www.svetmobilne.cz
>
>

Srovnání: Mazda CX-5 atmo-benzin versus diesel

Srovnání: Mazda CX-5 atmo-benzin versus diesel
, , článek
Další článek z naší srovnávací série se podívá na srovnání atmosférického benzinového motoru s přeplňovaným naftovým. Konkrétně se podíváme na populární SUV Mazdy CX-5 a srovnáme 121kW benzin se 110kW naftou.
Kapitoly článku:
reklama
Nedávno jsme se podívali, jak si stojí atmosférický benzinový motor proti mnohem menšímu přeplňovanému, konkrétně šlo o srovnání Hondy Civic 1.8 a 1.0 Turbo. Dnes to zkusíme dohnat ještě dále a proti atmosférickému benzinu postavíme turbodiesel. Zamíříme do vod SUV, která jsou dost často nabízena s naftovými motory, nicméně v dnešní době relativně úsporných přeplňovaných benzinů si i toto palivo začíná zpět získávat svou popularitu. Zejména japonští výrobci ale stále preferují atmosféricky plněné jednotky, což je i případ dnešní Mazdy CX-5.
 
Mazda CX-5
 
Podíváme se např. na varianty s pohonem předních kol a šestistupňovou manuální převodovkou. Pokud jde o benzinovou verzi, tak zde se budeme věnovat verzi 2.0 SkyActiv-G s objemem 1998 cm3 a maximálním výkonem 121 kW při 6000 otáčkách za minutu (v článku budeme používat také anglickou zkratku "rpm"). Maximální točivý moment tohoto motoru činí 210 Nm při 4000 otáčkách za minutu, což je na dvoulitr dosti slušná hodnota. Výrobce udává zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,4 sekundy. Papírová spotřeba vozu pak činí 7,9 litru na 100 km.
 
Naftovou verzi zastoupí slabší varianta 2.2 SkyActiv-D, jejíž objem je větších 2191 cm3, nicméně výkon dosahuje jen 110 kW při relativně vysokých 4500 otáčkách (u naftových motorů je maximum výkonu obvykle o něco níže). Maximální výkon je sice o něco nižší, ale maximum točivého momentu je v naprosto jiných sférách a dosahuje 380 Nm při 2000 otáčkách za minutu. To je o 81 % více! Jinak řečeno, takový maximální točivý moment by měl benzinový motor s objemem zhruba 3,6 litru. Naftová verze je tedy nejen výrazně silnější (pokud se bavíme o točivém momentu), ale měl by být i úspornější. Výrobce hovoří o papírové spotřebě 5,9 litru na 100 km, což je o dva litry méně než v případě benzinové verze. Pokud jde o zrychlení na stovku, to by se mělo odehrát o sekundu rychleji, tedy za 9,4 sekundy.
 
Papírově to vypadá zajímavě. Naftová varianta má mnohem větší točivý moment a má mít mnohem nižší spotřebu, nicméně benzinová má i přesto o dobrých 10 % vyšší výkon. Jaký bude tedy výsledek, když se do hry zamíchají převody? Pro motory budeme v článku používat také zkrácené názvy Sky-G a Sky-D.
reklama
Nejnovější články
Samsung představil 5G Exynos Modem 5100 Samsung představil 5G Exynos Modem 5100
Samsung je vedle Intelu, Qualcommu a dalších jednou ze společností, která chce prorazit na trhu 5G modemů. Výsledkem je tak nový Exynos Modem 5100, který má být prvním, jenž splňuje všechny 3GPP Rel.15 standardy.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Google Coach bude novým AI asistentem pro fitness Google Coach bude novým AI asistentem pro fitness
Zákulisní informace naznačují, že společnost Google chystá nového asistenta pro cvičení a živý zdravotní styl obecně. Aplikace se patrně bude jmenovat Google Coach a pomůže i se návrhy na vyváženou stravu.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Cenu EISA 2018-2019 získal Huawei P20 Pro, Honor 10 i Nokia 7 Plus Cenu EISA 2018-2019 získal Huawei P20 Pro, Honor 10 i Nokia 7 Plus
Prestižní odborná ocenění EISA Awards pro letošní rok našly své majitele. Spokojen může být Huawei, který uspěl hned ve dvou kategoriích a s prázdnou neodešla ani Nokia. Naopak odborné recenzenty letos neoslovil Samsung.
Dnes, aktualita, Jáchym Šlik
Android Pie Go Edition pro levné smartphony přijde na podzim Android Pie Go Edition pro levné smartphony přijde na podzim
Google představil speciální verzi Androidu 9 Pie, která je určena pro nejlevnější smartphony na trhu. Go Edition zabírá méně prostoru v úložišti, rychleji se spouští a chrání uživatele díky vylepšenému zabezpečení.
Dnes, aktualita, Jáchym Šlik
V Glasgow vyvinuli flow-baterie pro EV uvolňující elektřinu nebo vodík V Glasgow vyvinuli flow-baterie pro EV uvolňující elektřinu nebo vodík
Vylepšila se další technologie baterií, která by měla změnit svět elektromobilů, byť nejde zas až o takovou novinku. Flow-baterie vyvinuté na Univerzitě v Glasgow by měly dle potřeby poskytnout elektřinu nebo vodík.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala2 komentáře