www.svetmobilne.cz
>
>

Srovnání: Škoda Octavia 110kW 1.4 TSI vs 2.0 TDI

Srovnání: Škoda Octavia 110kW 1.4 TSI vs 2.0 TDI
, , článek
Naše srovnávání dynamiky mezi různými koncepcemi motorů doplňujeme o další kombinaci. Tentokrát se budeme věnovat dvěma přeplňovaným motorům, benzinovému TSI a naftovému TDI ve Škodě Octavia.
K oblíbeným
Kapitoly článku:
reklama
V minulých měsících jsme se podívali na srovnání dynamiky atmosférického benzinového motoru s přeplňovaným benzinovým, ale také přeplňovaným naftovým. V těchto případech měly srovnávané motory velký rozdíl v maximálním točivém momentu, což ve výsledku ukázalo, že přeplňované motory jsou i při stejném maximálním výkonu v praxi dynamičtější (a navíc i úspornější). Jak to ale bude, když srovnáme dva přeplňované motory, benzinový s tím naftovým?
 
Škoda Octavia
 
Dnes se podíváme na legendu českých silnic, Škoda Octavii s neméně tak známými motory TSI a TDI. Věnovat se budeme těm s maximálním výkonem 110 kW. Jako první tu tedy máme verzi s přeplňovaným benzinovým motorem 1.4 TSI. Při objemu 1395 cm3 dává již zmíněný maximální výkon 110 kW v rozsahu 5000 až 6000 otáček za minutu. Maximální točivý moment činí 250 Nm při 1500 až 3500 otáčkách za minutu. Výrobce hovoří o maximální rychlosti 219 km/h, na stovku se má rozjet za 8,1 sekundy a kombinovaná papírová spotřeba je jen 5,2 litru na 100 km.
 
Druhým vozem do našeho porovnání bude 2.0 TDI. Tento motor má podstatně větší objem 1968 cm3, z něhož ale dává stejný maximální výkon 110 kW. I zde je plochá křivka maximálního výkonu, posazena je ale mnohem níže do 3500 až 4000 otáček. Maximum točivého momentu je ale stále o dost výše než u benzinového motoru, a to 340 Nm v rozsahu 1750 až 3000 otáček za minutu. Maximální rychlost je téměř shodná s hodnotou 218 km/h, zrychlení na stovku je pak o trochu pomalejší s 8,4 sekundami. Papírová spotřeba pak činí pouhých 4,3 litru na 100 km.
 
Oba dva motory tedy nabídnou shodný maximální výkon, nicméně točivý moment je u naftového motoru o nezanedbatelných 36 % vyšší. Nutno však podotknout, že v případě srovnání s atmosférickým dvoulitrem o maximálním výkonu zhruba 110 kW by byl rozdíl asi okolo 60 % ve prospěch naftového motoru a v případě osmnáctistovky by to se to šplhalo asi k 90 %. Takže jak na tom tyto dva motory budou?
reklama
Nejnovější články
Honor měl v Německu ztratit prototyp, nálezci nabízí odměnu Honor měl v Německu ztratit prototyp, nálezci nabízí odměnu
Zaměstnanec společnosti Honor měl při své cestě vlakem ztratit prototyp dosud nepředstaveného smartphonu, nejspíš Honoru 20. Poctivému nálezci nabízí slušnou sumu peněz, ale vyvstává otázka, zda to celé není jen marketingový tah.
Dnes, aktualita, Jáchym Šlik
Chrome pro Android získává režim Lite, nahrazuje Spořič dat Chrome pro Android získává režim Lite, nahrazuje Spořič dat
Google nahrazuje ve svém mobilním prohlížeči Chrome funkci Spořič dat novým režimem Lite, který se nyní objevil ve verzi pro Android. A nejedná se pouze o změnu názvu, kromě nižší spotřeby dat by měl přispět třeba k rychlejšímu načítání stránek.
Dnes, aktualita, Jáchym Šlik
Muskovi to opět nevyšlo, Tesla je znovu ve ztrátě Muskovi to opět nevyšlo, Tesla je znovu ve ztrátě
Všichni víme, že splnění slibů Elona Muska na sebe obvykle nechává déle čekat. Jak ukázaly včera zveřejněné finanční výsledky Tesly, o trvalé ziskové společnosti to platí také. Po několika úspěších tu máme opět ztrátu. A ne malou.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala2 komentáře
Řada Oppo Reno zná svou cenu a dostupnost v Evropě Řada Oppo Reno zná svou cenu a dostupnost v Evropě
Oppo podruhé představilo své smartphony z řady Reno, které zahrnují i modely s periskopickým zoomem nebo podporou 5G sítí. Dostanou se na vybrané evropské trhy, a to už příští měsíc. Na nízké ceny ovšem nespoléhejte.
Včera, aktualita, Jáchym Šlik
Další Tesla lehla popelem, vzala s sebou ještě tři auta Další Tesla lehla popelem, vzala s sebou ještě tři auta
Požáry elektromobilů jsou bedlivě sledovaným tématem. A pokud je to Tesla, tak ještě více. Poslední požár Modelu S se stal v Číně v Šanghaji, kde s sebou hořící auto vzalo ještě další tři blízko stojící.
Včera, aktualita, Milan Šurkala7 komentářů