www.svetmobilne.cz
>
>

Srovnání: Mazda CX-5 atmo-benzin versus diesel

Srovnání: Mazda CX-5 atmo-benzin versus diesel
, , článek
Další článek z naší srovnávací série se podívá na srovnání atmosférického benzinového motoru s přeplňovaným naftovým. Konkrétně se podíváme na populární SUV Mazdy CX-5 a srovnáme 121kW benzin se 110kW naftou.
K oblíbeným
Kapitoly článku:
reklama
Nedávno jsme se podívali, jak si stojí atmosférický benzinový motor proti mnohem menšímu přeplňovanému, konkrétně šlo o srovnání Hondy Civic 1.8 a 1.0 Turbo. Dnes to zkusíme dohnat ještě dále a proti atmosférickému benzinu postavíme turbodiesel. Zamíříme do vod SUV, která jsou dost často nabízena s naftovými motory, nicméně v dnešní době relativně úsporných přeplňovaných benzinů si i toto palivo začíná zpět získávat svou popularitu. Zejména japonští výrobci ale stále preferují atmosféricky plněné jednotky, což je i případ dnešní Mazdy CX-5.
 
Mazda CX-5
 
Podíváme se např. na varianty s pohonem předních kol a šestistupňovou manuální převodovkou. Pokud jde o benzinovou verzi, tak zde se budeme věnovat verzi 2.0 SkyActiv-G s objemem 1998 cm3 a maximálním výkonem 121 kW při 6000 otáčkách za minutu (v článku budeme používat také anglickou zkratku "rpm"). Maximální točivý moment tohoto motoru činí 210 Nm při 4000 otáčkách za minutu, což je na dvoulitr dosti slušná hodnota. Výrobce udává zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,4 sekundy. Papírová spotřeba vozu pak činí 7,9 litru na 100 km.
 
Naftovou verzi zastoupí slabší varianta 2.2 SkyActiv-D, jejíž objem je větších 2191 cm3, nicméně výkon dosahuje jen 110 kW při relativně vysokých 4500 otáčkách (u naftových motorů je maximum výkonu obvykle o něco níže). Maximální výkon je sice o něco nižší, ale maximum točivého momentu je v naprosto jiných sférách a dosahuje 380 Nm při 2000 otáčkách za minutu. To je o 81 % více! Jinak řečeno, takový maximální točivý moment by měl benzinový motor s objemem zhruba 3,6 litru. Naftová verze je tedy nejen výrazně silnější (pokud se bavíme o točivém momentu), ale měl by být i úspornější. Výrobce hovoří o papírové spotřebě 5,9 litru na 100 km, což je o dva litry méně než v případě benzinové verze. Pokud jde o zrychlení na stovku, to by se mělo odehrát o sekundu rychleji, tedy za 9,4 sekundy.
 
Papírově to vypadá zajímavě. Naftová varianta má mnohem větší točivý moment a má mít mnohem nižší spotřebu, nicméně benzinová má i přesto o dobrých 10 % vyšší výkon. Jaký bude tedy výsledek, když se do hry zamíchají převody? Pro motory budeme v článku používat také zkrácené názvy Sky-G a Sky-D.
reklama
Nejnovější články
Omdia: roku 2020 kraloval iPhone 11, na 10. místě překvapivě iPhone 12 mini Omdia: roku 2020 kraloval iPhone 11, na 10. místě překvapivě iPhone 12 mini
Omdia zveřejnila statistiky prodejů smartphonů za minulý rok a drtivě to měl vyhrát iPhone 11. Hodně se dařilo i levnému iPhonu SE a překvapivá je 10. pozice iPhonu 12 mini, který je jinde považován za nepříliš úspěšný.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Apple se vrací na pozici jedničky poprvé od roku 2016 díky iPhonu 12 Apple se vrací na pozici jedničky poprvé od roku 2016 díky iPhonu 12
Apple mívá sice často nejprodávanější model telefonu na světě, ale jako výrobce nebyl na pozici čtvrtletní jedničky už od roku 2016. To se nyní mění díky obrovskému úspěchu iPhonu 12. Za poslední čtvrtletí tak předběhl i Samsung.
25.2.2021, aktualita, Milan Šurkala
Huawei uvedlo 8" skládací telefon Mate X2 s fotoaparáty Leica Huawei uvedlo 8" skládací telefon Mate X2 s fotoaparáty Leica
Společnost Huawei uvedla nový skládací telefon, který má po rozložení 8" displej typu OLED. Zaujmout chce také čtveřicí fotoaparátů Leica a výkonným procesorem Kirin 9000. Ten už v dalších telefonech neuvidíme.
24.2.2021, aktualita, Milan Šurkala
Chytrý náramek Xiaomi Mi Band 5: superstar na trhu wearables? Chytrý náramek Xiaomi Mi Band 5: superstar na trhu wearables?
Xiaomi se svými chytrými náramky Mi Band opravdu boduje. Máme tu už pátou generaci Mi Band 5, která dostává větší barevný displej AMOLED a především konečně pohodlný způsob nabíjení díky magnetické nabíječce.
24.2.2021, recenze, Milan Šurkala8 komentářů
Hyundai uvádí Ioniq 5, velmi prostorný elektromobil s 800V akumulátorem Hyundai uvádí Ioniq 5, velmi prostorný elektromobil s 800V akumulátorem
Automobilka Hyundai uvedla nový elektromobil Ioniq, který významně překonává laťku nastavenou svým předchůdcem. Je velmi prostorný, má 3metrový rozvor, 800V akumulátor a retro design odkazující na původní Pony.
23.2.2021, aktualita, Milan Šurkala