www.svetmobilne.cz
>
>

Porsche Taycan je tady, dostává 761 elektrických koní

Porsche Taycan je tady, dostává 761 elektrických koní
, , aktualita
Poslední dobou se hodně mluvilo o prvním elektromobilu od Porsche. Nyní se tak oficiálně představuje sportovní sedan Porsche Taycan. Vrcholná verze Turbo S nabídne až 750 elektrických koní a na stovce bude za pouhých 2,6 sekundy.
K oblíbeným
reklama
První elektromobil automobilky Porsche je konečně tady. Po několika letech vývoje a mnoha uvolněných informacích poslední dobou se konečně představila finální verze sedanu Porsche Taycan. Sportovní sedan bude k dispozici ve dvou variantách Turbo a Turbo S, přičemž ani jedna z nich pochopitelně žádné turbo nemá. Jde přeci o elektromobily. Ale není to poprvé, co označení vozu nesouhlasí se skutečností. Výkon elektromotorů dosahuje maximální výše 680 koní (500 kW) v prvním případě a 761 koní (560 kW) ve druhém, točivý moment pak vrcholí hodnotou 850 Nm, resp. 1050 Nm. V obou případech je o hodnotu v overboost režimu, standardem je 460 kW (625 koní).
 
Porsche Taycan
 
Pokud jde o akceleraci na stovku, ta se odehraje za 3,2 sekundy, resp. 2,8 sekundy (na 200 km/h to Turbo S zvládne za 9,8 sekundy). Nejrychlejší Tesla Model S s papírovými 2,4 sekundy (na 96 km/h) tak pořád vítězí a cenou jakbysmet. Čtvrt míle mají vozy zvládnout za 11,1 sekundy, resp. 10,8 sekundy. Obě dvě verze mají maximální rychlost limitovanou na 260 km/h.
 
Porsche Taycan
 
Rozhodně nepůjde o lehké vozy; hmotnost má činit 2330, resp. 2320 kg. Sám 93,4kWh akumulátor si z toho bere 630 kg. Zajímavostí je uspořádání pohonu. O přední kola se stará jeden elektromotor, o zadní pak druhý, ten je s nimi ale spojen před dvoustupňovou převodovku. To by mělo elektromobilu umožnit efektivnější využití jeho elektromotoru. Samozřejmostí je vektorování točivého momentu, k dispozici je vzduchové odpružení a technologie Porsche Dynamic Chassis Control Sport.
 
Porsche Taycan
 
Akumulátor využívá napětí 800 V, což usnadňuje rychlé nabíjení. S 9,4kW wallboxem by se z 5 na 80 % měl dostat za 10,5 hodiny, nicméně 50kW nabíječka už to zvládne za 93 minut a 270kW rychlonabíječka pak za 22,5 minuty. Pokud jde o dojezd, ten by dle normy WLTP měl činit 450 km u verze Turbo (spotřeba 26,0 kWh/100 km) a 412 km u Turbo S (spotřeba 26,9 kWh/100 km). Tomu dopomáhá i vynikající aerodynamika daná koeficientem Cd=0,22. Rekuperace může dávat až 265 kW a vůz tak lze v 90 % situací ovládat jen jediným pedálem (brzda není moc potřeba).
 
Porsche Taycan
 
Taycan je i přijatelně praktickým vozem, vepředu má zavazadlový prostor o objemu 81 litrů, vzadu pak s 366 litry. Rozměry vozu činí 4963 mm na délku, 1966 mm na šířku a 1378 mm na výšku, přičemž rozvor má 2900 mm. Vevnitř je 10,9" displej infotainment systému a podporováno je i hlasové ovládání. Varianta Turbo má stát 150.900 USD, Turbo S pak vyjde na 185.000 USD.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Xiaomi uvádí řadu telefonů Redmi Note 10 Xiaomi uvádí řadu telefonů Redmi Note 10
Xiaomi uvádí na trh rodinu nových smartphonů Redmi Note 10. Ta bude zahrnovat výkonný model Note 10 Pro se 108MPx fotoaparátem a 120Hz displejem AMOLED, bude zde i Note 10S, Note 10 a Note 10 5G.
6.3.2021, aktualita, Milan Šurkala
Dvojče Renaultu Traffic od Mitsubishi v crash testu: první auto bez hvězdičky Dvojče Renaultu Traffic od Mitsubishi v crash testu: první auto bez hvězdičky
V Austrálii se prodává dodávka Mitsubishi Express, kterou u nás známe spíše jako Renault Traffic. Jako první auto si v testech od Australasian New Car Assessment Program (ANCAP) odneslo nulový počet hvězdiček.
5.3.2021, aktualita, Milan Šurkala
Apple iPhone 13 by měl dostat 1TB verzi i více stabilizovaných fotomodulů Apple iPhone 13 by měl dostat 1TB verzi i více stabilizovaných fotomodulů
Na nový smartphone iPhone 13 si budeme muset počkat ještě půl roku, ale už nyní se objevují informace o tom, co by měl přinést. Hovoří se o větší 1TB variantě Pro a také větším množství stabilizovaných fotomodulů.
5.3.2021, aktualita, Milan Šurkala7 komentářů
Volvo chce od roku 2030 vyrábět jen EV, nyní představuje C40 Recharge Volvo chce od roku 2030 vyrábět jen EV, nyní představuje C40 Recharge
Automobilka Volvo má velké plány. Od roku 2030 se chce mít ve výrobním programu už jen elektromobily. Pro začátek to po SUV XC40 Recharge zkouší s čistě elektrickým modelem, crossoverem C40 Recharge.
4.3.2021, aktualita, Milan Šurkala
Lunaz přestaví klasický Bentley Continental na elektromobil Lunaz přestaví klasický Bentley Continental na elektromobil
Máte-li starého Bentleye s legendární V8 a tento motor už vám nevoní, můžete si ho u společnosti Lunaz nechat přestavět na elektromobil. Přijdete však o historický charakter vozu a několik set tisíc liber.
4.3.2021, aktualita, Milan Šurkala