www.svetmobilne.cz
>
>

Porsche uvádí základní model elektromobilu Taycan

Porsche uvádí základní model elektromobilu Taycan
, , aktualita
Elektromobil Porsche Taycan půjde sehnat ještě levněji než doposud. Německá automobilka totiž představila základní model s pohonem zadních kol, jehož cena se totiž dostane na pouhých 80 tisíc USD.
K oblíbeným
reklama
Porsche Taycan je sportovním elektrickým sedanem, který lze sehnat v několika verzích. Původně jsme zde měli modely Taycan Turbo a Turbo S, které dávaly ve standardu 460 kW a v overboostu 500 kW, resp. 560 kW, za ceny 151, resp. 185 tisíc USD. To není zrovna málo. Později se objevil Taycan 4S, který dostal snížený výkon na 320 kW (390 kW při overboostu) a cenu 104 tisíc USD u 4S a 110 tisíc USD u 4S Plus s větším akumulátorem. Nyní se do nabídky dostává základní Taycan, který bude mít pohon jen na zadní nápravu. Tento model se stal nedávno rekordmanem v driftu s elektrickým vozem.
 
Porsche Taycan
 
Základní Taycan přichází se 79,2kWh akumulátorem Performance Battery, který má zajistit dojezd 431 km dle normy WLTP. Takové číslo je hodně zvláštní, když se zároveň hovoří o průměrné spotřebě 28,0 kWh/100 km. Základní výkon tohoto modelu činí 240 kW, v overboostu pak nabídne 300 kW.
 
Porsche Taycan
 
Varianta s Performance Battery Plus nabídne už 93,4 kW a dojezd 484 km. Vyšší je i základní výkon 280 kW a overboost se vyšplhá dokonce na 350 kW. V tomto případě je normovaná spotřeba 28,7 kWh/100 km. Zajímavostí je funkce Plug & Charge, kdy majitel jen připojí vozidlo k nabíječce, a to se samo připojí do sítě a na Internet, zahájí nabíjení a postará se i o zaplacení účtu.
 
Porsche Taycan
 
AC nabíjení je podporováno maximálně s 22 kW, rychlonabíjení pak s 225 kW u základního akumulátoru a 270 kW u varianty Plus. Za 22,5 minuty tak mohou být nabity z 5 na 80 % a 100 km dojezdu je nabito během 5 minut. Rekuperací lze získat až 265 kW. Pokud jde o dynamické parametry, z 0 na 100 km/h zrychlí za 5,4 sekundy a maximální rychlost je u obou verzí omezena na 230 km/h. Aerodynamický odpor má koeficient Cd 0,22.
 
Porsche Taycan
 
Základní verze Taycanu má aerodynamicky optimalizovaná 19" kola a LED světla. Vevnitř je 10,9" displej infotainmentu a interiér může být plně bez kůže pro ekologicky smýšlející. Zavazadlové prostory mají objemy 84 litrů vepředu a 407 litrů vzadu. O stabilizaci vozu se stará 4D Chassis Control a zakoupit si lze i vzduchové odpružení PASM (Porsche Active Suspension Management). Smartlift pak umožní měnit světlou výšku a např. přizvednout vůz při přejíždění zpomalovacích prahů.
 
O zastavení vozu se starají 6pístkové brzy vepředu s 360mm kotouči a 4pístkové vzadu s 358mm kotouči. Kdo chce, může mít brzdy Porsche Surface Coated Brake (PSCB) s průměry 410 mm a 365 mm.
 
Zajímavostí je, že Porsche v loňském roce prodalo 20 tisíc Taycanů a v Norsku tvoří 70 % prodejů značky. Aby ne, když jsou na standardní modely uvaleny obrovské daně. Pro představu, tento základní Taycan tam začíná na 766 600 NOK, což je 1,94 mil. Kč. Základní tamní 340kW Panamera je za 1 410 000 NOK (tj. 3,57 mil. Kč), a to hovoříme o hybridní verzi. Spalovací Panamera 4S s 324 kW vyjde na 1,88 mil. NOK (4,77 mil. Kč). Základní verze Taycanu bude v USA začínat na 79 900 USD.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
MediaTek Dimensity 900 přináší 6nm technologii a 5G MediaTek Dimensity 900 přináší 6nm technologii a 5G
MediaTek uvádí další 6nm mobilní procesor. Jde o 8jádrový model Dimensity 900 5G, který přináší vyšší efektivitu i možnost využívat agregace dvou 5G sítí. Podporovány mají být displeje s obnovovací frekvencí až 120 Hz.
16.5.2021, aktualita, Milan Šurkala
Asus uvedl kompaktní Zenfone 8 a ZenFone 8 Flip s otočným fotoaparátem Asus uvedl kompaktní Zenfone 8 a ZenFone 8 Flip s otočným fotoaparátem
Asus uvádí dva nové telefony do své řady Zenfone 8. Základní model s relativně kompaktními rozměry a Zenfone 8 Flip s otočným fotoaparátem. Stejnými moduly tak můžete fotit klasicky dozadu i selfie dopředu.
14.5.2021, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Tesla Model S Jamese Maye: po Fordu další kuriózně vybité EV na nabíječce Tesla Model S Jamese Maye: po Fordu další kuriózně vybité EV na nabíječce
Vypadá to, že nejen Ford Mustang Mach-E je elektromobilem, který může mít problém s vybitým akumulátorem, přestože by k tomu nemělo dojít. James May známý z TopGearu a The Grand Tour kvůli podobnému problému muset rozebrat část své Tesly.
14.5.2021, aktualita, Milan Šurkala3 komentáře
DxOMark bude nově testovat i výdrž akumulátorů u smartphonů DxOMark bude nově testovat i výdrž akumulátorů u smartphonů
DxOMark známe především v oblasti vyhodnocování kvality snímačů digitálních fotoaparátů i telefonů. Nyní se ale dostalo na další kategorii, a tou jsou akumulátory smartphonů. Nově budeme mít bodové hodnocení nejen výdrže.
11.5.2021, aktualita, Milan Šurkala
Mercedes-Benz EQT: elektrický předobraz nové T-Class Mercedes-Benz EQT: elektrický předobraz nové T-Class
Automobilka Mercedes-Benz představila koncept elektrického vanu EQT. Ten má být jakýmsi předobrazem nové T-Class, kompaktnější varianty k oblíbené V-Class. Pojmout má až sedm pasažérů a nabídnout jim luxusní svezení.
11.5.2021, aktualita, Milan Šurkala1 komentář