www.svetmobilne.cz
>
>

Srovnání: Mazda CX-5 atmo-benzin versus diesel

Srovnání: Mazda CX-5 atmo-benzin versus diesel
, , článek
Další článek z naší srovnávací série se podívá na srovnání atmosférického benzinového motoru s přeplňovaným naftovým. Konkrétně se podíváme na populární SUV Mazdy CX-5 a srovnáme 121kW benzin se 110kW naftou.
Kapitoly článku:
reklama
Nedávno jsme se podívali, jak si stojí atmosférický benzinový motor proti mnohem menšímu přeplňovanému, konkrétně šlo o srovnání Hondy Civic 1.8 a 1.0 Turbo. Dnes to zkusíme dohnat ještě dále a proti atmosférickému benzinu postavíme turbodiesel. Zamíříme do vod SUV, která jsou dost často nabízena s naftovými motory, nicméně v dnešní době relativně úsporných přeplňovaných benzinů si i toto palivo začíná zpět získávat svou popularitu. Zejména japonští výrobci ale stále preferují atmosféricky plněné jednotky, což je i případ dnešní Mazdy CX-5.
 
Mazda CX-5
 
Podíváme se např. na varianty s pohonem předních kol a šestistupňovou manuální převodovkou. Pokud jde o benzinovou verzi, tak zde se budeme věnovat verzi 2.0 SkyActiv-G s objemem 1998 cm3 a maximálním výkonem 121 kW při 6000 otáčkách za minutu (v článku budeme používat také anglickou zkratku "rpm"). Maximální točivý moment tohoto motoru činí 210 Nm při 4000 otáčkách za minutu, což je na dvoulitr dosti slušná hodnota. Výrobce udává zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,4 sekundy. Papírová spotřeba vozu pak činí 7,9 litru na 100 km.
 
Naftovou verzi zastoupí slabší varianta 2.2 SkyActiv-D, jejíž objem je větších 2191 cm3, nicméně výkon dosahuje jen 110 kW při relativně vysokých 4500 otáčkách (u naftových motorů je maximum výkonu obvykle o něco níže). Maximální výkon je sice o něco nižší, ale maximum točivého momentu je v naprosto jiných sférách a dosahuje 380 Nm při 2000 otáčkách za minutu. To je o 81 % více! Jinak řečeno, takový maximální točivý moment by měl benzinový motor s objemem zhruba 3,6 litru. Naftová verze je tedy nejen výrazně silnější (pokud se bavíme o točivém momentu), ale měl by být i úspornější. Výrobce hovoří o papírové spotřebě 5,9 litru na 100 km, což je o dva litry méně než v případě benzinové verze. Pokud jde o zrychlení na stovku, to by se mělo odehrát o sekundu rychleji, tedy za 9,4 sekundy.
 
Papírově to vypadá zajímavě. Naftová varianta má mnohem větší točivý moment a má mít mnohem nižší spotřebu, nicméně benzinová má i přesto o dobrých 10 % vyšší výkon. Jaký bude tedy výsledek, když se do hry zamíchají převody? Pro motory budeme v článku používat také zkrácené názvy Sky-G a Sky-D.
reklama
Nejnovější články
MediaTek Helio P90 rozšiřuje AI ve střední třídě MediaTek Helio P90 rozšiřuje AI ve střední třídě
MediaTek chce se svým novým procesorem Helio P70 rozšířit prémiové funkce založené na umělé inteligenci do telefonů (vyšší) střední třídy. Podporuje také Google Lens, ARCore nebo až 48MPx fotoaparáty.
Dnes, aktualita, Jáchym Šlik
V12 Astonu Martin Valkyrie bude točit 11 100 ot/min V12 Astonu Martin Valkyrie bude točit 11 100 ot/min
Nový hypersport Aston Martin Valkyrie bude mít na dnešní dobu naprosto nevídaný motor. Půjde o atmosférický dvanáctiválec, který bude točit přes 11 tisíc otáček za minutu. A bude překvapivě lehký.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Pininfarina Battista dostane 1900 elektrických koní Pininfarina Battista dostane 1900 elektrických koní
Pininfarina už není jen karosářem, bude i výrobcem automobilů. Už brzy by z jeho bran mělo vyjet elektrické hypersportovní auto Battista, jehož maximální výkon by měl dosahovat neuvěřitelných 1900 koní.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Honor View 20 bude mít díru v displeji a 48MPx foťák Honor View 20 bude mít díru v displeji a 48MPx foťák
Připravovaná vlajková loď Honor View 20 by měla následovat nový trend bezrámečkových telefonů. A dosáhne toho otvorem pro čelní kamerku. Na zadní straně překvapivě nalezneme pouze jeden fotoaparát, ale s extrémně vysokým rozlišením.
Včera, aktualita, Jáchym Šlik
iPhone XR má nejlepší fotoaparát mezi „jednookými“ iPhone XR má nejlepší fotoaparát mezi „jednookými“
Testem fotoaparátu DxOMark nedávno prošel iPhone XR a odnesl si odtamtud výborné hodnocení. Dokonce nejlepší mezi smartphony s jedním zadním fotoaparátem. Přemožitelem by se ovšem mohl stát Pixel 3 XL, jehož výsledek dosud nebyl zveřejněn.
Včera, aktualita, Jáchym Šlik