www.svetmobilne.cz
>
>
>

Hyundai představuje Sonatu Hybrid se solární střechou

Hyundai představuje Sonatu Hybrid se solární střechou
, , aktualita
Dalším vozem, který bude využívat sluneční energie alespoň zčásti ke svému pohonu, bude nový Hyundai Sonata Hybrid. Ten se má chlubit také technologií Active Shift Control (ASC) pro rychlejší řazení.
K oblíbeným
reklama
Solární auta nejsou ničím běžným, ale jak to tak vypadá, technologie postupně pokračují ve vývoji a montáž solárních panelů na auto se začíná dostávat od nesmyslu k celkem zajímavé možnosti, jak autu trochu pomoci. Vedle Lightyear One, který by chtěl být poháněn takřka výhradně sluneční energií, tu máme o něco střízlivější projekty. Solární střechu lze už dnes mít na Toyotě Prius a ta nedávno dostala do testování speciální panely s vysokou účinností. Solární střechu ale do normální výroby dostane také Hyundai Sonata Hybrid. Zatím není jasné, zda se takový vůz objeví i u nás, každopádně se i tak na něj podíváme.
 
Hyundai Sonata Hybrid
 
Hybridní Sonata má tedy solární střechu, která má nabíjet akumulátor vozu, tedy vykrýt jeho samovybíjení a také trochu zvýšit elektrický rádius. Hyundai tvrdí, že při průměrných 6 hodinách nabíjení denně by střecha měla ročně přidat elektřinu na ujetí 1300 km. To sice není mnoho, ale i to potěší. Vůz pohání benzínový atmosférický dvoulitr Smartstream G2.0 GDi HEV s přímým vstřikem, maximálním výkonem 111 kW a točivým momentem 188 Nm. Elektromotor přidává 38 kW a 205 Nm, celkově lze pak dosáhnout výkonu 143 kW a spotřeby 5,0 l/100 km na 16" kolech a 5,2 l/100 km na 17". I přes použití akumulátoru má vůz objem zavazadlového prostoru 510 litrů. Rozměry vozu jsou 4900×1860×1445 mm při rozvoru 2840 mm.
 
Auto je vybaveno systémem Active Shift Control (ASC). Ten vylepšuje chování Hybrid Control Unit (HCU), což znamená lepší synchronizaci elektromotoru a spalovacího motoru pro zrychlení řazení o 30 % a snížení spotřeby. Cílem systému je i snížení opotřebení převodového ústrojí.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Rodí se další elektrický supersport: šílené Drako GTE Rodí se další elektrický supersport: šílené Drako GTE
Máme tu další startup, který si usmyslel, že vymyslí šílený elektrický supersport. V Kalifornii se tak zrodil elektromobil Drako GTE. Jde o čtyřmístný sedan s výkonem zhruba 1200 koní a točivým momentem jak u lokomotivy.
Včera, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Plug-in hybridy Mercedesu, nové A250e a B250e Plug-in hybridy Mercedesu, nové A250e a B250e
Automobilka Mercedes-Benz představila dva nové plug-in hybridy A250e a B250e. Ty mají překvapivě velký akumulátor a mohou tak sloužit jako solidní elektromobily bez některých jejich typických nevýhod.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Shell jde s dobou, začíná stavět nabíječky elektromobilů Shell jde s dobou, začíná stavět nabíječky elektromobilů
Společnost Shell se přizpůsobuje situaci na trhu vozidel a nespí. V Singapuru totiž začala s budováním nabíječek pro elektromobily, čímž rozšíří infrastrukturu pro tento čím dál populárnější způsob pohonu.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Francouzská solární silnice je ještě větší průšvih, než se zdálo Francouzská solární silnice je ještě větší průšvih, než se zdálo
Před třemi lety Francouzi postavili kilometrovou solární silnici. Jenže už za rok vyšlo najevo, že nedává zdaleka takové množství energie, kolik bylo plánováno. Další rok ukázal, že jde o naprostou tragédii.
19.8.2019, aktualita, Milan Šurkala13 komentářů
Google zlepšuje kontrolu aplikací pro Android, vývojáři se bouří Google zlepšuje kontrolu aplikací pro Android, vývojáři se bouří
Operační systém Google Android není zrovna synonymem pro vysoké bezpečí. Dost často se i do oficiálního obchodu dostanou závadné aplikace, což chce Google změnit. Vývojářům se ale zvýšená kontrola nelíbí.
19.8.2019, aktualita, Milan Šurkala