Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak
Nejnovější komentáře
A ono snad z motorového prostoru neprostupuje teplo kabiny vozu? A spalovací motor v autě je prostě malá teplárna na kolech. :­-o
Odpovědět0  2
Fajn tak tam nátáhneme troleje a elektrobus s baterkama netřeba?
Odpovědět0  0
to vracení elektřiny do sítě už tady v Ostravě umí snad všechny, starší dle mě nosily topné odpory na střeše, aby jak tu ten génius říkal netopily v létě do kabiny.
Odpovědět0  0
co na to říct člověku který má v létě v autě horko ale zaplé topení. Přečti si manuál k autu?
Odpovědět0  0
I tramvaje, trolejbusy topí odpadním teplem, alespoň ty starší co neumí dodávat el. energii zpět nebo by to dělalo velkou neplechu v síti.
Odpovědět0  0
Ne to není. Protože elektroauta mají tu zvlášť baterku taky...
Odpovědět1  0
Proč by se musela zapínat v létě klima kvůli odpoadnímu teplu?? Vy nemáte v autě možnost regulace proudění teplého a studeného vzduchu od motoru?
Odpovědět2  0
To je jako říkat: ­"Vozy se spalovacím motorem jsou vybaveny baterií kvůli startování. To mluví za vše.­" ;­-)
Odpovědět0  3
Jo, co na ten váš komentář asi tak říci? Že v létě je v tom dieslovém buse k.u.r.e.v.s.k.á klimatická pohoda díky odpadnímu teplu a musí se zapínat klima, která zhoršuje spotřebu? :­-o
Odpovědět0  3
chjo, společnost je spokojena určitě, dostala dotace na pořízení a jezdí to za málo. Jsou spokojeni i pasažéři? Já když pracoval daleko a dojížděl tak jsem se vždy těšil na bus, ten na rozdíl od tramvaje topí odpadním teplem tak se nemuselo šetřit a nebyla tam kolsa. Tady budou šetřit ještě více aby to jelo, a počítám že tam musí být k.u.r.e.v.s.k.á klimatická pohoda když tam musí být přídavné spalovací topení. Při kolika se zapíná, jak je teplota v buse ­-3°C?
Odpovědět0  0
"Vozy jsou vybaveny dieselovým přídavným topením­" To mluví za vše. Jianak nikde nevidím kolik z ceny jim tam platí na dotacích, pokud by tady člověk dostal elektromobil taky z velké části zadarmo a elekřina stála 1­/3 ceny, tak by jich tu taky jezdili mraky.
Odpovědět3  0
Tak přes 200 km­/h v reálu také nikdo nepojede. A pokud to ­"žralo­" při takových rychlostech X, v reálu to bude jistě mnohem méně a tomu bude kratší i čas strávený na nabíječkách. Prostě to chce se na výsledky takovýchto extrémů podívat s nadhledem a zamyslet se nad tím, jak se takový vůz bude chovat v reálu. Já na tom EV nevidím nic špatného, určitě zase krok vpřed v elektromobilitě. Tedy jednu vadu to mít bude ­- cena asi opět nebude ­"lidová­". :­-)
Odpovědět0  0
Co je na tom zfalšovaného? Maximální ujetá vzdálenost za 24 hodin je rekord, nic víc, nic míň. Mizernou vypovídající hodnotu to má i u spalovacího auta.
Odpovědět1  0
40x nabíjet během jízdy 24 h a strávit u nabíjení 6 h... to se v reálu na tak dlouhé trase nemůže podařit, aby byly nabíječky tak ­"vhodně­" rozmístěny... vůbec nevím, co mi chtějí takovým ­"testem­" říci... Jedině snad, že nikdo vám nedá takové výsledky, jaké si sám zfalšuji. 🙄
Odpovědět1  1
Ešte že v tom Jaguari môžu žiť z nostalgie bohatých klientov, lebo ich terajšiemu managementu čo sa týka stratégie na najbližších zopár rokov, dočista hrablo.
Odpovědět0  0
To samozřejmě může. Problém je ale v tom, že většina ho tam navzdory této možnosti nemá.
Odpovědět0  0
Takže jinými slovy Semi dává smysl jen Tesle a na prezentacích, v praktickém provozu je to vůči nafťákům zase jen propadák... jo na krátké trasy sem tam s monstrnabíječkami na obou koncích to funguje, ale kolik procent kamionové dopravy funguje v tomhle režimu?
A k tomu obvyklá dávka Elonových slibů, resp lží o tom, jak už za rok za dva jich bude vyrábět desetitisíce, když zatím jich zvládl s bídou pár desítek...
Odpovědět0  0
Člověk může mít doma kanystr s palivem, pro případ nouze. Mega akumulátor moc lidí nemá. Jedině snad kanystr + agregát.
Odpovědět0  0
"To, proč výrobci tak moc honí max. výkon, který pak klesá, také moc nechápu. Klidně to místo 125 kW může mít třeba 100 kW a ty si udržet od plného nabití až skoro po úplný konec. ­"

Ze stejneho duvodu, z jakeho se u jinych vyrobku uvadi vydrz AZ xxx, frekvence AZ yyy atd.
Neorientujici se zakaznik se pak chytne parametru, ktery nevypovida o vlastnostech ktere jsou pro nej dulezite. Proto je dulezite zjistovat si o zbozi i skryte parametry a pak teprv cinit zavery ­(koupi­). Z meho pohledu zakaznika je nelogicke, ze v podstate stejna auta maji jinou elektronicky rizenou maximalku. Nebo ruzny vykon motoru ­(ten je asi zapotrebi aby mela auta stejnou akceleraci i s ruznou vaho0u baterie­).

Z hlediska prodejce to ovsem smysl dava. Tady je totiz potreba podojit zakaznika a oddelit ty, schopne koupit drazsi auto od tech, kteri na nej sotva dosahnou. A mozna je to tak lepsi, ze vetsi zisk automobilek je u tech vetsich a drazsich aut, z kterehoz pak mohou zaplatit i nizsi modely. V posledni dobe tento system ale zda se pokulhava, zejmena diky zahranicni levnejsi konkurenci. Mistni automobilky uz jako low­-end nenabidnou lidove auto, ale radeji se zameri na high­-end trh. Podle Paretova pravidla 20­-80 by 20% high­-end aut dalo automobilkam 80% prijmu. Za pritomnosti levne konkurence se udrzi na trhu spise automobilky prodavajici obludy pro 20% zakazniku co jim zaplati tech 80% prijmu a na low­-end muzou rovnou zapomenout. Ten vyplni levnejsi konkurence.

Otazka tedy je, na jake zakazniky a jake pouziti tato auta miri. Jestli si VW mysli, ze toto je low­-end, nebo uz je to high­-end a low­-end uz spolu s Fabii odpiskali.
Odpovědět0  0
Ten AI obrázek je zajímavý hned v několika ohledech:

1­) Několik kmenů palem protíná strop benzinky.

2­) Některé palmy vysadili v prostoru stojanu benzinky.

3­) Jedna palma, vysazená v prostoru stojanu, se postupně mění v klasický sloup podpírající strop benzinky.

4­) Po některých palmách zůstaly jen holé kmeny. To možná způsobil hurikán, nevím.

5­) Proud vody na silnici neodpovídá směru, kterým vane vítr.
Odpovědět2  0