www.svetmobilne.cz
>
>

Srovnání: Honda Civic 9G 1.8 vs Civic 10G 1.0 Turbo

Srovnání: Honda Civic 9G 1.8 vs Civic 10G 1.0 Turbo
, , článek
Honda nedávno přešla ze svých legendárních atmosférických motorů na přeplňované, což se u mnohých setkalo s nelibostí. My si dnes teoreticky srovnáme předchozí generaci se 104kW atmosférickým motorem a novým 1.0 Turbo s 95 kW.
K oblíbeným
Kapitoly článku:
reklama
Automobilka Honda byla vždy známá svými točivými atmosférickými motory a současně i důrazem na nízkou spotřebu paliva, jenže i ona už dnes přechází na turbomotory. Nabízí se tak otázka, co vše se kvůli tomu změní a jaký bude mezi oběma koncepcemi rozdíl. Tomu se bude věnovat náš dnešní článek, alespoň tedy v teoretické rovině.
 
Honda je také velmi dobře známá svým systémem VTEC v různých podobách. Ten byl ve verzi i-VTEC k dispozici u předchozí deváté generace Civicu např. u motorů 1.4 se 74 kW i 1.8 se 104 kW, kde druhý jmenovaný bude předmětem našeho dnešního srovnání. Druhým vozem do party pak bude současná desátá generace Civicu, která už přešla na přeplňované motory. V tomto případě tu máme 1.0 s 95 kW a 1.5 se 134 kW. My se budeme věnovat prvnímu z nich.
 
Honda Civic 9G
 
Představme si nejprve Hondu Civic 9G 1.8i-VTEC. Ta využívá atmosférický benzinový motor o objemu 1,8 litru (1798 cm3) s nejvyšším výkonem 104 kW (142 koní) při dosti vysokých 6500 otáčkách za minutu. Také točivý moment se svým maximem 174 Nm je posazen do vyšších 4300 otáček za minutu. Mohlo by se tak zdát, že je motor nutné dost točit. Pro vysokou dynamiku to jistě neuškodí, nicméně bylo by dobré podotknout, že 90 % maxima momentu (aspoň 157 Nm) nabídne  v rozsahu od 2250 do 6350 otáček, maximem motoru je pak 6700 otáček. Papírová spotřeba vozu s manuální převodovkou se pohybuje od 5,8 do 6,1 litru na 100 km dle výbavy.
 
Honda Civic 10G
 
Jako druhou tu máme Hondu Civic 10G 1.0 VTEC Turbo. Ta má mnohem menší litrový motor se třemi válci (objem jen 988 cm3). Je ale přeplňovaný turbodmychadlem, takže dokáže dosáhnout maximální výkon až 95 kW (129 koní) při mnohem nižších 5500 otáčkách za minutu. Maximální výkon je tak o 9 kW (9 %) nižší než u atmosférické verze. Na druhou stranu dosahuje mnohem vyššího točivého momentu 200 Nm při 2250 otáčkách za minutu, což je o 15 % více. Navíc je dosahován při mnohem nižších otáčkách. Také papírová spotřeba 4,8 až 5,1 litru na 100 km je mnohem lepší.
 
Takže, který vůz z těchto dvou bude papírově ten lepší a kdy? Na to se podíváme v následujících kapitolách, které ukáží, co bychom od obou verzí mohli očekávat.
reklama
Nejnovější články
Honor měl v Německu ztratit prototyp, nálezci nabízí odměnu Honor měl v Německu ztratit prototyp, nálezci nabízí odměnu
Zaměstnanec společnosti Honor měl při své cestě vlakem ztratit prototyp dosud nepředstaveného smartphonu, nejspíš Honoru 20. Poctivému nálezci nabízí slušnou sumu peněz, ale vyvstává otázka, zda to celé není jen marketingový tah.
Dnes, aktualita, Jáchym Šlik
Chrome pro Android získává režim Lite, nahrazuje Spořič dat Chrome pro Android získává režim Lite, nahrazuje Spořič dat
Google nahrazuje ve svém mobilním prohlížeči Chrome funkci Spořič dat novým režimem Lite, který se nyní objevil ve verzi pro Android. A nejedná se pouze o změnu názvu, kromě nižší spotřeby dat by měl přispět třeba k rychlejšímu načítání stránek.
Dnes, aktualita, Jáchym Šlik
Muskovi to opět nevyšlo, Tesla je znovu ve ztrátě Muskovi to opět nevyšlo, Tesla je znovu ve ztrátě
Všichni víme, že splnění slibů Elona Muska na sebe obvykle nechává déle čekat. Jak ukázaly včera zveřejněné finanční výsledky Tesly, o trvalé ziskové společnosti to platí také. Po několika úspěších tu máme opět ztrátu. A ne malou.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala2 komentáře
Řada Oppo Reno zná svou cenu a dostupnost v Evropě Řada Oppo Reno zná svou cenu a dostupnost v Evropě
Oppo podruhé představilo své smartphony z řady Reno, které zahrnují i modely s periskopickým zoomem nebo podporou 5G sítí. Dostanou se na vybrané evropské trhy, a to už příští měsíc. Na nízké ceny ovšem nespoléhejte.
Včera, aktualita, Jáchym Šlik
Další Tesla lehla popelem, vzala s sebou ještě tři auta Další Tesla lehla popelem, vzala s sebou ještě tři auta
Požáry elektromobilů jsou bedlivě sledovaným tématem. A pokud je to Tesla, tak ještě více. Poslední požár Modelu S se stal v Číně v Šanghaji, kde s sebou hořící auto vzalo ještě další tři blízko stojící.
Včera, aktualita, Milan Šurkala7 komentářů