www.svetmobilne.cz
>
>

Srovnání: Honda Civic 9G 1.8 vs Civic 10G 1.0 Turbo

Srovnání: Honda Civic 9G 1.8 vs Civic 10G 1.0 Turbo
, , článek
Honda nedávno přešla ze svých legendárních atmosférických motorů na přeplňované, což se u mnohých setkalo s nelibostí. My si dnes teoreticky srovnáme předchozí generaci se 104kW atmosférickým motorem a novým 1.0 Turbo s 95 kW.
K oblíbeným
Kapitoly článku:
reklama
Automobilka Honda byla vždy známá svými točivými atmosférickými motory a současně i důrazem na nízkou spotřebu paliva, jenže i ona už dnes přechází na turbomotory. Nabízí se tak otázka, co vše se kvůli tomu změní a jaký bude mezi oběma koncepcemi rozdíl. Tomu se bude věnovat náš dnešní článek, alespoň tedy v teoretické rovině.
 
Honda je také velmi dobře známá svým systémem VTEC v různých podobách. Ten byl ve verzi i-VTEC k dispozici u předchozí deváté generace Civicu např. u motorů 1.4 se 74 kW i 1.8 se 104 kW, kde druhý jmenovaný bude předmětem našeho dnešního srovnání. Druhým vozem do party pak bude současná desátá generace Civicu, která už přešla na přeplňované motory. V tomto případě tu máme 1.0 s 95 kW a 1.5 se 134 kW. My se budeme věnovat prvnímu z nich.
 
Honda Civic 9G
 
Představme si nejprve Hondu Civic 9G 1.8i-VTEC. Ta využívá atmosférický benzinový motor o objemu 1,8 litru (1798 cm3) s nejvyšším výkonem 104 kW (142 koní) při dosti vysokých 6500 otáčkách za minutu. Také točivý moment se svým maximem 174 Nm je posazen do vyšších 4300 otáček za minutu. Mohlo by se tak zdát, že je motor nutné dost točit. Pro vysokou dynamiku to jistě neuškodí, nicméně bylo by dobré podotknout, že 90 % maxima momentu (aspoň 157 Nm) nabídne  v rozsahu od 2250 do 6350 otáček, maximem motoru je pak 6700 otáček. Papírová spotřeba vozu s manuální převodovkou se pohybuje od 5,8 do 6,1 litru na 100 km dle výbavy.
 
Honda Civic 10G
 
Jako druhou tu máme Hondu Civic 10G 1.0 VTEC Turbo. Ta má mnohem menší litrový motor se třemi válci (objem jen 988 cm3). Je ale přeplňovaný turbodmychadlem, takže dokáže dosáhnout maximální výkon až 95 kW (129 koní) při mnohem nižších 5500 otáčkách za minutu. Maximální výkon je tak o 9 kW (9 %) nižší než u atmosférické verze. Na druhou stranu dosahuje mnohem vyššího točivého momentu 200 Nm při 2250 otáčkách za minutu, což je o 15 % více. Navíc je dosahován při mnohem nižších otáčkách. Také papírová spotřeba 4,8 až 5,1 litru na 100 km je mnohem lepší.
 
Takže, který vůz z těchto dvou bude papírově ten lepší a kdy? Na to se podíváme v následujících kapitolách, které ukáží, co bychom od obou verzí mohli očekávat.
reklama
Nejnovější články
Připojením k "vhodně" nazvané síti lze kvůli bugu v iOSu odstavit Wi-Fi Připojením k "vhodně" nazvané síti lze kvůli bugu v iOSu odstavit Wi-Fi
Žádný operační systém není bezchybný a platí to i pro Apple iOS. Bezpečnostní výzkumník Carl Schou přišel na to, že připojením k bezdrátové sítě se specifickým SSID se dá v iPhonu zrušit Wi-Fi konektivita.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Nokia uvedla levné telefony 105 4G a 110 4G pro nenáročné Nokia uvedla levné telefony 105 4G a 110 4G pro nenáročné
Pokud nepotřebujete smartphone, může vám posloužit i jednoduchý mobilní telefon. Nokia pro takové zákazníky připravila novinky v podobě modelů 105 4G a 110G. Ten první dokonce nemá ani fotoaparát.
19.6.2021, aktualita, Milan Šurkala
Zens Dual Powerbank nabije bezdrátově 2 zařízení najednou Zens Dual Powerbank nabije bezdrátově 2 zařízení najednou
Bezdrátové nabíjení více zařízení najednou není jednoduché. V případě nabíječky Zens Magnetic Dual Powerbank se to vyřešilo tak, že plochy pro bezdrátové nabíjení jsou na obou stranách powerbanky.
18.6.2021, aktualita, Milan Šurkala
Vodíková Honda Clarity končí, nebyl o ni zájem Vodíková Honda Clarity končí, nebyl o ni zájem
Honda ukončuje prodej dalšího svého vozu na alternativní paliva. Tentokrát je to model Clarity s vodíkovým pohonem. Prodeje byly velmi nízké a firma se chce soustředit především na elektromobily. Paradoxní, že elektrická verze Clarity byla první odepsanou.
17.6.2021, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Porsche 911 GT3 Touring přinese 375 kW a poprvé i převodovku PDK Porsche 911 GT3 Touring přinese 375 kW a poprvé i převodovku PDK
Porsche uvedlo nový model 991 GT3 Touring, která je o trochu civilnější variantou klasické GT3. Přichází tak o obrovské křídlo a dostává i možnost mít 6stupňový manuál. Můžeme se těšit na výkon až 375 kW.
16.6.2021, aktualita, Milan Šurkala