
A ono snad z motorového prostoru neprostupuje teplo kabiny vozu? A spalovací motor v autě je prostě malá teplárna na kolech. :-o
Odpovědět0 2
Fajn tak tam nátáhneme troleje a elektrobus s baterkama netřeba?
Odpovědět0 0
to vracení elektřiny do sítě už tady v Ostravě umí snad všechny, starší dle mě nosily topné odpory na střeše, aby jak tu ten génius říkal netopily v létě do kabiny.
Odpovědět0 0
co na to říct člověku který má v létě v autě horko ale zaplé topení. Přečti si manuál k autu?
Odpovědět0 0
I tramvaje, trolejbusy topí odpadním teplem, alespoň ty starší co neumí dodávat el. energii zpět nebo by to dělalo velkou neplechu v síti.
Odpovědět0 0
Ne to není. Protože elektroauta mají tu zvlášť baterku taky...
Odpovědět1 0
Proč by se musela zapínat v létě klima kvůli odpoadnímu teplu?? Vy nemáte v autě možnost regulace proudění teplého a studeného vzduchu od motoru?
Odpovědět2 0
To je jako říkat: "Vozy se spalovacím motorem jsou vybaveny baterií kvůli startování. To mluví za vše." ;-)
Odpovědět0 3
Jo, co na ten váš komentář asi tak říci? Že v létě je v tom dieslovém buse k.u.r.e.v.s.k.á klimatická pohoda díky odpadnímu teplu a musí se zapínat klima, která zhoršuje spotřebu? :-o
Odpovědět0 3
chjo, společnost je spokojena určitě, dostala dotace na pořízení a jezdí to za málo. Jsou spokojeni i pasažéři? Já když pracoval daleko a dojížděl tak jsem se vždy těšil na bus, ten na rozdíl od tramvaje topí odpadním teplem tak se nemuselo šetřit a nebyla tam kolsa. Tady budou šetřit ještě více aby to jelo, a počítám že tam musí být k.u.r.e.v.s.k.á klimatická pohoda když tam musí být přídavné spalovací topení. Při kolika se zapíná, jak je teplota v buse -3°C?
Odpovědět0 0
"Vozy jsou vybaveny dieselovým přídavným topením" To mluví za vše. Jianak nikde nevidím kolik z ceny jim tam platí na dotacích, pokud by tady člověk dostal elektromobil taky z velké části zadarmo a elekřina stála 1/3 ceny, tak by jich tu taky jezdili mraky.
Odpovědět3 0
Tak přes 200 km/h v reálu také nikdo nepojede. A pokud to "žralo" při takových rychlostech X, v reálu to bude jistě mnohem méně a tomu bude kratší i čas strávený na nabíječkách. Prostě to chce se na výsledky takovýchto extrémů podívat s nadhledem a zamyslet se nad tím, jak se takový vůz bude chovat v reálu. Já na tom EV nevidím nic špatného, určitě zase krok vpřed v elektromobilitě. Tedy jednu vadu to mít bude - cena asi opět nebude "lidová". :-)
Odpovědět0 0
Co je na tom zfalšovaného? Maximální ujetá vzdálenost za 24 hodin je rekord, nic víc, nic míň. Mizernou vypovídající hodnotu to má i u spalovacího auta.
Odpovědět1 0
40x nabíjet během jízdy 24 h a strávit u nabíjení 6 h... to se v reálu na tak dlouhé trase nemůže podařit, aby byly nabíječky tak "vhodně" rozmístěny... vůbec nevím, co mi chtějí takovým "testem" říci... Jedině snad, že nikdo vám nedá takové výsledky, jaké si sám zfalšuji. 🙄
Odpovědět1 1
Ešte že v tom Jaguari môžu žiť z nostalgie bohatých klientov, lebo ich terajšiemu managementu čo sa týka stratégie na najbližších zopár rokov, dočista hrablo.
Odpovědět0 0
To samozřejmě může. Problém je ale v tom, že většina ho tam navzdory této možnosti nemá.
Odpovědět0 0
Takže jinými slovy Semi dává smysl jen Tesle a na prezentacích, v praktickém provozu je to vůči nafťákům zase jen propadák... jo na krátké trasy sem tam s monstrnabíječkami na obou koncích to funguje, ale kolik procent kamionové dopravy funguje v tomhle režimu?
A k tomu obvyklá dávka Elonových slibů, resp lží o tom, jak už za rok za dva jich bude vyrábět desetitisíce, když zatím jich zvládl s bídou pár desítek...
A k tomu obvyklá dávka Elonových slibů, resp lží o tom, jak už za rok za dva jich bude vyrábět desetitisíce, když zatím jich zvládl s bídou pár desítek...
Odpovědět0 0
Člověk může mít doma kanystr s palivem, pro případ nouze. Mega akumulátor moc lidí nemá. Jedině snad kanystr + agregát.
Odpovědět0 0
"To, proč výrobci tak moc honí max. výkon, který pak klesá, také moc nechápu. Klidně to místo 125 kW může mít třeba 100 kW a ty si udržet od plného nabití až skoro po úplný konec. "
Ze stejneho duvodu, z jakeho se u jinych vyrobku uvadi vydrz AZ xxx, frekvence AZ yyy atd.
Neorientujici se zakaznik se pak chytne parametru, ktery nevypovida o vlastnostech ktere jsou pro nej dulezite. Proto je dulezite zjistovat si o zbozi i skryte parametry a pak teprv cinit zavery (koupi). Z meho pohledu zakaznika je nelogicke, ze v podstate stejna auta maji jinou elektronicky rizenou maximalku. Nebo ruzny vykon motoru (ten je asi zapotrebi aby mela auta stejnou akceleraci i s ruznou vaho0u baterie).
Z hlediska prodejce to ovsem smysl dava. Tady je totiz potreba podojit zakaznika a oddelit ty, schopne koupit drazsi auto od tech, kteri na nej sotva dosahnou. A mozna je to tak lepsi, ze vetsi zisk automobilek je u tech vetsich a drazsich aut, z kterehoz pak mohou zaplatit i nizsi modely. V posledni dobe tento system ale zda se pokulhava, zejmena diky zahranicni levnejsi konkurenci. Mistni automobilky uz jako low-end nenabidnou lidove auto, ale radeji se zameri na high-end trh. Podle Paretova pravidla 20-80 by 20% high-end aut dalo automobilkam 80% prijmu. Za pritomnosti levne konkurence se udrzi na trhu spise automobilky prodavajici obludy pro 20% zakazniku co jim zaplati tech 80% prijmu a na low-end muzou rovnou zapomenout. Ten vyplni levnejsi konkurence.
Otazka tedy je, na jake zakazniky a jake pouziti tato auta miri. Jestli si VW mysli, ze toto je low-end, nebo uz je to high-end a low-end uz spolu s Fabii odpiskali.
Ze stejneho duvodu, z jakeho se u jinych vyrobku uvadi vydrz AZ xxx, frekvence AZ yyy atd.
Neorientujici se zakaznik se pak chytne parametru, ktery nevypovida o vlastnostech ktere jsou pro nej dulezite. Proto je dulezite zjistovat si o zbozi i skryte parametry a pak teprv cinit zavery (koupi). Z meho pohledu zakaznika je nelogicke, ze v podstate stejna auta maji jinou elektronicky rizenou maximalku. Nebo ruzny vykon motoru (ten je asi zapotrebi aby mela auta stejnou akceleraci i s ruznou vaho0u baterie).
Z hlediska prodejce to ovsem smysl dava. Tady je totiz potreba podojit zakaznika a oddelit ty, schopne koupit drazsi auto od tech, kteri na nej sotva dosahnou. A mozna je to tak lepsi, ze vetsi zisk automobilek je u tech vetsich a drazsich aut, z kterehoz pak mohou zaplatit i nizsi modely. V posledni dobe tento system ale zda se pokulhava, zejmena diky zahranicni levnejsi konkurenci. Mistni automobilky uz jako low-end nenabidnou lidove auto, ale radeji se zameri na high-end trh. Podle Paretova pravidla 20-80 by 20% high-end aut dalo automobilkam 80% prijmu. Za pritomnosti levne konkurence se udrzi na trhu spise automobilky prodavajici obludy pro 20% zakazniku co jim zaplati tech 80% prijmu a na low-end muzou rovnou zapomenout. Ten vyplni levnejsi konkurence.
Otazka tedy je, na jake zakazniky a jake pouziti tato auta miri. Jestli si VW mysli, ze toto je low-end, nebo uz je to high-end a low-end uz spolu s Fabii odpiskali.
Odpovědět0 0
Ten AI obrázek je zajímavý hned v několika ohledech:
1) Několik kmenů palem protíná strop benzinky.
2) Některé palmy vysadili v prostoru stojanu benzinky.
3) Jedna palma, vysazená v prostoru stojanu, se postupně mění v klasický sloup podpírající strop benzinky.
4) Po některých palmách zůstaly jen holé kmeny. To možná způsobil hurikán, nevím.
5) Proud vody na silnici neodpovídá směru, kterým vane vítr.
1) Několik kmenů palem protíná strop benzinky.
2) Některé palmy vysadili v prostoru stojanu benzinky.
3) Jedna palma, vysazená v prostoru stojanu, se postupně mění v klasický sloup podpírající strop benzinky.
4) Po některých palmách zůstaly jen holé kmeny. To možná způsobil hurikán, nevím.
5) Proud vody na silnici neodpovídá směru, kterým vane vítr.
Odpovědět2 0