reklama
Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Aplikace
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky
Příslušenství
Tablety
Wearables
Ostatní
O nás  |  Napište nám
Facebook  |  Twitter
Svět hardware  |  Digimanie
TV Freak  |  Svět audia

Hyundai představuje Sonatu Hybrid se solární střechou

, , aktualita
Hyundai představuje Sonatu Hybrid se solární střechou
Dalším vozem, který bude využívat sluneční energie alespoň zčásti ke svému pohonu, bude nový Hyundai Sonata Hybrid. Ten se má chlubit také technologií Active Shift Control (ASC) pro rychlejší řazení.
Hyundai představuje Sonatu Hybrid se solární střechou
Solární auta nejsou ničím běžným, ale jak to tak vypadá, technologie postupně pokračují ve vývoji a montáž solárních panelů na auto se začíná dostávat od nesmyslu k celkem zajímavé možnosti, jak autu trochu pomoci. Vedle Lightyear One, který by chtěl být poháněn takřka výhradně sluneční energií, tu máme o něco střízlivější projekty. Solární střechu lze už dnes mít na Toyotě Prius a ta nedávno dostala do testování speciální panely s vysokou účinností. Solární střechu ale do normální výroby dostane také Hyundai Sonata Hybrid. Zatím není jasné, zda se takový vůz objeví i u nás, každopádně se i tak na něj podíváme.
 
Hyundai Sonata Hybrid
 
Hybridní Sonata má tedy solární střechu, která má nabíjet akumulátor vozu, tedy vykrýt jeho samovybíjení a také trochu zvýšit elektrický rádius. Hyundai tvrdí, že při průměrných 6 hodinách nabíjení denně by střecha měla ročně přidat elektřinu na ujetí 1300 km. To sice není mnoho, ale i to potěší. Vůz pohání benzínový atmosférický dvoulitr Smartstream G2.0 GDi HEV s přímým vstřikem, maximálním výkonem 111 kW a točivým momentem 188 Nm. Elektromotor přidává 38 kW a 205 Nm, celkově lze pak dosáhnout výkonu 143 kW a spotřeby 5,0 l/100 km na 16" kolech a 5,2 l/100 km na 17". I přes použití akumulátoru má vůz objem zavazadlového prostoru 510 litrů. Rozměry vozu jsou 4900×1860×1445 mm při rozvoru 2840 mm.
 
Auto je vybaveno systémem Active Shift Control (ASC). Ten vylepšuje chování Hybrid Control Unit (HCU), což znamená lepší synchronizaci elektromotoru a spalovacího motoru pro zrychlení řazení o 30 % a snížení spotřeby. Cílem systému je i snížení opotřebení převodového ústrojí.