www.svetmobilne.cz
>
>

Srovnání: Mazda CX-5 atmo-benzin versus diesel

Srovnání: Mazda CX-5 atmo-benzin versus diesel
, , článek
Další článek z naší srovnávací série se podívá na srovnání atmosférického benzinového motoru s přeplňovaným naftovým. Konkrétně se podíváme na populární SUV Mazdy CX-5 a srovnáme 121kW benzin se 110kW naftou.
Kapitoly článku:
reklama
Nedávno jsme se podívali, jak si stojí atmosférický benzinový motor proti mnohem menšímu přeplňovanému, konkrétně šlo o srovnání Hondy Civic 1.8 a 1.0 Turbo. Dnes to zkusíme dohnat ještě dále a proti atmosférickému benzinu postavíme turbodiesel. Zamíříme do vod SUV, která jsou dost často nabízena s naftovými motory, nicméně v dnešní době relativně úsporných přeplňovaných benzinů si i toto palivo začíná zpět získávat svou popularitu. Zejména japonští výrobci ale stále preferují atmosféricky plněné jednotky, což je i případ dnešní Mazdy CX-5.
 
Mazda CX-5
 
Podíváme se např. na varianty s pohonem předních kol a šestistupňovou manuální převodovkou. Pokud jde o benzinovou verzi, tak zde se budeme věnovat verzi 2.0 SkyActiv-G s objemem 1998 cm3 a maximálním výkonem 121 kW při 6000 otáčkách za minutu (v článku budeme používat také anglickou zkratku "rpm"). Maximální točivý moment tohoto motoru činí 210 Nm při 4000 otáčkách za minutu, což je na dvoulitr dosti slušná hodnota. Výrobce udává zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,4 sekundy. Papírová spotřeba vozu pak činí 7,9 litru na 100 km.
 
Naftovou verzi zastoupí slabší varianta 2.2 SkyActiv-D, jejíž objem je větších 2191 cm3, nicméně výkon dosahuje jen 110 kW při relativně vysokých 4500 otáčkách (u naftových motorů je maximum výkonu obvykle o něco níže). Maximální výkon je sice o něco nižší, ale maximum točivého momentu je v naprosto jiných sférách a dosahuje 380 Nm při 2000 otáčkách za minutu. To je o 81 % více! Jinak řečeno, takový maximální točivý moment by měl benzinový motor s objemem zhruba 3,6 litru. Naftová verze je tedy nejen výrazně silnější (pokud se bavíme o točivém momentu), ale měl by být i úspornější. Výrobce hovoří o papírové spotřebě 5,9 litru na 100 km, což je o dva litry méně než v případě benzinové verze. Pokud jde o zrychlení na stovku, to by se mělo odehrát o sekundu rychleji, tedy za 9,4 sekundy.
 
Papírově to vypadá zajímavě. Naftová varianta má mnohem větší točivý moment a má mít mnohem nižší spotřebu, nicméně benzinová má i přesto o dobrých 10 % vyšší výkon. Jaký bude tedy výsledek, když se do hry zamíchají převody? Pro motory budeme v článku používat také zkrácené názvy Sky-G a Sky-D.
reklama
Nejnovější články
Tesla začala vyrábět Model 3 i ve "stanu" Tesla začala vyrábět Model 3 i ve "stanu"
Elon Musk slíbil, že do konce června chce vyrábět 5000 vozů Model 3 týdně. Po několika odkladech to chce už konečně splnit, a tak nechal postavit jakýsi "stan". Tvrdí dokonce, že toto provizorní řešení je lepší než klasická továrna.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
ZTE to má zase nahnuté, Senát ruší Trumpovu dohodu ZTE to má zase nahnuté, Senát ruší Trumpovu dohodu
ZTE a Trumpovy zákazy a dohody jsou docela pěkná komedie. Poslední Trumpova dohoda s Čínou se totiž z bezpečnostního hlediska nelíbí Senátu, a tak to vypadá, že naděje pro ZTE opět pohasíná.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Samsung Galaxy Note 9 asi získá 4000mAh baterii a až 512GB paměť Samsung Galaxy Note 9 asi získá 4000mAh baterii a až 512GB paměť
Uvedení nového telefonu Samsung Galaxy Note 9 se pomalu blíží a s tím se objevuje i více a více uniklých informací. Ty poslední hovoří např. o 4000 mAh baterii a možnosti jej sehnat i s obrovskou 512GB vnitřní pamětí.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Audi A1 představeno v nové generaci, nyní už bez dieselu Audi A1 představeno v nové generaci, nyní už bez dieselu
Automobilka Audi dnes představila svůj nový malý hatchback A1. Dostal agresivnější design, naopak nedostal do nabídky žádný naftový motor. K dispozici budou jen tři přeplňované benzinové motory ve čtyřech verzích.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Elon Musk objevil špionáž v Tesle, rozsah se vyšetřuje Elon Musk objevil špionáž v Tesle, rozsah se vyšetřuje
Elon Musk v neděli večer rozeslal všem zaměstnancům Tesly e-mail o tom, že ve společnosti byl nalezen sabotér. Ten dělal změny v operačním systému firmy a také kradl interní data pro třetí strany.
Včera, aktualita, Milan Šurkala