Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Tesla "zajela" rekord na okruhu Laguna Seca, "pokoří" i Nürburgring

13.9.2019, Milan Šurkala, aktualita
Porsche představilo svůj elektrický sedan Taycan, který zajel rekord na Nürburgringu, čehož se hned chytil Elon Musk a rozhodl se nechat zajet rekordy na okruzích Laguna Seca i v Zeleném pekle. Má to však háček.
Nový elektrický sedan Porsche Taycan dělá asi Elonu Muskovi vrásky na čele. Ten totiž nedávno zajel rekord na okruhu Nürburgring s časem 7 minut a 42 sekund v kategorii čtyřdvéřových elektrických sedanů, což vzhledem k jejich počtu není zas tak těžké překonat. A strategie, která je velmi oblíbená i u českých výběrových řízení (nastavit podmínky tak, aby to nemohlo nevyjít), nyní využije i Elon Musk. Na Nürburgring už přijela upravená Tesla Model S s novým pohonným systémam, vyladěným podvozkem a karosérií. Ta má stanovit nový rekord ve své kategorii a je v podstatě naprosto jasné, že se to povede, pokud dojede do cíle.
 
 
Zjevné je to z komunikace na Muskově oblíbeném Twitteru. Tam podotkl, že Model S na tomto okruhu má 7 sedadel. Načež se lidé dotazovali, k čemu. Musk odpověděl, že k tomu, aby v něm mohlo jet 7 lidí. Faktem je, že pro rekordy se obvykle sedadla odstraňují, aby bylo auto co nejlehčí. Zde jich ale záměrně bude co nejvíce a má to svůj důvod. Jedna z dalších reakcí k tématu totiž byla, že tedy stanovují rekord pro 7sedadlové auto, což Musk svým "good point" potvrdil. Jinak řečeno, i kdyby Tesla obkroužila Severní smyčku za hodinu, stanovila by rekord, protože oficiální rekord pro sedmimístný sedan neexistuje a pro sedmimístný elektrický sedan už vůbec ne. I když se měl rekord zajet v tomto týdnu, Musk řekl, že ještě ladí auto, aby jelo bezpečněji, což se týká zejména sekce Flugplatz.
 
 
Tesla už před pár dny "překonala" rekord na okruhu Laguna Seca, ale i zde je nutno využít uvozovky. S časem 1:36.555 minuty se stala nejrychlejším čtyřdvéřovým sedanem na okruhu, jenže problémem je, že si to zajela jen tak pro sebe a nešlo o žádné oficiální měření. Video sice máme, ale oficiální rekord okruhu tak nebyl překonán, protože na jeho průběh nikdo povolaný nedohlížel.
 
Tyto "rekordy" zajíždí prototyp nové verze Modelu S, tzv. verze Plaid, která má mít tři elektromotory místo dvou. K dispozici bude za příplatek pro Modely S, X a má být součástí nového Roadsteru, naopak Modely 3 a Y se této varianty nedočkají.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama