www.svetmobilne.cz
>
>

Elektrické Porsche Taycan prolomilo rekord: driftovalo téměř 42,2 km

Elektrické Porsche Taycan prolomilo rekord: driftovalo téměř 42,2 km
, , aktualita
I elektromobily mohou driftovat. A to dokonce tak dobře, že elektrické Porsche Taycan prolomilo rekord v délce driftu. Na speciální trati se povedlo dosáhnou smyku o délce téměř 42,2 kilometru.
K oblíbeným
reklama
Elektromobilům se často vytýká, že bez zvuku motoru s nimi není zdaleka taková zábava jako s auty se spalovacími motory. Spousta elektronických pomocníků dále omezuje možnosti zábavy. Přesto dokáže sportovní Porsche Taycan dost pěkně driftovat. Automobilka Porsche se totiž pokusila překonat Guinessův rekord v délce driftu s elektrickým autem na vodě a povedlo se. Pokud proběhl na speciální trati v Porsche Experience Centre (PEC) Hockenheimring. Ta má zhruba 80 metrů ve vnějším průměru a jedno její projetí má zhruba 200 metrů.
 
Driftovací rekord Porsche Taycan
 
Za volant usedl Dennis Retera, nezávislým expertem tu byla Denise Ritzmann, která je evropskou driftovací šampionkou z let 2018 a 2019. Vůz kroužil po okruhu 55 minut, přičemž ujel průměrnou rychlostí 46 km/h vzdálenost 42,171 km. Šlo o variantu vozu s pohonem jen zadní nápravy, který je dostupný např. v Číně. Dle Retery je driftování s takovým vozem snadné (jsou-li vypnuty stabilizační systémy), neboť má stále dostatek výkonu, dlouhý rozvor a nízké těžiště zajišťující dobrou stabilitu při driftu.
 
Driftovací rekord Porsche Taycan
 
Přesto zde byly i výzvy. Soustředit se téměř jednu hodinu je náročné, také asfalt není všude úplně stejný a v různých místech různě klouže. Soustředil se na řízení driftu především volantem a precizním řízením než akcelerátorem, který by zvýšil riziko přílišného roztočení vozu a hodin.
 
Driftovací rekord Porsche Taycan
 
Pro zajímavost, nejdelší drift na vodě vůbec drží BMW M5 s 9krát větší vzdáleností 374,17 km, také s průměrnou rychlostí okolo 46 km/h. Ten byl uznán v roce 2018 a auto bylo potřeba během jízdy po okruhu 5krát natankovat doprovodným vozidlem. Teď už jen připojit Taycan na elektrickou šňůru a může tam jezdit do bezvědomí.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
LG zvažuje odchod z trhu se smartphony, divizi se dlouhodobě nedaří LG zvažuje odchod z trhu se smartphony, divizi se dlouhodobě nedaří
Společnosti LG se na trhu se smartphony dlouhodobě nedaří. Ztráty dosáhly za posledních pár let miliard dolarů a tržní podíl je dost nízký. Firma tak zvažuje, že se smartphony skončí a nebude se dál trápit.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Porsche uvádí základní model elektromobilu Taycan Porsche uvádí základní model elektromobilu Taycan
Elektromobil Porsche Taycan půjde sehnat ještě levněji než doposud. Německá automobilka totiž představila základní model s pohonem zadních kol, jehož cena se totiž dostane na pouhých 80 tisíc USD.
23.1.2021, aktualita, Milan Šurkala
Mercedes-Benz EQA: nový kompaktní crossover čistě na elektřinu Mercedes-Benz EQA: nový kompaktní crossover čistě na elektřinu
Mercedes-Benz pokračuje v elektromobilové ofenzivě a představuje nový kompaktní crossover EQA. Ten se bude nejprve nabízet ve verzi s dojezdem 426 km, ale chystají se i další s větším akumulátorem nebo dvojicí elektromotorů.
23.1.2021, aktualita, Milan Šurkala
MediaTek uvádí high-endové 6nm procesory Dimensity 1100 a 1200 MediaTek uvádí high-endové 6nm procesory Dimensity 1100 a 1200
Společnost MediaTek už je největším výrobcem mobilních procesorů pro smartphony na světě a překonala i Qualcomm. Nyní útočí high-endovými procesory Dimensity 1100 a 1200, které jsou vyráběny 6nm procesem.
22.1.2021, aktualita, Milan Šurkala
Qualcomm Snapdragon 870 5G běží na 3,2 GHz Qualcomm Snapdragon 870 5G běží na 3,2 GHz
Qualcomm představuje nový procesor Snapdragon 870 5G, který má překonat 865+, ale zároveň být levnější alternativou k vlajkové lodi 888. Zajímavý má být zejména velmi vysokou frekvencí 3,2 GHz.
21.1.2021, aktualita, Milan Šurkala