www.svetmobilne.cz
>
>

Srovnání: Škoda Octavia 110kW 1.4 TSI vs 2.0 TDI

Srovnání: Škoda Octavia 110kW 1.4 TSI vs 2.0 TDI
, , článek
Naše srovnávání dynamiky mezi různými koncepcemi motorů doplňujeme o další kombinaci. Tentokrát se budeme věnovat dvěma přeplňovaným motorům, benzinovému TSI a naftovému TDI ve Škodě Octavia.
Kapitoly článku:
reklama
V minulých měsících jsme se podívali na srovnání dynamiky atmosférického benzinového motoru s přeplňovaným benzinovým, ale také přeplňovaným naftovým. V těchto případech měly srovnávané motory velký rozdíl v maximálním točivém momentu, což ve výsledku ukázalo, že přeplňované motory jsou i při stejném maximálním výkonu v praxi dynamičtější (a navíc i úspornější). Jak to ale bude, když srovnáme dva přeplňované motory, benzinový s tím naftovým?
 
Škoda Octavia
 
Dnes se podíváme na legendu českých silnic, Škoda Octavii s neméně tak známými motory TSI a TDI. Věnovat se budeme těm s maximálním výkonem 110 kW. Jako první tu tedy máme verzi s přeplňovaným benzinovým motorem 1.4 TSI. Při objemu 1395 cm3 dává již zmíněný maximální výkon 110 kW v rozsahu 5000 až 6000 otáček za minutu. Maximální točivý moment činí 250 Nm při 1500 až 3500 otáčkách za minutu. Výrobce hovoří o maximální rychlosti 219 km/h, na stovku se má rozjet za 8,1 sekundy a kombinovaná papírová spotřeba je jen 5,2 litru na 100 km.
 
Druhým vozem do našeho porovnání bude 2.0 TDI. Tento motor má podstatně větší objem 1968 cm3, z něhož ale dává stejný maximální výkon 110 kW. I zde je plochá křivka maximálního výkonu, posazena je ale mnohem níže do 3500 až 4000 otáček. Maximum točivého momentu je ale stále o dost výše než u benzinového motoru, a to 340 Nm v rozsahu 1750 až 3000 otáček za minutu. Maximální rychlost je téměř shodná s hodnotou 218 km/h, zrychlení na stovku je pak o trochu pomalejší s 8,4 sekundami. Papírová spotřeba pak činí pouhých 4,3 litru na 100 km.
 
Oba dva motory tedy nabídnou shodný maximální výkon, nicméně točivý moment je u naftového motoru o nezanedbatelných 36 % vyšší. Nutno však podotknout, že v případě srovnání s atmosférickým dvoulitrem o maximálním výkonu zhruba 110 kW by byl rozdíl asi okolo 60 % ve prospěch naftového motoru a v případě osmnáctistovky by to se to šplhalo asi k 90 %. Takže jak na tom tyto dva motory budou?
reklama
Nejnovější články
Samsung Galaxy S10: 4 velikosti displeje i 5G verze Samsung Galaxy S10: 4 velikosti displeje i 5G verze
Samsung včera večer představil novou generaci high-endových telefonů Galaxy S10. Ta bude tentokrát zahrnovat rovnou 4 modely. Základní S10e, střední S10, velkou S10+ a dokonce obří Galaxy S10 5G.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Samsung odhalil skládací Galaxy Fold se 7,3" displejem Samsung odhalil skládací Galaxy Fold se 7,3" displejem
Dlouho očekávaný skládací telefon Galaxy Fold se konečně oficiálně představil. Společnost Samsung jej ukázala na své akci Unfolded. Novinka má první 7,3" Dynamic AMOLED displej a až 12 GB RAM.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Plně autonomní Tesla bude už v roce 2020, tvrdí Musk Plně autonomní Tesla bude už v roce 2020, tvrdí Musk
Elon Musk se opět rozpovídal o tom, co chystá jeho automobilka Tesla. Podle něj by se už brzy měl objevit autopilot v takové podobě, že půjde o plně autonomní vozy. Dočkat se máme prý už v příštím roce.
Včera, aktualita, Milan Šurkala2 komentáře
LG představilo mainstreamové modely Q60, K50 a K40 LG představilo mainstreamové modely Q60, K50 a K40
Společnost LG uvedla na trh trojici nových smartphonů mainstreamové třídy. Všechny se soustředí na systémy umělé inteligence a mají i speciální tlačítko pro Google Assistant. AI se montuje i do focení.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Xiaomi Mi 9 oficiálně: výrazný design a jeden z nejlepších foťáků Xiaomi Mi 9 oficiálně: výrazný design a jeden z nejlepších foťáků
Je tady velký svátek fanoušků čínských mobilů! Xiaomi představilo novou vlajkovou loď Mi 9, která si hned utrhla bronzovou příčku v testu fotoaparátů DxOMark. Za příznivou cenu nabídne nejmodernější komponenty včetně čtečky otisků prstů v displeji.
Včera, aktualita, Jáchym Šlik