www.svetmobilne.cz
>
>

Srovnání: Honda Civic 9G 1.8 vs Civic 10G 1.0 Turbo

Srovnání: Honda Civic 9G 1.8 vs Civic 10G 1.0 Turbo
, , článek
Honda nedávno přešla ze svých legendárních atmosférických motorů na přeplňované, což se u mnohých setkalo s nelibostí. My si dnes teoreticky srovnáme předchozí generaci se 104kW atmosférickým motorem a novým 1.0 Turbo s 95 kW.
K oblíbeným
Kapitoly článku:
reklama
Automobilka Honda byla vždy známá svými točivými atmosférickými motory a současně i důrazem na nízkou spotřebu paliva, jenže i ona už dnes přechází na turbomotory. Nabízí se tak otázka, co vše se kvůli tomu změní a jaký bude mezi oběma koncepcemi rozdíl. Tomu se bude věnovat náš dnešní článek, alespoň tedy v teoretické rovině.
 
Honda je také velmi dobře známá svým systémem VTEC v různých podobách. Ten byl ve verzi i-VTEC k dispozici u předchozí deváté generace Civicu např. u motorů 1.4 se 74 kW i 1.8 se 104 kW, kde druhý jmenovaný bude předmětem našeho dnešního srovnání. Druhým vozem do party pak bude současná desátá generace Civicu, která už přešla na přeplňované motory. V tomto případě tu máme 1.0 s 95 kW a 1.5 se 134 kW. My se budeme věnovat prvnímu z nich.
 
Honda Civic 9G
 
Představme si nejprve Hondu Civic 9G 1.8i-VTEC. Ta využívá atmosférický benzinový motor o objemu 1,8 litru (1798 cm3) s nejvyšším výkonem 104 kW (142 koní) při dosti vysokých 6500 otáčkách za minutu. Také točivý moment se svým maximem 174 Nm je posazen do vyšších 4300 otáček za minutu. Mohlo by se tak zdát, že je motor nutné dost točit. Pro vysokou dynamiku to jistě neuškodí, nicméně bylo by dobré podotknout, že 90 % maxima momentu (aspoň 157 Nm) nabídne  v rozsahu od 2250 do 6350 otáček, maximem motoru je pak 6700 otáček. Papírová spotřeba vozu s manuální převodovkou se pohybuje od 5,8 do 6,1 litru na 100 km dle výbavy.
 
Honda Civic 10G
 
Jako druhou tu máme Hondu Civic 10G 1.0 VTEC Turbo. Ta má mnohem menší litrový motor se třemi válci (objem jen 988 cm3). Je ale přeplňovaný turbodmychadlem, takže dokáže dosáhnout maximální výkon až 95 kW (129 koní) při mnohem nižších 5500 otáčkách za minutu. Maximální výkon je tak o 9 kW (9 %) nižší než u atmosférické verze. Na druhou stranu dosahuje mnohem vyššího točivého momentu 200 Nm při 2250 otáčkách za minutu, což je o 15 % více. Navíc je dosahován při mnohem nižších otáčkách. Také papírová spotřeba 4,8 až 5,1 litru na 100 km je mnohem lepší.
 
Takže, který vůz z těchto dvou bude papírově ten lepší a kdy? Na to se podíváme v následujících kapitolách, které ukáží, co bychom od obou verzí mohli očekávat.
reklama
Nejnovější články
Rekordní Tesla se "pokazila", na Nürburgring musela odtahovka Rekordní Tesla se "pokazila", na Nürburgring musela odtahovka
Tesla se snaží vyvíjet novou sportovní verzi Modelu S s režimem Plaid na Severní smyčce Nürburgring, kde měla drtivě překonat časy konkurenčního Porsche Taycan. Jenže ne vše jde podle plánu, pro jeden z vozů si přijel odtah.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Huawei Mate 30 Pro: s 5G, ale bez Googlu Huawei Mate 30 Pro: s 5G, ale bez Googlu
Huawei představil nové výkonné smartphony Mate 30 a Mate 30 Pro. Nově tu najdeme i 5G verzi, naopak tu kvůli Trumpově administrativě a banům ze strany USA nenajdeme žádné aplikace od Googlu.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Vědci vyvinuli odemykání telefonu sluchátky a ušima Vědci vyvinuli odemykání telefonu sluchátky a ušima
Telefony jsme už odemykali otisky prstů nebo tvářemi, tentokrát to chtějí vědci z University at Buffalo provádět pomocí speciálních sluchátek a uší. Biometrickým znakem tu totiž bude tvar ušního kanálku.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Tesla Model S prý překonala Taycan na Nürburgringu o 20 sekund Tesla Model S prý překonala Taycan na Nürburgringu o 20 sekund
Elon Musk vyhlásil válku elektromobilu Porsche Taycan a rozhodl se ho překonat v času, za který dokáže jeho Model S zajet Severní smyčku Nürburgringu. Prý se to povedlo, a to dokonce o téměř 20 sekund. Což je k nevíře.
18.9.2019, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Vivo NEX 3 5G přichází s displejem pokrývajícím 99,6 % přídě Vivo NEX 3 5G přichází s displejem pokrývajícím 99,6 % přídě

Nový high-endový telefon Vivo NEX 3 představuje zajímavý Waterfall FullView Display, který pokrývá neuvěřitelných 99,6 % plochy přední strany. Také bude nabízen ve verzi s podporou 5G mobilních sítí. 

17.9.2019, aktualita, Milan Šurkala1 komentář