Porsche 911 je tu s námi již více než 50 let a pořád se do velké míry drží tradic. I když Porsche už vyprodukovalo i nějaké ty hybridy a chystá elektromobil (viz studie Mission E), nová 911 GT2 RS je klasické tradiční benzínové Porsche. A rovnou ta nejsilnější 911 v historii. Má tedy 3,6litrový motor boxer, kterému byl zvýšen výkon až na 515 kW (700 koní) a dosahuje točivého momentu 750 Nm. To mu stačí na dosažení maximální rychlosti 340 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h se odehraje za pouhých 2,8 sekundy, což jej řadí k jedněm z nejrychleji akcelerujících aut.

Ke zvýšení výkonu přispěla větší turbodmychadla i inovovaný chladicí systém. Kombinovaná spotřeba činí 11,8 litru na 100 km, v řeči dnes tak démonizovaných emisí CO2 je to 269 gramů na kilometr. Pro srovnání 911 Turbo S potřebuje dle papíru jen 9,1 litru. 911 GT2 RS pak ve městě spotřebuje 18,1 litru a mimo město 8,2 litru.

Novinka má nízkou hmotnost 1470 kilogramů, čemuž dopomohla jen dvojice sedadel nebo výfukový sytém z titanu, což proti 911 Turbo ušetřilo dobrých 7 kilogramů. Spoilery, zrcátka, kapota a další detaily jsou z uhlíkových vláken. A komu by byla tato hmotnost i přesto vysoká, může si objednat balíček Weissach, který ubere dalších 30 kilogramů. Uhlíková vlákna se pak využijí i na střechu, stabilizátory a přibudou i další části z titanu.

Auto je vybaveno sedmistupňovou převodovkou PDK, která dokáže přenášet točivý moment bez přerušení. O přenos na silnici se pak starají UHP pneumatiky, vpředu o rozměru 265/35 ZR 20, vzadu pak ještě o palec větší, 325/30 ZR 21. O brzdění se starají keramické brzdy PCCB. Nezapomnělo se ale ani na moderní technologie, a tak tu najdete systém Porsche Communication Management (PCM) ovládající komunikaci, audio i navigaci. K tomu tu najdete Connect Plus a aplikaci Track Precision, která dovolí zaznamenávat, zobrazovat a analyzovat data jízd na smartphonu.

Pouze majitelé této verze si budou moci objednat také speciální edici hodinek. Další možností bude Chrono Package, který rozšíří možnosti systému PCM o detailnější měření a analýzu časů.
Zdroj: porsche.com