www.svetmobilne.cz
>
>

Srovnání: Honda Civic 9G 1.8 vs Civic 10G 1.0 Turbo

Srovnání: Honda Civic 9G 1.8 vs Civic 10G 1.0 Turbo
, , článek
Honda nedávno přešla ze svých legendárních atmosférických motorů na přeplňované, což se u mnohých setkalo s nelibostí. My si dnes teoreticky srovnáme předchozí generaci se 104kW atmosférickým motorem a novým 1.0 Turbo s 95 kW.
K oblíbeným
Kapitoly článku:
reklama
Automobilka Honda byla vždy známá svými točivými atmosférickými motory a současně i důrazem na nízkou spotřebu paliva, jenže i ona už dnes přechází na turbomotory. Nabízí se tak otázka, co vše se kvůli tomu změní a jaký bude mezi oběma koncepcemi rozdíl. Tomu se bude věnovat náš dnešní článek, alespoň tedy v teoretické rovině.
 
Honda je také velmi dobře známá svým systémem VTEC v různých podobách. Ten byl ve verzi i-VTEC k dispozici u předchozí deváté generace Civicu např. u motorů 1.4 se 74 kW i 1.8 se 104 kW, kde druhý jmenovaný bude předmětem našeho dnešního srovnání. Druhým vozem do party pak bude současná desátá generace Civicu, která už přešla na přeplňované motory. V tomto případě tu máme 1.0 s 95 kW a 1.5 se 134 kW. My se budeme věnovat prvnímu z nich.
 
Honda Civic 9G
 
Představme si nejprve Hondu Civic 9G 1.8i-VTEC. Ta využívá atmosférický benzinový motor o objemu 1,8 litru (1798 cm3) s nejvyšším výkonem 104 kW (142 koní) při dosti vysokých 6500 otáčkách za minutu. Také točivý moment se svým maximem 174 Nm je posazen do vyšších 4300 otáček za minutu. Mohlo by se tak zdát, že je motor nutné dost točit. Pro vysokou dynamiku to jistě neuškodí, nicméně bylo by dobré podotknout, že 90 % maxima momentu (aspoň 157 Nm) nabídne  v rozsahu od 2250 do 6350 otáček, maximem motoru je pak 6700 otáček. Papírová spotřeba vozu s manuální převodovkou se pohybuje od 5,8 do 6,1 litru na 100 km dle výbavy.
 
Honda Civic 10G
 
Jako druhou tu máme Hondu Civic 10G 1.0 VTEC Turbo. Ta má mnohem menší litrový motor se třemi válci (objem jen 988 cm3). Je ale přeplňovaný turbodmychadlem, takže dokáže dosáhnout maximální výkon až 95 kW (129 koní) při mnohem nižších 5500 otáčkách za minutu. Maximální výkon je tak o 9 kW (9 %) nižší než u atmosférické verze. Na druhou stranu dosahuje mnohem vyššího točivého momentu 200 Nm při 2250 otáčkách za minutu, což je o 15 % více. Navíc je dosahován při mnohem nižších otáčkách. Také papírová spotřeba 4,8 až 5,1 litru na 100 km je mnohem lepší.
 
Takže, který vůz z těchto dvou bude papírově ten lepší a kdy? Na to se podíváme v následujících kapitolách, které ukáží, co bychom od obou verzí mohli očekávat.
reklama
Nejnovější články
BMW v roce 2024 přestane v Mnichově vyrábět spalovací motory BMW v roce 2024 přestane v Mnichově vyrábět spalovací motory
Konec spalovacích motorů se podle všeho blíží a automobilka BMW už ohlásila, že s jejich výrobou v mnichovské továrně skončí do roku 2024. Minimálně z poloviny elektrické chce BMW být do roku 2030.
25.10.2021, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Jak funguje spalovací motor? Průhledný motor ve slow-motion videu napoví Jak funguje spalovací motor? Průhledný motor ve slow-motion videu napoví
Možnosti moderních kamer jsou velmi dobré, ale občas je potřeba jim pro netradiční záběry trochu pomoci. Na YouTube se takto objevilo video, které vyřešilo natáčení spalování paliva v motoru jeho průhledným blokem.
25.10.2021, aktualita, Milan Šurkala
Solární karavan Stella Vita dojel do cíle jen na sluneční energii Solární karavan Stella Vita dojel do cíle jen na sluneční energii
Solární karavan Stella Vita nizozemských studentů dojel jen na sluneční energii z Nizozemí až na úplný jih Španělska. Celkově měl ujet téměř 3000 km, nakonec to ale s několika peripetiemi bylo okolo 2000 km. I tak je to ale úspěch.
24.10.2021, aktualita, Milan Šurkala2 komentáře
Výměnné stanice baterií NIO se stanou decentralizovanou solární elektrárnou Výměnné stanice baterií NIO se stanou decentralizovanou solární elektrárnou
Automobilka NIO chce rozšířit funkčnost svých stanic pro výměnu akumulátorů svých elektromobilů. Nově budou instalovány solární panely a síť se tak současně stane i decentralizovanou solární elektrárnou.
22.10.2021, aktualita, Milan Šurkala
Software si spletl registrační značku a tričko, řidiči tak hrozila pokuta Software si spletl registrační značku a tričko, řidiči tak hrozila pokuta
Programy nejsou neomylné a pokud je někdo nekontroluje, může dojít k zajímavým situacím. Pár z Velké Británie tak dostal pokutu za jízdu v pruhu pro autobusy, ačkoli v daném místě nikdy nejel. Počítač si totiž spletl nápis s registrační značkou.
20.10.2021, aktualita, Milan Šurkala