www.svetmobilne.cz
>
>

Srovnání: Škoda Octavia 110kW 1.4 TSI vs 2.0 TDI

Srovnání: Škoda Octavia 110kW 1.4 TSI vs 2.0 TDI
, , článek
Naše srovnávání dynamiky mezi různými koncepcemi motorů doplňujeme o další kombinaci. Tentokrát se budeme věnovat dvěma přeplňovaným motorům, benzinovému TSI a naftovému TDI ve Škodě Octavia.
K oblíbeným
Kapitoly článku:
reklama
V minulých měsících jsme se podívali na srovnání dynamiky atmosférického benzinového motoru s přeplňovaným benzinovým, ale také přeplňovaným naftovým. V těchto případech měly srovnávané motory velký rozdíl v maximálním točivém momentu, což ve výsledku ukázalo, že přeplňované motory jsou i při stejném maximálním výkonu v praxi dynamičtější (a navíc i úspornější). Jak to ale bude, když srovnáme dva přeplňované motory, benzinový s tím naftovým?
 
Škoda Octavia
 
Dnes se podíváme na legendu českých silnic, Škoda Octavii s neméně tak známými motory TSI a TDI. Věnovat se budeme těm s maximálním výkonem 110 kW. Jako první tu tedy máme verzi s přeplňovaným benzinovým motorem 1.4 TSI. Při objemu 1395 cm3 dává již zmíněný maximální výkon 110 kW v rozsahu 5000 až 6000 otáček za minutu. Maximální točivý moment činí 250 Nm při 1500 až 3500 otáčkách za minutu. Výrobce hovoří o maximální rychlosti 219 km/h, na stovku se má rozjet za 8,1 sekundy a kombinovaná papírová spotřeba je jen 5,2 litru na 100 km.
 
Druhým vozem do našeho porovnání bude 2.0 TDI. Tento motor má podstatně větší objem 1968 cm3, z něhož ale dává stejný maximální výkon 110 kW. I zde je plochá křivka maximálního výkonu, posazena je ale mnohem níže do 3500 až 4000 otáček. Maximum točivého momentu je ale stále o dost výše než u benzinového motoru, a to 340 Nm v rozsahu 1750 až 3000 otáček za minutu. Maximální rychlost je téměř shodná s hodnotou 218 km/h, zrychlení na stovku je pak o trochu pomalejší s 8,4 sekundami. Papírová spotřeba pak činí pouhých 4,3 litru na 100 km.
 
Oba dva motory tedy nabídnou shodný maximální výkon, nicméně točivý moment je u naftového motoru o nezanedbatelných 36 % vyšší. Nutno však podotknout, že v případě srovnání s atmosférickým dvoulitrem o maximálním výkonu zhruba 110 kW by byl rozdíl asi okolo 60 % ve prospěch naftového motoru a v případě osmnáctistovky by to se to šplhalo asi k 90 %. Takže jak na tom tyto dva motory budou?
reklama
Nejnovější články
McDonald's už u svých restaurací postavil 20 nabíječek pro elektromobily McDonald's už u svých restaurací postavil 20 nabíječek pro elektromobily
Řetězec fastfoodových restaurací McDonald's myslí na elektromobilitu a v ČR ve spolupráci s ČEZem postavil už 20 nabíjecích stojanů. Díky tomu si zákazníci mohou během jídla dobít akumulátor svého vozu a prodloužit dojezd.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Garmin uvádí solární chytré hodinky, některé mají nekonečnou výdrž Garmin uvádí solární chytré hodinky, některé mají nekonečnou výdrž
V nabídce Garminu se objevily troje nové chytré hodinky se solárním nabíjením, které může prodloužit jejich výdrž. Jde o fenix 6/6S Pro Solar, tactix Delta Solar a Instinct Solar. V případě těch posledních lze dosáhnout na nekonečnou výdrž.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Qualcomm Snapdragon 865 Plus: nový procesor běží na 3,1 GHz Qualcomm Snapdragon 865 Plus: nový procesor běží na 3,1 GHz
V posledních týdnech se začalo mluvit o tom, že se má přeci jen objevit výše taktovaná verze procesoru Qualcomm Snapdragon 865 Plus. Tak se i skutečně stalo a tento procesor běží na nebývale vysokém taktu 3,1 GHz.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Audi ukázala elektrické SUV Q4 Sportback Audi ukázala elektrické SUV Q4 Sportback
Automobilka Audi chce dále rozšiřovat nabídku svých elektromobilů a představila koncept nového elektrického SUV. Jde o Q4 Sportback e-tron, které bude sportovnější variantou modelu Q4 e-tron.
8.7.2020, aktualita, Milan Šurkala
BMW začíná s příplatkovými funkcemi za předplatné BMW začíná s příplatkovými funkcemi za předplatné
Auta se čím dál tím více stávají službou a vidět je to především u výrobců prémiových vozů. Automobilka BMW tak je jednou z těch, která začíná s nabízením funkcí za příplatek ve formě pravidelného předplatného.
7.7.2020, aktualita, Milan Šurkala