reklama
Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Aplikace
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky
Příslušenství
Tablety
Wearables
Ostatní
O nás  |  Napište nám
Facebook  |  Twitter
Svět hardware  |  Digimanie
TV Freak  |  Svět audia
4.2.2019, Milan Šurkala, článek
Požáry elektromobilů jsou velkým tématem. Máme se elektromobilů a jejich akumulátorů bát, nebo jde naopak o bezpečnější automobily než ty se spalovacími motory? Podívejme se také na historii známých požárů elektromobilů.
wrah666 (75) | 5.2.201911:45
Čísla teoreticky vypadají hezky, až na ty elektromobily po bouračce. Docela se bojím situace, kdy nastane řetězová nehoda ve které bude směs klasických a elektro mobilů. ­"normální­" auto, ze kterého po ráně utíkají různé ­(hořlavé­) kapaliny a vedle něj elektromobil, který také dostal ránu. Ideálně v USA, kde se do sebe takto umí napasovat i 200 aut a tak těsně, že je celé to šrotiště plné lidí.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(1)
Hirogen (1) | 5.2.201910:05
"V době vzniku tohoto výroku Tesly najely 7,5 miliardy mil, přičemž bylo zaznamenáno 40 požárů. To dělá zhruba 5 požárů na jeden milion mil­"
To mi nějak nesedí. Nemělo být na miliardu mil?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Milan Šurkala (352) | 5.2.201910:57
Jj, mělo, chybička se vloudilo. Už jsem to opravil.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
kuban (39) | 4.2.201911:05
přidal bych nehodu Richarda Hammonda z The Grand Tour
https:­/­/www.youtube.com­/watch?v=x1d4TU35GXM

co se požárů supersportů týče, těžko říct, jaká část z nich je způsobená vytáčením motoru na místě­/pomalém pohybu, protože při tom nedochází k dostačujícímu chlazení ­- děje se to možná ne málo
https:­/­/www.youtube.com­/watch?v=N44icPfGi1M
https:­/­/www.youtube.com­/watch?v=tMamYY4eJEQ

požáry naprosté většiny běžných aut se spalovacím motorem jsou kvůli závadě na eletroinstalaci ­- speciálně u starších bývá kabeláž až zpuchřelá

požáry kvůli závadám na elektroinstalaci ­(kabely, řídící jednotky­) bych úplně nepočítal, ani u spalovacích motorů, ani u elektromobilů ­- narušení kabelu nebo přehřívání řídící jednotky se jen tak nezbavíme

kolik aut se spalovacím motorem začalo hořet kvůli problému s palivovou soustavou ­/ špatném chlazení ­/ vznícení od výfuku? i při nehodě málokdy dojde k požáru primárně kvůli palivu ­(často opět kvůli porušené elektroinstalaci­)

překvapilo mě, jak málo hoří Nissan Leaf, to jsem nečekal

dobrý článek, díky
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(1)
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.