www.svetmobilne.cz
>
>

Srovnání: Škoda Octavia 110kW 1.4 TSI vs 2.0 TDI

Srovnání: Škoda Octavia 110kW 1.4 TSI vs 2.0 TDI
, , článek
Naše srovnávání dynamiky mezi různými koncepcemi motorů doplňujeme o další kombinaci. Tentokrát se budeme věnovat dvěma přeplňovaným motorům, benzinovému TSI a naftovému TDI ve Škodě Octavia.
Kapitoly článku:
reklama
V minulých měsících jsme se podívali na srovnání dynamiky atmosférického benzinového motoru s přeplňovaným benzinovým, ale také přeplňovaným naftovým. V těchto případech měly srovnávané motory velký rozdíl v maximálním točivém momentu, což ve výsledku ukázalo, že přeplňované motory jsou i při stejném maximálním výkonu v praxi dynamičtější (a navíc i úspornější). Jak to ale bude, když srovnáme dva přeplňované motory, benzinový s tím naftovým?
 
Škoda Octavia
 
Dnes se podíváme na legendu českých silnic, Škoda Octavii s neméně tak známými motory TSI a TDI. Věnovat se budeme těm s maximálním výkonem 110 kW. Jako první tu tedy máme verzi s přeplňovaným benzinovým motorem 1.4 TSI. Při objemu 1395 cm3 dává již zmíněný maximální výkon 110 kW v rozsahu 5000 až 6000 otáček za minutu. Maximální točivý moment činí 250 Nm při 1500 až 3500 otáčkách za minutu. Výrobce hovoří o maximální rychlosti 219 km/h, na stovku se má rozjet za 8,1 sekundy a kombinovaná papírová spotřeba je jen 5,2 litru na 100 km.
 
Druhým vozem do našeho porovnání bude 2.0 TDI. Tento motor má podstatně větší objem 1968 cm3, z něhož ale dává stejný maximální výkon 110 kW. I zde je plochá křivka maximálního výkonu, posazena je ale mnohem níže do 3500 až 4000 otáček. Maximum točivého momentu je ale stále o dost výše než u benzinového motoru, a to 340 Nm v rozsahu 1750 až 3000 otáček za minutu. Maximální rychlost je téměř shodná s hodnotou 218 km/h, zrychlení na stovku je pak o trochu pomalejší s 8,4 sekundami. Papírová spotřeba pak činí pouhých 4,3 litru na 100 km.
 
Oba dva motory tedy nabídnou shodný maximální výkon, nicméně točivý moment je u naftového motoru o nezanedbatelných 36 % vyšší. Nutno však podotknout, že v případě srovnání s atmosférickým dvoulitrem o maximálním výkonu zhruba 110 kW by byl rozdíl asi okolo 60 % ve prospěch naftového motoru a v případě osmnáctistovky by to se to šplhalo asi k 90 %. Takže jak na tom tyto dva motory budou?
reklama
Nejnovější články
Palm je zpět! Nový smartphone má rozměry kreditky Palm je zpět! Nový smartphone má rozměry kreditky
Značka Palm se po letech vrací na telefony díky americkému start-upu. První model se nesnaží konkurovat iPhonu, ale přinést miniaturní smartphone s Androidem, který lze používat jako druhý přístroj.
Dnes, aktualita, Jáchym Šlik
Dieselgate pokračuje u Opelu, policie prohledala kanceláře firmy Dieselgate pokračuje u Opelu, policie prohledala kanceláře firmy
Kazdu Dieselgate pokračuje i u dalších automobilek. Nyní se dostalo na Opel, do jehož kanceláří vtrhla policie a prohledala je. Automobilce hrozí svolávací akce na téměř 100 tisíc naftových vozů k opravě.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
HP inovuje řadu ZBook a zavádí předplatné Z Club HP inovuje řadu ZBook a zavádí předplatné Z Club
Společnost HP inovovala řadu svých profesionálních notebooků ZBook. Ty mohou mít nově 6jádrový procesor Intel Core i9 a některé verze i grafiku Quadro P2000. Počítače je možné mít i přes předplatné Z Club.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Škoda Scala, nástupce Rapidu se postupně odhaluje Škoda Scala, nástupce Rapidu se postupně odhaluje
Nový kompaktní model Škody je už za dveřmi a automobilka nám jej postupně odhaluje. Už jsme viděli teaser v podobě siluety vozu, sportovní koncept Vision RS a nyní se dozvídáme i jméno. Bude se jmenovat Škoda Scala.
Včera, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Apple nesouhlasí s Austrálii, nechce backdoory v iOS ze zákona Apple nesouhlasí s Austrálii, nechce backdoory v iOS ze zákona
Nejen USA nebo Čína chtějí špehovat své obyvatele. Zadní vrátka do telefonů svých obyvatel by velmi ráda viděla i Austrálie. Společnost Apple se tak už ohradila proti navrhovanému zákonu, který by to chtěl zavést.
Včera, aktualita, Milan Šurkala