Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Velky srovnavaci test navigacnich softu ''Expedice Spanelsko CE4YOU 2007''

tortoise (546)|15.1.2008 10:53
Díky, já znám navigace řekl bych velmi dobře, spíš jsem to myslel tak, že by bylo fajn popsat chování navigací v různých reálných situacích.
Např zatímco třeba TomTom Navigator vypadá na první pohled jako super soft, když s ním má člověk jezdit, zjistí, že je velmi těžko použitelný, protože:
1) nejkratší trasa vede přes tankodromy
2) nejrychlejší trasa mě povede dvacetikilometrovou zajížďkou proto, abych byl v cíli o půl minuty dříve
3) při hledání POI nemám naprosto šanci zjistit, o jakou kategorii POI jde (např. mnou popisovaný problém, kdy jsem potřeboval v Oslu najít dle POI autoservis Škoda. U TTN bez šance proto, že u každého bodu je pouze název a telefon. Nic víc.)
4) přepínání map při cestách přes hranice (snad by nyní měla být dostupná mapa celá Evropa v jednom, ale už se o TTN nezajímám)
5) nemožnost zadat průjezdní body, itinerář to neřeší

Někomu zmíněné nedostatky vadit nemusí (nebo si myslí, že to jinak nejde), mně však vadí velmi výrazně. A problém je, že zběžným hraním s programy je nemáte šanci odhalit, na to lze až používáním po delší dobu (tak minimálně měsíc s tím fakt jezdit).

Předpokládám, že podobné špeky, na první pohled ne zcela zřejmé, budou mít i další softy. Třeba u iGo je to špatná implementace úsekových radarů (ne vždy to pozná konec/začátek úseku), paměťová náročnost zvlášť při delší cestě, výrazné zpomalování při záznamu trasy do souboru, pokud těch tras tam už několik desítek je, rozdělování záznamu trasy při každé, byť vteřinové, ztrátě signálu atd.

Chápu, že cíl byl zběžně porovnat různé softy a ten byl splněn. Ptali jste se však, co vylepšit, tak jsem uvedl trošku tu hloubku, protože najít cíl a navigovat na něj nějak zvládne každá navigace. Ale vím, že pak by takový test mohl mít desítky stránek a příprava na něj by trvala dva-tři měsíce. Už takhle to muselo dát děsně práce, všechno popsat, nafotit...
kubisz (1054)|15.1.2008 10:59
juuu, moc pekny, jeste bych ocenil nejake historky z nataceni, jako navigace nas dovedla na slepy most a tak :) pekne cteni
Mr. Death (53)|15.1.2008 11:00
Možná by pak stálo za úvahu, aby sem tyto postřehy lidi napsali u každýho software, který zkoušeli a pokud by byla nějaká další expedice, tak se na tyto problémy zaměřit.
Jenže mám obavy, že se to tady pak akorát zvrhne v hádku, která navigace je lepší. Ostatně to už tady i bylo...
Mudrunka (547)|15.1.2008 12:56
no to je přeci jasný ne? Nejlepší navigace je ta moje a každý, kdo tvrdí něco jiného, je minimálně hlupák, který si nevidí ani na špičku vlastního nosu. A pokud u nějaké navigace nevidí nedostatky, které já považuji za kardinální, je hlupák na druhou.
No ale teď vážně, každá, tedy spíš skoro každá navigace, pokud nás spolehlivě dovede z bodu A do bodu B je dobrá, každá má své klady i zápory. Dokonce jsem i na SmartMapsu (ve skutečnosti se podle toho ale autem jezdit skoro nedá) našel velice zajímavé prvky. A od prvopočátku jsem se na daný megatest díval jako na věc, která má lidem, kteří „vidí tak akorát na svou zahrádku“, rozšířit obzory. Protože tvrdit, že jedině Navigon (Velký Tomík, i-Go, Dynavix atd.) je to pravé vořechové, je stejně nesmyslné, jako tvrdit, že Ford je nejlepší, zvláště, pokud má černou barvu. A toto daný test splnil a dokonce naznačil limity jednotlivých softů, lépe řečeno podmínky rozumného užití. A že se vyhnul hodnocení pořadí je jen dobře.
A i při určitém nadhledu daného testu jsem se o jednom softu, který používám relativně často, dozvěděl něco nového, co mě nedošlo. Takže asi tak moc povrchní taky není, a to je taky dobře.
BRunner (92)|15.1.2008 13:45
[QUOTE="tortoise"]
1) nejkratší trasa vede přes tankodromy
2) nejrychlejší trasa mě povede dvacetikilometrovou zajížďkou proto, abych byl v cíli o půl minuty dříve[/QUOTE]

O tom jsem se v testu zmínil, i když ne přímo u TT, ale obecně. Osobně všechny tyhle problémy přisuzuju nesprávně přiřazeným ohodnocením tříd silnic v mapových podkladech. Setkal jsem se s tím u všech navigací a i v Rakousku u Navtequ, kde by člověk očekával kvalitnější podklady než u nás. Druhá věc je slabší možnost uživatele ovlivnit parametry výpočtu trasy u TT, ale to jestli se nepletu je v testu taktéž uvedeno.

[QUOTE="tortoise"]
3) při hledání POI nemám naprosto šanci zjistit, o jakou kategorii POI jde (např. mnou popisovaný problém, kdy jsem potřeboval v Oslu najít dle POI autoservis Škoda. U TTN bez šance proto, že u každého bodu je pouze název a telefon. Nic víc.)[/QUOTE]

Tomu moc nerozumím, když se potřebuju podívat v TT, kde se nachází nějaká POIka, nechám si ji vyhledat v mapě.

[QUOTE="tortoise"]
4) přepínání map při cestách přes hranice (snad by nyní měla být dostupná mapa celá Evropa v jednom, ale už se o TTN nezajímám)
[/QUOTE]

Jj, tohle v testu není uvedeno explicitně. Vyzdvihl jsem tam u iGa, že podporuje bezešvé mapy. Velké mapy jaksi považuju za protivný standard a bezešvé mapy za příjemný nadstandad.
Mimochodem, Evropa pro TT samozřejmě existuje.

[QUOTE="tortoise"]
5) nemožnost zadat průjezdní body, itinerář to neřeší
[/QUOTE]

Zadat průjezdní body lze, ale že to funguje prapodivně si vysloužilo v testu svůj odstavec.

[QUOTE="tortoise"]
Někomu zmíněné nedostatky vadit nemusí (nebo si myslí, že to jinak nejde), mně však vadí velmi výrazně. A problém je, že zběžným hraním s programy je nemáte šanci odhalit, na to lze až používáním po delší dobu (tak minimálně měsíc s tím fakt jezdit).
[/QUOTE]

Z toho je jasně vidět, že nejsi typický cílový uživatel TT. Ne vážně, pár lidem už jsem navigace kupoval/instaloval/zaučoval a obecně pro začátečníky nebo méně zdatné uživatele mám lepší zkušenosti s Tomíkem. Techničtější typy pak sahnou rovnou po iGo nebo nebo na něj někteří později přejdou. Ale opět, je to hodně o tom, co člověk od té navigace požaduje. Garmin a Navigon jsou pak v našich luzích a hájích trošku specialitky ;-)
tortoise (546)|15.1.2008 15:13
[QUOTE="BRunner"]
Druhá věc je slabší možnost uživatele ovlivnit parametry výpočtu trasy u TT, ale to jestli se nepletu je v testu taktéž uvedeno.[/QUOTE]
Ano, o to jde hlavně, že v TTN není možnost vynechat nekvalitní vozovky a kvůli tomu je jediná možnost, jak plánovat trasu, ta "nejrychlejší", která zase má za následek šílené zajížďky.

[QUOTE="BRunner"]
Tomu moc nerozumím, když se potřebuju podívat v TT, kde se nachází nějaká POIka, nechám si ji vyhledat v mapě.[/QUOTE]
Fajn, najdi mi tedy prosím pomocí TTN autoservisy Škoda v Oslu. Zkusil jsi to vůbec? :-)

[QUOTE="BRunner"]Zadat průjezdní body lze, ale že to funguje prapodivně si vysloužilo v testu svůj odstavec.[/QUOTE]
Sice jde, ale je to nepoužitelné. Nevím, jak dlouho bude cesta trvat, nevím, kolik km to bude, nevím, jak bude vypadat. To, co má TTN nejsou průjezdní body, to je postupná navigace mezi dvěma body ze seznamu, kterému oni říkají itinerář.

Já bych nerad, aby to vyznělo jako nějaká kritika TTN, na kterou budou majitelé přecitlivěle reagovat. Psal jsem i řadu negativních vlastností u iGo, se kterým jezdím. Jde o to, že ne všechna negativa (a možno zásadní) jsou na první pohled zřejmá a jak jsem psal, to, že mně navigace dovede z A do B, je absolutní základ, nad kterým se nemá moc smysl rozplývat :-)

[QUOTE="BRunner"]Ne vážně, pár lidem už jsem navigace kupoval/instaloval/zaučoval a obecně pro začátečníky nebo méně zdatné uživatele mám lepší zkušenosti s Tomíkem. [/QUOTE]
Já taky, mám stejné zkušenosti. Jde o to, že s TTN poměrně rychle dosáhneš určitých výsledků, dejme tomu té navigace z A do B. Nicméně pak narazíš na strop. Chceš od toho trochu víc? Smůla, nemůžeš. U navigace typu iGo je to o tom, že zpočátku je toho hodně, co můžeš ovlivňovat. Takže abys dosáhl stejných výsledků jako s TTN, potřebuješ trochu delší dobu. Jenže pak z toho můžeš vyždímat prakticky maximum.
Analogie - pro BFU taky bude stačit na psaní textů WordPad, byť budou-li od toho chtít jen trochu víc, mají smůlu. Ti, co použijí balík typu OpenOffice či Word, mají díky stylům apod. možnost udělat řadu věcí podstatně efektivněji, nicméně za cenu toho, že s programem musí lepší umět. A někdo radši bude vytvářet osnovu ručně, i když po každé změně dokumentu to bude muset předělávat, než by se naučil styly a automatické vytvoření TOC. Stejně tak někdo radši akceptuje to, že si bude zajíždět než aby se učil jiný, o něco složitější SW.
Zdenek Malinsky (9781)|15.1.2008 15:25
Pokud toto cte zacinajici uzivatel PDA, ktery si planoval koupit i nejaky navigacni soft (a rozmysli ktery), tak musi nabyt dojmu, ze vsechny navigace maji k dokonalosti setsakramenstky daleko a snad za ni nema ani cenu utracet penize. :? :oops: :(
kubisz (1054)|15.1.2008 15:49
no k dokonalosti teda urcite maji sakris daleko...o utraceni se nebudu vyjadrovat...
tortoise (546)|15.1.2008 15:58
[QUOTE="Zdenek Malinsky"]Pokud toto cte zacinajici uzivatel PDA, ktery si planoval koupit i nejaky navigacni soft (a rozmysli ktery), tak musi nabyt dojmu, ze vsechny navigace maji k dokonalosti setsakramenstky daleko a snad za ni nema ani cenu utracet penize. :? :oops: :( [/QUOTE]

Tak tady záleží na pojmu "dokonalost". Pro toho, kdo navigaci v životě neviděl, může být dokonalé už jen to, že krátce po zapnutí kdekoliv na zemském povrchu vám sdělí aktuální polohu (byť třeba neukáže mapu).

Pro někoho k označení "dokonalý" stačí to, že ho to nějak dovede do cíle, protože pořád je to lepší, než když ho naviguje manželka s mapou na klíně hledající jejich aktuální pozici namísto u Ostravy někde kolem Paříže.

A nechť si každý sám udělá závěr, co preferuje. Také nemám rád univerzální rady typu "nejlepší telefon je Nokia, auto Škoda Octavia TDI a navigace TomTom". Každý má svá kritéria, různé věci mu vadí nebo naopak preferuje jinak a tudíž ať si každý udělá závěr sám, co je pro něj nejlepší. Dřív jsem podobné závěry v recenzích vnímal jako určitý alibismus, hlavně si někoho nepopudit, dnes však vidím, že důležité je vypíchnout různé nestandardní chování a případná slabá místa a závěr nechat na ctěném čtenáři, jehož požadavky autor recenze znát nemůže. :-)
inetMark (100)|15.1.2008 16:03
No z jednej strany maju k dokonalosti daleko, ale ja si pamatam, ked som drzal prvy krat PDA v ruke a nainstaloval iGo a len som cumel ze coze????? Normalne, ze ma Slovensky mapovy podklad na mape aj moje male 50 tisicove mestecko? Normalne to ide priblizovat az na uroven ulic? Normalne tam vidim moju ulicu? Normalne mi to ukaze moju nadmorsku vysku?

Som sa s tym vytesoval, ze to ukaze rychlost, odhad casu prichodu, cudoval som sa ze to ukaze, ked idem po kruhovom objazde a podobne. Cudoval som sa ze to rozprava po Slovensky :) . Ze to ukaze benzinky, nakupne centra, hypermarkety...

Pevne verim, ze vsetkych zacinajucich predosla debata neodradi a navigaciu si obstaraju. Je to neskutocny pomocnik. Ano, k dokonalosti ma daleko, ale verte mi, ze sa s tym budete neporovnatelne menej trapit ako pozerat neustale mapu a pytat sa v cudzom meste cudzich ludi, ze ako sa dostanete tam a tam.
Navyse ak ste zo Slovenska, tak mate zatial na vyber len iGo a Garmin (TomTom sa prida coskoro). Zatial odporucam iGo a neskor si mozte vsetky vyskusat a vybrat co vam vyhovuje.
kubisz (1054)|15.1.2008 16:04
spis si myslim, ze mezi navigacemi zase takovy rozdil neni a ze pokud navigaci trebas dostanete, tak ji proste pouzivate a ze neumi tohle...tak nad tim mavnete rukou...bezny clovek (!) si vystaci i s tou nejlevnejsi...
BRunner (92)|15.1.2008 16:12
[QUOTE="tortoise"]
Fajn, najdi mi tedy prosím pomocí TTN autoservisy Škoda v Oslu. Zkusil jsi to vůbec? :-)[/QUOTE]

Jj, zkusil hned jak jsem minulý příspěvek odeslal. Máš samozřejmě pravdu, bohužel mi chvilku ce4you nějak nejelo, tak jsem to nestihl opravit. Nojo, člověk se pořád učí, jenže ani na tak dlouhé cestě prostě nenarazíš na všechny "špeky".

[QUOTE="tortoise"]
Já bych nerad, aby to vyznělo jako nějaká kritika TTN, na kterou budou majitelé přecitlivěle reagovat. Psal jsem i řadu negativních vlastností u iGo, se kterým jezdím. Jde o to, že ne všechna negativa (a možno zásadní) jsou na první pohled zřejmá a jak jsem psal, to, že mně navigace dovede z A do B, je absolutní základ, nad kterým se nemá moc smysl rozplývat :-)
[/QUOTE]

No test jsme se snažili pojmout tak aby se potenciální uživatelé dozvěděli, co jim jednotlivé navigace přinesou navíc, než se je za každou cenu snažit "nachytat na švestách". Myslím ale, že jsme žádný ze softů nijak nešetřili. Ber prosím v úvahu, že ne všechno člověk odhalí - proto tady máme diskuzi ;-) A že negativa, která jsou pro tebe zásadní mohou být pro druhého minoritní a naopak.

[QUOTE="tortoise"]
Já taky, mám stejné zkušenosti. Jde o to, že s TTN poměrně rychle dosáhneš určitých výsledků, dejme tomu té navigace z A do B. Nicméně pak narazíš na strop. Chceš od toho trochu víc? Smůla, nemůžeš. U navigace typu iGo je to o tom, že zpočátku je toho hodně, co můžeš ovlivňovat. Takže abys dosáhl stejných výsledků jako s TTN, potřebuješ trochu delší dobu. Jenže pak z toho můžeš vyždímat prakticky maximum.
Analogie - pro BFU taky bude stačit na psaní textů WordPad, byť budou-li od toho chtít jen trochu víc, mají smůlu. Ti, co použijí balík typu OpenOffice či Word, mají díky stylům apod. možnost udělat řadu věcí podstatně efektivněji, nicméně za cenu toho, že s programem musí lepší umět. A někdo radši bude vytvářet osnovu ručně, i když po každé změně dokumentu to bude muset předělávat, než by se naučil styly a automatické vytvoření TOC. Stejně tak někdo radši akceptuje to, že si bude zajíždět než aby se učil jiný, o něco složitější SW.[/QUOTE]

No a o tom to je, pokud zůstaneme u tvé analogie s WordPadem, tak podle mých dlouholetých zkušeností, ti uživatelé skutečně využívají Office na úrovni WordPadu a většina ostatních funkcí je akorát mate (a ne, školení nepomáhají a pokud jim vysvětlíte výhody třeba stylů, tak vám to odkývají jak je to skvělé a příště to zase udělají postaru :-( ), nebo je prostě nevyužijí.

No nic, neobhajuju tady TT, znám spoustu více i méně technicky zdatných, ale spokojených uživatelů jak TT tak iGO a tuhle část debaty bych uzavřel asi tim, že někdo rád makový, někdo tvarohový a já povidlový ;-)
tortoise (546)|15.1.2008 16:15
[QUOTE="BRunner"][QUOTE="tortoise"]
Fajn, najdi mi tedy prosím pomocí TTN autoservisy Škoda v Oslu. Zkusil jsi to vůbec? :-)[/QUOTE]

Jj, zkusil hned jak jsem minulý příspěvek odeslal. Máš samozřejmě pravdu, bohužel mi chvilku ce4you nějak nejelo, tak jsem to nestihl opravit. Nojo, člověk se pořád učí, jenže ani na tak dlouhé cestě prostě nenarazíš na všechny "špeky".
[/QUOTE]
Mně by to taky nenapadlo, kdyby se nám tenkrát auto opravdu nepodělalo a já ten servis Škoda v Oslu potřeboval najít. Dneska s iGo či Navigonem by to byla hračka...
MilanSu (823)|15.1.2008 17:23
Tak mi to taky nedalo, pouzivam tri navigace Garmin Nuvi 670, Mio C720 a TomTom na MDA Compact III, takze se v tom trochu orientuji.
Na Garminu 52 skodovek v Oslu, na Miu 46, na TT ani jedna. Jinak ty servisy tam samozrejme jsou, ale nemaji v nazvu uvedeno "skoda". Holt jim asi v Oslu blbe funguje server POI.CZ a chlapci si s tim nedali praci.
Jinak ja pokud mam problem, tak zajedu do nejblizsiho servisu a poradim si samozrejme jinak (coz jsi asi nakonec udelal)

Jinak je to jak je psáno v testu, někdo má rád holky, nekdo zase vdolky. A to platí i pro navigace. Moje žena např. nechce jezdit s ničím jiným než s Tomíkem, horko těžko ji přemlouvám aby si vzala Garmina, na Mio bych ji nepresvedcil vubec. Mame spousty znamych a kolegu, kteri za mnou s navigacemi chodi, ale ve vetsine pripadu vsichni vyuzivaji z navigace pouze volbu Navigovat na (nebo jak se to ruzne jmenuje). To ze to ma nejake BZ, moznosti upozorneni na radary, prehravani MP3 .... tim se vubec nezatezuji. Ale je fakt, ze tito uzivatele nechodi take na ce4you :) zaplatpanbu :))
Suoraj (704)|16.1.2008 09:02
a už se hádají :-)
tortoise (546)|16.1.2008 12:11
Myslím, že tu diskutujeme, nehádáme se. Ono těžko diskutovat tak, že jeden napíše "nejlepší je XXX" a ostatní budou přitakávat stylem "ano", "souhlasím" nebo "+1". Na takové diskuze bych osobně nechodil, protože bych se tam toho moc nového nedozvěděl.
oltcit (1098)|16.1.2008 19:47
Pridam sa do pranice:D
Ja som napriklad od testu dostal to,co som cakal.A to ,ze Truck navigator je "s...a" a nemam sa s tym zaoberat.To,ze TT je taky aky je,a viem preco ho nepouzivam.To ze iGO je take ake je, a preto ho pouzivam.To,ze Navigon od verzie 4 zda sa pokrocil dopredu a mal by som ho skusit.
Ved kazdy zo skusenejsich uzivatelov vlastne len cakal potvrdenie svojej volby a tim neznalym to rozsirilo obzor,aspon vedia ako to vypada a co sa da od toho cakat.Myslim,ze svoj ciel clanok splnil.:yes:
oltcit (1098)|16.1.2008 20:02
[QUOTE="Suoraj"]no... čekáme i na negativní reakce - abychom věděli jak to vylepšit příště :-) Tím sem neřekl, že příště bude ale tak mně tak napadlo, že reportáž ze země kde je narozdíl od espani chladněji,mlha a všichni jsou tak šílení a jezdí v protisměru...[/QUOTE]

Uplne zbytocne;) je to to iste co sa tyka navigacie,ako aj v Europe,akurat na kruhacoch ta to dava dolava a nie doprava:D A vzhladom k neustalym rekonstrukciam cestnej siete je treba mat navigaciu s bleskovym prepoctom a castou aktualizaciou map,lebo niekedy chodim po "sibirskych planach=cesta nikde,nikde:D ) " Taktiez treba mat okamzity pristup k prehliadaniu mapy a moznost okamzitej prace s nou,aby clovek videl,kam ho to vlastne posielaju na tej obchadzke(obchadzka 80km nieje nic neobvykle) A tuto moznost ma ,ci sa to niekomu paci,alebo nie,ale iba iGO.S kamionom nemozem zastavit na krajnici a listovat sa v atlase alebo cakat kym mi prekresli mapu(napr.TT) toto vsetko riesim za pochodu.Dalej pouzivam ju aj ked jazdim po znamych cestach,napr.v tej hmle to ma fantasticku vyhodu,ze presne viem kolko mam do dalsieho kruhacu,ci mozem zacat predbiehat,alebo nie,lebo s tym ,ze predbiehany kamionista znizi rychlost,nemozem pocitat ani nahodou,tu sa chodi full ground,a nie je nic nezvykle,ze sa kamiony poredbiehaju aj 20 km.A je dobre vediet,co ma caka vpredu a byt na to pripraveny a cetnost hlaseni iGO je prave vyhodou.Vcera sa mi to akurat stalo napr. ze ma jeden na Scanii predbiehal cca 18km,potom prislo klesanie,bol som nalozeny,tak gravitacia prekonala obmedzovac a 100kou som ho svihol :D zaradil sa pred neho a prisiel kruhac(tabula je len 300m pred nim,a to na rozumne zaradenie s 25m supravou nestaci) (to len na usmiatie).Ale nikto sa nad nepozastavi,lebo je to normalne.A vzhladom k castym hmlam je dobre mat mapy detailnejsie,aby clovek vedel,ze ide este po ceste a nie po sukromnom poli :D (zial v tom ma iGO trosku hneva,pre usporu miesta na karte su tie mapy trosku upravene,cesty su vyhladene,nekopiruju verne skutocny tvar. A tiez myslim ze navigaciu tu je viac potrebna ako inde,pretoze ich sposob oznacovania obchadzok(a nieje ich malo) je znacne odlisny od nasho a pre europskeho vodica moze priniest infarktove stavy..Kdezto s dobrou navigaciou si len nahodim predpokladanu obchadzku(tu si musim tipnut,lebo jej dlzku sa nikde nedozviem) a potom len kontrolujem ci idem dobre.Videl som tu dost chudakov,kamionistov,ako laboruju po okreskach v pomykove,ze ci idu dobre,ked napr.30km ziadna informacia o tom,ci idu po obchadzke,alebo nieco prehliadli a idu spatne.Hmmm a potom ich premiestnuju zeriavom,lebo sa zaseknu medzi domy :D
landys_ce4you (119)|16.1.2008 20:54
Ano, máš pravdu, jsem přesvědčen, že TomTom je nejlepší a proto ho já i většina kolegů za volanty kamionů používáme. Když se někdo splete nebo si nedá říct a koupí MIO (iGo), tak se pak nestačí divit. Buď ho to žene přes vesnice, nebo mu to uprostřed dálnice sdělí že je úspěšně v cíli :D TT je osvědčená jednička :yes:
[QUOTE="oltcit"]Pridam sa do pranice:D
...To,ze TT je taky aky je,a viem preco ho nepouzivam.To ze iGO je take ake je, a preto ho pouzivam.[/QUOTE]
Suoraj (704)|17.2.2008 20:59
A aby bylo trochu živo tak vyhlašuji soutěž pro bystré pozorovatele.

Přikládám link na video (má to 50 MB) natočené při čekání na trajekt do Anglie. Ten kdo správně spočítá kolik kamiónů vyjede z trajektu vyhrává pro svou přítelkyni, dceru či vnučku :D výlet se mnou kamionem do Španělska, Itálie či Anglie.

Správné odpovědi budou veřejně slosovány na nekterém z příštích pražských srazů. Odpovědi pište pouze do diskuse - ne SZ.
Carabei (611)|17.2.2008 21:18
suoraj: jsem zvedavej kdo o tu vyhru bude stat :-D
landys_ce4you (119)|19.2.2008 13:17
No tak nevím nevím, jsem 3x týdně u hezčího trajektu a přímo od něj beru nové voňavé Volvíčka ;-)
Ze Španělska jsem se nedávno vrátil, pro jednoho šoféra je to nejmíň na týden. O moři nemůže být řeč, na Bidartu či San Sebastianu je mrtvo a na jihu je to i pro otužilce max. do půl těla. Kvetou tam broskvoně, je tam o 15°C víc než tady, ale nedokážu si představit, že by si nějaká slečna kvůli tomu rvala žíly, notabene to považovala za výhru :D Asi neuspěješ :P
kubisz (1054)|20.2.2008 15:34
a to ja bych nahodou jel :D
Suoraj (704)|23.2.2008 08:39
:D