že nejde len o motor. Tá poznámka bola len tak na okraj v tom význame, že nič, čo je určené na dlhodobú záťaž, sa nedimenzuje na hranu. A u baterkových aút je limitujúcim faktorom hlavne baterka. I napriek tomu, že časť jej kapacity je rezerva, stále nespĺňa základné predpoklady spoľahlivého zdroja energie pre vozidlo. Samozrejme tých nedostatkov baterky je viac a kým tie nebudú odstránené, čo asi tak skoro nebudú, tak sa baterkové auto nestane plnohodnotnou spoľahlivou náhradou pre univerzálne vozidlo pre všetky možné spôsoby využitia. A nie je dôležité, akým spôsobom je využívané vozidlo počas 80% času prevádzky. Dôležitý je ten zvyšok času a okrajové využitie, lebo väšina rodín má k dispozícii len jedno vozidlo, ktoré musí pokryť všetky potreby.
Odpovědět0 0
Ale tady přece nejde o motor.
Odpovědět0 0
To je mi dávno jasné. A vyzerá to tak, že už to dochádza aj väčšine potencionálnych kupcov.
Pripadá mi to tak, akoby max. výkon pohonu auta na baterky bol podobnou mágiou ako max. takty moderných Intel CPU.
PS: Ani pri stacionárnych el. pohonoch spotrebičov v priemysle sa motor nedimenzuje na hranu. Zvykne sa nechávať rezerva tak 20%.
Pripadá mi to tak, akoby max. výkon pohonu auta na baterky bol podobnou mágiou ako max. takty moderných Intel CPU.
PS: Ani pri stacionárnych el. pohonoch spotrebičov v priemysle sa motor nedimenzuje na hranu. Zvykne sa nechávať rezerva tak 20%.
Odpovědět0 0
Tohle je více či méně standardní projev většiny elektromobilů.
Odpovědět0 0
Budem citovať iný web:
Škoda předem varuje: „Množství dostupného jízdního výkonu pro danou jízdní situaci závisí na proměnných, jako je zejména venkovní teplota a stav nabití, teplota, technický stav nebo stáří vysokonapěťového akumulátoru. Maximální jízdní výkon je k dispozici, když je teplota vysokonapěťového akumulátoru v rozmezí 23 až 50 °C a jeho úroveň nabití je vyšší než 88 %. Odchylky, zejména od výše uvedených parametrů, mohou vést ke snížení jízdního výkonu až k jeho úplné nedostupnosti.”
Škoda předem varuje: „Množství dostupného jízdního výkonu pro danou jízdní situaci závisí na proměnných, jako je zejména venkovní teplota a stav nabití, teplota, technický stav nebo stáří vysokonapěťového akumulátoru. Maximální jízdní výkon je k dispozici, když je teplota vysokonapěťového akumulátoru v rozmezí 23 až 50 °C a jeho úroveň nabití je vyšší než 88 %. Odchylky, zejména od výše uvedených parametrů, mohou vést ke snížení jízdního výkonu až k jeho úplné nedostupnosti.”
Odpovědět0 0
Norsko ukazuje, jak je i dnes snadné lidi zmasírovat politickou propagandou.
Je to velmi smutné :-(.
Je to velmi smutné :-(.
Odpovědět0 3
Možností je několik.
1, Člověk to bude jednou ročně povinně nahlašovat (takto to funguje už dnes např. na Islandu)
2, Zapíše se to na STK
3, Auto to nahlásí online samo (což vzhledem k tomu, že je povinně připojeno na internet kvůli eCall, nemusí být velký problém)
1, Člověk to bude jednou ročně povinně nahlašovat (takto to funguje už dnes např. na Islandu)
2, Zapíše se to na STK
3, Auto to nahlásí online samo (což vzhledem k tomu, že je povinně připojeno na internet kvůli eCall, nemusí být velký problém)
Odpovědět0 0
Některá moderní SUV mají aerodynamiku, kterou by jim mohla závidět nejedna ještě nedávno velmi aerodynamická auta (kazí to sice větší čelní plocha, ale dnešní SUV na tom s aerodynamikou nejsou zas tak špatně - ostatně dnes už to jsou jen trochu vyšší kombíky).
Odpovědět0 0
A ty ujeté kilometry se budou ověřovat jak?
Odpovědět0 0
"SUV" auto s aerodynamikou cihly 🤣
Odpovědět0 0
Zda se ze zafungovala neviditelna ruka trhu, sice ji to nejake ty roky trvalo, ale je to tu. Ono uz staci, ze se automobilkam povedlo lidi zblbnout s SUV...
Zda se, ze celkem dobre jsou plugin hybridy s kapacitou baterie na 60-100km, ty jsou minimalne v mem okoli pomerne popularni. Kdybych ted kupoval nove auto, asi bych neco takoveho docela bral. Denni najezd nad 60km mame v rodine 1-2x za tyden
Zda se, ze celkem dobre jsou plugin hybridy s kapacitou baterie na 60-100km, ty jsou minimalne v mem okoli pomerne popularni. Kdybych ted kupoval nove auto, asi bych neco takoveho docela bral. Denni najezd nad 60km mame v rodine 1-2x za tyden
Odpovědět0 0
"To zavedou daň na elektriku a zaplatí ji i ten co autem nejezdí, jako se děje dosud viz podvod se soláry. "
To nedává smysl. Sice je u nás možné všechno, ale nedává to smysl. S velkou pravděpodobností půjde o daň z ujetých kilometrů.
To nedává smysl. Sice je u nás možné všechno, ale nedává to smysl. S velkou pravděpodobností půjde o daň z ujetých kilometrů.
Odpovědět0 0