www.svetmobilne.cz
>
>
>

Muskovi to opět nevyšlo, Tesla je znovu ve ztrátě

Muskovi to opět nevyšlo, Tesla je znovu ve ztrátě
, , aktualita
Všichni víme, že splnění slibů Elona Muska na sebe obvykle nechává déle čekat. Jak ukázaly včera zveřejněné finanční výsledky Tesly, o trvalé ziskové společnosti to platí také. Po několika úspěších tu máme opět ztrátu. A ne malou.
K oblíbeným
reklama
Elon Musk je člověk, který velmi rád slibuje a své sliby sice také obvykle plní, jen ten časový horizont mu velmi nevychází. Totéž se týká i jeho prohlášení, že Tesla bude už navždy v zisku. V zisku sice byla po dobu dvou předcházejících čtvrtletí, ale za Q1/19 mu to nevyšlo a na trvale ziskovou Teslu si budeme muset ještě nějakou dobu počkat. Společnost se totiž opět propadla do ztráty, která není zrovna z nejnižších.
 
Tesla logo
 
I když meziročně (proti Q1/18) příjmy vzrostly o 33 % z 3,41 mld. USD na 4,54 mld. USD, je to proti minulému čtvrtletí (Q4/18) dramatický pokles o 37 % ze 7,23 mld. USD. Důvodem jsou především velmi výrazně nižší dodávky automobilů. Modely S/X totiž koncem loňského roku zaznamenaly slušné prodeje kvůli tomu, že v USA končila jejich státní podpora ve výši $7500, čehož lidé chtěli rychle využít a pro letošek spadla na polovinu. Dalším důvodem je i to, že skončila výroba levnější 75kWh varianty a cena základní verze i po znovuzavedení levnější varianty znatelně stoupla. Meziročně i mezikvartálně tak došlo ke 43-44% poklesu výroby. Zatímco koncem roku to bylo 25161 kusů, letos to za první čtvrtletí bylo jen 14163 kusů a v případě dodávek automobilů byl zaznamenán pokles z 27607 na 12091 kusů.
 
Tesla Model S
 
Pokud jde o Model 3, tak jeho produkce proti Q4/18 stoupla o 3 % z 61394 na 62975 kusů, ale dodávky znatelně klesly o 20 % z 63359 na 50928 vozů. Zde je hlavním důvodem to, že Model 3 se začal dovážet do Číny a Evropy, takže vozy již byly vyrobeny, ale nebyly ještě dodány. Ve výsledku tak automobilová část Tesly meziročně posílila o slušných 36 % z 2,74 na 3,72 mld. USD, ale proti Q4/18 klesla o 41 % z 6,32 mld. USD.
 
Moc se nedařilo ani energetické divizi. Ta tvoří jen malou část společnosti a meziročně vykázala 21% pokles ze 410 na 324,7 mil. USD. I proti minulému čtvrtletí to byl pokles, a to o 13 % z 371,5 mil. USD. V tomto případě to bylo způsobeno zejména velmi výrazným poklesem instalací solárních panelů ze 73 na 47 MW. Naopak instalace akumulátorových systémů vzrostla, jenže zde to bylo o velmi malá 2 %.
 
Ve výsledku tak Tesla vykázala ztrátu 521,8 mil. USD, zatímco v předchozím čtvrtletí to byl zisk 413,5 mil. USD. Znatelně se ztenčily i finanční zásoby ze 3,7 na 2,2 mld. USD. Tato čísla byla způsobena např. i tím, že Tesla splatila své dluhopisy ve výši 920 mil. USD.
 
Tesla Model Y
 
Pokud jde o novinky u Tesly a výhledy do budoucna, tak společnost začala s montáží nového hardwaru pro autopilota vlastní výroby, čímž nahradila původní HW od Nvidie. V tomto čtvrtletí také představila nové elektrické SUV Model Y. Vylepšením elektromotorů a snížením jízdních odporů také prodloužila dojezd Modelů S a X (Model 3 už tyto nové technologie má).
 
Své si vyžádalo také budování nové továrny v Šanghaji v Číně, kde se budou vyrábět levnější verze vozů pro čínský trh (zde Tesla investovala 280 mil. USD a 522 mil. USD má půjčeno od místních bank). Dle Tesly budou náklady na výrobu jednoho vozu poloviční ve srovnání s tím, co automobilka dosahuje ve svých amerických továrnách. I nadále se věří, že za rok 2019 budou dodávky automobilů činit 360 až 400 tisíc kusů a produkce by měla dosáhnout 500 tisíc za 12 měsíců končících 30. červnem 2020.
 
Ze zveřejněných čísel se dozvídáme ještě např. to, že poklesl počet prodejen ze 378 na 377 (meziročně stoupl z 339) a mobilní servisní flotila se rozšířila ze 411 na 550 jednotek (meziročně z 248 jednotek). Superchargerů je nyní už 1490 proti 1421 v předchozím čtvrtletí a 1205 v předchozím roce. Počet nabíjecích konektorů vzrostl z 12002 na nynějších 12767 (9372 v minulém roce) a rozšířen byl i počet Destination charging stanic, které jsou např. v hotelech. Tam máme nyní 22399 konektorů proti 21541 v předchozím čtvrtletí a 16941v minulém roce.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Revoluce: Corvette C8 Stingray dostala motor doprostřed Revoluce: Corvette C8 Stingray dostala motor doprostřed
Chevrolet Corvette se po 66 letech výroby dočkal velké změny. Nový model C8 Stingray modelového ročníku 2020 totiž vyjede s motorem uprostřed. A půjde o pořádně velký atmosférický osmiválec.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Google kvůli adware smazal aplikace čínského CooTeku z obchodu Play Google kvůli adware smazal aplikace čínského CooTeku z obchodu Play
Čínská vývojářská společnost CooTek si nedala říct a do svých aplikací vkládala nadměrné množství adwaru. Přestože měly aplikace stovky milionů stažení, Google se je rozhodl smazat kvůli porušení podmínek.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Mapy Google přidávají info o bike-sharingu a volných stojanech Mapy Google přidávají info o bike-sharingu a volných stojanech
Bike-sharing se stal obrovským hitem dokonce i u nás a nová verze mobilní aplikace Mapy Google následuje tento trend. Nově bude ve vybraných městech zobrazovat rozmístění doků i jejich obsazenost.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Lotus Evija: šílený elektrický hypersport přináší 2000 koní Lotus Evija: šílený elektrický hypersport přináší 2000 koní
Britský Lotus je znám svými lehkými sportovními vozy, které více vynikají svou lehkostí a ovladatelností než výkonem. Nová elektrická Evija to ale změní. Tento hypersport totiž přinese rekordních 2000 koní.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Qualcomm Snapdragon 855 Plus zrychluje na 2,96 GHz Qualcomm Snapdragon 855 Plus zrychluje na 2,96 GHz
Qualcomm přišel a vylepšenou verzí procesoru Snapdragon 855 Plus. Novinka dostává vyšší takt Prime jádra, které činí 2,96 GHz. Vylepšen byl mimo jiné také grafický výkon a rychlost čipu pro umělou inteligenci.
17.7.2019, aktualita, Milan Šurkala