www.svetmobilne.cz
>
>

Toyota zkouší Prius se solárními panely s 34% efektivitou

Toyota zkouší Prius se solárními panely s 34% efektivitou
, , aktualita
Toyota, Sharp a NEDO budou společně testovat nový typ solárních panelů, kterými pokryjí povrch vozu Toyota Prius. Mají mít nadprůměrně vysokou efektivitu 34 % a zajistit mnoho desítek km jízdy ze sluneční energie.
K oblíbeným
reklama
Na stránkách Světa mobilně jsme se solárním autům věnovali už několikrát. Např. před dvěma týdny byl představen prototyp solárního vozu Lightyear One, který by měl v některých oblastech jezdit čistě jen na sluneční energii. Také jsme přinesli vlastní studii, ve které jsme zjistili, že v českých podmínkách bychom u solárních vozů mohli čekat tak desetinu energie ze Slunce, zbytek ze sítě. Toyota nás chce ale nyní přesvědčit, že její Prius by mohl na sluneční energii ujet až několik desítek a nikoli jednotek kilometrů denně. Konkrétně jde o projekt společností Toyota, Sharp a NEDO.
 
Solární Toyota Prius
 
Toyota Prius není v poslední generaci zrovna krásné auto a jako oblepené solárními panely to rozhodně není lepší. Panely, které mají tloušťku pouhých 0,03 mm, najdeme na kapotě, střeše, místo zadního okna a na odtokové hraně pátých dveří. To je velký rozdíl proti nynější variantě, která nabídne panel pouze na střeše s 22,5% efektivitou a 180W výkonem. Takový Prius je možné už koupit, jenže solární panel dokáže nabíjet speciální akumulátor jen při stání a jsou jím napájeny elektrické systémy v autě.
 
Solární Toyota Prius
 
To nové řešení dokáže nabíjet baterii i za jízdy a skutečně posloužit k prodloužení dojezdu. Tyto panely mají totiž vysoce nadprůměrnou 34% efektivitu, což je o polovinu více než u předchozí varianty. Díky vyšší efektivitě a větší "oblepené" ploše se tak dá dosáhnout výkonu až 860 W. Sama Toyota říká, že by toto řešení mohlo přidat 44,5 km elektrického dojezdu denně, což by bylo opravdu dost (jde o reálná data z oblasti Nagoya v Japonsku za roky 1990 až 2009 se započítáním všeho, tedy i počasí, rozdílných délek dnů v létě a zimě). Když si vezmeme, že rok má 365 dní, v praxi by to znamenalo 16 tisíc km (za předpokladu, že se auto nikdy neocitne ve stínu).
 
U nás mi to podle předběžných propočtů v ideálních podmínkách vychází na maximálně zhruba 6-7 tisíc km za rok. Jeden instalovaný W u nás přináší ročně cca 1kWh, takže 860 W by mohl přinést tak do 800 kWh (otázkou je, jak se v praxi projeví různé natočení panelů na různých částech karoserie, reálný zisk může být nižší). Při spotřebě okolo 12 kWh/100 km by to mohlo dát okolo 6-7 tisíc. Pochopitelně v praxi by kvůli parkování ve stínu, jízdě ve městě v stínu budov a podobně bylo reálné o něco nižší množství. Ale i to je slušné.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Google Pixel 6 přijde s procesorem Tensor Google Pixel 6 přijde s procesorem Tensor
Google představuje novou generaci svých telefonů Pixel 6. Ty dostávají nový procesor Tensor, který má přinést vylepšenou AI. K dispozici budou dva modely, Pixel 6 se 2 fotoaparáty a Pixel 6 Pro se třemi.
3.8.2021, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Čína prezentovala nový maglev, který má jet přes 600 km/h Čína prezentovala nový maglev, který má jet přes 600 km/h
Je dobře známo, že Čína a její společnost CRRC Corporation chystá nové rychlovlaky typu maglev. Nyní představila výsledek svého vývoje, který bude v budoucnu brázdit Čínu rychlostí přes 600 km/h.
23.7.2021, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Mercedes-Benz Vision EQXX: 1000km dojezd a spotřeba pod 10 kWh/100 km Mercedes-Benz Vision EQXX: 1000km dojezd a spotřeba pod 10 kWh/100 km
Mercedes-Benz se chce rychle stát automobilkou vyrábějící jen elektromobily. Vizi takové budoucnosti nyní ukazuje jeho koncept Vision EQXX, který by měl přinést excelentní efektivitu a nízkou spotřebu.
23.7.2021, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Tesla otevře své Superchargery i dalším značkám elektromobilů Tesla otevře své Superchargery i dalším značkám elektromobilů
Tesla vybudovala obrovskou síť nabíječek Supercharger, ty ale byly dostupné výhradně elektromobilům Tesla. To by se ještě letos mělo změnit. Musk hodlá nabíječky otevřít i pro jiné značky elektromobilů.
22.7.2021, aktualita, Milan Šurkala
Tesla Semi se blíží do výroby, přípravy finalizují Tesla Semi se blíží do výroby, přípravy finalizují
Vypadá to, že velmi dlouho očekávaný elektrický truck Tesla Semi se přeci jen začne už brzy vyrábět. Přípravy na výrobu jsou v závěrečné fázi a vozu bychom se tak mohli dočkat už v následujících měsících.
21.7.2021, aktualita, Milan Šurkala