www.svetmobilne.cz
>
>

Srovnání: Mazda CX-5 atmo-benzin versus diesel

Srovnání: Mazda CX-5 atmo-benzin versus diesel
, , článek
Další článek z naší srovnávací série se podívá na srovnání atmosférického benzinového motoru s přeplňovaným naftovým. Konkrétně se podíváme na populární SUV Mazdy CX-5 a srovnáme 121kW benzin se 110kW naftou.
K oblíbeným
Kapitoly článku:
reklama
Nedávno jsme se podívali, jak si stojí atmosférický benzinový motor proti mnohem menšímu přeplňovanému, konkrétně šlo o srovnání Hondy Civic 1.8 a 1.0 Turbo. Dnes to zkusíme dohnat ještě dále a proti atmosférickému benzinu postavíme turbodiesel. Zamíříme do vod SUV, která jsou dost často nabízena s naftovými motory, nicméně v dnešní době relativně úsporných přeplňovaných benzinů si i toto palivo začíná zpět získávat svou popularitu. Zejména japonští výrobci ale stále preferují atmosféricky plněné jednotky, což je i případ dnešní Mazdy CX-5.
 
Mazda CX-5
 
Podíváme se např. na varianty s pohonem předních kol a šestistupňovou manuální převodovkou. Pokud jde o benzinovou verzi, tak zde se budeme věnovat verzi 2.0 SkyActiv-G s objemem 1998 cm3 a maximálním výkonem 121 kW při 6000 otáčkách za minutu (v článku budeme používat také anglickou zkratku "rpm"). Maximální točivý moment tohoto motoru činí 210 Nm při 4000 otáčkách za minutu, což je na dvoulitr dosti slušná hodnota. Výrobce udává zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,4 sekundy. Papírová spotřeba vozu pak činí 7,9 litru na 100 km.
 
Naftovou verzi zastoupí slabší varianta 2.2 SkyActiv-D, jejíž objem je větších 2191 cm3, nicméně výkon dosahuje jen 110 kW při relativně vysokých 4500 otáčkách (u naftových motorů je maximum výkonu obvykle o něco níže). Maximální výkon je sice o něco nižší, ale maximum točivého momentu je v naprosto jiných sférách a dosahuje 380 Nm při 2000 otáčkách za minutu. To je o 81 % více! Jinak řečeno, takový maximální točivý moment by měl benzinový motor s objemem zhruba 3,6 litru. Naftová verze je tedy nejen výrazně silnější (pokud se bavíme o točivém momentu), ale měl by být i úspornější. Výrobce hovoří o papírové spotřebě 5,9 litru na 100 km, což je o dva litry méně než v případě benzinové verze. Pokud jde o zrychlení na stovku, to by se mělo odehrát o sekundu rychleji, tedy za 9,4 sekundy.
 
Papírově to vypadá zajímavě. Naftová varianta má mnohem větší točivý moment a má mít mnohem nižší spotřebu, nicméně benzinová má i přesto o dobrých 10 % vyšší výkon. Jaký bude tedy výsledek, když se do hry zamíchají převody? Pro motory budeme v článku používat také zkrácené názvy Sky-G a Sky-D.
reklama
Nejnovější články
Čína prezentovala nový maglev, který má jet přes 600 km/h Čína prezentovala nový maglev, který má jet přes 600 km/h
Je dobře známo, že Čína a její společnost CRRC Corporation chystá nové rychlovlaky typu maglev. Nyní představila výsledek svého vývoje, který bude v budoucnu brázdit Čínu rychlostí přes 600 km/h.
Včera, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Mercedes-Benz Vision EQXX: 1000km dojezd a spotřeba pod 10 kWh/100 km Mercedes-Benz Vision EQXX: 1000km dojezd a spotřeba pod 10 kWh/100 km
Mercedes-Benz se chce rychle stát automobilkou vyrábějící jen elektromobily. Vizi takové budoucnosti nyní ukazuje jeho koncept Vision EQXX, který by měl přinést excelentní efektivitu a nízkou spotřebu.
Včera, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Tesla otevře své Superchargery i dalším značkám elektromobilů Tesla otevře své Superchargery i dalším značkám elektromobilů
Tesla vybudovala obrovskou síť nabíječek Supercharger, ty ale byly dostupné výhradně elektromobilům Tesla. To by se ještě letos mělo změnit. Musk hodlá nabíječky otevřít i pro jiné značky elektromobilů.
22.7.2021, aktualita, Milan Šurkala
Tesla Semi se blíží do výroby, přípravy finalizují Tesla Semi se blíží do výroby, přípravy finalizují
Vypadá to, že velmi dlouho očekávaný elektrický truck Tesla Semi se přeci jen začne už brzy vyrábět. Přípravy na výrobu jsou v závěrečné fázi a vozu bychom se tak mohli dočkat už v následujících měsících.
21.7.2021, aktualita, Milan Šurkala
MediaTek uvádí mainstreamové procesory Helio G96 a G88 MediaTek uvádí mainstreamové procesory Helio G96 a G88
MediaTek přichází s aktualizovanými procesory pro mainstreamové a levnější telefony. Představuje 8jádrové procesory Helio G96 a Helio G88. V obou případech počítejte nanejvýše se 4G LTE připojením.
19.7.2021, aktualita, Milan Šurkala1 komentář