Už před téměř 100 lety se při vývoji nových vozů kladl důraz na co nejnižší aerodynamický odpor. Díky němu může auto snáze dosahovat vyšších maximálních rychlostí a především to snižuje spotřebu paliva. Její snížení je s nízkým odporem vzduchu významnější u vysokých rychlostí, zatímco např. nízká hmotnost ji snižuje spíše v městském provozu a častém rozjíždění. Rekordmanem mezi produkčními auty je dnes nový Mercedes-Benz třídy A ve verzi sedan, kdy koeficient odporu vzduch dosahuje hodnoty pouhých Cd=0,22. Tím rovněž dorovnává CLA Coupé. Třída A ve verzi hatchback dosahuje hodnoty 0,25, nicméně i to je lepší než o předchůdce s již tak vynikajícími 0,26.

klikněte pro zvětšení
Spolu s čelní plochou 2,19 m2 a koeficientem tak vychází odpor vzduchu na ekvivalent pouhých 0,49 m2. K dosažení tak malých hodnot pomohly nejen počítačové simulace, ale také měření v aerodynamickém tunelu ve Sindelfingenu. Mercedes si dával pozor na všemožné detaily, takže např. přední světla kolem krajů nemají mezery, výrobce také zakrytoval podvozek (dokonce včetně částí zadní nápravy zespoda) a spoliery byly upraveny tak, aby odváděly vzduch co nejvíce mimo kola. Novinka se bude vyrábět v Aguascalientes v Mexiku a Rastattu v Německu, prodávat se začne ke konci letošního roku.