Nová Toyota Auris přichází i s 2.0 hybridem, diesel zmizel
6.3.2018, Milan Šurkala, aktualita
Dnes byla na ženevském autosalonu představena nová generace Toyoty Auris. Ta se úplně zbaví naftových verzí a posílí oproti tomu nabídku těch hybridních. K dispozici bude tradiční hybridní 1.8 i sportovnější hybrid s dvoulitrem.
Nedávno jsme vám představili nový dvoulitrový atmosférický motor Toyoty, který se bude nabízet ve dvou verzích, klasické a hybridní. Hybridní verze se právě představila v prvním autě, novém Aurisu. Ten byl dnes představen na ženevském autosalonu a bude dále rozšiřovat nabídku hybridů značky Toyota. Má totiž stavět primárně právě na těchto motorizacích.
klikněte pro zvětšení
Atmosférické nehybridní varianty naprosto zmizely z nabídky, nebude zde tedy ani známá 1.3 a dokonce ani 1.6. Nová generace se také úplně obejde bez naftových motorů, které jsou dnes hodně pranýřovány ze vysoké emise. Z běžných motorů tak zůstane pouze jediná downsizovaná přeplňovaná dvanáctistovka. Toyota neuvádí její maximální výkon ani množství změn, pokud vůbec nějaké nastaly. V předchozí variantě měla 85 kW (115 koní).
klikněte pro zvětšení
Výše zmíněný turbomotor pak tentokrát doplní rovnou dvě hybridní varianty. Ta první převezme pohonné ústrojí z Priusu, půjde tedy o zážehovou atmosférickou osmnáctistovku s elektromotorem, kdy celá soustava dá dohromady 90 kW, tedy 122 koní (to je o 10 kW méně než v předchozím Aurisu). I když nejde o plug-in, dle výrobce má při běžném ježdění nabídnout i solidní dojezd čistě na elektřinu.
klikněte pro zvětšení
Poněvadž ani původní hybrid nebyl zrovna trhač asfaltu a se snížením výkonu se to rozhodně nezlepšilo, přišla tentokrát Toyota i se sportovnější variantou, kde bude elektromotor doplněn o atmosférický benzinový dvoulitr využívající novou platformu Toyota New Global Architecture (TNGA). Tato verze má nabídnout maximální výkon soustavy až 132 kW (180 koní) a bude tak dynamickou, přitom však stále i hodně úspornou variantou.
Potěší, že je Auris vybaven zavěšením multi-link na zadní nápravě, sníženo bylo i těžiště vozu. Nezapomnělo se ani na zvýšení bezpečností a větší podíl vysokopevnostní oceli. Design vozu je více odvážný a dynamický, nicméně není zas tak kontroverzní jako u posledního Priusu. Rozvor se natáhl o 40 mm na nynějších 2640 mm, o stejné množství se zvětšila i délka, ta je nyní 4370 mm. Přední převis byl zkrácen o 20 mm, o totéž se pak natáhl ten zadní. Novinka je o 25 mm nižší (nově 1450 mm), šířka vozu se pak zvětšila o 30 mm na 1790 mm. Toyota použila LED světla s integrovanou funkcí denního svícení. Na všech modelech bude také střešní spoiler.
Zdroj: newsroom.toyota.eu