Solární auta nejsou ničím běžným, ale jak to tak vypadá, technologie postupně pokračují ve vývoji a montáž solárních panelů na auto se začíná dostávat od nesmyslu k celkem zajímavé možnosti, jak autu trochu pomoci. Vedle Lightyear One, který by chtěl být poháněn takřka výhradně sluneční energií, tu máme o něco střízlivější projekty. Solární střechu lze už dnes mít na Toyotě Prius a ta nedávno dostala do testování speciální panely s vysokou účinností. Solární střechu ale do normální výroby dostane také Hyundai Sonata Hybrid. Zatím není jasné, zda se takový vůz objeví i u nás, každopádně se i tak na něj podíváme.

Hybridní Sonata má tedy solární střechu, která má nabíjet akumulátor vozu, tedy vykrýt jeho samovybíjení a také trochu zvýšit elektrický rádius. Hyundai tvrdí, že při průměrných 6 hodinách nabíjení denně by střecha měla ročně přidat elektřinu na ujetí 1300 km. To sice není mnoho, ale i to potěší. Vůz pohání benzínový atmosférický dvoulitr Smartstream G2.0 GDi HEV s přímým vstřikem, maximálním výkonem 111 kW a točivým momentem 188 Nm. Elektromotor přidává 38 kW a 205 Nm, celkově lze pak dosáhnout výkonu 143 kW a spotřeby 5,0 l/100 km na 16" kolech a 5,2 l/100 km na 17". I přes použití akumulátoru má vůz objem zavazadlového prostoru 510 litrů. Rozměry vozu jsou 4900×1860×1445 mm při rozvoru 2840 mm.
Auto je vybaveno systémem Active Shift Control (ASC). Ten vylepšuje chování Hybrid Control Unit (HCU), což znamená lepší synchronizaci elektromotoru a spalovacího motoru pro zrychlení řazení o 30 % a snížení spotřeby. Cílem systému je i snížení opotřebení převodového ústrojí.
Zdroj: hyundai.com