www.svetmobilne.cz
>
>

Srovnání: Mazda CX-5 atmo-benzin versus diesel

Srovnání: Mazda CX-5 atmo-benzin versus diesel
, , článek
Další článek z naší srovnávací série se podívá na srovnání atmosférického benzinového motoru s přeplňovaným naftovým. Konkrétně se podíváme na populární SUV Mazdy CX-5 a srovnáme 121kW benzin se 110kW naftou.
K oblíbeným
Kapitoly článku:
reklama
Nedávno jsme se podívali, jak si stojí atmosférický benzinový motor proti mnohem menšímu přeplňovanému, konkrétně šlo o srovnání Hondy Civic 1.8 a 1.0 Turbo. Dnes to zkusíme dohnat ještě dále a proti atmosférickému benzinu postavíme turbodiesel. Zamíříme do vod SUV, která jsou dost často nabízena s naftovými motory, nicméně v dnešní době relativně úsporných přeplňovaných benzinů si i toto palivo začíná zpět získávat svou popularitu. Zejména japonští výrobci ale stále preferují atmosféricky plněné jednotky, což je i případ dnešní Mazdy CX-5.
 
Mazda CX-5
 
Podíváme se např. na varianty s pohonem předních kol a šestistupňovou manuální převodovkou. Pokud jde o benzinovou verzi, tak zde se budeme věnovat verzi 2.0 SkyActiv-G s objemem 1998 cm3 a maximálním výkonem 121 kW při 6000 otáčkách za minutu (v článku budeme používat také anglickou zkratku "rpm"). Maximální točivý moment tohoto motoru činí 210 Nm při 4000 otáčkách za minutu, což je na dvoulitr dosti slušná hodnota. Výrobce udává zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,4 sekundy. Papírová spotřeba vozu pak činí 7,9 litru na 100 km.
 
Naftovou verzi zastoupí slabší varianta 2.2 SkyActiv-D, jejíž objem je větších 2191 cm3, nicméně výkon dosahuje jen 110 kW při relativně vysokých 4500 otáčkách (u naftových motorů je maximum výkonu obvykle o něco níže). Maximální výkon je sice o něco nižší, ale maximum točivého momentu je v naprosto jiných sférách a dosahuje 380 Nm při 2000 otáčkách za minutu. To je o 81 % více! Jinak řečeno, takový maximální točivý moment by měl benzinový motor s objemem zhruba 3,6 litru. Naftová verze je tedy nejen výrazně silnější (pokud se bavíme o točivém momentu), ale měl by být i úspornější. Výrobce hovoří o papírové spotřebě 5,9 litru na 100 km, což je o dva litry méně než v případě benzinové verze. Pokud jde o zrychlení na stovku, to by se mělo odehrát o sekundu rychleji, tedy za 9,4 sekundy.
 
Papírově to vypadá zajímavě. Naftová varianta má mnohem větší točivý moment a má mít mnohem nižší spotřebu, nicméně benzinová má i přesto o dobrých 10 % vyšší výkon. Jaký bude tedy výsledek, když se do hry zamíchají převody? Pro motory budeme v článku používat také zkrácené názvy Sky-G a Sky-D.
reklama
Nejnovější články
Elektrické Porsche Taycan v prodejích překonává ikonickou 911 Elektrické Porsche Taycan v prodejích překonává ikonickou 911
Historie se opakuje a tak, jak SUV Cayenne pomohlo zachránit legendární Porsche 911, tak to dnes činí elektrický sedan Taycan. Tento "bezemisní" sedan už letos svými prodeji model 911 překonal.
Včera, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Foxconn, výrobce iPhonů, představil 3 nové elektromobily Foxconn, výrobce iPhonů, představil 3 nové elektromobily
Společnost Hon Hai Technology Group (Foxconn) známe jako výrobce elektroniky např. i pro Apple, nicméně v budoucnu chce rozjet i výrobu elektromobilů. Představila hned tři nové modely včetně autobusu.
18.10.2021, aktualita, Milan Šurkala
Německá města stahují elektrobusy z provozu po požáru ve Stuttgartu Německá města stahují elektrobusy z provozu po požáru ve Stuttgartu
Dopravní podniky se začínají obávat elektrických autobusů. Byť je ještě nedávno s velkou slávou zaváděly do provozu, kvůli nedávným požárům je některá města v Německu dočasně stáhla z aktivní služby.
16.10.2021, aktualita, Milan Šurkala3 komentáře
V Číně se o svátcích tvoří fronty na nabití EV, NIO díky Battery Swap boduje V Číně se o svátcích tvoří fronty na nabití EV, NIO díky Battery Swap boduje
Jedním z často zmiňovaných argumentů proti elektromobilitě je to, co se stane, když velká část lidí najednou pojede dlouhou trasu (dovolená, svátky). V Číně to nyní zažili a měli problém. Menší byl u společnosti NIO, která má program výměny akumulátorů.
15.10.2021, aktualita, Milan Šurkala2 komentáře
Zpoždění Tesly: Semi, Roadster i Cybertruck kvůli čipové krizi až v roce 2023 Zpoždění Tesly: Semi, Roadster i Cybertruck kvůli čipové krizi až v roce 2023
Před měsícem jsme se dozvěděli, že se kvůli čipové krizi odsouvá Roadster až na rok 2023. Vypadá to, že nebude zdaleka jediným modelem, který nabere další zpoždění. Týkat se to má i ostatních připravovaných novinek.
14.10.2021, aktualita, Milan Šurkala