Nejnovější komentáře
Re: Sony Xperia M5 | od: Jáchym Šlik  19.1.201711:19
S tím souhlasím. Je určitě škoda, že Sony v tomto ohledu zanedbává modely střední třídy. Ale ještě není všem dnům konec, Xperia M5 ještě nedosáhla stáří 2 let ­(hranice, podle které se někdy posuzuje, zda daný telefon aktualizovat či nikoliv­), takže šance na aktualizaci pořád žije.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Sony Xperia M5 | od: LeHydrak  19.1.20179:31
Škoda že v tom seznamu chybí Sony Xperia M5. Sice jde o střední třídu ale je lépe vybavená než třeba Sony Xperia XA.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
spolehlivost a bezpečnost | od: jklejna58  15.1.201722:34
samsung to je hlavně spolehlivost a bezpečnost, myslím že cena je přiměřená
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Co takhle smartphone? | od: GarfieldM  15.1.201714:41
Co takhle dualboot s droidem,sim card slot,slušnej foťák,oddělitelnou klávesnici,Oled Hd dotykový display?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Cena | od: Milan Šurkala  15.1.201711:54
No, čekal jsem trochu nižší cenu, spíše někde kolem tří až čtyř korun, nicméně i tak je to slušné.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Zase velký displej... | od: LeHydrak  14.1.201719:14
Kdyby raději zůstali u osvědčeného 5­' displeje, takhle se to pomalu ani do kapsy nevejde... Jinak to vypadá přinejmenším zajímavě, hlavně co se týče poměru cena­/výbava. Tak uvidíme ale stejně si ho díky většímu displeji ­(už i ten původní Huawei P8 Lite co mám teď je na mne celkem velký­) nekoupím. Škoda, moc mobilů střední třídy s menším displejem tu není...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Nerovnoměrnost zatížení | od: jkjk  10.1.201717:26
Dobrý článek. Shodou náhod jsem si totéž relativně nedávno sám počítal a i přes to, že jsem na to šel jinou cestou ­(konkrétně přes statistiky přepravního výkonu inidivuální osobní dopravy ­(mil. oskm­) a průměrnou zaplněnost automobillů­), výsledek byl řádově stejný ­(resp. o něco nižší, elektřina pro 100% elektromobilů mi vycházela o něco málo nižší než současný export elektřiny­).

Je však nutné si uvědomit, že velkou roli hraje také časová nerovnoměrnost spotřeby elektrické energie v rámci dne, týdne i roku. Ty rozdíly jsou velké, konkértně v roce 2015 to ve dni maxima ­(9.2.2015 v 12:00­) bylo téměř 11 MW ­(minimum pak bez započtení PVE 8 MW­), ve dni minima ­(2.8.2015 v 5:00­) pak 5 MW ­(maximum pak 7 MW­), když v obou případech šly ještě 2 MW na export.

Tedy ve finále bude hodně záležet na tom, kdy se budou elektromobily nabíjet. Ze stejného důvodu je tedy nesmyslné tvrzení o tom, že ­"spotřebu ČR by pokryly pouhé čtyři jaderné elektrárny velikosti Temelína­", pro vykrytí spotřeby jsou nutné jak základní, tak špičkové elektrárny, pokrývat 100% spotřeby základní elekrárnou ­(mezi které ty jaderné patří­) je nesmysl a to i ekonomicky. V takovém nesmyslném připadě by bylo třeba těch Temelínů 5,5, přičemž ten ­"pátý a půltý­" by většinu roku běžel naprázdno.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Elektromobily patří mezi nejbáječnější věci, které se nám opět nabízejí.
Elektromobily využívají obnovitelnou energii s mnohem vyšší účinností­-čmoudi to mají obráceně
Elektromobily ve všech pozitivních parametrech předčí čmoudy ­(srovnáváme­-li srovnatelné­)
Elektromobily jsou tady a čekají na Vás

Ve třetím tisíciletí jezdit s účinností 20% ????!!! Chce­-li někdo polemizovat navštivte nás. Kde a kdy zjistíte na
www.elektromobily­-os.cz
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Záleží samozřejmě na mnoha věcech. Na mokré vozovce bude slyšet všechno, to ­"mlaskání­" vody člověk slyší i při jízdě rychlostí chůze. Také kočičí hlavy jsou dost hlučné i při nízkých rychlostech, ale u asfaltu už je to horší. Ono při 30 km­/h už jdou většinou slyšet pneumatiky i na tom asfaltu, u nižších rychlostí ale moc ne. Další problém je v rozjetí se auta. Když se elektromobil nepohybuje, nevydává hluk, zatímco auto se spalovacím motorem ano a člověk ví, že někde v blízkosti je něco, co se může začít pohybovat. Samozřejmě, že řidič si musí dávat pozor, kam jede a kam se rozjíždí, ať sedí v čímkoli.

Nehovoříme tu o nějakých smrtelných nehodách ­(byť i to se může stát, kolikrát už někdo do někoho nacouval a usmrtil ho, přestože to mělo spalovací motor­), ale o tom, že člověk zpozorní v situacích, kdy si obvykle pozor nedává, protože je na ­"chodníku­". Byl jsem loni v Norsku a ačkoli sluch nemám špatný, opravdu se několikrát stalo, že se v blízkosti mě objevilo auto, které jsem tam nečekal. Stačí si třeba s někým povídat, spalovací motor člověk periferně zaregistruje. Znovu upozorňuji, vůbec nehovořím o situaci, kdy člověk stojí na přechodu a chce přejít vozovku nebo jde po chodníku a vedle je silnice, po které normálně jezdí auta, ale o situacích, kdy se auta a chodci pohybují na stejném prostoru. Tedy ne tam, kde vzdálenost chodec auto počítáme běžně na metry, ale kde se obojí proplétá ve stejném místě, míjí se o centimetry, kdy chodník=silnice.

Jdeš si po cestě ­(pěší zóně a podobně, tam auta stále mohou za určitých podmínek­), najednou tě něco zaujme, tak zamíříš k obchůdku, přitom za tebou jede auto ­(sice pomalu, ale jede­). Na takové ulici tě nenapadne rozhlížet se, když jsi vlastně na chodníku. Normální motor ale na pár metrů uslyšíš a autu jednak uhneš a jednak budeš vědět, že nemáš dělat prudké pohyby, že někde v blízkosti něco je. U elektromobilu se v těchto rychlostech obávám, že bude pořád někdo nakračovat do cesty. Většinou nebude hrozit žádné vážnější zranění, ale těch malých incidentů může být mnoho.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Výborný článek. | od: hobitt  9.1.201710:21
Opět musím napsat, že článek je dost dobrý. Jeden z mála objektivních, který nenadržuje ani na jednu stranu.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Myslím, že oba mluvíme velmi podobně. Já si akorát myslím, že místo ­"tichého­" benzínového motoru je stejně tak na těchto místech slyšet i ­"bez­-slyšný­" elektromobil. Protože na těchto místech je obecně menší hluk, menší intenzita hluku, tj. je tam slyšet i ­"hluk­" elektromobilů. Protože ty nejsou úplně tiché.

Mám vlastní zkušenost. Když jsem jednou šel ke křižovatce u našeho domu, tak jsem nic neviděl, ale slyšel jsem auto jakoby na volnoběh. Teprve po pár sekundách když mne minulo jsem zjistil, že je to hybrid a jel bez motoru jen na elektřinu. Prostě i elektromobil je slyšet.

Z těchto důvodů je podle mne jen zbytečný poplach o tom, že elektromobily nejsou slyšet a že to je kvůli tomu nebezpečné. A lidi se toho jen boji, protože neví v podstatě co to je. A spalovači to samozřejmě ještě přiživují v médiích.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Žádoucí? A proto chtějí zavést umělý hluk právě v těchto místech? Právě zde je žádoucí ten hluk, aby člověk věděl, že se něco blíží nebo může hrozit ­(ostatně třeba cyklisté nemohli kdysi jezdit po chodnících také proto, že byli rychlejší, neslyšní a pro chodce také nebezpeční ­- protože na chodníku se nerozhlížíte, zda můžete uhnout vpravo, vlevo, nepředpokládáte, že se tam objeví někdo s vyšší hmotností a rychlostí, koho neslyšíte­).

Není třeba, aby to vydávalo nějaký extrémní hluk, ale i tichý benzinový motor na volnoběh jde slyšet na nějakých 15­-25 metrů, takže člověk ví, že může čekat, že se někdo rozjede nebo už jede. Když je v zóně, kde se chodci běžně a legálně pohybují spolu s auty, díky mírnému hluku ví, že se v jeho blízkosti může objevit auto, které slyší a tedy si má dávat pozor i tam, kde se jinak běžně nerozhlíží, neboť je to ­"chodník­".
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Zrovna na místech, která uvádíte je ­"tichost­" elektromobilů extrémně žádoucí a rachot spalováků, kdy neslyšíte vlastní slova, extrémně nežádoucí.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
noční svícení | od: trhan  8.1.20179:51
Jeden z důvodů osvětlení celonoční ve městech je nutnost spotřeby vyráběné elekřiny, pokud tedy omezíme noční cvícení ­(astronomové nám poděkují­) zbude víc energie na noční dobíjení vozidel. Nárazový požadavek dobíjení velkého počtu vozidel také není nutně problém, již dnes jsou technologie které spustí spotřebič na impulz z distribuční sítě když je nadbytek. Jednoduše navolíte požadavek na ­"plnou­" časem předpokládaného odjezdu.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Děkuji za odpovědi, máte pravdu. Chápu, že vzhledem k rozsahu článku není možné vše rozepsat tak podrobně a proto na mé straně vznikl dojem nepřesností, kterých jste se ve skutečnoti nedopustil. On mne asi trochu ­"nastartoval­" ten, snad sarkasticky, zavádějící název článku a odkaz škodolibého kolegy na článek, který asi ani nečetl. Číst jen nadpisy je dnes u lidí relativně častý přístup... Následně jsem se určitých nepřesností dopustil sám.
Děkuji za odkaz na článek o Tesla kontra BMW.
...
Dovolím si ještě rozvést následující.
Právě relativně stručně zmíněná stabilizace sítě pomocí připojených EV ­(včetně nákladních vozů, autobusů, lokomotiv, zemědělské techniky, velkých stavebních strojů, domácích baterií, technologií malých výroben, městských zádobníků energie,...­) může mít velice zajímavé efekty a nastartována bude velmi pravděpodobně právě díky elektromobilitě.
Přínosy budou v omezení přenosových ztrát, respektive jejich přenosu na lokální úroveň, dále v lepším využití lokálních zdrojů, při stabilizaci výroby velkých zdrojů a v neposlední řadě v navýšení energetické bezpečnosti. Zde bych například porovnal poměrně rozmařilou spotřebu naší relativně technologické domácnosti ­(cca 3 MHh ročně­) s roční spotřebou našeho EV při nájezdu cca 25 000 km ­(cca 3MWh ročně dle vyúčtování, nejsou však podchycena veškerá nabíjení­). Nemluvím o vlivu na rozvoj technologií a svobodném přístupu k energiím.
...
Další oblast, kde bude zcela jistě zajímavý dopad je spojení fotovoltaické výroby energie a ostatních lokálních zdrojů ­(biomasa, odpadní teplo, rekuperace, stabilizace sítě, kompenzace účiníku,...­) s možnostmi technologií pro možnost dlouhodobého ukládání energií a rekuperace energie u automobilů, velkých strojů apod.. Už u současných LiOn baterií se pohybuje řádu měsíců s relativně malými ztrátami ­- srovnatelnými se ztrátami na přenos v síti. Samozřejmě přibudou ztráty na lokální transformaci energie, v podmínkých ČR vyšší, než přenosové.
...
Celkový dopad změn energetiky nastartovaných elektromobiiltou ­(včetně již očekáváného vzniku lokálních výroben, distribučních sítí, kompenzačních stanic a zásobnáků, nasazení ­"smart­" technologií, výroby autonomních ­"inteligentních­" strojů a dalších dosud neznámých technologií­) bude určitě zajímavý a možná srovnatelný s dopady Internetu, vynálezem tranzistoru a podobnými revolučními technologiemi.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Nicméně by se muselo zajistit, aby se to začalo nabíjet skutečně až v noci a ideálně ne v jeden okamžik. Pak by se totiž mohla stát opak a elektromobily by problém ještě více umocnily. Když by všichni přijeli z práce domů, začali by využívat domácí spotřebiče a k tomu ještě dali nabíjet auto, pak by domácí špička byla doplněna ještě o elektromobilovou špičku a bylo by po srandě.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Stabilizace v tom článku byla celou dobu, nic opomenuto nebylo, jen to někteří přehlédli.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Problém je ale v tom, kde chodník a silnice nejsou jasně odlišeny, tedy kde se auta i lidé přirozeně pohybují na stejné vozovce ­(parkoviště, různé zóny, některá náměstí...)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Je pravda, že dnešní moderní čmoudi již mají opravdu hladinu hluku dost nízkou, ale to neplatí pro všechny a vždy, na rozdíl od elektromobilů. Ve Švýcarsku jsou oblasti, kde nesmí jezdit nic jiného, než normální auta ­(tedy elektromobily­) a nikoho tam nikdo nepřejel. Mě , když maminka učila cestu do školy, povídala. ­"zde se zastavíš, rozhlédneš a když nic nepojede , rychle přeběhneš­"!. Prostě auta patří na ulici a chodci na chodníky. Lze s tím žít a někdy i hodně dlouho. Zvyšovat uměle hluk generátorem nepřijatelné. Již ho tady bylo dost.
dejte se k nám. www.elektromobily­-os.cz
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Kolik spotřebují elektromobily | od: EKOLO  7.1.201711:11
Dobrý článek. Pan Šurkala v něm jen potvrdil to, co prezentujeme již mnoho let. Opomněl sice velmi důležitou možnost stabilizace sítě, ale to již bylo doplněno. Důležité je, že nemusíme ani v budoucnu navyšovat kapacitu sítě do budoucna kvůli elektromobilitě, ani pokud budou jezdit všechna vozidla na elektriku. Jen doufám, že to nebude trvat tak dlouho, že už někomu dojde , že je blbost podporovat války a zlovůli mocných a bohatých. ­(viz článek ­"proč ano a proč ne­") . Najdete na našem webu . Je pravda, že nebudeme muset dovážet obrovské množství strategických surovin , které se transportují přes polovinu zeměkoule, že můžeme být soběstační .
Z jiného pohledu: řeší někdo na jaké uhlí je Vaše televize, bojler a žehlička? Vše to je dnes na elektřinu a nikdo neřeší, kolik budeme muset vyrobit a kde. https:­/­/www.youtube.com­/watch?v=FRoGkjmjrYs .
Dejte se k nám ať se zbavíme nadvlády ropných společností. My jezdíme elektricky už přes třicet let. www.elektromobily­-os.cz
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)