www.svetmobilne.cz
>
>

Srovnání: Honda Civic 9G 1.8 vs Civic 10G 1.0 Turbo

Srovnání: Honda Civic 9G 1.8 vs Civic 10G 1.0 Turbo
, , článek
Honda nedávno přešla ze svých legendárních atmosférických motorů na přeplňované, což se u mnohých setkalo s nelibostí. My si dnes teoreticky srovnáme předchozí generaci se 104kW atmosférickým motorem a novým 1.0 Turbo s 95 kW.
K oblíbeným
Kapitoly článku:
reklama
Automobilka Honda byla vždy známá svými točivými atmosférickými motory a současně i důrazem na nízkou spotřebu paliva, jenže i ona už dnes přechází na turbomotory. Nabízí se tak otázka, co vše se kvůli tomu změní a jaký bude mezi oběma koncepcemi rozdíl. Tomu se bude věnovat náš dnešní článek, alespoň tedy v teoretické rovině.
 
Honda je také velmi dobře známá svým systémem VTEC v různých podobách. Ten byl ve verzi i-VTEC k dispozici u předchozí deváté generace Civicu např. u motorů 1.4 se 74 kW i 1.8 se 104 kW, kde druhý jmenovaný bude předmětem našeho dnešního srovnání. Druhým vozem do party pak bude současná desátá generace Civicu, která už přešla na přeplňované motory. V tomto případě tu máme 1.0 s 95 kW a 1.5 se 134 kW. My se budeme věnovat prvnímu z nich.
 
Honda Civic 9G
 
Představme si nejprve Hondu Civic 9G 1.8i-VTEC. Ta využívá atmosférický benzinový motor o objemu 1,8 litru (1798 cm3) s nejvyšším výkonem 104 kW (142 koní) při dosti vysokých 6500 otáčkách za minutu. Také točivý moment se svým maximem 174 Nm je posazen do vyšších 4300 otáček za minutu. Mohlo by se tak zdát, že je motor nutné dost točit. Pro vysokou dynamiku to jistě neuškodí, nicméně bylo by dobré podotknout, že 90 % maxima momentu (aspoň 157 Nm) nabídne  v rozsahu od 2250 do 6350 otáček, maximem motoru je pak 6700 otáček. Papírová spotřeba vozu s manuální převodovkou se pohybuje od 5,8 do 6,1 litru na 100 km dle výbavy.
 
Honda Civic 10G
 
Jako druhou tu máme Hondu Civic 10G 1.0 VTEC Turbo. Ta má mnohem menší litrový motor se třemi válci (objem jen 988 cm3). Je ale přeplňovaný turbodmychadlem, takže dokáže dosáhnout maximální výkon až 95 kW (129 koní) při mnohem nižších 5500 otáčkách za minutu. Maximální výkon je tak o 9 kW (9 %) nižší než u atmosférické verze. Na druhou stranu dosahuje mnohem vyššího točivého momentu 200 Nm při 2250 otáčkách za minutu, což je o 15 % více. Navíc je dosahován při mnohem nižších otáčkách. Také papírová spotřeba 4,8 až 5,1 litru na 100 km je mnohem lepší.
 
Takže, který vůz z těchto dvou bude papírově ten lepší a kdy? Na to se podíváme v následujících kapitolách, které ukáží, co bychom od obou verzí mohli očekávat.
reklama
Nejnovější články
Samsung Galaxy A (2020) přinese až 108MPx fotoaparát Samsung Galaxy A (2020) přinese až 108MPx fotoaparát
Samsung si pro příští rok chystá aktualizaci velmi úspěšné řady Galaxy A. Vlajková loď by si tentokrát měla odnést dokonce snímač s neuvěřitelným rozlišením 108 MPx, který byl vyvinut původně pro Xiaomi.
Včera, aktualita, Milan Šurkala2 komentáře
Bugatti Centodieci: nástupce EB110 má 1600 koní Bugatti Centodieci: nástupce EB110 má 1600 koní
Na oslavu 110 let existence automobilky Bugatti a připomenutí legendárního modelu EB110 vyrobí automobilka limitovanou sérií vozů Centodieci. Připravte se na výkon 1600 koní a cenu 8 milionů EUR.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Surface Pro 6 a Book 2 po updatu běží jen na 400 MHz Surface Pro 6 a Book 2 po updatu běží jen na 400 MHz
Chybné aktualizace se nevyhýbají žádnému výrobci a tentokrát se to povedlo Microsoftu. Jeho mobilní zařízení Surface Book 2 a Surface Pro 6 totiž po aktualizaci velmi často padají do throttlingu CPU, které pak běží jen na frekvenci 400 MHz.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Motorola One Action s netradiční 117° kamerkou Motorola One Action s netradiční 117° kamerkou
Motorola představila nový smartphone One Action. Jak už název napovídá, je určen pro akční zákazníky. Důvodem je zde širokoúhlý fotoaparát se 117° záznamem s otočeným senzorem pro pohodlné natáčení.
17.8.2019, aktualita, Milan Šurkala
Evolveo přichází s chytrým náramkem FitBand B5 Evolveo přichází s chytrým náramkem FitBand B5
Evolveo si přichystalo nový chytrý náramek FitBand B5, který vstupuje na český trh. Tento model má barevný OLED displej, aktivní GPS modul a překvapivě slušnou výdrž 120mAh Li-Pol akumulátoru.
17.8.2019, aktualita, Milan Šurkala