www.svetmobilne.cz
>
>

Srovnání: Škoda Octavia 110kW 1.4 TSI vs 2.0 TDI

Srovnání: Škoda Octavia 110kW 1.4 TSI vs 2.0 TDI
, , článek
Naše srovnávání dynamiky mezi různými koncepcemi motorů doplňujeme o další kombinaci. Tentokrát se budeme věnovat dvěma přeplňovaným motorům, benzinovému TSI a naftovému TDI ve Škodě Octavia.
K oblíbeným
Kapitoly článku:
reklama
V minulých měsících jsme se podívali na srovnání dynamiky atmosférického benzinového motoru s přeplňovaným benzinovým, ale také přeplňovaným naftovým. V těchto případech měly srovnávané motory velký rozdíl v maximálním točivém momentu, což ve výsledku ukázalo, že přeplňované motory jsou i při stejném maximálním výkonu v praxi dynamičtější (a navíc i úspornější). Jak to ale bude, když srovnáme dva přeplňované motory, benzinový s tím naftovým?
 
Škoda Octavia
 
Dnes se podíváme na legendu českých silnic, Škoda Octavii s neméně tak známými motory TSI a TDI. Věnovat se budeme těm s maximálním výkonem 110 kW. Jako první tu tedy máme verzi s přeplňovaným benzinovým motorem 1.4 TSI. Při objemu 1395 cm3 dává již zmíněný maximální výkon 110 kW v rozsahu 5000 až 6000 otáček za minutu. Maximální točivý moment činí 250 Nm při 1500 až 3500 otáčkách za minutu. Výrobce hovoří o maximální rychlosti 219 km/h, na stovku se má rozjet za 8,1 sekundy a kombinovaná papírová spotřeba je jen 5,2 litru na 100 km.
 
Druhým vozem do našeho porovnání bude 2.0 TDI. Tento motor má podstatně větší objem 1968 cm3, z něhož ale dává stejný maximální výkon 110 kW. I zde je plochá křivka maximálního výkonu, posazena je ale mnohem níže do 3500 až 4000 otáček. Maximum točivého momentu je ale stále o dost výše než u benzinového motoru, a to 340 Nm v rozsahu 1750 až 3000 otáček za minutu. Maximální rychlost je téměř shodná s hodnotou 218 km/h, zrychlení na stovku je pak o trochu pomalejší s 8,4 sekundami. Papírová spotřeba pak činí pouhých 4,3 litru na 100 km.
 
Oba dva motory tedy nabídnou shodný maximální výkon, nicméně točivý moment je u naftového motoru o nezanedbatelných 36 % vyšší. Nutno však podotknout, že v případě srovnání s atmosférickým dvoulitrem o maximálním výkonu zhruba 110 kW by byl rozdíl asi okolo 60 % ve prospěch naftového motoru a v případě osmnáctistovky by to se to šplhalo asi k 90 %. Takže jak na tom tyto dva motory budou?
reklama
Nejnovější články
Chcete létat na koštěti jako v Harry Potterovi? Brazilci mají jezdící řešení Chcete létat na koštěti jako v Harry Potterovi? Brazilci mají jezdící řešení
Na světě je mnoho fanoušků Harryho Pottera a nemálo z nich by chtělo, aby se věci z filmů a knih staly realitou. Pokud jde o létající košťata, Brazilci přišli s alternativou. Nabídnou jezdící košťata na základě elektrických jednokolek.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Součástky do iPhone 12 Pro vyjdou na 406 USD, nejdražší je 5G modem Součástky do iPhone 12 Pro vyjdou na 406 USD, nejdražší je 5G modem
Nedávno přišly na trh nové telefony Apple iPhone 12 Pro a už tu máme první odhady toho, kolik stojí součástky do něj. iPhone 12 Pro dle nich vyjde na $406 a zdaleka nejdražší je 5G modem od Qualcommu.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Samsung uvedl low-endové Galaxy A02s a A12 Samsung uvedl low-endové Galaxy A02s a A12
Samsung přichází na český trh se dvěma novými low-endovými telefony Galaxy A02s a Galaxy A12. Oba dva dostanou 6,5" displej s HD+ rozlišením, 8jádrový procesor, velký 5000mAh akumulátor a slot pro microSD kartu.
26.11.2020, aktualita, Milan Šurkala
Smartphone POCO M3 slibuje 5denní výdrž na baterii Smartphone POCO M3 slibuje 5denní výdrž na baterii
Nový smartphone POCO M3 disponuje Full HD displejem a obřím 6000mAh akumulátorem, který dle výrobce slibuje až 5denní výdrž. Potěší i prodejní cena, která se má pohybovat mezi 4000 až 4500 Kč.
26.11.2020, aktualita, Milan Šurkala
Tesla opět připouští hatchback pro Evropu, nejspíš z Modelu 3 Tesla opět připouští hatchback pro Evropu, nejspíš z Modelu 3
Elon Musk při návštěvě Evropy připustil, že by dávalo smysl vyvinout levnější elektrický hatchback. V Evropě jsou hatchbacky úspěšnější než sedany a Tesla by tak mohla mít přímější konkurenci např. Volkswagenu ID.3.
25.11.2020, aktualita, Milan Šurkala