Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Elektrické Porsche Taycan zajelo rekord Nürburgringu

29.8.2019, Milan Šurkala, aktualita
Finální představení elektrického sportovního sedanu Porsche Taycan na sebe ještě nechává čekat, vůz však už zajel ve své kategorii rekord Severní smyčky Nürburgringu s časem 7 minut a 42 sekund.
Už jen chvilka nás čeká od představení nového elektromobilu Porsche Taycan. Půjde o sportovní sedan této německé značky, který bude poháněn výhradně elektřinou. Ve své kategorii elektrických čtyřdvéřových sedanů už vůz zajel rekord Severní smyčky Nürburgringu, což nebyl zas až tak těžký úkol, když uvážíme, že elektrických čtyřdvéřových sedanů zrovna moc není a nebylo vlastně ani moc co překonávat. I když zajetý čas 7 minut a 42 sekund rozhodně není pomalý, hot hatche s polovičním výkonem umí být i rychlejší. Např. Renault Mégane RS Trophy-R to zvládl za 7 minut 40 sekund, a to je předokolkou s přeplňovaným čtyřválcem o objemu 1,8 litru a výkonu 300 koní. Porsche má těch koní rovnou 600 a pohon všech čtyř kol.
 
Porsche Taycan
 
Testovacím jezdcem byl Lars Kern a čas byl měřen na kratší variantě okruhu s délkou 20,6 km (od letoška by se měl měřit celý okruh s více než 20,8 km). Kern si pochvaloval stabilitu vozu a neutrálnost při akceleraci. Porsche Taycan bylo ale v minulosti testováno i na dalších náročných tratích. Vyzkoušelo si 24hodinkovku v Nardò v Itálii, kde ujelo 3425 km se zastávkami na nabití a střídání řidičů. Zde jelo rychlostmi 195 až 215 km/h, a to i při venkovních teplotách až 42 °C a teplotě trati 54 °C. Na konci července se zkoušel také test náročné akcelerace, kdy se vůz 26krát za sebou rozjel z 0 na 200 km/h, přičemž ke každé akceleraci potřeboval méně než 10 sekund. Rozdíl mezi nejrychlejším a nejpomalejším pokusem byl 0,8 sekundy.
 
Připomeňme, že Taycan má 800V akumulátor, který usnadňuje dodávku proudu výkonným elektromotorům a zrychluje nabíjení. Vůz má pohon všech čtyř kol a 4D-Chassis Control s vektorováním točivého momentu a dalšími vychytávkami. Na 100 km/h se má rozjet za méně než 3,5 sekundy a maximální rychlost má přesahovat 250 km/h.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama