reklama
Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Aplikace
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky
Příslušenství
Tablety
Wearables
Ostatní
O nás  |  Napište nám
Facebook  |  Twitter
Svět hardware  |  Digimanie
TV Freak  |  Svět audia

GM a FCA platí Tesle stovky mil. USD za emisní kredity

, , aktualita
GM a FCA platí Tesle stovky mil. USD za emisní kredity
Jedním z nemalých zdrojů financí je pro Teslu prodej emisních kreditů jiným automobilkám. Přiznali se k tomu zástupci General Motors a Fiat Chrysler. Automobilky platí Tesle ročně stovky milionů dolarů.
GM a FCA platí Tesle stovky mil. USD za emisní kredity
Před dvěma měsíci jsme vás informovali, že automobilka Fiat Chrysler v EU platí společnosti Tesla nemalé peníze za převedení elektrovozů pod svá křídla, což jí umožní se vyhnout masivním pokutám za vysoké emise. Fiat Chrysler tak uvádí vozy Tesla, jako by byly jeho, a může se tak za stovky milionů EUR vyhnout pokutám EU za miliardy EUR. Podobné praktiky se ale zdaleka nedějí jen na starém kontinentu, neboť se k podobným prodejům "emisí" přiznaly automobilky i v USA. I zde jde opět o Fiat Chrysler a tentokrát se k tomu přiznala i automobilka General Motors.
 
Tesla Model S
 
Flotilové emise se pak díky emisním kreditům od Tesly sníží a automobilky tak papírově začnou vyhovovat emisním limitům. Hovoří se o tom, že si Tesla prodejem emisních kreditů od roku 2010 v USA vydělala okolo 2 miliard USD a jen za poslední rok to mělo být okolo 420 milionů USD. To jsou nemalé peníze, nicméně nejsou ani dostatečně velké na to, aby Teslu vytrhly z poslední ztráty, která byla téměř dvojnásobná než to, co prodala v emisních kreditech za celý rok. Výsledkem tak i přesto je, že Tesla může své elektrické vozy prodávat za o trochu atraktivnější ceny.
 
Tuto cenu pak plně neplatí jen kupující Tesly, ale přeneseně ji v ceně automobilů platí také všichni majitelé vozů od General Motors nebo aut z koncernu Fiat Chrysler (a jiných automobilek, které se k tomu zatím nepřiznaly). Pokud by však takto "nezaplatili" v ceně svého automobilu menší část i Tesle a nedotovali ji, zaplatili by mnohem více státní kase. Nejde ale o nějak dramatickou částku, která by vozy výrazně zlevnila, jde přibližně o $1200 na vůz.