Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Izraelský ElectReon začíná s budováním indukční silnice pro EV

1.6.2020, Milan Šurkala, aktualita
Izraelský startup ElectReon začne s budováním několika silnic pro elektromobily. Ty budou elektřinou poháněné vozy nabíjet pomocí indukce. Stavba nových silnic by měla pokračovat v Švédsku a být zahájena v Tel Avivu.
I když má elektromobilita zatím spoustu nedostatků a problémů, které je potřeba překonat, má také nějaké ty výhody. I když se často hovoří o tom, že EV mají zásadní problém v pomalém nabíjení a spousta lidí si už teď živě představuje nekonečné fronty elektroaut na čerpacích stanicích, nemusí to být tak hrozné, neboť výhodou EV je naopak to, že se dají nabíjet i jinde, což snižuje potřebu na takové čerpací stanice (rychlonabíječky) vůbec jezdit.
 
ElectReon indukční silnice
autobus nabíjený z indukční silnice, zdroj: electreon.com
 
Nabíječky jsou u obchodních center, ti šťastnější si mohou vozy nabít doma, sloupky se začínají budovat u parkovišť, kde se vůz může nabíjet, když se na jeho nabíjení ani nečeká (a kde tak nevadí nízký nabíjecí výkon), objevují se pokusy o částečné nabíjení vlastními solárními panely (což ale pomůže jen málo, byť někteří takto chtějí nabíjet až 100 % nájezdu), také tu máme indukční nabíjení ze silnice nebo parkovišť. Pilotních projektů je hned několik a např. nabíjení taxíků ze silnice probíhá už na několika místech (např. v Norsku nebo Británii). Izraelský startup ElectReon Wireless Ltd. se přidává a vedle pilotního projektu ve Švédsku postaví indukční silnici i v Tel Avivu.
 
Pokud jde o Švédsko, zde snahy zhatila koonavirová pandemie a společnost se teprve nyní vrací k budování prvního takového úseku. Ten by měl přinést 1,6 km cívek do 4,1 km dlouhého úseku, který spojuje město Gotland s letištěm. V tomtéž městě už přitom indukční úsek stojí a počátkem roku zde úspěšně proběhl test s elektrickým nákladním vozem. Dále bylo oznámeno, že společnost začne v polovině srpna i s budováním indukční vozovky v Tel Avivu. Zde půjde nejprve o 1,2 km dlouhý úsek, do nějž bude instalováno 600 metrů cívek. Tento úsek by měl nabíjet elektrické autobusy MHD. Tel Aviv současně v rámci pomoci rozjetí průmyslu po koronavirové pandemii investuje peníze do vybudování delšího 10km úseku.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama