Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Porsche testuje Mission E, svou konkurenci pro Teslu

5.10.2017, Jáchym Šlik, aktualita
Porsche za dva roky představí svůj první elektromobil, který bude založen na konceptu Mission E. Dosud jsme toto vozidlo mohli vidět jen na oficiálních renderech, ale nyní se objevují první špionážní fotografie, které nám ukazují jeho reálnější podobu.
Ani Porsche se nemůže vyhnout elektrické budoucnosti, už v roce 2015 proto německá automobilka odhalila svůj první koncept elektromobilu Mission E. Produkční verze, která patrně ponese jiný název, by měla být představena v roce 2019, její vývoj tedy musí být v plném proudu. A dokazují to tento týden zveřejněné špionážní fotografie, které ukazují částečně maskované vozidlo Porsche s plně elektrickým pohonem. Asi nepřekvapí, že testovaná verze nevypadá tak pěkně jako obrázky konceptu, s hodnocením designu si však počkejme na finální automobil bez maskování. V každém případě však nové Porsche nezapře svůj původ, především si můžeme všimnout nápadné podobnosti se čtyřdveřovým modelem Panamera, ze kterého by novinka mohla vycházet.
 
 
Porsche Mission E, které chce být konkurencí pro Tesla Model S, bude založeno na platformě pro elektromobily J1 vyvinuté ve spolupráci s mateřskou Volkswagen Group. Hovoří se o dojezdu až 530 km a podpoře velmi rychlého nabíjení baterií, které by umožnilo doplnit 80 % kapacity za pouhých 15 minut. Zrychlení z 0 na 100 km/h by měl elektormobil zvládnout za přibližně 3,5 sekundy, a to mimo jiné díky použití dvou elektromotorů o celkovém výkonu 590 koní (440 kW). Výkon sice nedosahuje takových hodnot jako Panamera Turbo S E-Hybrid, ale také se má Mission E prodávat za přibližně poloviční cenu – pod 100 tisíc dolarů, v přepočtu 2,2 milionů korun.
 
 
Podle spekulací však Porsche chystá také výkonnější varianty svého nového elektromobilu, které však budou samozřejmě výrazně dražší. Vozidlo má také nabídnout určitý stupeň autonomního řízení, ale plně autonomní systém bychom očekávat neměli. Jak totiž prohlásil šéf automobilky Oliver Blume, pro majitele vozů Porsche je řízení zážitkem, a nic by se na tom nemělo změnit ani po nástupu elektromobilů. Autononomní řízení tedy bude spíše doplňkem, který například usnadní popojíždění v koloně. Stejně jako Tesla bude moci Porsche aktualizovat software Mission E pomocí aktualizací přes internet.
 
Porsche se nachalo slyšet, že chce vyrobit dvacet tisíc kusů svého nového elektromobilu ročně, tedy více než vozů Panamera se spalovacím motorem. Německá automobilka také v loňském roce oznámila své plány ve vybudování evropské sítě rychlonabíjecích stanic pro elektromobily.
 


reklama