Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

IDOS pro Pocket PC - pohled uživatele

xtonda (811)|30.11.2006 09:48
[QUOTE="Zdenek Malinsky"]Mohu se zeptat, čím a jak porušovali autoří Smartrady vaše autorská práva??? Svůj prohlížeč jízdních řádů vytvořili sami. To by je potom dle tohoto porušovali i např.autoři aplikace Metro.[/QUOTE]

Vzhledem k tomu, že MetrO nejsou jízdní řáady je jen přehled linek, tak to asi CHAPS netrápí, ono len linky jsou celkem k ničemu.
libb (56)|30.11.2006 09:53
Zdeněk: podle mých informací hlavně tím, že přímo používali data vystavené na chaps.cz. Nějak dokázali získat komplet data pomocí dotazů na tt.exe, ale detaily už nevím.
Možná by stálo za to, se na celý Idos vykašlat a podpořit kluky ze SmartŘádů u dopravců. Už s nimi pár dopravců spolupracuje.
Kato_ce4you (970)|30.11.2006 10:08
4Libb: No - par - doslova - 2... A uz dlouho nic noveho.. Jinak ano - bylo by nejlepsi se na ne vykaslat, ale je tady jedno MALINKATE "ALE".

4xtonda:MetrO jsou opravdu jen prehled linek? Ja mel za to, ze jizdni rady..

4all: SmartRady maji/mely taky vyhledavani ala kategorie? Protoze kdyz jsem v cizim meste, tak z 99% nevim nazev zastavky, ale dam nazev ulice. A samozrejme to obcas vyuziju i v "rodnem meste" - to je pro me dosti klicova vlastnost :)

Btw. asi jsme vsichni dost offtopic - protoze nazev diskuze je IDOS pro Pocket PC - pohled uživatele a my z toho mame CHAPS vs. zbytek sveta :oops:
xtonda (811)|30.11.2006 10:21
[QUOTE="Libb"]Zdeněk: podle mých informací hlavně tím, že přímo používali data vystavené na chaps.cz. Nějak dokázali získat komplet data pomocí dotazů na tt.exe, ale detaily už nevím.
Možná by stálo za to, se na celý Idos vykašlat a podpořit kluky ze SmartŘádů u dopravců. Už s nimi pár dopravců spolupracuje. [/QUOTE]

To je špatný přístup, data o jízdních řádech by prostě z principu měla být veřejná, jednak MHD je služba pro lidi, jednak je zhusta dotována z veřejných rozpočtů a čekal bych, že to bude i v zájmu dopravců. Data by měl být zveřejněna v tom centrálním sběrném místě, spolupráce na úrovni jednotlivých dopravců je zbytečně komplikovaná a pokud mezi nimi není DP Praha a ČD tak je to stejně o ničem, u autobusů je tolik dopravců operujících ve stejných regionech, že jiná než ta souborná data stejně nemají smysl.

Pokud jde o TT.EXE (nebo asi spíš TT.DLL), co takhle nedistribuovat ta data, ale ten software co je získá, pak by uživatel smartradu musel mít IDOS a porušení licence na data při jejich zveřejnění byl problém uživatele.

Pokud jde o API, nějaké tam být musí, protože takové ty vývěsky odjezdy/příjezdy co visí na nádražích dělá makro v Excelu a data tahá z nainstalované desktopové verze IDOSu, chtěl jsem tomu přijít na kloub, ale bohužel VBA a programování ve Win obecně není ani trochu můj šálek čaje.
duhovej_vil (267)|1.12.2006 21:09
Ja bych mel taky par poznamek:

Bobocop:
Ohledne nakupu licence (2x jsem to absolvoval). Je mi putna jestli si kupuju data nebo prohlizec. Ale jestli tvrdite, ze si kupuju data a prohlizec je zadarmo, tak mi vysvetlete proc:
- data lze zadarmo stahnout a nainstalovat do PPC (ano jsou mi tam sice k nicemu , ale jde to)
- prohlizec jde sice stahnout, ale bez hesla ho nenainstaluju, heslo dostanu az po zaplaceni
- na fakture stoji: Fakturujeme Vam za dodani produktu IDOS Jizdni rady RRRR/RRRR (platforma PocketPC, 1 pocitac) castku: ... To mi jako nakup dat neprijde.

Takze fakta bohuzel popiraji to, co tvrdite. Dovoluji si dokonce tvrdit, ze implementace zaheslovaneho archivu s instalatorem prohlizece byla jednodussi nez zaheslovat jednotlive instalacni baliky s daty heslem. A prot je to v takovem stavu, v jakem to je.

Obecne:
Souhlasim s tim, ze data jizdnich radu by mela byt verejna a k dispozici zdarma. Nad nimi mohou v klidu vznikat miliony prohlizecu, pro milion a jednu platformu. Jaky model kdo pouzije je jeho vec. Pokud to bude komercni a bude to spicka mezi prohlizeci, ma sanci se to uzivit, lidi si to urcite budou kupovat. Jini mohou dat prednost open-source variante se vsemi neduhy a riziky, ktere to prinasi. Bohuzel toto je u nas v CR asi dost utopie. Take je moznost, ze by nejaky komercni subjekt financoval open-source projekt, ktery by se tim zabyval (= to je ale IMHO hudba budoucnosti).

Pak bych mel poznamku k platnosti licence na jeden rok. Nejdriv uvedu, jak to resi resco. Koupite si program a v cene mate upgrady na jeden rok, pak program muzete pouzivat dal. Pokud chcete novejsi verze, koupite znovu a zase mate na rok upgrady zdarama. Nevim, jestli jde prikoupit dalsi upgrady na nizsi cenu (protoze produkt uz mate koupeny), ale to nam zase tak v nasem srovnani nevadi. U IDOS je to tezsi, protoze data funguji jen v nektere verzi prohlizece. Je to komplikovanejsi o to, ze samotny prohlizec je vam k nicemu bez dat a stejne tak data bez prohlizece. Ted jde o to, za co platit. Idelane (viz vyse) za prohlizec, s tim, ze pokud bysme pouzili model firmy resco, mel bych prohlizec platny rok se zaplacenymi upgrady a pokud chci po roce novou verzi, tak ji koupim, ale jinak mi to bude vsechno fungovat (tj. nova data ve starem prohlizeci). Jak rikam ideal. A pokud bych byl spokojeny, tak nevidim duvod, proc bych si dalsi rok nekoupil znovu novou verzi,kdyz bych videl, ze se to vyviji.

Ted k cenam: IDOS je za 350 Kc, Resco Explorer je za 25 USD, coz dneska dela nejakych 550 Kc. Rozdil v cene je 200, ale v kvalite (nezlobte se na me, ale ten prohlizec je opravdu spatny) je rozdil tisicinasobny.
Ale nejsem zase tak kratkozraky. Je jasne, ze Resco Explorer oslovi daleko vice uzivatelu (vice lidi si ho koupi) nez prohlizec jizdnich radu v cestine, ktery dokaze slouzit jen Cechum (nevim, k cemu by byl nekomu v Australii). No ale zase na druhou stranu pripustme, ze prohlizec jizdnich radu je nekolikanasobne jednodussi aplikace nez Resco Expolorer, takze i tak si myslim, ze to jde srovnavat.
Pokud by chtel nekdo argumentovat naklady na udrzbu, tak ty jsou primo umerne slozitosti projektu (a prohlizec jizdnich radu slozity rozhodne byt nemuze).

Nakonec opet dotaz pro BoboCopa: Jen tak pro zajimavost, kolik radku zdrojoveho kodu ten prohlizec ma? Pokud tu informaci mate nebo dokazete sehnat a neni to tajemstvi.

A zaverem: Pane Bednariku, neberte to prosim ode me osobne. Ja chapu, ze se snazite alespon trochu obhajit praci, kterou vase firma provadi. Sam vim, kolik prace to da, vytvorit nejaky produkt tak, aby se to dalo pouzivat. Jestli jsem to spravne pochopil, tak nemate zadnou nebo minimalni zodpovednost na tom, jak prohlizec jizdnich radu dnes vypada. Stejne tak nemuzete za to, jakym zpusobem jsou data pro jizdni rady poskytovana a ani to nemuzete ovlivnit. A je ponekud hloupe, aby vam to tu nekdo predhazoval. Asi vsichni tusime nebo vime, ze soucasny stav neni idealni, ale primo to zmenit nedokazeme nikdo, takze nezbyva nez ho bud prijmout nebo neprijmout.
xtonda (811)|1.12.2006 23:54
Ja sám naznačujete to je IMHO jen o technickém řešení ochrany, takto je to prostě snazší a deklarovaný model to nepopírá. Spíš mě zaráží, že pokud se platí jen za data, proč není možní mít za jednu cenu Desktop i PDA, nebo alespoň se slevou.

IDOS si teď si to také koupíte, rok to chodí a pak to chodí i dál, ale bez upgradů, tj. v případě jízdních řádů bez nových dat.

Pokud by se dokázal definovat univerzální a otevřený datový formát pro jízdní řády a ten prohlížeč by nad ním dokázal operovat, nemusel by být jen lokální záležitostí. Kdyby Chaps chtěl, mohl by klidně konkurovat Haconu, jejich obchodní model jsem již naznačil.

Pokud jde o složitost aplikace, GUI IDOSU je sice možná triviální, aplikace ale obsahuje komplikované grafové algoritmy, aplikace typu prohlížeč je možná rozsáhlá a tedy i pracná, ale nikoliv takto algoritmicky náročná. Posuzovat aplikaci jen podle velikosti zdrojáku se nedá, často je to přijatelná metrika, ale zrovna pro vyhledávač jízdních řádů se moc nehodí. Zase ty algoritmy jsou pro všechny platformy z principu hodně podobné, takže je stačilo vymyslet jen jednou.

libb (56)|2.12.2006 08:16
xtonda: ano, přesně to jsem už zmiňoval. Proč, když mám koupený Idos pro Windows, musím platit plnou cenu i za prohlížeč pro PPC, když prohlížeč je dle vyjádření p. Bednaříka zdarma a data jsou obsahově stejná, liší se jen formátem?
Uznávám nějakou pracnost při optimalizaci algoritmů pro PPC, ale že by ta cena měla být stejná? A nebo prostě ať Chaps přizná, že se platí za prohlížeč a data ať sváže licenčně s ním, ale toto mlžení mně irituje :-(
Spawncz (206)|22.12.2006 19:19
Chtel bych se zeptat:

Kdyz instaluji program nainstaluje se mi sam od sebe do pameti telefonu (nemam vyber kam instalovat) a kdyz si tam dohravam jizdni rady musi byt taky v pameti telefonu a kdyz je dam na kartu tak je idos nevidi.

Funguje nekomu idos tak ze by ho mel instalovany bud v pameti telefonu nebo na karte, to je jedno, ale jizdni rady by mel na karte?

Jak to udelat ?

Diky za odpoved.
mi38k (205)|22.12.2006 19:34
Mám na kartě i prohlížeč i řády a funguje to v pohodě.
Zdenek Malinsky (9781)|22.12.2006 19:45
[CODE]Aplikaci je možné instalovat na paměťovou kartu prostředky, které nabízí program Microsoft ActiveSync. V důsledku chyby v programu Microsoft ActiveSync však dochází při instalaci na paměťovou kartu k vytvoření špatné adresářové struktury (správná struktura je \IDOS). Naše aplikace však tuto chybu ošetřuje a dokáže si s touto situací poradit.[/CODE] viz

[CODE]Datové soubory je možné instalovat na paměťovou kartu prostředky, které nabízí program Microsoft ActiveSync. V důsledku chyby v programu Microsoft ActiveSync však dochází při instalaci na paměťovou kartu k vytvoření špatné adresářové struktury (správná struktura je \IDOS\Data). Naše aplikace však tuto chybu ošetřuje a dokáže si s touto situací poradit.[/CODE] viz

Letošní ještě nemám a loňský mám v Dellu (data i aplikaci), ale určitě se to ptalo, kam chci instalovat(PDA/karta). V předloňský JŘ jsem měl v iPAQu 4150 100% na kartě a vše fungobalo bez problému.

Zkus místo .exe použít .CAB (nebo naopak).
Docent (1234)|22.12.2006 20:04
jj, mě se to při instalaci také ptalo a také jsem je kvůli místu měl na kartě...
BoboCop (27)|22.12.2006 21:04
Aplikace jde instalovat na kratu bez nejmenších potíží. Pouze se při instalaci na kartu nevytvoří taková adresářová struktura, jaká by se správně vytvořit měla (správná struktura je: \IDOS\ pro aplikaci a \IDOS\Data\ pro datové soubory).

S pozdravem

Bohumír Bednařík
xtonda (811)|22.12.2006 21:37
Instaluji na kartu z exáče stejným způsobem jako cokoliv jiného, klasicky se na kartě místo správné adresářové struktury vytvoří adresář podle jména aplikace, nicméně IDOS se s tím dokáže vyrovnat a všechno v pohodě běhá z karty.
Spawncz (206)|22.12.2006 21:39
Tak musim uznat ze mate pravdu, funguje to jak tady pisete, timto se omlouvam za OT :oops:
zivan (615)|23.12.2006 14:05
A pri pouziti CabInstl jde IDOS nainstalovat do jakehokoliv adresare na karte.
Wuffi (1599)|6.6.2007 16:14
Bude zverejnen nejaky update? Na square displejich je ve spechu temer nemozne vybrat spravny jizdni rad.
Nebo se jiz pracuje na verzi pro rok 2007/2008 a zmena bude v ni?

Dekuji.
zivan (615)|25.6.2007 09:46
Podle predchozich odpovedi se obavam, ze bude prd :-(

Ja bych uvital volitelne poradi jizdnich radu. Tak jednou mesicne pouzivam jizdni rad MHD Brno, ale musi byt nad Prahou, kterou pouzivam skoro denne :-(
Wuffi (1599)|25.6.2007 11:54
Zivan:

No a ja budu vdecny kdyz bude mozno vybrat spravny jizdni rad na prvni pokus, jednou rukou to nejde (neni mozno zaskrtnout checkbox uzitim tlacitka action), musim tapnout stylusem na checkbox pozadovaneho radu. Pokud se o kousicek na checkbox nestrefim, coz je ve spechu celkem pravdepodobne, vsechny zaznamy ve vyberu radu "ujedou" nahoru, a jelikoz je vzhledem k velikosti scrollbar ponekud nepouzitelny, mohu se k pozadovanemu radu dostat pouze kurzorovou klavesou. To by jeste tak nevadilo, kdyby se jednotlive rady neobjevovaly nahodne mimo sve klasicke poradi.
Pokud se tedy nestrefim do checkboxu napoprve, mam o zabavu postarano. Obcas je nejjednodussi potvrdit dialog bez vyberu, aplikace se ukonci, spustit ji znovu... Ale panove, mela by se takto chovat placena aplikace? :no:
BoboCop (27)|25.6.2007 12:18
Pokud jde o volbu jízdního řádu, pokud je mi známo, funguje bez problémů klepnutí na zobrazený název (nevím, jak na kterém zařízení, ale na tom, které mám k dispozici - HP iPaq 3870 - rozhodně ano). Není tedy třeba se trefovat do malého checkboxu.

Pokud jde o řazení jízdních řádů při jejich výběru, jsou řazeny podle abecedy následovně:
jízdní řády vlaků,
jízdní řády autobusů,
jízdní řády MHD (řazeno podle názvu města),
letadla.

Pokud jde o úpravy s ohledem na malé displeje, nejsem schopen vám sdělit žádný závažný termín, kdy bude tento nedostatek odstraněn. O problému víme a máme v plánu jej v budoucnosti řešit. Programátor aplikace je však bohužel permanentně vytížen prací na jiných projektech, takže se moc času na úpravy aplikace nedostává.

Pokud jde o finance, neplatíte za aplikaci jako takovou, ale za licenci na užívání dat.
BoboCop (27)|25.6.2007 12:19
P.S.: Nefunkčnost použití akční klávesy pro zatržení zvoleného jízdního řádu při jejich výběru přidávám do připomínek, které k aplikaci evidujeme.
Wuffi (1599)|25.6.2007 15:14
Ad trefovani do checkboxu - problem nastava prave na "zarizenich s malym displejem" - square screen. Coz Vas iPAQ neni, proto na nem problem nenasimulujete.

Kazdopadne moznost zatrhnout checkbox action klavesou by toto mohla resit, dekuji za pridani na seznam k reseni.
xhladi07 (525)|26.6.2007 08:33
HTC Wizard - nelze kliknout na nazev. Musim na checkbox. Ani akcni tlacitko nefunguje..
mitzi (8)|20.7.2007 11:31
Narazil jsem na chybu v PPC IDOS. pri vyhledavani autobusoveho spojeni pro cechy mi to nebylo schopno najit zadne spojeni bez prestupu, prestoze existuje (overil jsem pres webovou verzi) napr. Praha - Oparany, Praha - Klucenice atd. Hleda to jenom spojeni s prestupy. Pokud omezim prestupy na 0, nenajde to nic. Nepomohl ani update dat na posledni verzi. Muzete to nekdo proverit?
BoboCop (27)|20.7.2007 11:37
Uvedené přímé spoje jsou realizovány dálkovými linkami. Pokud chcete, aby se Vám přímé spojení vyhledalo, musíte zavést kombinaci jízdních řádů Autobusy Čechy + Autobusy Mezinárodní a dálkové linky.
ebik (7)|25.9.2007 22:35
Velmi by mi pomohlo kdyby příští verze akceptovala argumenty. Jako že když vytvořím zástupce, který bude obsahovat něco jako:
"\Program Files\IDOS\IDOS.exe" "Cechy06" "Dalkove06"
(eventuelně včetně ttz přípony)
Tak se to otevře a rovnou se to pokusí nahrát uvedené jízdní řády.
Nebaví mě totiž furt vybírat ty samé kombinace jízdních řádů (autobusy čechy, praha + vlaky PID, a podobně).
Docent (1234)|26.9.2007 10:26
To už se tady navrhovalo víckrát... Stejně jako to, aby si program pamatoval poslední zastávky... Bezvýsledně :no: .
Wuffi (1599)|3.12.2007 22:07
Tak, celkem by mne zajimalo copak bude v nove verzi za novinky...? Jsou nejake? Podpora softkeys? Ovladani jednou rukou?
Proc nema aplikace bezet na WM6 (stavajici na Treu 750 s WM6 pracuje)? Bohuzel na strankach CHAPS jsem potrebne informace nenasel.
Kato_ce4you (970)|3.12.2007 23:35
Ja si myslim, ze nova verze opet jako poslednich X let nic noveho neprinese... :cool: (i kdyz to, ze uz IDOS nebezi u posledni verze misto today je celkem +)
BoboCop (27)|4.12.2007 07:07
O žádné nové verzi se mluvit nedá. Nedošlo totiž k žádným změnám (kromě nepatrných kosmetických úprav, kterých si nikdo nevšimne). Programátor aplikace je, bohužel, plně vytížen prací na jiných projektech. Je třeba si uvědomit, že nic není zadarmo a práce programátora není levnou záležitostí. Proto musí práce na nevýdělečném projektu IDOS (z ceny 350 Kč se práce programátora rozhodně uhradit nedá) ustoupit jiným, lukrativnějším projektům. Samozřejmě máme zájem na dalším vývoji aplikace a budeme hledat řešení, jak aplikaci nadále vyvýjet, bohužel to však může trvat delší dobu.
ElSoft (1244)|4.12.2007 08:02
nechápu jen jednu věc, když se Vám to nevyplatí tak proč neuvolníte zdrojáky programu jako open-source? Nemluvě o tom že, jak jste dříve tvrdil, aplikace je zdrama a mi si platíme používání dat na jeden rok. Ty by se dali zabezpečit jinak, přihlašování na webových stránkách a podobně.
Docent (1234)|4.12.2007 08:06
O té vytíženosti programátora už tady povídáte pěkně dlouho. Jak říká kolega, buď uvolněte program jako open source nebo nebraňte ve využívání dat schopnějším lidem, kteří jsou ochotni vytvořit aplikaci.
BoboCop (27)|4.12.2007 08:42
Uvolnení kódu jako OpenSource nemáme v úmyslu hlavně proto, protože bychom museli uvolnit i kód knihovny TT.DLL, která je hlavním jádrem aplikace a tento kód rozhodně uvolňovat nehodláme - tato knihovna je velice drahá (řádově stovky tisíc Kč). Nicméně jak jsem již uvedl, budeme hledat nějaké řešení, které by směřovalo k dalšímu vývoji aplikace jako takové (možná najmutím nějakého dalšího programátora, který by se aplikaci věnova nebo jinou cestoul), takže bych vás poprosil o trpělivost. Do budoucna rozhodně o dalším vývoji aplikace uvažujeme.
xhladi07 (525)|4.12.2007 08:55
Ja vas nechci urazit, ale tohle jsem uz opravdu nekde tady slysel. :)
mitzi (8)|4.12.2007 09:07
Nikdo po vas nechce, abyste uvolnovali jadro systemu, zejmena pokud je v DLL. Uvolnete pouze kod aplikace pro Windows Mobile, kazdemu programatorovi bude stacit popis rozhrani (exportovanych funkci) teto DLL, na to aby ji umel pouzit. V tom by snad problem byt nemel, ne?
ebik (7)|4.12.2007 09:39
Nebo jeste lepe: nechte programatora at oddeli v te aplikaci okynka od vlastniho rozhrani, (nevime co tt.dll umi, ze) a napise rozhrani, ktere presne odpovida tomu co vidime: at tam jsou funkce:
* Nacti jizdni rad (soubor.tt)
* Vrat platnost jizdniho radu
* Vyhledej (z, do, kdy, odjezd, prestupu)
- tady by bylo hezke mit moznost ovlivnit pocet vysledku na strance
- a mit moznost videt 'jizdni rad', tedy aby 'kdy' mohlo byt bez data
(* Vrat detaily spojeni -- pokud by predchozi funkce vratila jen seznam spojeni
a prestupove body)
A pro doplnovani stanic:
* Vrat seznam stanic
Nebo:
* Vrat platne typy stanic
* Nabidni jmeno stanice (typ, text)

Napsat podobne rozhrani na zaklade stavajiciho kodu je prace nejvyse na 15 hodin (vcetne proniknuti do toho co napsal uz davno, a nekolikanasobne kontrole spravnosti). Na to by jsme si tady klidne i priplatili, ze jo. No a my k tomu udelame rozhrani jaksepatri.
Holt by tam byly ty dllka dve: to co nechcete zverejnit a jedno, ktere by delalo lepidlo mezi tim vasim tajnym dllkem a nasi verejnou aplikaci. Takze by jsme znali jen volaci konvence toho lepidla a neznali volaci konvence toho vaseho suprtajnyho dllka pokud vam jde o tohle.
BoboCop (27)|4.12.2007 11:29
O něčem takovém nejsem schopen rozhodnout, každopádně vaše návrhy předám vedení společnosti.
aegisrtcw (9)|4.12.2007 12:13
Me by se spis libilo kdyby tak bylo neco jako nejpouzivanejsi zastavky.
Aby clovek nemusel porad vyhledavat ty svoje kdyz do prace jezdi tou samou trasou porad.
ebik (7)|4.12.2007 13:50
No prave, ze tohle a mnohe dalsi uz by jsme si pak doprogramovali sami.
( - Oblibene zastavky
- nejblizsi den v tydnu (jako, ze chci nekam v tuhle sobotu),
- kombinace zastavek: V Praze se chci nekam dostat a v mem dosahu jsou dve ruzne zastavky, jedna 3minuty chuze jedna 6minut, kdyz dam vyhledani z obou, a sam napisu kolik minut na kterou se ma pridat, tak mi to najde vsechno co chci...
- prikazovou radku (aby si clovek mohl vytvorit odkaz 'Z prace domu ted' a mel na jeden klik prislusne vyhledani)
- a dalsi)
Saman_ce4you (1451)|4.12.2007 14:15
No, od Chaps bych nic vstricnyho necekal. Uz 2x jsem s nima jednal o nekomercni spolupraci (jednou verze pro Palm OS, podruhy predelat UI pro MS Smartphone) a vzdy to skoncilo arogantnim odmlcenim ze strany Chapsu..
libb (56)|4.12.2007 14:38
Chaps hlavně docela kecá, před rokem tvrdili, že aplikace je zadarmo a data jsou placená, teď tvrdí, že nějaké DLL stojí statisíce (propána to tam mají nějakou tajnou šifru NSA? Co na tom stojí statisíce?).
Vím o aplikaci smartrady, jejíž autoři se snažili opravdu aktivně pro Chaps udělat pořádný vyhledávač pro PDA i Smartphony, taky to pokud vím skončilo zametené pod kobercem...
Chaps prostě na potřeby zákazníků zvysoka víte-co a hřeší na to, že data má jen on a nikdo mu je nemůže vzít, protože to mají posvěcené od státu, což považuju za pěknou ha*zlovinu :-(
Docent (1234)|4.12.2007 16:30
Na ty smartrady narážím ve svém příspěvku nahoře... Pokud vím, museli jejich vývojáři přestat právě po vyhrožování ze strany CHAPSU, který má na využití dat práva.
BTW proč je autobus Praha - Plzeň zařazen do Mezinárodních a dálkových linek? Co je na 90 km a 60 minutách dálkového?
Zdenek Malinsky (9781)|4.12.2007 16:34
Dalkove je vsechno, co neni "kolem komina".
ebik (7)|4.12.2007 16:40
Ja si nejak nejsem jisty tim, ze to tvrdil Chaps (teda z toho jak jsem kdysi tu diskuzi cetl), mel jsem pocit, ze to tady nekdo otocil. Ja mam pocit, ze chaps tvrdi(l), ze program je za prachy a data zadarmo. Akorat zaroven neumoznuje ty data cist nicim jinym nez jejich programem. Takze to vyjde nastejno.

Ono totiz zadarmo neni totez jako bez licence. A obavam se, ze licence k datum, respektive formatu .tt je takova, ze se nesmi pouzit s nicim jinym.
Nicmeme ja si napsat muzu program jaky chci. Muzu ho poskytnout komu chci, pokud neobsahuje ani kousek ciziho kodu ci dat. Nicmene jakmile by si ten nekdo stahnul .tt soubory a pouzil v mnou napsanem programu, tak nejspis porusi nejakou licenci. Nejspis neporusi prava na "jizdni rady", pac jizdni rady jsou verejne, ale muze porusit pravo na vyuzivani "zpusobu jakym jsou zapsane" v souboru .tt. Na tom souboru uz pracoval chaps.

Ale vse co pisu je jen dohad, nejsem pravnik, a zatim jsem licence a prava okolo idosu nestudoval.
ebik (7)|4.12.2007 16:45
Docent: typoval bych, ze je to delene naopak: rozdeleno na Dalkove a Mistni a Mistni jsou delene na Cechy a Morava. Je pravda, ze pojmenovani evokuje deleni na Cechy a Morava, s tim, ze ty co jezdi pres hranici jsou Dalkove. Hlavnim duvodem pro stavajici deleni bych odhadoval velikost jednotlivych souboru (Aby Dalkove nebyly zbytecne male vuci Cechum, t.j. aby Cechy byly relativne male).
BoboCop (27)|4.12.2007 17:09
Stále v podstatě platí to, že je apliakce zdarma a platí se pouze za využívání dat. V případě aplikace pro Pocket PC to trošku komplikuje skutečnost, že se nám nepodařilo najít žádný instalační nástroj, který by uměl vytvářet registrační klíč stejným způsobem, jako to dělá aplikace pro platformu Windows, takže proto není možné aplikaci jako takovu stáhnout bez hesla. Nicméně za aplikaci neplatíte. Platíte za licenci na využívání datových souborů.

Uvedená "cena" knihovny je cenou za know-how.

Není pravdou, že bychom na potřeby uživatelů z vysoka ... Právě navázání kontaktu s autory aplikace SmardRady vypovídá o tom, že máme zájem aplikaci rozšířit i na ostatní platformy. Pokud je mi známo, tak komunikace s autory aplikace SmartRady stále ještě neskončila. Nemám sice o této kauze detailní informace, ale pokud vím, autoři této aplikace od nás dostali dostatečné podklady k tomu, aby naprogramovali nějaký "kombajn" na data, který by sloužil k výrobě dat použitelných s jejich aplikací. Bohužel nevím, v jakém stavu celá kauza v současné době je.
libb (56)|4.12.2007 19:02
Můžete mně zdůvodnit, proč tedy musím platit 2x za Idos, jak za verzi pro Win32, tak za verzi pro PPC? Pokud se platí jen za data a aplikace je zdarma, platím za jedny data 2x, ne?
Zaveďte aspoň slevu pro ty, kteří si kupují aplikaci pro Windows i pro PPC!
Docent (1234)|4.12.2007 23:38
[QUOTE="Zdenek Malinsky"]Dalkove je vsechno, co neni "kolem komina".[/QUOTE]
A "kolem komína" je co? Praha - Příbram (60 km) je v "Autobusy - Čechy", Praha - Plzeň (90 km) je v "Autobusy - Mezinárodní a dálkové"...
BoboCop (27)|5.12.2007 06:52
Ad "dvoji placeni")
Upřesňuji tedy, že uhrazená cena je cenou za licenci na využívání dat na dané platformě. Proto pokud máte licenci pro platformu Pocket PC a pro platformu Windows, zaplatíte dvakrát. Jedná se o obchodní politiku naší společnosti ke které nejsem oprávněn se vyjadřovat.

Ad "dálkové linky")
Rozdělení na dálkové linky se děje podle toho, jak jsou linky označeny ve zdrojových datech. Pokud dopravce linku označí jako dálkovou, je tato zařazena do souboru Mezinárodní a dálkové linky. Mezinárodní linky jsou všechny, které přejíždějí hranice, dálkové pak všechny, které jsou označeny jako dálkové. Pokud jde o pravidla označování linek jako dálkových, mám takový pocit (nevím to jistě), že platí, že pokud linka přejíždí do jiného kraje, než ve kterém je schvalována, musí být označena jako dálková a kilometrická vzdálenost v takovém případě nehraje roli. Ale jak jsem uvedl, nevím to jistě.
MilaCzeque (109)|5.12.2007 09:23
[QUOTE="BoboCop"]... V případě aplikace pro Pocket PC to trošku komplikuje skutečnost, že se nám nepodařilo najít žádný instalační nástroj, který by uměl vytvářet registrační klíč stejným způsobem, jako to dělá aplikace pro platformu Windows...[/QUOTE]

Pak jste hledali málo, http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/aa924308.aspx.

MilaCzeque
Saman_ce4you (1451)|5.12.2007 10:22
MilaCzeque: To jsi trochu, spis hodne, vedle..