Nejnovější komentáře
Spotřeba je dána množstvím energie, nutné k tomu, aby se konkrétní vozidlo rozjelo a udrželo rychlost. takže, kdysi dávno, když auta, ­(konkrétně Š 105­), vážila kolem 700 kg, spotřebovala na rozjezd a jízdu méně energie, než dnes, kdy i ta lehčí váží přes tunu. Časopis Svět motorů kdysi pořádal soutěže v úspornosti; jelo se na trase kolem 100 km, kterou bylo nutno absolvovat za určitý časový limit, po běžných silnicích a za běžného provozu a s neupravenými vozidly, povoleno bylo jen mírné přehuštění pneumatik a seřízení karburátoru. Do prázdné nádrže se nalilo 15 l benzinu­/nafty, nádrž se zaplombovala a po dojetí do cíle se vycucl a změřil zbytek. No a kdo myslíte, že papal nejmíň? Š 105, rekord byl 3,4 l­/100 km. Jak by asi takováto soutěž dopadla dnes?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Ten litrový kolovrátek se rozsype mnohem, mnohem dřív.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
...Namontujte dozadu kouli, připojte přívěsný vozík s 10 ­- 15 kW elektrocentrálou, která bude baterii dobíjet za jízdy a není co řešit.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Ach, ta láce. | od: mlsný amatér (13)  22.2.202115:43
Stačí nechat elektronesmysl stát týden na mrazu vybitý. A max. kapacita baterky je rázem na max. 2%, navíc při pokusu o dobití takto zmrzačené baterie, zejména na rychlonabíječce, hrozí velké riziko zahoření. A zapouzdřené baterie, bez ohledu na konstrukci, mají dobu života max. 5 let, pak se běžně stává, že baterie totálně klekne ze dne na den. Ostatně, navrhuji objektivní test. Koncem března až začátkem dubna rozkvetou v Lačnově u Horní Lidče šafránové louky, je to nádherný pohled, takže se tam můžeme zajet podívat. Já pojedu se svým 6 let starým Hyundai, ­(najeto 180.000km­) upraveným na E­-85, ­(24 Kč­/litr­), vy si někde sežeňte libovolný elektronesmysl, úderem deváté vyrazíme z Prahy, v Lačnově pořídíme pár obrázků, ­(já tedy určitě­) a zase zpátky. Trasa je libovolná. A, schválně, v kolik kdo z nás dorazí zpátky a kolik koho ta cesta bude stát. A vsaďte se o kolik chcete, že to pořídím rychleji a levněji. ­(Pochopitelně se budou striktně dodržovat dopravní předpisy­).
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Ach, ta láce. | od: Milan Šurkala (292)  21.2.202111:54
Myslím, že by se to chtělo podívat, jak moc rychle degradují baterky v elektromobilech. Asi budete překvapen, že to nijak významně neklesá ­(nebavíme­-li se o vzduchem chlazených jako u Leafu, kde to opravdu padá docela rychle­). Třeba u Tesly máte po 250 tisíc km v průměru stále nad 90 % původní hodnoty, po 3 letech ubudou tak 3­-4 %. Argumentovat třetím rokem provozu je docela mimo. Zrovna tím, co skutečný dojezd ovlivňuje ze všeho nejméně. To ta zima se projeví 10krát výrazněji než 3leté stáří akumulátoru.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Ach, ta láce. | od: mlsný amatér (13)  21.2.202111:18
Takže s elektromobile, který bude v provozu druhý, nebo třetí rok a pojedu buď v zimě s topením, nebo v létě s klimatizací, budu dobíjet každých 200 km, ­(těch 663 km je jen zbožné přání výrobce­),zejména, když budu chtít jet po dálnici svižněji. Takže vyrazím z Prahy, někde u Devíti křížů bude baterka na dně, postojím u nabíječky hodinu, přičemž si dám něco k jídlu. Pak opět vyrazím, někde na úrovni Prostějova dtto. Dojedu z posledních sil do Ostravy, opět dobiju, opět něco sním a vypiju a to samé mne čeká cestou zpátky. Takže z Prahy do Ostravy pojedu o dvě hodiny déle, než z klasikou, to samé zpátky, navíc v Praze budu muset, před tím, než auto odstavím, opět dobíjet, ­(kdybych ho nechal s vybitou baterkou stát na mrazu týden, už s ním pak neujedu ani metr­), a když si spočítám náklady, jsem na trojnásobku ceny za benzin! Děkuji, už jsem zvracel. A můj obezitolog ze mne také nebude nadšený, běžně jezdím tak, že vyrazím kolem deváté z Prahy, jedu nonstop do Ostravy, ale spíš dál, ­(Bumbálka, Strání­), dám si oběd, cestou zpátky někde dotankuji a nejpozději v pět odpoledne jsem zase doma a můžu jet i po silnicích, na nichž nejsou nabíječky.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Upoornění | od: Milan Šurkala (292)  18.2.202110:24
Díky moc. To je ta deformace z psaní aktualit o fotoaparátech a objektivech :­-­) Opraveno.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Upoornění | od: vcharvat (20)  18.2.202110:12
Opravte si ­"váží 513 gramů včetně­" na ­"váží 513 kilogramů včetně­'"
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Jen houšť | od: Milan Šurkala (292)  1.2.202114:17
Ono dost velkou roli hraje to, zda ten telefon má nebo nemá rámečky. To pak 5,5­" telefon může být klidně kompaktnější než 4,7­" smartphone.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Jen houšť | od: Harry_ (8)  1.2.202113:56
Za kompaktní telefon považuji tedy displej po 5­", ale asi už jsem starej. Na segment lidí, kteří nepotřebují placku a přitom ještě vidí na písmenka výrobci Androidu kašlou. Díky za aktualitu.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Debakl | od: Choakinek (154)  30.1.202121:47
Tak přiznejme si už konečně, že to je zkrátka debakl. Vlády to vehementně tlačí mezi lidmi ­(hned několika různými způsoby­) a tak se na uvedení těchto technologií do praxe příliš spěchá, což způsobuje problémy.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Divnolidé | od: Milan Šurkala (292)  26.1.202122:40
To se ani nemůže stát ­(a nemyslím si ani, že by bylo mnoho lidí, kteří by něco takového chtěli­). Pokud někdo bude mít za sebou druhý elektromobil, jednak si na to už zvykne, jednak ten druhý bude pravděpodobně lepší než ten první a pokud jde o ten třetí, tak ten bude zase na jiné úrovni ­(dětské nemoci dnešních elektromobilů budou patrně zase o něco lépe vyřešeny­). Ale především jde o to. Až ho bude kupovat, tak nic méně elektrifikovaného než hybrid si stejně nebude moci koupit, vůz s klasickým pohonem už v obchodech ani nebude existovat. Možná i ten hybrid už bude v některých třídách trochu problém a nabídka bude začínat spíše na plug­-in hybridech.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Divnolidé | od: Choakinek (154)  26.1.202122:26
Aha, díky, už tomu rozumím.

No, může to být úspěch, nemusí, těžko říci...

Z tohoto:

"Výrazně také kleslo množství lidí, kteří by si koupili stejnou značku. Tam jde totiž jen o pouhých 25%.­"

Lze třeba odvodit i to, že těch 75% ještě zůstane u elektromobilu, zakoupí jinou značku, ale pak už to vzdají, zbaví se elektromobilu a přejdou na vůz s klasickým pohonem. A to by byl docela debakl.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Divnolidé | od: Milan Šurkala (292)  26.1.202119:54
Tak to snad dobře napovídají ty průměry, ne? Pokud by platilo, že těch 900+ bodů dalo 1% lidí a průměr je 782 bodů, tak to můžeme spočítat a vyjde nám, že zbývajících 99 % lidí by muselo dát v průměru 781 bodů. Kdyby to 1 % dalo nekritických 1000 bodů, pak by průměr zbývajících 99 % klesl na 780 bodů. Podobně tak by to u druhé skupiny a průměru 730 bodů znamenalo, že by se zbytek musel v průměru postarat o 728 bodů.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Divnolidé | od: Choakinek (154)  26.1.202119:32
Tak to nemůže překvapit. Majitelé elektromobilů patří do kategorie tzv. divnolidí.

Pro stejnou kategorii lidí vyrábí své telefony např. společnost Apple.

:­-­)

Nicméně v článku nějak nemohu najít podstatnou informaci procentuálního zastoupení divnolidí k jednotlivým kategoriím spokojenosti. Aby třeba 900 bodů nedalo jen 1% divnolidí. Takhle tedy nakonec nevím, zda šlo o úspěch či neúspěch elektromobilů v průzkumu.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(1)
Re: njn | od: Tosuja (4)  11.1.202115:39
U audia rozhodne plati, ze je treba aby bylo predimenzovane a pri beznem provozu se drzelo tak nekde v prvni tretine dimenzovaneho vykonu. Jestli je to treba, to je uz jine tema, mam dost zasadni pochybnosti o akusticke kvalite interieru auta...

Ze cisla prodavaji vime vsichni. Rozliseni displeju a fotoaparatu mobilu, ktere je ve vetsine pripadu nesmyslne vysoke, je toho zarnym prikladem.

No a nakonec, toto auto je luxusni vyrobek. Tam opravdu nejde o smysluplnost rady parametru, tam jde proste o to, aby byly dostatecne nad ­(nebo pod­) standardem. Muze se nam to nelibit, muzeme s tim nesouhlasit, ale to je tak jedine, co s tim muzeme delat
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: njn | od: Milan Šurkala (292)  11.1.20217:36
Zda by to bylo neprodejné, to už záleží na tom, jak velký audiofil ten zákazník je. Mně je třeba zvuk docela šumafuk, takže když to trochu přeženu, ani nevím, zda je 100 W hodně nebo málo, protože jde o něco, co jde hodně mimo mě.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: njn | od: ZipX (9)  11.1.20212:10
Nope, 100W RMS by bolo Ok ­(bez subwoofera­) ale normalnych 100W ledva hraje ­(asi tak ako 7­-10W Rms, záleží koľko a o aké repro sa jedná­)
Cca stačí 200W v predu, 400W v zadu a nejaký 600W subwoofer.. asi ideal do auta.. a to sa bavím len o potenciáli reproduktorov, kt. sú hodnotené pre tieto výkony s možno 1­-5% THD.. pokiaľ chcem čistý zvuk ­(0.1% thd­) tak z tych 1200W využijem tak 140W, s rms okolo 30W
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: njn | od: odb (9)  10.1.202119:25
Bohuzial to je tragedia dnesnej doby.
Ak by tam dali o polovicu menej reproduktorov s celkovym vykonom len 100W, tak by nikto nevidel rozdiel a uz vobec nie v tom, ze tam je len 100W, lebo ani tych 100W tam nikto nevytoci naplno. Aj takyto vykon nevies vyuzit v aute.
Ale len so 100W by to auto bolo skoro nepredajne.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(1)
bajky pre prazdne hlavy | od: Deluxa (12)  10.1.202113:21
70kWh na 500km je sice NEDC norma ale taka bajna rozpravocka. Skutocnost je 100kWh na 350km+­-. Tomu by som uveril jedine vtedy ak by na mojej zahrade pristal lietajuci tanier a sivy muzicek by mi vlastnorucne odovzdal mimozemsku bateriu. Ano s takou bateriou by ten dojazd odpovedal....
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)