www.svetmobilne.cz
>
>

Elektrické Porsche Taycan zajelo rekord Nürburgringu

Elektrické Porsche Taycan zajelo rekord Nürburgringu
, , aktualita
Finální představení elektrického sportovního sedanu Porsche Taycan na sebe ještě nechává čekat, vůz však už zajel ve své kategorii rekord Severní smyčky Nürburgringu s časem 7 minut a 42 sekund.
K oblíbeným
reklama
Už jen chvilka nás čeká od představení nového elektromobilu Porsche Taycan. Půjde o sportovní sedan této německé značky, který bude poháněn výhradně elektřinou. Ve své kategorii elektrických čtyřdvéřových sedanů už vůz zajel rekord Severní smyčky Nürburgringu, což nebyl zas až tak těžký úkol, když uvážíme, že elektrických čtyřdvéřových sedanů zrovna moc není a nebylo vlastně ani moc co překonávat. I když zajetý čas 7 minut a 42 sekund rozhodně není pomalý, hot hatche s polovičním výkonem umí být i rychlejší. Např. Renault Mégane RS Trophy-R to zvládl za 7 minut 40 sekund, a to je předokolkou s přeplňovaným čtyřválcem o objemu 1,8 litru a výkonu 300 koní. Porsche má těch koní rovnou 600 a pohon všech čtyř kol.
 
Porsche Taycan
 
Testovacím jezdcem byl Lars Kern a čas byl měřen na kratší variantě okruhu s délkou 20,6 km (od letoška by se měl měřit celý okruh s více než 20,8 km). Kern si pochvaloval stabilitu vozu a neutrálnost při akceleraci. Porsche Taycan bylo ale v minulosti testováno i na dalších náročných tratích. Vyzkoušelo si 24hodinkovku v Nardò v Itálii, kde ujelo 3425 km se zastávkami na nabití a střídání řidičů. Zde jelo rychlostmi 195 až 215 km/h, a to i při venkovních teplotách až 42 °C a teplotě trati 54 °C. Na konci července se zkoušel také test náročné akcelerace, kdy se vůz 26krát za sebou rozjel z 0 na 200 km/h, přičemž ke každé akceleraci potřeboval méně než 10 sekund. Rozdíl mezi nejrychlejším a nejpomalejším pokusem byl 0,8 sekundy.
 
Připomeňme, že Taycan má 800V akumulátor, který usnadňuje dodávku proudu výkonným elektromotorům a zrychluje nabíjení. Vůz má pohon všech čtyř kol a 4D-Chassis Control s vektorováním točivého momentu a dalšími vychytávkami. Na 100 km/h se má rozjet za méně než 3,5 sekundy a maximální rychlost má přesahovat 250 km/h.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Rekordní Tesla se "pokazila", na Nürburgring musela odtahovka Rekordní Tesla se "pokazila", na Nürburgring musela odtahovka
Tesla se snaží vyvíjet novou sportovní verzi Modelu S s režimem Plaid na Severní smyčce Nürburgring, kde měla drtivě překonat časy konkurenčního Porsche Taycan. Jenže ne vše jde podle plánu, pro jeden z vozů si přijel odtah.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Huawei Mate 30 Pro: s 5G, ale bez Googlu Huawei Mate 30 Pro: s 5G, ale bez Googlu
Huawei představil nové výkonné smartphony Mate 30 a Mate 30 Pro. Nově tu najdeme i 5G verzi, naopak tu kvůli Trumpově administrativě a banům ze strany USA nenajdeme žádné aplikace od Googlu.
20.9.2019, aktualita, Milan Šurkala
Vědci vyvinuli odemykání telefonu sluchátky a ušima Vědci vyvinuli odemykání telefonu sluchátky a ušima
Telefony jsme už odemykali otisky prstů nebo tvářemi, tentokrát to chtějí vědci z University at Buffalo provádět pomocí speciálních sluchátek a uší. Biometrickým znakem tu totiž bude tvar ušního kanálku.
20.9.2019, aktualita, Milan Šurkala
Tesla Model S prý překonala Taycan na Nürburgringu o 20 sekund Tesla Model S prý překonala Taycan na Nürburgringu o 20 sekund
Elon Musk vyhlásil válku elektromobilu Porsche Taycan a rozhodl se ho překonat v času, za který dokáže jeho Model S zajet Severní smyčku Nürburgringu. Prý se to povedlo, a to dokonce o téměř 20 sekund. Což je k nevíře.
18.9.2019, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Vivo NEX 3 5G přichází s displejem pokrývajícím 99,6 % přídě Vivo NEX 3 5G přichází s displejem pokrývajícím 99,6 % přídě

Nový high-endový telefon Vivo NEX 3 představuje zajímavý Waterfall FullView Display, který pokrývá neuvěřitelných 99,6 % plochy přední strany. Také bude nabízen ve verzi s podporou 5G mobilních sítí. 

17.9.2019, aktualita, Milan Šurkala1 komentář