Čísla teoreticky vypadají hezky, až na ty elektromobily po bouračce. Docela se bojím situace, kdy nastane řetězová nehoda ve které bude směs klasických a elektro mobilů. "normální" auto, ze kterého po ráně utíkají různé (hořlavé) kapaliny a vedle něj elektromobil, který také dostal ránu. Ideálně v USA, kde se do sebe takto umí napasovat i 200 aut a tak těsně, že je celé to šrotiště plné lidí.
Odpovědět1 1
"V době vzniku tohoto výroku Tesly najely 7,5 miliardy mil, přičemž bylo zaznamenáno 40 požárů. To dělá zhruba 5 požárů na jeden milion mil"
To mi nějak nesedí. Nemělo být na miliardu mil?
Odpovědět0 0
Jj, mělo, chybička se vloudilo. Už jsem to opravil.
Odpovědět0 0
přidal bych nehodu Richarda Hammonda z The Grand Tour
https://www.youtube.com/watch?v=x1d4TU35GXM
co se požárů supersportů týče, těžko říct, jaká část z nich je způsobená vytáčením motoru na místě/pomalém pohybu, protože při tom nedochází k dostačujícímu chlazení - děje se to možná ne málo
https://www.youtube.com/watch?v=N44icPfGi1M
https://www.youtube.com/watch?v=tMamYY4eJEQ
požáry naprosté většiny běžných aut se spalovacím motorem jsou kvůli závadě na eletroinstalaci - speciálně u starších bývá kabeláž až zpuchřelá
požáry kvůli závadám na elektroinstalaci (kabely, řídící jednotky) bych úplně nepočítal, ani u spalovacích motorů, ani u elektromobilů - narušení kabelu nebo přehřívání řídící jednotky se jen tak nezbavíme
kolik aut se spalovacím motorem začalo hořet kvůli problému s palivovou soustavou / špatném chlazení / vznícení od výfuku? i při nehodě málokdy dojde k požáru primárně kvůli palivu (často opět kvůli porušené elektroinstalaci)
překvapilo mě, jak málo hoří Nissan Leaf, to jsem nečekal
dobrý článek, díky
Odpovědět1 1