www.svetmobilne.cz
>
>

Srovnání: Škoda Octavia 110kW 1.4 TSI vs 2.0 TDI

Srovnání: Škoda Octavia 110kW 1.4 TSI vs 2.0 TDI
, , článek
Naše srovnávání dynamiky mezi různými koncepcemi motorů doplňujeme o další kombinaci. Tentokrát se budeme věnovat dvěma přeplňovaným motorům, benzinovému TSI a naftovému TDI ve Škodě Octavia.
K oblíbeným
Kapitoly článku:
reklama
V minulých měsících jsme se podívali na srovnání dynamiky atmosférického benzinového motoru s přeplňovaným benzinovým, ale také přeplňovaným naftovým. V těchto případech měly srovnávané motory velký rozdíl v maximálním točivém momentu, což ve výsledku ukázalo, že přeplňované motory jsou i při stejném maximálním výkonu v praxi dynamičtější (a navíc i úspornější). Jak to ale bude, když srovnáme dva přeplňované motory, benzinový s tím naftovým?
 
Škoda Octavia
 
Dnes se podíváme na legendu českých silnic, Škoda Octavii s neméně tak známými motory TSI a TDI. Věnovat se budeme těm s maximálním výkonem 110 kW. Jako první tu tedy máme verzi s přeplňovaným benzinovým motorem 1.4 TSI. Při objemu 1395 cm3 dává již zmíněný maximální výkon 110 kW v rozsahu 5000 až 6000 otáček za minutu. Maximální točivý moment činí 250 Nm při 1500 až 3500 otáčkách za minutu. Výrobce hovoří o maximální rychlosti 219 km/h, na stovku se má rozjet za 8,1 sekundy a kombinovaná papírová spotřeba je jen 5,2 litru na 100 km.
 
Druhým vozem do našeho porovnání bude 2.0 TDI. Tento motor má podstatně větší objem 1968 cm3, z něhož ale dává stejný maximální výkon 110 kW. I zde je plochá křivka maximálního výkonu, posazena je ale mnohem níže do 3500 až 4000 otáček. Maximum točivého momentu je ale stále o dost výše než u benzinového motoru, a to 340 Nm v rozsahu 1750 až 3000 otáček za minutu. Maximální rychlost je téměř shodná s hodnotou 218 km/h, zrychlení na stovku je pak o trochu pomalejší s 8,4 sekundami. Papírová spotřeba pak činí pouhých 4,3 litru na 100 km.
 
Oba dva motory tedy nabídnou shodný maximální výkon, nicméně točivý moment je u naftového motoru o nezanedbatelných 36 % vyšší. Nutno však podotknout, že v případě srovnání s atmosférickým dvoulitrem o maximálním výkonu zhruba 110 kW by byl rozdíl asi okolo 60 % ve prospěch naftového motoru a v případě osmnáctistovky by to se to šplhalo asi k 90 %. Takže jak na tom tyto dva motory budou?
reklama
Nejnovější články
Samsung Galaxy A (2020) přinese až 108MPx fotoaparát Samsung Galaxy A (2020) přinese až 108MPx fotoaparát
Samsung si pro příští rok chystá aktualizaci velmi úspěšné řady Galaxy A. Vlajková loď by si tentokrát měla odnést dokonce snímač s neuvěřitelným rozlišením 108 MPx, který byl vyvinut původně pro Xiaomi.
Včera, aktualita, Milan Šurkala3 komentáře
Bugatti Centodieci: nástupce EB110 má 1600 koní Bugatti Centodieci: nástupce EB110 má 1600 koní
Na oslavu 110 let existence automobilky Bugatti a připomenutí legendárního modelu EB110 vyrobí automobilka limitovanou sérií vozů Centodieci. Připravte se na výkon 1600 koní a cenu 8 milionů EUR.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Surface Pro 6 a Book 2 po updatu běží jen na 400 MHz Surface Pro 6 a Book 2 po updatu běží jen na 400 MHz
Chybné aktualizace se nevyhýbají žádnému výrobci a tentokrát se to povedlo Microsoftu. Jeho mobilní zařízení Surface Book 2 a Surface Pro 6 totiž po aktualizaci velmi často padají do throttlingu CPU, které pak běží jen na frekvenci 400 MHz.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Motorola One Action s netradiční 117° kamerkou Motorola One Action s netradiční 117° kamerkou
Motorola představila nový smartphone One Action. Jak už název napovídá, je určen pro akční zákazníky. Důvodem je zde širokoúhlý fotoaparát se 117° záznamem s otočeným senzorem pro pohodlné natáčení.
17.8.2019, aktualita, Milan Šurkala
Evolveo přichází s chytrým náramkem FitBand B5 Evolveo přichází s chytrým náramkem FitBand B5
Evolveo si přichystalo nový chytrý náramek FitBand B5, který vstupuje na český trh. Tento model má barevný OLED displej, aktivní GPS modul a překvapivě slušnou výdrž 120mAh Li-Pol akumulátoru.
17.8.2019, aktualita, Milan Šurkala