www.svetmobilne.cz
>
>

Lightyear One s excelentní aerodynamikou, naměřili Cd 0,20

Lightyear One s excelentní aerodynamikou, naměřili Cd 0,20
, , aktualita
Solární automobil Lightyear One má být poháněn jen solární energií, nicméně v případě nedostatku ho lze i standardně nabít. Aby měl co nejnižší spotřebu, tvůrci dosáhli excelentní aerodynamiky vozu.
K oblíbeným
reklama
Na stránkách Světa mobilně se se solárním vozem Lightyear One nesetkáváme poprvé. Jde o vůz, který má být poháněn sluneční energií, a to v mnohých slunečných státech výhradně jen na tuto energii. Když to nebude stačit, lze ho nabít ze zásuvky jako každý jiný elektromobil. Aby energie při jízdě ubývalo co nejméně, tvůrci automobilu hodně zapracovali na aerodynamice a dosáhli rekordního koeficientu aerodynamického odporu Cd 0,20. Nejde sice o úplný rekord u automobilu (např Volkswagen XL1 nebo General Motors EV1 měly Cd 0,19), nicméně jde o rekord u praktického pětimístného auta.
 
 
Z produkčních normálních aut můžeme zmínit např. Toyotu Prius s Cd 0,24, Teslu Model S s Cd 0,23 nebo některé modely Mercedesu (A Sedan, CLA Coupé) nabídnou dokonce Cd 0,22. Nízký koeficient aerodynamického odporu spolu s menší čelní plochou znamenají, že vůz je při vyšších rychlostech méně brzděn hustotou vzduchu a potřebuje nižší výkon pro stejnou rychlost, a tedy má i nižší spotřebu. Proto je v nízkých rychlostech docela nevýznamný.
 
Podle Lightyearu může vůz na jedno nabití akumulátoru ujet až 725 km a solární panely mohou nabít energii až na ujetí 60 km denně. S cenou $135.000 rozhodně nepůjde o levné auto, uvážíme-li navíc to, že nejde o žádného rychlíka a akcelerace z nuly na stovku mu zabere zhruba 10 sekund.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Softwarový bug může z elektrického Fordu Mustang Mach-E udělat velké těžítko Softwarový bug může z elektrického Fordu Mustang Mach-E udělat velké těžítko
Přemíra elektroniky a softwaru dokáže potrápit nejednoho majitele takového produktu. Elektromobily Ford Mustang Mach-E se tak mohou stát velkými těžítky kvůli softwarové chybě. Přestože je hlavní akumulátor nabitý, auto "nemá šťávu".
9.4.2021, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Apple iOS 14 už běží na 90 % iPhonů Apple iOS 14 už běží na 90 % iPhonů
I když mnozí přičítají Applu plánované zastarávání, je pravdou, že snad žádná konkurence nemá tak dlouhodobou softwarovou podporu jako on. I to se projevuje na tom, že už 90 % iPhonů má novou verzi iOS 14.
9.4.2021, aktualita, Milan Šurkala
Nabíjecí auta získala v Británii 14% tržní podíl, elektrifikovaná mají 41 % Nabíjecí auta získala v Británii 14% tržní podíl, elektrifikovaná mají 41 %
Prodeje elektrifikovaných vozů rychle rostou a máme zde např. zajímavá data z Velké Británie za březen letošního roku. Elektrifikovaná auta zde mají více než 41% tržní podíl, nabíjecí se pak dostala na téměř 14 %.
7.4.2021, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
LG oficiálně končí se smartphony, divize byla dlouhodobě ztrátová LG oficiálně končí se smartphony, divize byla dlouhodobě ztrátová
Společnost LG dlouhodobě strádala na trhu s mobilními telefony. Tato divize už šestým rokem přinášela firmě jen ztráty, prodeje klesaly, a tak není divu, že se nyní s telefony rozloučí. Oznamuje oficiální konec svých telefonů.
5.4.2021, aktualita, Milan Šurkala
Mercedes-Benz EQS nabídne elektrický dojezd až 770 km Mercedes-Benz EQS nabídne elektrický dojezd až 770 km
Automobilka Mercedes-Benz poodhalila techniku nového luxusního elektrického sedan EQS. Novinka má nabídnout elektrický dojezd až 770 km. V prodeji bude i jako čtyřkolka a záruka na akumulátor bude na ujetí 250 tisíc km.
4.4.2021, aktualita, Milan Šurkala