www.svetmobilne.cz
>
>
>

Tesla vytírá zrak nepřejícím, je v zisku a prý už vždy bude

Tesla vytírá zrak nepřejícím, je v zisku a prý už vždy bude
, , aktualita
Mnozí nepřející nevěřili Muskovi, že dokáže dovést Teslu k zisku a předpokládali brzký krach automobilky. Když to dokázal, nevěřili, že to dokáže zopakovat. A ono se to povedlo. Navíc slibuje, že nyní už bude v zisku napořád. 
K oblíbeným
reklama
Tesle se pod Muskovým intenzivnějším dohledem začíná více dařit. A to i přesto, že musela zaplatit pokutu 20 milionů USD za Muskův tweet o privátní Tesle, kvůli snížení dotací na nákup EV snížila cenu vozů o $2000, nemálo investic si vyžádá také továrna v Šanghaji. I když mnozí předpokládají automobilce brzký krach, faktem je, že Musk dostál svému slibu a ve třetím čtvrtletí dovedl automobilku k zisku. I když mu mnoho nepřejících nevěřilo, že by něco takového mohl dokázat znovu, stalo se tak a zisk zopakoval i ve Q4/18.
 
Tesla Motors logo
 
Příjmy automobilové části společnosti meziročně vzrostly o 134 % z 2,7 na 6,32 miliardy USD a oproti minulému čtvrtletí šly o 4 % nahoru (z 6,1 mld. USD). Energetika (SolarCity, Powerwall) zaznamenala meziročně 25% nárůst z 298 na 371,5 milionů dolarů, takže jde vidět, že tato část zatím tvoří jen zhruba 5,5 % společnosti. Oproti minulému kvartálu nicméně došlo k 7% poklesu (ze 399,3 mil. USD).
 
Tesla Model 3
 
A teď konečně to nejdůležitější, zisky. Provozní zisk se ustálil na 414 mil. USD, což je jen o 3 miliony USD méně než v předchozím čtvrtletí. Spolu s vyššími příjmy to znamená, že se zisk nyní tvoří 5,7 % příjmů, zatímco před čtvrt rokem to bylo lepších 6,1 %. Pokud jde o čistý zisk, tady už situace není tak moc růžová, ale jak již bylo řečeno, Tesla je i tak nadále v nemalém čistém zisku, který tentokrát činil 139 milionů USD. Připomeňme, že v Q3/18 to bylo 312 mi. USD. Elon Musk navíc slíbil že odteď už Tesla nezažije žádné ztrátové čtvrtletí.
 
Tesla Model X
 
Tisková zpráva společnosti nicméně uvádí i několik dalších zajímavých neúčetních informací. Tesla např. řekla, že linky jsou schopny dosáhnout produkce 7000 vozů Model 3 během týdne. Zatím to má ověřeno na jednodenní produkci (přes 1000 vozů za den), což by po extrapolaci mělo dát těchto 7000. I když běžně není takové rychlosti dosahováno, koncem roku by už automobilka měla jet stabilně tímto tempem. K tomu by se měla přidat továrna v Šanghaji, jejíž produkce bude začínat někde kolem 3000 vozů týdně, takže by Tesla chtělo překonat produkci 10000 aut Model 3 za týden. V Šanghaji se budou vyrábět jen levné verze vozu pro čínský trh. Lepší verze sem budou nadále dováženy z USA.
 
Tesla Model S
 
Tesle se daří stále snižovat náklady na výrobu. U Modelu 3 se výrobní doba (a s tím hodinové náklady na pracovní sílu) snížily o 20 % proti Q3/18 a o 65 % proti polovině roku. Zajímavostí je také ten fakt, že Model 3 je nejprodávanějším sedanem své kategorie v USA a tvoří 17 % trhu. Pokud jde o elektromobily jako takové, ty mají v USA 2% zastoupení na trhu s novými vozy. Dalším zajímavým faktem je i to, že Model 3 láká zákazníky napříč všemi kategoriemi. 60 % zákazníků mělo původně nějaké levnější neprémiový vůz a poměrně značná část přesedá do Modelu 3 z velkých SUV nebo větších limuzín.
 
Celkově bylo dodáno 63359 vozů Model 3 do USA, nicméně v Q1/19 se už začnou rozbíhat i dodávky do Evropy a Číny. Pokud jde o Model S a X, zde toto číslo činí 27607 vozů. Přitom se ukončila výroba levnějších 75kWh verzí. Za poslední rok se snížily výrobní náklady na tyto vozy o 15 %.
 
Tesla SuperCharger
 
Zapracovalo se také na síti Superchargerů a dealerů. Bylo otevřeno 27 nových dealerských a servisních poboček, takže jich je po celém světě již 378. Otevřelo se také 69 nových Superchargerů, kterých je tak nyní 1421. Celkově je tak celosvětově k dispozici už okolo 12 tisíc nabíjecích stojanů a přes 21 tisíc tzv. Destination Charging bodů. Začátkem letošního roku by se měly objevovat také první Superchargery V3 s vyšším nabíjecím výkonem a kratšími nabíjecími časy.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Vivo NEX 3 5G přichází s displejem pokrývajícím 99,6 % přídě Vivo NEX 3 5G přichází s displejem pokrývajícím 99,6 % přídě

Nový high-endový telefon Vivo NEX 3 představuje zajímavý Waterfall FullView Display, který pokrývá neuvěřitelných 99,6 % plochy přední strany. Také bude nabízen ve verzi s podporou 5G mobilních sítí. 

Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Microsoft Surface Laptop 3 asi vymění Intel za AMD Ryzen Microsoft Surface Laptop 3 asi vymění Intel za AMD Ryzen

Velkým vítězstvím pro AMD by mohl být další velký hráč, který by používal jeho procesory. Podle uniklých zpráv to vypadá, že by se nové mobilní Ryzeny měly objevit v noteboocích Microsoft Surface Laptop 3.

Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Electrify America spustila první 800V rychlonabíječku Electrify America spustila první 800V rychlonabíječku
Zatímco většina elektromobilů používá 400V systémy, pro rychlejší nabíjení je mnohem vhodnější vyšší napětí 800V. To využívá např. Porsche Taycan a pro něj už v USA stojí první 800V nabíječka od Electrify America.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Byton M-Byte, elektrické SUV se 48" displejem Byton M-Byte, elektrické SUV se 48" displejem
Čínská automobilka Byton chce dobýt nejen Evropu se svým novým elektrickým SUV M-Byte. To má být k mání za docela atraktivní cenu a zajímavostí bude např. i obrovský 48" displej místo přístrojové desky.
14.9.2019, aktualita, Milan Šurkala
Moderní Land Rover Defender přijíždí Moderní Land Rover Defender přijíždí
Legendární Land Rover Defender se přestal vyrábět před několika lety a nyní se objevuje jeho moderní varianta. Opět bude k dispozici ve verzích 90 a 110, přičemž si budete moci vybrat i hybridní variantu.
14.9.2019, aktualita, Milan Šurkala