www.svetmobilne.cz
>
>

Srovnání: Škoda Octavia 110kW 1.4 TSI vs 2.0 TDI

Srovnání: Škoda Octavia 110kW 1.4 TSI vs 2.0 TDI
, , článek
Naše srovnávání dynamiky mezi různými koncepcemi motorů doplňujeme o další kombinaci. Tentokrát se budeme věnovat dvěma přeplňovaným motorům, benzinovému TSI a naftovému TDI ve Škodě Octavia.
Kapitoly článku:
reklama
V minulých měsících jsme se podívali na srovnání dynamiky atmosférického benzinového motoru s přeplňovaným benzinovým, ale také přeplňovaným naftovým. V těchto případech měly srovnávané motory velký rozdíl v maximálním točivém momentu, což ve výsledku ukázalo, že přeplňované motory jsou i při stejném maximálním výkonu v praxi dynamičtější (a navíc i úspornější). Jak to ale bude, když srovnáme dva přeplňované motory, benzinový s tím naftovým?
 
Škoda Octavia
 
Dnes se podíváme na legendu českých silnic, Škoda Octavii s neméně tak známými motory TSI a TDI. Věnovat se budeme těm s maximálním výkonem 110 kW. Jako první tu tedy máme verzi s přeplňovaným benzinovým motorem 1.4 TSI. Při objemu 1395 cm3 dává již zmíněný maximální výkon 110 kW v rozsahu 5000 až 6000 otáček za minutu. Maximální točivý moment činí 250 Nm při 1500 až 3500 otáčkách za minutu. Výrobce hovoří o maximální rychlosti 219 km/h, na stovku se má rozjet za 8,1 sekundy a kombinovaná papírová spotřeba je jen 5,2 litru na 100 km.
 
Druhým vozem do našeho porovnání bude 2.0 TDI. Tento motor má podstatně větší objem 1968 cm3, z něhož ale dává stejný maximální výkon 110 kW. I zde je plochá křivka maximálního výkonu, posazena je ale mnohem níže do 3500 až 4000 otáček. Maximum točivého momentu je ale stále o dost výše než u benzinového motoru, a to 340 Nm v rozsahu 1750 až 3000 otáček za minutu. Maximální rychlost je téměř shodná s hodnotou 218 km/h, zrychlení na stovku je pak o trochu pomalejší s 8,4 sekundami. Papírová spotřeba pak činí pouhých 4,3 litru na 100 km.
 
Oba dva motory tedy nabídnou shodný maximální výkon, nicméně točivý moment je u naftového motoru o nezanedbatelných 36 % vyšší. Nutno však podotknout, že v případě srovnání s atmosférickým dvoulitrem o maximálním výkonu zhruba 110 kW by byl rozdíl asi okolo 60 % ve prospěch naftového motoru a v případě osmnáctistovky by to se to šplhalo asi k 90 %. Takže jak na tom tyto dva motory budou?
reklama
Nejnovější články
Google sleduje polohu, i když nechcete. Má více funkcí sledování Google sleduje polohu, i když nechcete. Má více funkcí sledování
I když vypnete ukládání historie navštívených míst, Google vaši polohu stále sleduje. Zjistilo se totiž, že spousta dalších aplikací s těmito údaji dále pracuje. Nejde však o nějaký prohřešek, problém je jen v tom, že musíte zakázat více služeb.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Honor 9 Lite zlevnil pod hranici 5 000 Kč Honor 9 Lite zlevnil pod hranici 5 000 Kč
Oblíbený smartphone střední třídy Honor 9 Lite dočasně zlevnil o tisícikorunu. Pokud jste si na tento model dělali zálusk, můžete jej do konce srpna pořídit za 4 990 Kč. A za tuto cenu nabídne docela dost muziky.
Dnes, aktualita, Jáchym Šlik
YouTube doporučuje nejlepší smartphony ke sledování videí YouTube doporučuje nejlepší smartphony ke sledování videí
V rámci nového programu YouTube Signature Devices jsou certifikovány smartphony, které Google doporučuje pro sledování videí. V současná době obsahuje bezmála 20 modelů, ale jakýkoliv iPhone byste hledali marně.
Včera, aktualita, Jáchym Šlik
Elon Musk zveřejní kódy autopilota Tesly jako open-source Elon Musk zveřejní kódy autopilota Tesly jako open-source
Twitter Elona Muska je plný mnoha zajímavých informací. Jeden z posledních tweetů např. prozradil, že Tesla plánuje zveřejnit zdrojové kódy autopilota jako open source. Využít jej tak mohou i další automobilky.
Včera, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Xiaomi Mi Pad 4 Plus: v čem je lepší než Mi Pad 4? Xiaomi Mi Pad 4 Plus: v čem je lepší než Mi Pad 4?
Xiaomi představilo větší variantu svého tabletu Mi Pad 4, která zvětšila úhlopříčku displeje z osmi na deset palců. Baterie modelu Mi Pad 4 Plus nabízí velkorysou kapacitu i na poměry velkých tabletů.
Včera, aktualita, Jáchym Šlik