www.svetmobilne.cz
>
>

Srovnání: Honda Civic 9G 1.8 vs Civic 10G 1.0 Turbo

Srovnání: Honda Civic 9G 1.8 vs Civic 10G 1.0 Turbo
, , článek
Honda nedávno přešla ze svých legendárních atmosférických motorů na přeplňované, což se u mnohých setkalo s nelibostí. My si dnes teoreticky srovnáme předchozí generaci se 104kW atmosférickým motorem a novým 1.0 Turbo s 95 kW.
Kapitoly článku:
reklama
Automobilka Honda byla vždy známá svými točivými atmosférickými motory a současně i důrazem na nízkou spotřebu paliva, jenže i ona už dnes přechází na turbomotory. Nabízí se tak otázka, co vše se kvůli tomu změní a jaký bude mezi oběma koncepcemi rozdíl. Tomu se bude věnovat náš dnešní článek, alespoň tedy v teoretické rovině.
 
Honda je také velmi dobře známá svým systémem VTEC v různých podobách. Ten byl ve verzi i-VTEC k dispozici u předchozí deváté generace Civicu např. u motorů 1.4 se 74 kW i 1.8 se 104 kW, kde druhý jmenovaný bude předmětem našeho dnešního srovnání. Druhým vozem do party pak bude současná desátá generace Civicu, která už přešla na přeplňované motory. V tomto případě tu máme 1.0 s 95 kW a 1.5 se 134 kW. My se budeme věnovat prvnímu z nich.
 
Honda Civic 9G
 
Představme si nejprve Hondu Civic 9G 1.8i-VTEC. Ta využívá atmosférický benzinový motor o objemu 1,8 litru (1798 cm3) s nejvyšším výkonem 104 kW (142 koní) při dosti vysokých 6500 otáčkách za minutu. Také točivý moment se svým maximem 174 Nm je posazen do vyšších 4300 otáček za minutu. Mohlo by se tak zdát, že je motor nutné dost točit. Pro vysokou dynamiku to jistě neuškodí, nicméně bylo by dobré podotknout, že 90 % maxima momentu (aspoň 157 Nm) nabídne  v rozsahu od 2250 do 6350 otáček, maximem motoru je pak 6700 otáček. Papírová spotřeba vozu s manuální převodovkou se pohybuje od 5,8 do 6,1 litru na 100 km dle výbavy.
 
Honda Civic 10G
 
Jako druhou tu máme Hondu Civic 10G 1.0 VTEC Turbo. Ta má mnohem menší litrový motor se třemi válci (objem jen 988 cm3). Je ale přeplňovaný turbodmychadlem, takže dokáže dosáhnout maximální výkon až 95 kW (129 koní) při mnohem nižších 5500 otáčkách za minutu. Maximální výkon je tak o 9 kW (9 %) nižší než u atmosférické verze. Na druhou stranu dosahuje mnohem vyššího točivého momentu 200 Nm při 2250 otáčkách za minutu, což je o 15 % více. Navíc je dosahován při mnohem nižších otáčkách. Také papírová spotřeba 4,8 až 5,1 litru na 100 km je mnohem lepší.
 
Takže, který vůz z těchto dvou bude papírově ten lepší a kdy? Na to se podíváme v následujících kapitolách, které ukáží, co bychom od obou verzí mohli očekávat.
reklama
Nejnovější články
OnePlus 6T McLaren Edition: více výkonu a rychlejší nabíjení OnePlus 6T McLaren Edition: více výkonu a rychlejší nabíjení
OnePlus spojilo síly s automobilovou značkou McLaren a výsledkem je speciální edice vlajkové lodi 6T. Změny ovšem nejsou pouze designové, telefon také dostal do vínku 10GB RAM a superrychlé nabíjení baterie.
Včera, aktualita, Jáchym Šlik
Pryč s výřezem. Nové Vivo NEX místo něj má dva displeje Pryč s výřezem. Nové Vivo NEX místo něj má dva displeje
Smartphone Vivo NEX Dual Display Edition řeší problém s umístěním předního fotoaparátu po svém – žádný totiž nemá. O selfie ovšem nepřijdete, stačí telefon otočit a použít hlavní fotoaparát. Na zádech totiž kromě něj naleznete i druhý AMOLED displej.
Včera, aktualita, Jáchym Šlik
Asus ZenFone Max M2 a Max Pro M2 oficiálně: velké baterie, malé ceny Asus ZenFone Max M2 a Max Pro M2 oficiálně: velké baterie, malé ceny
Asus oficiálně představil dva očekávané smartphony střední třídy. Nenechte se odradit krkolomnými názvy, za rozumnou cenu tyto modely nabídnou rozměrný displej s výřezem, duální fotoaparát a dlouhou výdrž baterie.
Včera, aktualita, Jáchym Šlik
Razer Blade Stealth získal 4K displej a volitelnou grafiku Nvidia Razer Blade Stealth získal 4K displej a volitelnou grafiku Nvidia
Nejmenší a nejlehčí notebook značky Razer získal významný upgrade, který se týká především grafického výkonu. Vůbec poprvé totiž bude nabízen s dedikovanou grafickou kartou. Novinkou je třeba také 4K displej s tenčími rámečky.
Včera, aktualita, Jáchym Šlik
1000 mph se nepřekoná, auto Bloodhound SSC končí 1000 mph se nepřekoná, auto Bloodhound SSC končí
Project Bloodhound SSC si kladl za cíl překonat magické číslo 1000 mph (1609 km/h). Nevypadá však, že by se mu to mělo podařit. Projekt končí z důvodu nedostatku peněz, nikdo další ho už nechce podporovat.
Včera, aktualita, Milan Šurkala