www.svetmobilne.cz
>
>

Srovnání: Mazda CX-5 atmo-benzin versus diesel

Srovnání: Mazda CX-5 atmo-benzin versus diesel
, , článek
Další článek z naší srovnávací série se podívá na srovnání atmosférického benzinového motoru s přeplňovaným naftovým. Konkrétně se podíváme na populární SUV Mazdy CX-5 a srovnáme 121kW benzin se 110kW naftou.
K oblíbeným
Kapitoly článku:
reklama
Nedávno jsme se podívali, jak si stojí atmosférický benzinový motor proti mnohem menšímu přeplňovanému, konkrétně šlo o srovnání Hondy Civic 1.8 a 1.0 Turbo. Dnes to zkusíme dohnat ještě dále a proti atmosférickému benzinu postavíme turbodiesel. Zamíříme do vod SUV, která jsou dost často nabízena s naftovými motory, nicméně v dnešní době relativně úsporných přeplňovaných benzinů si i toto palivo začíná zpět získávat svou popularitu. Zejména japonští výrobci ale stále preferují atmosféricky plněné jednotky, což je i případ dnešní Mazdy CX-5.
 
Mazda CX-5
 
Podíváme se např. na varianty s pohonem předních kol a šestistupňovou manuální převodovkou. Pokud jde o benzinovou verzi, tak zde se budeme věnovat verzi 2.0 SkyActiv-G s objemem 1998 cm3 a maximálním výkonem 121 kW při 6000 otáčkách za minutu (v článku budeme používat také anglickou zkratku "rpm"). Maximální točivý moment tohoto motoru činí 210 Nm při 4000 otáčkách za minutu, což je na dvoulitr dosti slušná hodnota. Výrobce udává zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,4 sekundy. Papírová spotřeba vozu pak činí 7,9 litru na 100 km.
 
Naftovou verzi zastoupí slabší varianta 2.2 SkyActiv-D, jejíž objem je větších 2191 cm3, nicméně výkon dosahuje jen 110 kW při relativně vysokých 4500 otáčkách (u naftových motorů je maximum výkonu obvykle o něco níže). Maximální výkon je sice o něco nižší, ale maximum točivého momentu je v naprosto jiných sférách a dosahuje 380 Nm při 2000 otáčkách za minutu. To je o 81 % více! Jinak řečeno, takový maximální točivý moment by měl benzinový motor s objemem zhruba 3,6 litru. Naftová verze je tedy nejen výrazně silnější (pokud se bavíme o točivém momentu), ale měl by být i úspornější. Výrobce hovoří o papírové spotřebě 5,9 litru na 100 km, což je o dva litry méně než v případě benzinové verze. Pokud jde o zrychlení na stovku, to by se mělo odehrát o sekundu rychleji, tedy za 9,4 sekundy.
 
Papírově to vypadá zajímavě. Naftová varianta má mnohem větší točivý moment a má mít mnohem nižší spotřebu, nicméně benzinová má i přesto o dobrých 10 % vyšší výkon. Jaký bude tedy výsledek, když se do hry zamíchají převody? Pro motory budeme v článku používat také zkrácené názvy Sky-G a Sky-D.
reklama
Nejnovější články
Huawei odkládá skládací smartphone Mate X Huawei odkládá skládací smartphone Mate X
Vypadá to, že po Samsungu odloží svůj skládací smartphone také společnost Huawei. Její Mate X měl přijít na trh už v těchto dnech, ale budeme si na něj muset ještě pár měsíců určitě počkat.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Autonomní elektrotrucky Volvo Vera bez kabiny míří na silnice Autonomní elektrotrucky Volvo Vera bez kabiny míří na silnice
Automobilka Volvo nedávno představila pozoruhodná autonomní nákladní vozidla Volvo Vera. Ty jsou nejen elektrická, ale především zaujmou tím, že jsou autonomní a dokonce ani nemají kabinu pro řidiče.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Alpine A110S přiostřuje, dostává 292 koní Alpine A110S přiostřuje, dostává 292 koní
Renault představil vylepšenou variantu svého sportovního kupé Alpine A110S. Dostává mnohem vyšší výkon 292 koní díky vyššímu plnícímu tlaku turbodmychadla. Má i upravený podvozek a nové designové prvky.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Tesla zvažuje užití olověných baterií v Superchargerech Tesla zvažuje užití olověných baterií v Superchargerech
Rychlonabíječky elektromobilů potřebují efektivně skladovat energii, kterou se pak nabíjí automobily. Tesla zvažuje, že pro vykrývání špiček a nabíjení mimo špičku začne využívat moderní olověné akumulátory, což by mělo vše zlevnit.
14.6.2019, aktualita, Milan Šurkala
Honda e odhaluje další detaily, nebude mít zrcátka Honda e odhaluje další detaily, nebude mít zrcátka
O nový elektromobil Honda e vyjádřilo zájem už více než 30 tisíc lidí a automobilka nyní zveřejnila další technické detaily vozu. Místo zrcátek bude mít kamery, podporovat bude i rychlé dobíjení a na 80 % bude za 30 minut.
14.6.2019, aktualita, Milan Šurkala3 komentáře