www.svetmobilne.cz
>
>

Srovnání: Škoda Octavia 110kW 1.4 TSI vs 2.0 TDI

Srovnání: Škoda Octavia 110kW 1.4 TSI vs 2.0 TDI
, , článek
Naše srovnávání dynamiky mezi různými koncepcemi motorů doplňujeme o další kombinaci. Tentokrát se budeme věnovat dvěma přeplňovaným motorům, benzinovému TSI a naftovému TDI ve Škodě Octavia.
K oblíbeným
Kapitoly článku:
reklama
V minulých měsících jsme se podívali na srovnání dynamiky atmosférického benzinového motoru s přeplňovaným benzinovým, ale také přeplňovaným naftovým. V těchto případech měly srovnávané motory velký rozdíl v maximálním točivém momentu, což ve výsledku ukázalo, že přeplňované motory jsou i při stejném maximálním výkonu v praxi dynamičtější (a navíc i úspornější). Jak to ale bude, když srovnáme dva přeplňované motory, benzinový s tím naftovým?
 
Škoda Octavia
 
Dnes se podíváme na legendu českých silnic, Škoda Octavii s neméně tak známými motory TSI a TDI. Věnovat se budeme těm s maximálním výkonem 110 kW. Jako první tu tedy máme verzi s přeplňovaným benzinovým motorem 1.4 TSI. Při objemu 1395 cm3 dává již zmíněný maximální výkon 110 kW v rozsahu 5000 až 6000 otáček za minutu. Maximální točivý moment činí 250 Nm při 1500 až 3500 otáčkách za minutu. Výrobce hovoří o maximální rychlosti 219 km/h, na stovku se má rozjet za 8,1 sekundy a kombinovaná papírová spotřeba je jen 5,2 litru na 100 km.
 
Druhým vozem do našeho porovnání bude 2.0 TDI. Tento motor má podstatně větší objem 1968 cm3, z něhož ale dává stejný maximální výkon 110 kW. I zde je plochá křivka maximálního výkonu, posazena je ale mnohem níže do 3500 až 4000 otáček. Maximum točivého momentu je ale stále o dost výše než u benzinového motoru, a to 340 Nm v rozsahu 1750 až 3000 otáček za minutu. Maximální rychlost je téměř shodná s hodnotou 218 km/h, zrychlení na stovku je pak o trochu pomalejší s 8,4 sekundami. Papírová spotřeba pak činí pouhých 4,3 litru na 100 km.
 
Oba dva motory tedy nabídnou shodný maximální výkon, nicméně točivý moment je u naftového motoru o nezanedbatelných 36 % vyšší. Nutno však podotknout, že v případě srovnání s atmosférickým dvoulitrem o maximálním výkonu zhruba 110 kW by byl rozdíl asi okolo 60 % ve prospěch naftového motoru a v případě osmnáctistovky by to se to šplhalo asi k 90 %. Takže jak na tom tyto dva motory budou?
reklama
Nejnovější články
Harry Potter: Wizards Unite přichází i do ČR Harry Potter: Wizards Unite přichází i do ČR
Netrvalo to vůbec dlouho a dlouho očekávaná mobilní hra Harry Potter: Wizards Unite se dostává do dalších zemí včetně té naší. Kdo chce, může si už hru zdarma stáhnout na oficiálních obchodech.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Starší MacBooky Pro mohou mít vadnou baterii, Apple je svolává Starší MacBooky Pro mohou mít vadnou baterii, Apple je svolává
Pokud máte starší Apple MacBook pro (zejména ty koupené v letech 2015 a 2016), může mít váš přístroj vadnou baterii, která se může přehřát a vznítit. Společnost Apple je tak svolává k dobrovolné opravě.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Vivo láká na 120W nabíjení, 100 % kapacity za 13 minut Vivo láká na 120W nabíjení, 100 % kapacity za 13 minut
Čínský výrobce telefonů Vivo u nás sice nepatří mezi nejznámější, ale možná se trochu více zviditelní konceptem extrémně rychlého 120W nabíjení Super FlashCharge. Akumulátor má nabít za pouhých 13 minut.
21.6.2019, aktualita, Milan Šurkala
Irsko chce zakázat prodej spalovacích aut od roku 2030 Irsko chce zakázat prodej spalovacích aut od roku 2030
Irsko se přidává ke státům, které by chtěly co nejrychleji odklidil auta se spalovacími motory ze silnic. Od roku 2030 by se dle nového návrhu neměla prodávat a o pár let později jim nechtějí ani potvrdit technickou.
21.6.2019, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Autonomní auta Volvo využijí HW od Nvidie Autonomní auta Volvo využijí HW od Nvidie
Pro fungování autonomních aut je potřeba mít spoustu senzorů a výkonný hardware, který tyto vstupy dokáže rychle zpracovat. Automobilka Volvo nyní oznamuje, že k tomu bude využívat platformu Nvidia Drive.
20.6.2019, aktualita, Milan Šurkala