reklama
Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Aplikace
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky
Příslušenství
Tablety
Wearables
Ostatní
O nás  |  Napište nám
Facebook  |  Twitter
Svět hardware  |  Digimanie
TV Freak  |  Svět audia
Nejnovější komentáře
Konečně. Už jsem myslel, že tento týden nic nebude. ☺
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
No, tím bych si nebyl zas až tak jist. 85 Nm vytřískáte tak z atmosférické 0.9, to bude mít tak 70 kg bez převodovky. Případně tam může být nějaká 0.6 s turbem, což bude zase podobná hmotnost ­(60­-70kg­). Maximální výkon sice bude vyšší ­(40­-50 kW­), ale zase si vezměme charakteristiku těch motorů. Elektromotor dává max. výkon velmi rychle a pak ho konstantně drží. A pokud bychom chtěli nedejbože dorovnat výkon ­(což nedělám, protože to by pak ICE úplně projelo­), tak 24kW byste měl tak z půllitru se 45­-50 Nm.

Takže třeba Dacia Spring 33kW­/125Nm vs Citigo 44kW­/95Nm. To Citigo má vyšší výkon teprve až od 3400rpm, a nad tuto hranici to točí málokdo. Pokud někdo řadí na 1500rpm ­(po přeřazení to spadne na 1500 rpm­), tak toto je graf výkonu:

https:­/­/www.zonerama.com­/MilanSurkala­/Photo­/7256319­/299547280

Ta elektrická Dacia s naprosto mizerným max. výkonem by to Citigo totálně roznesla na kopytech. Dokonce ani při řazení na 2000 rpm ­(upozorňuji ne při 2000 rpm, ale na 2000 rpm, tedy otáčkoměr neklesne pod 2000 rpm­) to vypadá takto:

https:­/­/www.zonerama.com­/MilanSurkala­/Photo­/7256319­/299547281

S turbomotorem by to bylo o něco lepší, ten má točivý moment více posunutý do nižších otáček. Pak by to s tou o něco nižší hmotností ICE mohlo být i více vyrovnané. Ale jen tak pro zajímavost, ta elektrická Dacia je proti Citigu těžší o 40 kg. Uvědomte si, že toto je supermini do města, tady 500km dojezd není kriticky důležitý. Tohle někde občas píchnete do zásuvky a zase týden jezdíte.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
A teď si představte, že vyhodí tu 200+ kg vážící baterku a nahradí jí 50 kilo vážícím mini motorkem, včetně nádrže na 20 litrů paliva.. Při váze lepší o 150 kilo bude podstatně živější a na nádrž najede by voko 500 km.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Docela by mě zajímaly následné náklady na syntézu z toho syntézního plynu. A také účinnost, až to nebude jedna stavba jako pokusná, ale XY velkých v poměrně blízkém okolí. Jednak jak poklesne vlhkost vzduchu a CO2 v něm a dvak, jeak moc to bude mít náročnou údržbu. Například na zmíněné sahaře jsou dost často bouře, co zvedají do vzduchu neskutečná množství prachu i písku. Prostředí pro jakékoliv solární panely či zrcadla nesmírně nevhodné.

PS: Princip reakce je v pořádku, jen to chce postavit na ­"výfuku­" z třeba cementárny nebo ocelárny. A vedle jaderný reakttor, co to bude pohánět. I se závodem, co z toho nsáledně nasyntetizuje palivo.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Chcelo to len v článku spomenúť , že keramická stena­/výplň reaktoru obsahuje Cer ako reakčné činidlo­/katalyzátor.
Aj tak si myslím , že podrobný postup a samotné podmienky reakcií budú patentom chránené a tajné.
Vlastnosti Céru to asi vysvetľujú.
https:­/­/sk.wikipedia.org­/wiki­/C%C3%A9r
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Pročpak? Viz druhé video, 0:55.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Predpokladam ze ten oxid cericity je preklep :)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
může za cca 36­-72% skleníkového efektu ­(podle momentální koncentrace­), mělo by to snižovat i globální oteplování, ne?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Na občasnou dálnici a rychlostní silnici ­(110 km­/h­) je 100 km­/h málo. Chce to nešetřit na kravinách, dát tam levný spalovák a hned máme ekologického a lidového Smarta za 160 tisíc Kč s maximálkou 130 km­/h.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Proč asi od něj ustoupili?proč asi od něj ustoupili?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Cílem akce je vytvoření poslušnosti. Chceš naše natištěné peníze? Budeš poslouchat a dělat, co potřebujeme, abys potvrdil naši důležitost.

V horším případě může jít dokonce o pokus znárodnit společnost vládou!
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(1)
Ak by bol Svet normálny, DUH by nemalo so svojimi výmyslami šancu uspieť. No v dnešnej divnej dobe neviem­-neviem ­- technikov pri obhajobe nebude nikto počúvať.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
"k dispozici i pomocí předplatného. To má činit 49 liber­" Len skoda, ze cca tuto sumu mesacne platim za naftu a staci mi tankovat len 1x asi 3 minuty. Ten prepocet ucinnosti je velavravny, ekoteroristov treba stopnut a poslat ich do kelu.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Toto je apsurdni koncept, proč napijet jednu baterku z jiné baterky , když by mělo jit novou plnou baterku strčit do kufru , připojit ­( k motoru­) a nejlepe tu zabudovanou v autě na chvili odpojit.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Nezapomeňte, že si tak ještě snížíte už tak dost malý dojezd. Tohle se hodí jen v případě, že nemáte k dispozici nabíjení při parkování, večer tak tak dojedete domů, ráno vstanete o dvě hodiny dřív, dobijete trochu auto ­(musíte to přitom hlídat­) a pak opatrně dojedete k rychlonabíječce.

Opravdu komfortní soukromá přeprava, už se nemůžu dočkat, až si jako český důchodce koupím elektromobil za tři mega a budu trávit polovinu života po nabijárnách, protože na sídlišti to nabíjet nepůjde ­- a miliony nabíjecích parkovacích míst tam nikdo nevybuduje. A domnívám se, že ve městech ve staré zástavbě to bude ještě horší.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Celá elektromobilita je v současné podobě totální nesmysl. To se prostě při určitém počtu vozů zasekne a dál už si nikdo nekoupí ani jeden vůz, obrazně řečeno. Prodej se zastaví i když to budou vlády tlačit seč jim síly budou stačit.

Nesmysl je tedy i ZipCharge Go.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Dřív dost řidičů vozilo maličký kanystr s pár kg paliva .. pokrok prostě nezastavíš :D

docela sranda :D už takhle je spousta BEV s mrňavým kufrem, který si zadrbu těžkým báglem :D .. další generace bude v základní variantě vážit 750 kg a bude se připojovat na tažné, které u mnoha BEV chybí :D
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Nějaké zdroje k tomuto tvrzení? Vzhledem k tomu, že osobní doprava se na emisích z dopravy ­(bavíme­-li se o CO2­) podílí cca 40 % a lodní cca 11 %, tak to jaksi nevychází. A nevychází to o hodně, hodně, opravdu hodně desítkových řádů. Námořní doprava má problém s jinými emisemi než CO2, ale ani tam nevím o takovém poměru.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Ekologia to mam rad :D jedna kontejnerova loď za tyždeň vyprodukuje tolko znečistenia ako všetke auta na svete za jeden deň, a takychto lodi po svete sa plavi 350 000 :D
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Elektricke auta maju 2 problemi, niet tolko bateriek a niet tolko elektriny inak bez problemu :D
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)