www.svetmobilne.cz
>
>

Srovnání: Škoda Octavia 110kW 1.4 TSI vs 2.0 TDI

Srovnání: Škoda Octavia 110kW 1.4 TSI vs 2.0 TDI
, , článek
Naše srovnávání dynamiky mezi různými koncepcemi motorů doplňujeme o další kombinaci. Tentokrát se budeme věnovat dvěma přeplňovaným motorům, benzinovému TSI a naftovému TDI ve Škodě Octavia.
K oblíbeným
Kapitoly článku:
reklama
V minulých měsících jsme se podívali na srovnání dynamiky atmosférického benzinového motoru s přeplňovaným benzinovým, ale také přeplňovaným naftovým. V těchto případech měly srovnávané motory velký rozdíl v maximálním točivém momentu, což ve výsledku ukázalo, že přeplňované motory jsou i při stejném maximálním výkonu v praxi dynamičtější (a navíc i úspornější). Jak to ale bude, když srovnáme dva přeplňované motory, benzinový s tím naftovým?
 
Škoda Octavia
 
Dnes se podíváme na legendu českých silnic, Škoda Octavii s neméně tak známými motory TSI a TDI. Věnovat se budeme těm s maximálním výkonem 110 kW. Jako první tu tedy máme verzi s přeplňovaným benzinovým motorem 1.4 TSI. Při objemu 1395 cm3 dává již zmíněný maximální výkon 110 kW v rozsahu 5000 až 6000 otáček za minutu. Maximální točivý moment činí 250 Nm při 1500 až 3500 otáčkách za minutu. Výrobce hovoří o maximální rychlosti 219 km/h, na stovku se má rozjet za 8,1 sekundy a kombinovaná papírová spotřeba je jen 5,2 litru na 100 km.
 
Druhým vozem do našeho porovnání bude 2.0 TDI. Tento motor má podstatně větší objem 1968 cm3, z něhož ale dává stejný maximální výkon 110 kW. I zde je plochá křivka maximálního výkonu, posazena je ale mnohem níže do 3500 až 4000 otáček. Maximum točivého momentu je ale stále o dost výše než u benzinového motoru, a to 340 Nm v rozsahu 1750 až 3000 otáček za minutu. Maximální rychlost je téměř shodná s hodnotou 218 km/h, zrychlení na stovku je pak o trochu pomalejší s 8,4 sekundami. Papírová spotřeba pak činí pouhých 4,3 litru na 100 km.
 
Oba dva motory tedy nabídnou shodný maximální výkon, nicméně točivý moment je u naftového motoru o nezanedbatelných 36 % vyšší. Nutno však podotknout, že v případě srovnání s atmosférickým dvoulitrem o maximálním výkonu zhruba 110 kW by byl rozdíl asi okolo 60 % ve prospěch naftového motoru a v případě osmnáctistovky by to se to šplhalo asi k 90 %. Takže jak na tom tyto dva motory budou?
reklama
Nejnovější články
Elektro Volkswageny v Číně prodejně strádají, nejsou dostatečně "smart" Elektro Volkswageny v Číně prodejně strádají, nejsou dostatečně "smart"
Automobilce Volkswagen se po vleklých softwarových problémech konečně povedlo dostat své nové elektromobily řady ID na trh. Zatímco na starém kontinentě se jim daří, v Číně čelí značnému nezájmu.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Takata falšovala údaje o bezpečnostních pásech Takata falšovala údaje o bezpečnostních pásech
Dnes už bývalá společnost Takata má další obrovský problém. Po aféře s airbagy se zjistilo, že není vše v úplném pořádku ani s jejími bezpečnostními pásy. Firma totiž falšovala údaje o jejich vlastnostech.
21.6.2021, aktualita, Milan Šurkala
Připojením k "vhodně" nazvané síti lze kvůli bugu v iOSu odstavit Wi-Fi Připojením k "vhodně" nazvané síti lze kvůli bugu v iOSu odstavit Wi-Fi
Žádný operační systém není bezchybný a platí to i pro Apple iOS. Bezpečnostní výzkumník Carl Schou přišel na to, že připojením k bezdrátové sítě se specifickým SSID se dá v iPhonu zrušit Wi-Fi konektivita.
20.6.2021, aktualita, Milan Šurkala
Nokia uvedla levné telefony 105 4G a 110 4G pro nenáročné Nokia uvedla levné telefony 105 4G a 110 4G pro nenáročné
Pokud nepotřebujete smartphone, může vám posloužit i jednoduchý mobilní telefon. Nokia pro takové zákazníky připravila novinky v podobě modelů 105 4G a 110G. Ten první dokonce nemá ani fotoaparát.
19.6.2021, aktualita, Milan Šurkala
Zens Dual Powerbank nabije bezdrátově 2 zařízení najednou Zens Dual Powerbank nabije bezdrátově 2 zařízení najednou
Bezdrátové nabíjení více zařízení najednou není jednoduché. V případě nabíječky Zens Magnetic Dual Powerbank se to vyřešilo tak, že plochy pro bezdrátové nabíjení jsou na obou stranách powerbanky.
18.6.2021, aktualita, Milan Šurkala