Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Aplikace
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky
Příslušenství
Tablety
Wearables
Ostatní
O nás  |  Napište nám
Facebook  |  Twitter
Svět hardware  |  Digimanie
TV Freak  |  Svět audia

Sedan Mercedes-Benz A díky Cd=0,22 opět exceluje v aerodynamice

, , aktualita
Sedan Mercedes-Benz A díky Cd=0,22 opět exceluje v aerodynamice
Nízký aerodynamický odpor umožňuje autu dosahovat nižší spotřeby paliva zejména ve vyšších rychlostech. Nový sedan Mercedes třídy A je opět na špici, jeho koeficient odporu vzduchu totiž dosahuje jen hodnoty 0,22.
Sedan Mercedes-Benz A díky Cd=0,22 opět exceluje v aerodynamice
Už před téměř 100 lety se při vývoji nových vozů kladl důraz na co nejnižší aerodynamický odpor. Díky němu může auto snáze dosahovat vyšších maximálních rychlostí a především to snižuje spotřebu paliva. Její snížení je s nízkým odporem vzduchu významnější u vysokých rychlostí, zatímco např. nízká hmotnost ji snižuje spíše v městském provozu a častém rozjíždění. Rekordmanem mezi produkčními auty je dnes nový Mercedes-Benz třídy A ve verzi sedan, kdy koeficient odporu vzduch dosahuje hodnoty pouhých Cd=0,22. Tím rovněž dorovnává CLA Coupé. Třída A ve verzi hatchback dosahuje hodnoty 0,25, nicméně i to je lepší než o předchůdce s již tak vynikajícími 0,26.
 
Mercedes-Benz A Sedan
 
klikněte pro zvětšení

Spolu s čelní plochou 2,19 m2 a koeficientem tak vychází odpor vzduchu na ekvivalent pouhých 0,49 m2. K dosažení tak malých hodnot pomohly nejen počítačové simulace, ale také měření v aerodynamickém tunelu ve Sindelfingenu. Mercedes si dával pozor na všemožné detaily, takže např. přední světla kolem krajů nemají mezery, výrobce také zakrytoval podvozek (dokonce včetně částí zadní nápravy zespoda) a spoliery byly upraveny tak, aby odváděly vzduch co nejvíce mimo kola. Novinka se bude vyrábět v Aguascalientes v Mexiku a Rastattu v Německu, prodávat se začne ke konci letošního roku.


reklama