Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Nejsilnější Porsche 911 historie, 911 GT2 RS se 700 koňmi

1.7.2017, Milan Šurkala, aktualita
I když se nezadržitelně blíží elektrická budoucnost, stále se objevují auta, která se drží tradic. Poslední Porsche 911 GT2 RS je nejsilnější sériovou 911 v historii. Dostalo 700 koní a je jedno z nejrychleji akcelerujících aut na trhu.
Porsche 911 je tu s námi již více než 50 let a pořád se do velké míry drží tradic. I když Porsche už vyprodukovalo i nějaké ty hybridy a chystá elektromobil (viz studie Mission E), nová 911 GT2 RS je klasické tradiční benzínové Porsche. A rovnou ta nejsilnější 911 v historii. Má tedy 3,6litrový motor boxer, kterému byl zvýšen výkon až na 515 kW (700 koní) a dosahuje točivého momentu 750 Nm. To mu stačí na dosažení maximální rychlosti 340 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h se odehraje za pouhých 2,8 sekundy, což jej řadí k jedněm z nejrychleji akcelerujících aut.
 
Porsche 911 GT2 RS na trati
 
Ke zvýšení výkonu přispěla větší turbodmychadla i inovovaný chladicí systém. Kombinovaná spotřeba činí 11,8 litru na 100 km, v řeči dnes tak démonizovaných emisí CO2 je to 269 gramů na kilometr. Pro srovnání 911 Turbo S potřebuje dle papíru jen 9,1 litru. 911 GT2 RS pak ve městě spotřebuje 18,1 litru a mimo město 8,2 litru.
 
Porsche 911 GT2 RS záď
 
Novinka má nízkou hmotnost 1470 kilogramů, čemuž dopomohla jen dvojice sedadel nebo výfukový sytém z titanu, což proti 911 Turbo ušetřilo dobrých 7 kilogramů. Spoilery, zrcátka, kapota a další detaily jsou z uhlíkových vláken. A komu by byla tato hmotnost i přesto vysoká, může si objednat balíček Weissach, který ubere dalších 30 kilogramů. Uhlíková vlákna se pak využijí i na střechu, stabilizátory a přibudou i další části z titanu. 
 
Porsche 911 GT2 RS interiér
 
Auto je vybaveno sedmistupňovou převodovkou PDK, která dokáže přenášet točivý moment bez přerušení. O přenos na silnici se pak starají UHP pneumatiky, vpředu o rozměru 265/35 ZR 20, vzadu pak ještě o palec větší, 325/30 ZR 21. O brzdění se starají keramické brzdy PCCB. Nezapomnělo se ale ani na moderní technologie, a tak tu najdete systém Porsche Communication Management (PCM) ovládající komunikaci, audio i navigaci. K tomu tu najdete Connect Plus a aplikaci Track Precision, která dovolí zaznamenávat, zobrazovat a analyzovat data jízd na smartphonu.
 
Porsche 911 GT2 RS hodinky
 
Pouze majitelé této verze si budou moci objednat také speciální edici hodinek. Další možností bude Chrono Package, který rozšíří možnosti systému PCM o detailnější měření a analýzu časů.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama