
Současný trend nejspíš nastartoval z toho důvodu, že majitelé „prvních generací“ tabletů velmi často neměli důvodu si pořídit nástupce. A zároveň klesal počet lidí, kteří si pořídili svůj první tablet. Velký podíl na tom jistě má rozvoj tzv. konvertibilních zařízení neboli 2 v 1. Tento typ produktů se více podobá klasickým notebookům, ale zároveň má obvykle funkcionalitu, která jej umožňuje používat jako tablet. IDC totiž do této statistiky řadí pouze tablety bez klávesnice, případně tablety dodávané s originální připojitelnou klávesnicí. Použitý operační systém není rozhodující. V tomto ohledu také stojí za zmínku, že pět let dosud klesal trh s osobními počítači, k prvnímu drobnějšímu zlepšení došlo až v prvním kvartále 2017.
Apple zažil meziročně největší propad (o 13 %), přesto jeho iPady zůstávají s 8,9 miliony nejprodávanějšími tablety. 6 milionů kusů, tedy velmi podobné číslo jako v prvním čtvrtletí loňského roku, prodal Samsung. Jediným výrobcem z první pětky, který zaznamenal meziročně nárůst, se stal Huawei. Ve srovnání se stejným obdobím roku 2016 prodal o 31,7 % více tabletů, absolutní číslo tak stouplo ze 2 milionů na 2,7 milionu. Společnosti mohl pomoct fakt, že kromě široké nabídky modelů s Androidem začal prodávat tablety vybavené Windows 10. Tabulku největších výrobců zavírají Amazon a Lenovo, kterým prodeje klesly o několik procent.

Ani prognózy dalšího vývoje nevypadají pro trh s tablety zrovna nejlépe. Kromě klesajícího grafu prodeje můžeme sledovat postupně řídnoucí nabídku modelů i nedostatek inovací, což potvrzují také poslední představené iPady.
Zdroj: IDC.com