www.svetmobilne.cz
>
>

Srovnání: Honda Civic 9G 1.8 vs Civic 10G 1.0 Turbo

Srovnání: Honda Civic 9G 1.8 vs Civic 10G 1.0 Turbo
, , článek
Honda nedávno přešla ze svých legendárních atmosférických motorů na přeplňované, což se u mnohých setkalo s nelibostí. My si dnes teoreticky srovnáme předchozí generaci se 104kW atmosférickým motorem a novým 1.0 Turbo s 95 kW.
K oblíbeným
Kapitoly článku:
reklama
Automobilka Honda byla vždy známá svými točivými atmosférickými motory a současně i důrazem na nízkou spotřebu paliva, jenže i ona už dnes přechází na turbomotory. Nabízí se tak otázka, co vše se kvůli tomu změní a jaký bude mezi oběma koncepcemi rozdíl. Tomu se bude věnovat náš dnešní článek, alespoň tedy v teoretické rovině.
 
Honda je také velmi dobře známá svým systémem VTEC v různých podobách. Ten byl ve verzi i-VTEC k dispozici u předchozí deváté generace Civicu např. u motorů 1.4 se 74 kW i 1.8 se 104 kW, kde druhý jmenovaný bude předmětem našeho dnešního srovnání. Druhým vozem do party pak bude současná desátá generace Civicu, která už přešla na přeplňované motory. V tomto případě tu máme 1.0 s 95 kW a 1.5 se 134 kW. My se budeme věnovat prvnímu z nich.
 
Honda Civic 9G
 
Představme si nejprve Hondu Civic 9G 1.8i-VTEC. Ta využívá atmosférický benzinový motor o objemu 1,8 litru (1798 cm3) s nejvyšším výkonem 104 kW (142 koní) při dosti vysokých 6500 otáčkách za minutu. Také točivý moment se svým maximem 174 Nm je posazen do vyšších 4300 otáček za minutu. Mohlo by se tak zdát, že je motor nutné dost točit. Pro vysokou dynamiku to jistě neuškodí, nicméně bylo by dobré podotknout, že 90 % maxima momentu (aspoň 157 Nm) nabídne  v rozsahu od 2250 do 6350 otáček, maximem motoru je pak 6700 otáček. Papírová spotřeba vozu s manuální převodovkou se pohybuje od 5,8 do 6,1 litru na 100 km dle výbavy.
 
Honda Civic 10G
 
Jako druhou tu máme Hondu Civic 10G 1.0 VTEC Turbo. Ta má mnohem menší litrový motor se třemi válci (objem jen 988 cm3). Je ale přeplňovaný turbodmychadlem, takže dokáže dosáhnout maximální výkon až 95 kW (129 koní) při mnohem nižších 5500 otáčkách za minutu. Maximální výkon je tak o 9 kW (9 %) nižší než u atmosférické verze. Na druhou stranu dosahuje mnohem vyššího točivého momentu 200 Nm při 2250 otáčkách za minutu, což je o 15 % více. Navíc je dosahován při mnohem nižších otáčkách. Také papírová spotřeba 4,8 až 5,1 litru na 100 km je mnohem lepší.
 
Takže, který vůz z těchto dvou bude papírově ten lepší a kdy? Na to se podíváme v následujících kapitolách, které ukáží, co bychom od obou verzí mohli očekávat.
reklama
Nejnovější články
Huawei odkládá skládací smartphone Mate X Huawei odkládá skládací smartphone Mate X
Vypadá to, že po Samsungu odloží svůj skládací smartphone také společnost Huawei. Její Mate X měl přijít na trh už v těchto dnech, ale budeme si na něj muset ještě pár měsíců určitě počkat.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Autonomní elektrotrucky Volvo Vera bez kabiny míří na silnice Autonomní elektrotrucky Volvo Vera bez kabiny míří na silnice
Automobilka Volvo nedávno představila pozoruhodná autonomní nákladní vozidla Volvo Vera. Ty jsou nejen elektrická, ale především zaujmou tím, že jsou autonomní a dokonce ani nemají kabinu pro řidiče.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Alpine A110S přiostřuje, dostává 292 koní Alpine A110S přiostřuje, dostává 292 koní
Renault představil vylepšenou variantu svého sportovního kupé Alpine A110S. Dostává mnohem vyšší výkon 292 koní díky vyššímu plnícímu tlaku turbodmychadla. Má i upravený podvozek a nové designové prvky.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Tesla zvažuje užití olověných baterií v Superchargerech Tesla zvažuje užití olověných baterií v Superchargerech
Rychlonabíječky elektromobilů potřebují efektivně skladovat energii, kterou se pak nabíjí automobily. Tesla zvažuje, že pro vykrývání špiček a nabíjení mimo špičku začne využívat moderní olověné akumulátory, což by mělo vše zlevnit.
14.6.2019, aktualita, Milan Šurkala
Honda e odhaluje další detaily, nebude mít zrcátka Honda e odhaluje další detaily, nebude mít zrcátka
O nový elektromobil Honda e vyjádřilo zájem už více než 30 tisíc lidí a automobilka nyní zveřejnila další technické detaily vozu. Místo zrcátek bude mít kamery, podporovat bude i rychlé dobíjení a na 80 % bude za 30 minut.
14.6.2019, aktualita, Milan Šurkala3 komentáře