Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak
Nejnovější komentáře
Samuraj byl tvrdá koza s pevným rámem. S tím jezdit po horší silnici bylo za trest.
Odpovědět0  0
""Kde su tie auta čo vazili menej ako 1 tona­­"

Ty už moc nebudou, protože bezpečnost a komfort. Lidé se chtějí bezpečně a komfortně vozit i v nižších třídách. Mimochodem, Spring má pod tunu a je to elektromobil.­"

Opravdu? Není to náhodou ekologickými koeficienty, které znevýhodňují lehká auta před těžšími při výpočtu emisí CO2 a tím se stávají lehká auta neprodejná?
Odpovědět0  0
"Tak zatím Vám to ještě dalších 10 let jako nové auto nikdo nutit nebude. A i poté lze nadále provozovat ICE.­"

Tak to se mi ulevilo, vždyť se nic neděje a máme svobodný trh.
Odpovědět0  0
"A není pro takové využití podobný malý elektromobil ideální? ­"
Ano přesně tak je! akorát že něco co váží 1,5 tuny podle mně není malé... Pro jednu osobu by to mělo mít tak 500kg, A kupodivu pak není potřeba tolik baterií, slevní to a naroste i dojezd.
Odpovědět0  0
Najterenejšie seriovo vyrabane auto na svete samuraj, nikto nikdi lepšie autičko na hranie nevymyslel a obavam sa že ani nevymysli :­(
Po dialnici si na mom ženiem 140km­/h bez problemov uzučke kratučke lahučke uzavierka 4x4 redukcia, nahon volitelny na zadne na predne na vvšetky, prejaznosť lepšia ako vojenska vetrieska s parkovanim žiaden problem perfektny vyhlad a ten rozmer ideal meske autičko a v terenne nema konkurenciu :­)
Samozrejme bezpečnosť ked do teba nabura nejaka blondika s tankom je to problem, ale teraz musime všeci chodiť v tankoch?
Odpovědět0  0
"Len nech to nenutia mne, to je pointa.­"

Tak zatím Vám to ještě dalších 10 let jako nové auto nikdo nutit nebude. A i poté lze nadále provozovat ICE.

"A tiez ked daju dotaciu na nove auto osobe A, tak nech daju taku istu dotaciu aj mne.­"

S dotacemi také moc nesouhlasím, nicméně dotování jako takové nijak neovlivňuje úroveň technologie samotné.
Odpovědět0  0
to je fajn, a kazdy, komu sa to paci, nech si to kupi. Len nech to nenutia mne, to je pointa. A tiez ked daju dotaciu na nove auto osobe A, tak nech daju taku istu dotaciu aj mne.
Odpovědět0  0
"nevidim ziadny dovod kupovat baterkovu sracku ​­(aj keby to bola Tesla v najvacsej vybave­)­"

Vy možná ne, někteří ten důvod vidí. Může jím být např. ticho a absence vibrací, lepší odezva, možnost nabíjet vlastní elektřinou ­(nebo nižší náklady­),... Tohle je relativně malé auto, taková auta se obvykle nepoužívají k cestám na dlouhé tratě, ale spíše na příměstský provoz a tam může být ten dojezd dostatečný.
Odpovědět1  0
auto s 200km dojazdom za 25 tisic ­- no nekup to twl!! Defenestrovat vsetkych dementov, co to vymysleli! Za 29k je 2.OTDI octavia, 5l­/100km a 45l nadrzi to mame 800+ km a nemusime riesit nabijanie od 20­-80%. Alebio za 20k je Scala v najvacsej vybave, zial len 1.6TDI, nevidim ziadny dovod kupovat baterkovu sracku ­(aj keby to bola Tesla v najvacsej vybave)
Odpovědět0  1
"tymi dvoj tonovimi sračkami na baterky­"

Tohle nebude mít 2 tuny ani náhodou. To nemá ani ID.3. Zde očekávám tak něco okolo 1,5 tuny ­(což je na tak malé auto stále dost­).

"90% ludi chodi na aute sami, do prace do obchodu. ­"

A není pro takové využití podobný malý elektromobil ideální?

"Kde su tie auta čo vazili menej ako 1 tona­"

Ty už moc nebudou, protože bezpečnost a komfort. Lidé se chtějí bezpečně a komfortně vozit i v nižších třídách. Mimochodem, Spring má pod tunu a je to elektromobil.

"široke 1,2m​­-1,4m­"

Tak úzká auta skoro nikdy nebyla. 1,4 metru mělo superúzké Tico se dveřmi tenkými ­"jako papír­" a jestli mělo výjimečný design? Nevím nevím. Do takové šířky pohodlně neusadíte dva lidi a už vůbec ne bezpečně. Proto dnešní auta rostou výrazně do šířky.
Odpovědět0  0
Ale nech už idu do prdele s tymi dvoj tonovimi sračkami na baterky. 90% ludi chodi na aute sami, do prace do obchodu.
Kde su tie auta čo vazili menej ako 1 tona, široke 1,2m­-1,4m s vinimočnim dizajnom.
Odpovědět0  0
Plán mluví o výrobě, ten by mohli dodržet, ale jestli je chtěli i prodat, tak tam už museli jet na něčem hodně výživném, už když to plánovali. Nebo že by byl v plánu i krach koncernů VW a Toyota, možné to je, papír snese všechno :­).
Odpovědět0  0
S tím trvalým a špičkovým výkonem sice máte pravdu, v praxi to ale obvykle žádné omezení není ­(aspoň ne nějak zásadní­). Pořádně si uvědomte, co to vlastně znamená a jak ­"krátkodobé­" to přetížení je.

Vezměme třeba data z Modelu 3 Performance. Ten má max. výkon 158 kW vepředu a 235 kW vzadu ­(celkem 383 kW­), ale 30 minut z toho pořád můžete brát 65 kW zepředu a 90 kW zezadu ­(to je 155 kW­). 155 kW Vám stačí na to, abyste po dálnici jel cca 250 km­/h. Vzhledem k tomu, že to má cca 75kWh baterku, tak dřív dojde baterka, než motory omezí výkon. Ostatně na internetu jsou videa, jak s tím lidé jezdí hodinu po dálnici a problém je s vybitím baterky než omezením výkonu ­- a i pokud k němu dojde, vůz trochu zleniví, ale stále zvládá výrazně překračovat jakékoli rychlostní limity. Rozhodně to není jízda, se kterou byste se běžně setkával, vyžaduje specifické podmínky, v podstatě to jde utahat akorát v Německu na neomezené dálnici v noci za minimálního provozu. Jinak se dost těžko dostanete do situace, kdybyste byl schopen odebírat takový výkon po tak dlouho. Trvalý výkon to má totiž 65 kW. No ale i to stačí na to, abyste jel v průměru rychlostí cca 180 km­/h, což znamená, že musíte jet tak 220+ kdykoli, kdy to jen jde.

Dále, zrychleme na max. rychlost. Když vezmete M3P, tak těch 383 kW odebíráte nevím, asi tak půl minuty­(?­), než se dostanete na 262 km­/h, což je maximálka a pak stejně spadnete na cca 160 kW, které stačí k udržení těch 262 km­/h. Takže to, že máte pod pedálem ještě dalších 220 kW ­(nebo je tam nemáte­), Vás vlastně nijak netrápí, protože je stejně už nelze využít.

"Ale zatímco ICE je schopno jet na plný plyn v zásadě trvale, BEV to umí jen krátkodobě­"

Vtip je v tom, že ani u ICE je nedokážete odebírat trvale. Teoreticky sice ano ­(a to asi jen na pár speciálních okruzích na světě­), ale prakticky je to v podstatě neproveditelné. Čím silnější to auto je, tím větší je poměr mezi max. výkonem a skutečným odebíraným výkonem, protože se v praxi nedá jet pořád na plný plyn. V běžném provozu se Vám u EV běžně nestane, že byste jel tak šíleně, abyste tam ten max. výkon někdy neměl. Pro běžného člověka tohle není žádný problém. I v běžném ICE při normální jízdě odebíráte sotva tak 15­-30 kW v průměru, na dálnici tak mezi 30­-50 kW, takže nějaké trvalé omezení na 65 kW a podobně není problémem.
Odpovědět0  0
..narazil jsem na tento historický, ale ne neaktuální článek a jen bych upozornil, že tvrzení, že Tesla S je o dvě třídy výše, přičemž to bylo na určeno na základě výkonu vozidla, je mírně řečeno nepřesné. Tesla S v té době měla nominální výkon 69kW ­(jako vážně­) a výkon 310kW byl uveden jen jako možnost krátkodobého přetížení. Tenkrát to Tesla přiznávala, dnes už ne. Samozřejmě od té doby byl motor změněn, ale podobný problém je pro EV naprosto typický, laik je ohromován ohromnými výkony a předpokládá, že jejich charakter je srovnatelný se stejným údajem ICE. Ale zatímco ICE je schopno jet na plný plyn v zásadě trvale, BEV to umí jen krátkodobě, nemluvě o tom, že u opravdu výkonných vozů by baterie stačila třeba jen na čtvrthodiny plného výkonu.
https:­/­/elektrickevozy.cz­/clanky­/tesla­-model­-s­-jaka­-je­-jizda­-s­-novodobou­-legendou
Odpovědět0  0
a to uz ide novy explorer, hadaj s akym motorom ho idu najviac tlacit? ano spravne. ved ten model vypada akoby ho vykastrovali.
Odpovědět0  0
Ona se tak nejak asi konecne projevila ta mysticka ruka trhu. Zrovna Ford ma pomerne nesmyslne portfolio EV ­- Mustang je hodne rozporuplne auto, pro zacatek to neni Mustang ­(ma to moc dveri­) a dal se myslim rada kupcu nedostane. F150 Lightning je akceptovatelny pro uzkou skupinu lidi, ktera je ochotna zaplatit pickup z luxusniho konce spektra a pritom je moc nezajima uzitna hodnota ­- tzn. napriklad nemaji tritunovy obytny prives. Zejmena to druhe omezeni je dost zasadni ­- kempovani v dvou­- nebo trinapravovem obytnem privesu je v severni Americe rozsirena kratochvile. Elektricky pickup by byl idealni pro remeslniky a technicke sluzby, tam toho moc nenajezdi, ale problem je cena....
Odpovědět0  0
Tohle Porsche Taycan Turbo GT zní šíleně! 815 kW i na krátkou dávku je šíleně rychlé. Nemluvě o poražení Tesly na trati. Jestli někdy vyhraju v loterii, tohle je určitě na seznamu mých vysněných aut.
Odpovědět0  0
Vyvoj jevu v case byva ovlivnen sezonalitou, proto ma smysl porovnavat jen srovnatelne casove intervaly. Proto se vetsinou delaji mezirocni srovnani ­(leden leden, Q3 Q3,...­).

Pokud do vyvoje zasahne nejaka jednorazova,vyznamna udalost, ktera presune ­(uspisi­) jinak ­(relativne­) rovnomerne chovani a vyvola tak spicku nasledovanou propadem, staci nascitat jevy za dostatecne dlouhe obdobi, ktere zahrnuje jak spicku, tak propad, aby se oba vlivy vykompenzovaly. Lidi s ekomomickym vzdelanim maji urputnou snahu narvat vsechno do mesicu, ctvrtleti a pololeti, ­"protoze se to tak prece dela­". A casto se takove znasilnovani dat dela i kdyz to je zcela nevhodne.

Z grafu to vypada, ze zasazene mesice jsou v obou rocich stejne ­- prosinec a leden, ale zahrnuti dalsich 2 okolo nich asi nic moc nezkazi. Ma tedy smysl udelat mezirocni srovnani obdobi listopad az unor. Ale nic vic. Ekonomove maji v oblibe pouzivani klouzavych prumeru a maji pocit, ze se tim vsechno vyresi, ale neni to tak. Posouvanim okna dochazi k ­(ne­)zhrnuti odchylek vyvolanych udalosti a zpusobuje vykyva a potize s interpretaci.

V zatim uvedene metodice jeste 2 problemy. Symetricke okno kolem udalosti. zpusobi potlaceni jejiho vlivu, protoze do prumeru zahrnuje zbytecne moc z doby pred udalosti. Vhodnejsi by bylo vzit obdobi prosinec az unor, nebo listopad az brezen, pokud by udalost byla oznamena v listopadu a tedy zasahla i prodeje v tomto mesici.

Druhy problem je, ze uprostred roku byla jeste jedna udalost a mezirocni srovnani zahrnuje obe. Oddelit vliv obou udalosti na mezirocni zmenu nebude uplne trivialni, tak bych to asi neresil. I kdyz v metodach analyzy a zpracovani ­(digitalnich­) signalu a filtru na to metody jsou.
Odpovědět1  0
rádo se stalo
BTW: BF Goodrich Advantage All Season=Kéber Quadraxer 3 ­(lowcost Michelin­).

Pneumatika Kleber Quadraxer 3 sa javí ako spoľahlivá celoročná pneumatika s pozoruhodnými parametrami na snehu a suchu, hoci v niektorých aspektoch, ako je napríklad ovládateľnosť na mokrom povrchu, má čo zlepšovať.
https:­/­/autobild.pluska.sk­/poradca­/test­-top­-10­-celorocnych­-pneu­-pre­-rok­-2023­-oplati­-kupit­-drahsie­/7

Rozmer: 195­/65 R15 91H
Hmotnosť: 8,2 kg
Hĺbka dezénu: 7,6 mm
Cena na slovenskom trhu: 55 eur za kus; 220 eur za sadu

BTW: Moja osobná skúsenosť QUADRAXER 3ky sú tiché, spotreba OK, uvidím koľko km najazdia, teraz prvá zima.
Odpovědět0  0
Vacsina argumentov pre tu uz zaznela, ale jeden mi velmi chyba. Kvalita pneumatiky sa vekom znizuje. Ak mi sady letna+zimna vydrzia 8 rokov, po 4­-5 rokoch uz urcite nedosahuju spickove vysledky, ako ked boli nove. Ak miesto dvoch ­"zanovnych­" sad zvlast na leto a zimu mam celorocne pneumatiky, vymenim ich po 4­-5 rokoch a mam opat vlastnosti novych. A tu by som si trufol povedat, ze nova celorocka bude lepsia, ako 6 rocna letna­/zimna. Ze odbornici, ktori sa zivia skladovanim a prezuvanim nebudu tvrdit ­"kludne prejdite na celorocky, ja jest nepotrebujem­", je celkom pochopitelne. Ale pre vacsinu soferov su celorocky uplne dostatocne, a v podmienkach, ktore celorocky nedavaju, by ani letne­/zimne prilis nepomohli.
Do prace chodim rano o stvrtej, vo februari­/marci ­(unor­/brezen­) casto este mrzne, po ceste naspat o druhej poobede byva niekedy az 20°C. Takze specializovanou letnou­/zimnou pneumatikou nebudem mat aspon v jednom smere urcite ideal. Micheliny Crossclimate mame v rodine zatial na troch autach a okrem usetrenia starosti a financii s prezuvanim a skladovanim nemame ziadne problemy.
Odpovědět1  0