www.svetmobilne.cz
>
>
>

Tesla končí s výrobou 75kWh verzí Modelu S a X

Tesla končí s výrobou 75kWh verzí Modelu S a X
, , aktualita
Už za pár dní se základní cena Modelu S a X od Tesly zvýší, patrně o $15000 i více. Tesla totiž dle tweetu Elona Muska přestane vyrábět varianty s nejmenším 75kWh akumulátorem, a tedy i nejkratším dojezdem.
reklama
Jak už je u Elona Muska zvykem, pro zveřejňování zpráv o jeho společnostech využívá místo tiskových zpráv spíše svého Twitteru. Tam také oznámil, že od příštího pondělí 13. ledna 2019 nebude možné objednávat základní 75kWh verze vozů Model S a Model X. Děje se tak necelé dva roky poté, co byla ukončena výroba varianty s 60kWh akumulátorem. V případě Modelu S tak z nabídky vypadne verze 75D za cenu $66750 s dojezdem 417 km a maximální rychlostí 225 km/h.
 
Tesla Model S P100D
 
Základem se podle všeho stane verze 100D, jejíž dojezd činí 539 km/h. Ta dnes stojí $84750, tedy o $18000 více. Její maximální rychlost činí 250 km/h a na 60mph (96 km/h) je také s časem 4,1 sekundy o desetinku rychleji než 75D. Vrchol je tvořen verzí P100D za $123750, který je na 60 mph za pouhých 2,5 sekundy. Zatím není jasné, zda po vypadnutí verze 75D dojde k nějaké úpravě cen modelů s velkým akumulátorem. Je pravděpodobné (ostatně Musk to už naznačil), že z názvu zmizí číslo udávající velikost akumulátoru a v případě více verzí budou dále označovány jako Short/Long Range a podobně jako u Modelu 3.
 
 
Pokud jde o SUV Model X, tak zde rovněž zmizí varianta 75D, která je nyní za $72950. Její dojezd je 381 km, na 60 mph se má ocitnout za 4,9 sekundy a maximálně se může rozjet na 209 km/h. Nový základ v podobě 100D zatím stojí $87950, tedy o $15000 více. Má však podstatně lepší 475km dojezd, také o něco lépe zrychluje, na 60 mph má být za 4,7 sekundy a je možné se rozjet až na 250 km/h. Pokud jde o P100D, tak ta dnes stojí $128950, na 60mph je pak za 2,9 sekundy. 
 
Otázkou nyní je, proč tyto verze mizí z nabídky. Jednou z teorií je, že Tesla chce minimalizovat překryv nabídky, tedy aby nejlepší verze Modelu 3 nekonkurovaly základním verzím Modelu S. Cílem může být i zjednodušení nabídky jako takové. Hovoří se také o tom, že Tesla možná přechází u Modelu S na nové články, které používá už u Modelu 3 (2170 místo 18650) a díky jejich lepším vlastnostem se ani už nechce zabývat menšími variantami.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Tesla chce snížit náklady, propustí 7 % zaměstnanců Tesla chce snížit náklady, propustí 7 % zaměstnanců
Hospodaření automobilky Tesla je velmi bedlivě sledováno, a aby i další čtvrtletí bylo ziskové, rozhodla se společnost dát sbohem 7 % svých zaměstnanců. Potřebuje totiž zlevnit výrobu Modelu 3 a přijít se základní verzí elektromobilu.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Motorola vrátí legendární jméno RAZR, chystá skládací telefon Motorola vrátí legendární jméno RAZR, chystá skládací telefon
Skládací telefony jsou mezi výrobci velkým hitem, plánuje je většina velkých hráčů. Nejvíce se sice mluví o Samsungu, ale nějaký skládací přístroj si má chystat i Motorola. A úspěch si chce zajistit i použitím legendárního jména RAZR.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Tesla končí s provizním systémem, je příliš drahý Tesla končí s provizním systémem, je příliš drahý
Mnohé společnosti mají různé provizní systémy (tzv. referral), aby získaly co nejvíce zákazníků. Takový program měla i automobilka Tesla, nicméně jej už za pár týdnů zruší, společnost přichází moc draho.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
McLaren uvádí 600LT Spider, 600 koní bez střechy McLaren uvádí 600LT Spider, 600 koní bez střechy
Automobilka McLaren představila nový roadster 600LT Spider. LT zde znamená Long Tail, tedy prodlouženou záď pro lepší aerodynamiku. Nechybí ani dvakrát přeplňovaná V8, která dává rovných 600 koní.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Čínský developer koupil většinový podíl v bývalém Saabu Čínský developer koupil většinový podíl v bývalém Saabu
Švédská automobilka Saab zbankrotovala už před 7 lety a poté putovala do rukou Číňanů. Dostala jméno NEVS a nyní má opět nového majitele. Je jím čínský developer se zaměřením na zdravotnictví.
18.1.2019, aktualita, Milan Šurkala