Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Porsche uvádí základní model elektromobilu Taycan

23.1.2021, Milan Šurkala, aktualita
Elektromobil Porsche Taycan půjde sehnat ještě levněji než doposud. Německá automobilka totiž představila základní model s pohonem zadních kol, jehož cena se totiž dostane na pouhých 80 tisíc USD.
Porsche Taycan je sportovním elektrickým sedanem, který lze sehnat v několika verzích. Původně jsme zde měli modely Taycan Turbo a Turbo S, které dávaly ve standardu 460 kW a v overboostu 500 kW, resp. 560 kW, za ceny 151, resp. 185 tisíc USD. To není zrovna málo. Později se objevil Taycan 4S, který dostal snížený výkon na 320 kW (390 kW při overboostu) a cenu 104 tisíc USD u 4S a 110 tisíc USD u 4S Plus s větším akumulátorem. Nyní se do nabídky dostává základní Taycan, který bude mít pohon jen na zadní nápravu. Tento model se stal nedávno rekordmanem v driftu s elektrickým vozem.
 
Porsche Taycan
 
Základní Taycan přichází se 79,2kWh akumulátorem Performance Battery, který má zajistit dojezd 431 km dle normy WLTP. Takové číslo je hodně zvláštní, když se zároveň hovoří o průměrné spotřebě 28,0 kWh/100 km. Základní výkon tohoto modelu činí 240 kW, v overboostu pak nabídne 300 kW.
 
Porsche Taycan
 
Varianta s Performance Battery Plus nabídne už 93,4 kW a dojezd 484 km. Vyšší je i základní výkon 280 kW a overboost se vyšplhá dokonce na 350 kW. V tomto případě je normovaná spotřeba 28,7 kWh/100 km. Zajímavostí je funkce Plug & Charge, kdy majitel jen připojí vozidlo k nabíječce, a to se samo připojí do sítě a na Internet, zahájí nabíjení a postará se i o zaplacení účtu.
 
Porsche Taycan
 
AC nabíjení je podporováno maximálně s 22 kW, rychlonabíjení pak s 225 kW u základního akumulátoru a 270 kW u varianty Plus. Za 22,5 minuty tak mohou být nabity z 5 na 80 % a 100 km dojezdu je nabito během 5 minut. Rekuperací lze získat až 265 kW. Pokud jde o dynamické parametry, z 0 na 100 km/h zrychlí za 5,4 sekundy a maximální rychlost je u obou verzí omezena na 230 km/h. Aerodynamický odpor má koeficient Cd 0,22.
 
Porsche Taycan
 
Základní verze Taycanu má aerodynamicky optimalizovaná 19" kola a LED světla. Vevnitř je 10,9" displej infotainmentu a interiér může být plně bez kůže pro ekologicky smýšlející. Zavazadlové prostory mají objemy 84 litrů vepředu a 407 litrů vzadu. O stabilizaci vozu se stará 4D Chassis Control a zakoupit si lze i vzduchové odpružení PASM (Porsche Active Suspension Management). Smartlift pak umožní měnit světlou výšku a např. přizvednout vůz při přejíždění zpomalovacích prahů.
 
O zastavení vozu se starají 6pístkové brzy vepředu s 360mm kotouči a 4pístkové vzadu s 358mm kotouči. Kdo chce, může mít brzdy Porsche Surface Coated Brake (PSCB) s průměry 410 mm a 365 mm.
 
Zajímavostí je, že Porsche v loňském roce prodalo 20 tisíc Taycanů a v Norsku tvoří 70 % prodejů značky. Aby ne, když jsou na standardní modely uvaleny obrovské daně. Pro představu, tento základní Taycan tam začíná na 766 600 NOK, což je 1,94 mil. Kč. Základní tamní 340kW Panamera je za 1 410 000 NOK (tj. 3,57 mil. Kč), a to hovoříme o hybridní verzi. Spalovací Panamera 4S s 324 kW vyjde na 1,88 mil. NOK (4,77 mil. Kč). Základní verze Taycanu bude v USA začínat na 79 900 USD.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama