Xiaomi překonává Apple na trhu wearables, v chytrých hodinkách Apple vede
10.9.2021, Milan Šurkala, aktualita
Společnosti Xiaomi se na trhu s wearables daří, drží si totiž první příčku před společností Apple, která je ale v těsném závěsu. Pokud se ale podíváme jen na chytré hodinky, tam je Apple nedostižný.
Nedávno vydala společnost Canalys zprávu o stavu trhu s wearables. Podle ní se v druhém čtvrtletí (Q2/2021) meziročně zvýšil počet prodaných zařízení o 5,6 % na celkových 40,9 milionů kusů. Jedničkou je společnost Xiaomi, která si polepšila z druhého místa a nyní má 19,6% zastoupení (+2,6 % na 8,0 milionu). Polepšil si také Apple, a to dokonce o 29,4 % na 7,9 milionu kusů, což mu vyneslo 19,3% podíl na trhu. Velký propad zaznamenalo Huawei, které spadlo o více než polovinu na 3,7 mil. kusů a drží si 3. místo s 9,2% podílem. Následuje Fitbit s 3 mil. kusů a 7,3% podílem, přičemž počet kusů meziročně vzrostl o 20,6 %. Nejlepší pětku uzavírá Samsung, který vzrostl o více než 114 %. I tak mu to stačilo jen na 6,1% podíl a 2,5 mil. kusů.
Výrazně odlišná situace ale nastává, pokud dáme pryč např. chytré náramky a budeme se soustředit jen na chytré hodinky. Tam má Apple jasné vedení s 31,1% podílem. Apple Watch jasně bodují a už za pár dní na nás patrně čekají nové Apple Watch 7. Druhou pozici si uhájilo Huawei s 2,3 mil. kusů a 9,0% zastoupením. Na bednu vítězů se dostal také třetí Garmin, který prodal 1,9 mil. zařízení a má tak 7,6% podíl. Samsung bere čtvrtou pozici se 7,0% zastoupením (1,5 mil. hodinek) a Xiaomi, které se soustředí zejména na náramky, v kategorii hodinek bere až 5. místo s 1,5 mil. kusů a 5,7% podílem na trhu.
Zdroj: gizmochina.com