www.svetmobilne.cz
>
>

Srovnání: Honda Civic 9G 1.8 vs Civic 10G 1.0 Turbo

Srovnání: Honda Civic 9G 1.8 vs Civic 10G 1.0 Turbo
, , článek
Honda nedávno přešla ze svých legendárních atmosférických motorů na přeplňované, což se u mnohých setkalo s nelibostí. My si dnes teoreticky srovnáme předchozí generaci se 104kW atmosférickým motorem a novým 1.0 Turbo s 95 kW.
K oblíbeným
Kapitoly článku:
reklama
Automobilka Honda byla vždy známá svými točivými atmosférickými motory a současně i důrazem na nízkou spotřebu paliva, jenže i ona už dnes přechází na turbomotory. Nabízí se tak otázka, co vše se kvůli tomu změní a jaký bude mezi oběma koncepcemi rozdíl. Tomu se bude věnovat náš dnešní článek, alespoň tedy v teoretické rovině.
 
Honda je také velmi dobře známá svým systémem VTEC v různých podobách. Ten byl ve verzi i-VTEC k dispozici u předchozí deváté generace Civicu např. u motorů 1.4 se 74 kW i 1.8 se 104 kW, kde druhý jmenovaný bude předmětem našeho dnešního srovnání. Druhým vozem do party pak bude současná desátá generace Civicu, která už přešla na přeplňované motory. V tomto případě tu máme 1.0 s 95 kW a 1.5 se 134 kW. My se budeme věnovat prvnímu z nich.
 
Honda Civic 9G
 
Představme si nejprve Hondu Civic 9G 1.8i-VTEC. Ta využívá atmosférický benzinový motor o objemu 1,8 litru (1798 cm3) s nejvyšším výkonem 104 kW (142 koní) při dosti vysokých 6500 otáčkách za minutu. Také točivý moment se svým maximem 174 Nm je posazen do vyšších 4300 otáček za minutu. Mohlo by se tak zdát, že je motor nutné dost točit. Pro vysokou dynamiku to jistě neuškodí, nicméně bylo by dobré podotknout, že 90 % maxima momentu (aspoň 157 Nm) nabídne  v rozsahu od 2250 do 6350 otáček, maximem motoru je pak 6700 otáček. Papírová spotřeba vozu s manuální převodovkou se pohybuje od 5,8 do 6,1 litru na 100 km dle výbavy.
 
Honda Civic 10G
 
Jako druhou tu máme Hondu Civic 10G 1.0 VTEC Turbo. Ta má mnohem menší litrový motor se třemi válci (objem jen 988 cm3). Je ale přeplňovaný turbodmychadlem, takže dokáže dosáhnout maximální výkon až 95 kW (129 koní) při mnohem nižších 5500 otáčkách za minutu. Maximální výkon je tak o 9 kW (9 %) nižší než u atmosférické verze. Na druhou stranu dosahuje mnohem vyššího točivého momentu 200 Nm při 2250 otáčkách za minutu, což je o 15 % více. Navíc je dosahován při mnohem nižších otáčkách. Také papírová spotřeba 4,8 až 5,1 litru na 100 km je mnohem lepší.
 
Takže, který vůz z těchto dvou bude papírově ten lepší a kdy? Na to se podíváme v následujících kapitolách, které ukáží, co bychom od obou verzí mohli očekávat.
reklama
Nejnovější články
Xiaomi Mi 10 Ultra: 120Hz displej, 120W nabíjení a 120× zoom Xiaomi Mi 10 Ultra: 120Hz displej, 120W nabíjení a 120× zoom
Oslavy 10letého výročí Xiaomi se nesou ve znamení nových produktů. Jedním z nich je i smartphone Mi 10 Ultra, který přináší tři "120". Má 120Hz displej, fotoaparáty se 120× zoomem a ultra rychlé 120W nabíjení.
Včera, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Náklaďák smetl Teslu Model S, ta neshořela a řidič odešel se zlomenou rukou Náklaďák smetl Teslu Model S, ta neshořela a řidič odešel se zlomenou rukou
Elektromobily jsou mnohými považovány za velmi nebezpečné zejména kvůli akumulátoru, jehož případný požár je v podstatě neuhasitelný. Jeden z řidičů Tesly Model S ale naopak byl rád, že při nehodě seděl v Tesle Model S s vysokým pětihvězdičkovým hodnocením.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Lucid Air EV: na jedno nabití až 832 km dle normy EPA Lucid Air EV: na jedno nabití až 832 km dle normy EPA
Lucid Motors chce už za pár týdnů představit svůj elektromobil Air EV. Ten má být doslova rekordmanem v dojezdu, který má překonat i Teslu Model S. Hovoří se totiž o 517 mílích, tedy 832 kilometrech.
11.8.2020, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Apple prý chystá i levnější 4G/LTE variantu iPhonu 12 Apple prý chystá i levnější 4G/LTE variantu iPhonu 12
Na letošní podzim si Apple chystá čtyři nové telefony řady iPhone 12. Půjde o iPhone 12 a 12 Pro, přičemž ke každému z nich bude k dispozici i zvětšená varianta Max. Zatímco tyto modely mají mít podporu 5G, údajně se má chystat i 4G/LTE verze.
11.8.2020, aktualita, Milan Šurkala
CPU Apple A14 Bionic má být o 40 % výkonnější než A13 CPU Apple A14 Bionic má být o 40 % výkonnější než A13
Už za pár týdnů by se měly představit nové telefony Apple iPhone 12 a s nimi i nové procesory Apple A14 Bionic. Podle nových úniků by tyto 5nm procesory měly nabídnout výrazně vyšší výkon, hovoří se až o 40 %.
10.8.2020, aktualita, Milan Šurkala