reklama
Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Aplikace
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky
Příslušenství
Tablety
Wearables
Ostatní
O nás  |  Napište nám
Google News  |   Facebook  |  Twitter
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak
Nejnovější komentáře
"že budu zbytečně mučit motor několik minut na 4500 rpm, ale o tom, že při běžné akceleraci se nad 3400 rpm dostanu při každé jízdě­"

Že se tam dostanete Vy nebo já, neznamená, že se tam dostane typický uživatel toho auta. Já občas taky řadím skoro při 7000, ale to přeci neznamená, že pro běžnou jízdu nebude dynamičtější jiné auto, které bude mít třeba i nižší max. výkon, ale o třetinu vyšší točivý moment při 2000 otáčkách, kde se pohybuju drtivou většinu času. Běžný řidič přeci nejezdí pořád na nejnižším dostupném převodovém stupni. Dacia má jeden převod, když sešlápnete pedál, máte tam od 45 km­/h výše prostě 33 kW. Citigo je tam mít může, ale také nemusí. A vzhledem k tomu, jak jezdí běžný uživatel toho vozu, tak je tam mít nebude. To je realita.

Pokud se budete pohybovat mezi třeba 2000 a 4000 otáčkami, tak ačkoli sem tam budete při akceleraci přes 3400, tak pořád jste většinu času pod a tedy s nižším výkonem. Já nevím jak Vy, ale dovolím si tvrdit, že když jedu půl hodiny autem, tak nad 3400 rpm jsem za celou dobu možná tak 15­-30 sekund.

Aby to Citigo mělo v průměru vyšší výkon, tak by průměrné otáčky musely být nad 3400 rpm. Průměrných 3400 otáček, to je docela šílenost. Umíte si představit, co by to znamenalo? To by znamenalo, že běžný řidič Citiga řadí 2>3 při 65 km­/h, 3>4 asi při 90 km­/h a na pětku řadí až při 115 km­/h. Mnoho typických uživatelů ­(ač se nám to může zdát nelogické­), řadí zhruba tak, jak by napovídal rádce řazení ­(tím neříkám, že se jím řídí, ale že sami o sobě tak zhruba řadí­), takže to budou rychlosti řazení tak okolo 30, 45, 60 km­/h, tedy asi při polovičních ­(tedy při méně než polovičním výkonu­). Nebo mi opravdu chcete tvrdit, že běžný řidič Citiga řadí trojku při 65 km­/h? Tedy že ve městě hrkotá jen na jedničku a dvojku? Tohle snad nechcete nazvat realitou.

"BTW na dálnici při 130 km­­/hod točí ten motor 3700 rpm, takže příště to chce lepší pochopení reality.­"

Takže znova, bavíme se o typickém použití. To auto je určeno do města, ne na dálnici. Ostatně i díky tomu malému výkonu ta Dacia má maximálku 125 km­/h. Takže jasně, že ji Citigo při 130 km­/h bude ujíždět, když ta Dacia tolik ani nedá. Ale opět, v situacích, pro které je to auto určeno, pro řidiče, pro které je určeno, bude jízda v Dacii dynamičtější než v Citigu. Co je na tom k nepochopení?

Když budeme chtít jet co nejrychleji, budeme závodit, tak Citigo bude lepší než Dacia. To se nikdo nepře, to je přeci jasné. Ale pro běžného uživatele v typických podmínkách to bude naopak. Protože tak, jak jezdí běžný uživatel, a kde jezdí běžný uživatel, tam mu Dacia nabídne výrazně vyšší výkon. To není žádné vyndávání svíček, aby elektro vyhrálo, ale diskuze o tom, kde a jak ta auta běžně jezdí.

Odpovědět0  0
Pořád ty grafy co mají dokázat neexistující realitu. Nastavíme omezovač otáček úplně jinak než ladiči motoru a uděláme z konkurenčního golfového vozíku Ferrari. Není to trapné? To je jako vyndat z motoru několik svíček a pak ho kritizovat, že to moc nejede a elektro je lepčíííííííí. Je to trapné a hlavně stupidní.

„Hovořím o normální jízdě při řazení na 1500 a 2000 rpm. Kdo z běžných uživatelů točí Citigo běžně nad 3400 rpm, aby měl průměrně vyšší výkon než ta Dacia?­"

Že ty nemáš řidičák? To není o tom, že budu zbytečně mučit motor několik minut na 4500 rpm, ale o tom, že při běžné akceleraci se nad 3400 rpm dostanu při každé jízdě. BTW na dálnici při 130 km­/hod točí ten motor 3700 rpm, takže příště to chce lepší pochopení reality. Jízda po dálnici a akcelerace je normální­-běžná­-nijak rejcingová­-nijak extrémní­-nijak pizza rozvážková.
Odpovědět0  0
"Dacia Spring bude někoho roznášet na kopytech?­"

Hovořím o normální jízdě při řazení na 1500 a 2000 rpm. Kdo z běžných uživatelů točí Citigo běžně nad 3400 rpm, aby měl průměrně vyšší výkon než ta Dacia? Ta ho má k dispozici od rychlosti 45 km­/h pořád. Rozvoz pizzy takto možná jezdit bude, ale moc lidí to skutečně nebude. Když to Citigo budete točit do omezovače, tak jasně, Citigo jasně zvítězí, protože dosahuje 44 kW, což je výrazně více než 33 kW u Dacie a ten graf bude vypadat asi takto:

https:­/­/www.zonerama.com­/MilanSurkala­/Photo­/7256319­/299633142

Také proto má Dacia tak znatelně horší zrychlení z 0 na 100 km­/h. Protože pak se bavíme o jiné situaci, o tom, když to Citigo budete točit do omezovače. Nikdo neříkal nic o tom, že když budete Citigo točit do omezovače, že ho ta Dacia předjede. Jasně, že nepředjede.

https:­/­/www.zonerama.com­/MilanSurkala­/Photo­/7256319­/299633936

Tady to vidíte jasně. Třeba rychlost 50 km­/h. Jezdí běžný člověk na dvojku 50 km­/h? No ti svižnější tam budou mít tak trojku ­(na kolech 410 Nm, 19 kW­), většina řidičů bude mít při této rychlosti čtyřku ­(300 Nm, 14 kW­) a nedejbože když se budou řídit rádcem pro řazení, tak pětku ­(240 Nm, 11,5 kW­). Ta ­"dýchavičná­" Dacia má k dispozici na kolech 570 Nm a výkon 33 kW.

Podobně tak 90 km­/h. Dacia tam má 380 Nm a 33 kW. Citigo má sice na dvojku i trojku v této rychlosti 450 Nm ­(39­-40 kW­), ale kdo jezdí 90 km­/h s takovým stupněm? Na čtyřku tam má 330 Nm ­(29 kW­) a na pětku 250 Nm ­(22 kW­).

Když ta auta postavíte na okruh, tak se Dacia nebude chytat. To je přeci naprosto jasné a nikdo nikdy netvrdil opak. Ostatně už i ty Vámi prezentované údaje akcelerace z 0 na 100 km­/h mluví jasně. Ale při typickém použití těchto aut typickými uživateli bude Dacia výrazně dynamičtější. Jednoduše proto, že ta má ten 33kW výkon k dispozici v podstatě pořád ­(od 45km­/h až do maxima­), zatímco u Citiga se k němu musíte dopracovat ­(mít alespoň 3400 rpm­).
Odpovědět0  0
To jsou zase teorie pana účetního. Dacia Spring bude někoho roznášet na kopytech?
https:­/­/www.auto.cz­/dacia­-spring­-zaujme­-zrychlenim­-v­-akceleraci­-ji­-predci­-i­-skoda­-120­-138390
Eleltrozmetek ­- 0­-100km­/hod 19,1s.
Citigo 44kW ­- 0­-100km­/hod 14,4s.

„To Citigo má vyšší výkon teprve až od 3400rpm, a nad tuto hranici to točí málokdo.­"
Napsal pan teoretik co si doma jezdí s angličáky. Ten motor má výkon 44kW v rozsahu 5000­-6000 ot­/min. Při potřebě dobré akcelerace se ten motor musí vytočit nad 3400 ot­/min. Přestaň fetovat a vyjadřovat se k věcem, kterým nerozumíš.
Odpovědět0  0
Konečně. Už jsem myslel, že tento týden nic nebude. ☺
Odpovědět0  0
No, tím bych si nebyl zas až tak jist. 85 Nm vytřískáte tak z atmosférické 0.9, to bude mít tak 70 kg bez převodovky. Případně tam může být nějaká 0.6 s turbem, což bude zase podobná hmotnost ­(60­-70kg­). Maximální výkon sice bude vyšší ­(40­-50 kW­), ale zase si vezměme charakteristiku těch motorů. Elektromotor dává max. výkon velmi rychle a pak ho konstantně drží. A pokud bychom chtěli nedejbože dorovnat výkon ­(což nedělám, protože to by pak ICE úplně projelo­), tak 24kW byste měl tak z půllitru se 45­-50 Nm.

Takže třeba Dacia Spring 33kW­/125Nm vs Citigo 44kW­/95Nm. To Citigo má vyšší výkon teprve až od 3400rpm, a nad tuto hranici to točí málokdo. Pokud někdo řadí na 1500rpm ­(po přeřazení to spadne na 1500 rpm­), tak toto je graf výkonu:

https:­/­/www.zonerama.com­/MilanSurkala­/Photo­/7256319­/299547280

Ta elektrická Dacia s naprosto mizerným max. výkonem by to Citigo totálně roznesla na kopytech. Dokonce ani při řazení na 2000 rpm ­(upozorňuji ne při 2000 rpm, ale na 2000 rpm, tedy otáčkoměr neklesne pod 2000 rpm­) to vypadá takto:

https:­/­/www.zonerama.com­/MilanSurkala­/Photo­/7256319­/299547281

S turbomotorem by to bylo o něco lepší, ten má točivý moment více posunutý do nižších otáček. Pak by to s tou o něco nižší hmotností ICE mohlo být i více vyrovnané. Ale jen tak pro zajímavost, ta elektrická Dacia je proti Citigu těžší o 40 kg. Uvědomte si, že toto je supermini do města, tady 500km dojezd není kriticky důležitý. Tohle někde občas píchnete do zásuvky a zase týden jezdíte.
Odpovědět0  0
A teď si představte, že vyhodí tu 200+ kg vážící baterku a nahradí jí 50 kilo vážícím mini motorkem, včetně nádrže na 20 litrů paliva.. Při váze lepší o 150 kilo bude podstatně živější a na nádrž najede by voko 500 km.
Odpovědět0  0
Docela by mě zajímaly následné náklady na syntézu z toho syntézního plynu. A také účinnost, až to nebude jedna stavba jako pokusná, ale XY velkých v poměrně blízkém okolí. Jednak jak poklesne vlhkost vzduchu a CO2 v něm a dvak, jeak moc to bude mít náročnou údržbu. Například na zmíněné sahaře jsou dost často bouře, co zvedají do vzduchu neskutečná množství prachu i písku. Prostředí pro jakékoliv solární panely či zrcadla nesmírně nevhodné.

PS: Princip reakce je v pořádku, jen to chce postavit na ­"výfuku­" z třeba cementárny nebo ocelárny. A vedle jaderný reakttor, co to bude pohánět. I se závodem, co z toho nsáledně nasyntetizuje palivo.
Odpovědět1  0
Chcelo to len v článku spomenúť , že keramická stena­/výplň reaktoru obsahuje Cer ako reakčné činidlo­/katalyzátor.
Aj tak si myslím , že podrobný postup a samotné podmienky reakcií budú patentom chránené a tajné.
Vlastnosti Céru to asi vysvetľujú.
https:­/­/sk.wikipedia.org­/wiki­/C%C3%A9r
Odpovědět0  0
Pročpak? Viz druhé video, 0:55.
Odpovědět0  0
Predpokladam ze ten oxid cericity je preklep :)
Odpovědět0  0
může za cca 36­-72% skleníkového efektu ­(podle momentální koncentrace­), mělo by to snižovat i globální oteplování, ne?
Odpovědět0  0
Na občasnou dálnici a rychlostní silnici ­(110 km­/h­) je 100 km­/h málo. Chce to nešetřit na kravinách, dát tam levný spalovák a hned máme ekologického a lidového Smarta za 160 tisíc Kč s maximálkou 130 km­/h.
Odpovědět0  0
Proč asi od něj ustoupili?proč asi od něj ustoupili?
Odpovědět0  0
Cílem akce je vytvoření poslušnosti. Chceš naše natištěné peníze? Budeš poslouchat a dělat, co potřebujeme, abys potvrdil naši důležitost.

V horším případě může jít dokonce o pokus znárodnit společnost vládou!
Odpovědět0  1
Ak by bol Svet normálny, DUH by nemalo so svojimi výmyslami šancu uspieť. No v dnešnej divnej dobe neviem­-neviem ­- technikov pri obhajobe nebude nikto počúvať.
Odpovědět0  0
"k dispozici i pomocí předplatného. To má činit 49 liber­" Len skoda, ze cca tuto sumu mesacne platim za naftu a staci mi tankovat len 1x asi 3 minuty. Ten prepocet ucinnosti je velavravny, ekoteroristov treba stopnut a poslat ich do kelu.
Odpovědět0  0
Toto je apsurdni koncept, proč napijet jednu baterku z jiné baterky , když by mělo jit novou plnou baterku strčit do kufru , připojit ­( k motoru­) a nejlepe tu zabudovanou v autě na chvili odpojit.
Odpovědět0  0
Nezapomeňte, že si tak ještě snížíte už tak dost malý dojezd. Tohle se hodí jen v případě, že nemáte k dispozici nabíjení při parkování, večer tak tak dojedete domů, ráno vstanete o dvě hodiny dřív, dobijete trochu auto ­(musíte to přitom hlídat­) a pak opatrně dojedete k rychlonabíječce.

Opravdu komfortní soukromá přeprava, už se nemůžu dočkat, až si jako český důchodce koupím elektromobil za tři mega a budu trávit polovinu života po nabijárnách, protože na sídlišti to nabíjet nepůjde ­- a miliony nabíjecích parkovacích míst tam nikdo nevybuduje. A domnívám se, že ve městech ve staré zástavbě to bude ještě horší.
Odpovědět0  0
Celá elektromobilita je v současné podobě totální nesmysl. To se prostě při určitém počtu vozů zasekne a dál už si nikdo nekoupí ani jeden vůz, obrazně řečeno. Prodej se zastaví i když to budou vlády tlačit seč jim síly budou stačit.

Nesmysl je tedy i ZipCharge Go.
Odpovědět0  0