Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Velky srovnavaci test navigacnich softu ''Expedice Spanelsko CE4YOU 2007''

tortoise (546)|2.11.2007 19:27
Však já se nehádám, mně jenom zajímalo, zda jsem něco pro mně zásadního přehlédl či nikoliv. Bez nějakých snah o hanění totiž můžu mít dojem, že jednoduchost znamená "nic to neumí", přehlednost "moc toho neukáže, takže těch pár věcí, co je vidět, jde dobře rozeznat". Mně prostě Navigon nesedl a pokud by iGo měla být Toyota a TTN Mazda, tak Navigon bych osobně viděl jako Fábii HTP - naprosto nejhorší z těchto tří.

To je můj soukromý názor, který také nikomu nevnucuji, ale protože jsem Navigon neměl k dispozici tak dlouho, jako jiné softy, chtěl jsem se nechat přesvědčit, že tak hroznej není a něco mi uniklo. Přesto děkuji za výčet plusů Navigonu, i když pro mně tím "černým vzadu" zůstal. Třeba jen proto, že navigace, kde se musí přepínat mapy, když člověk překročí hranice nebo která má vteřinové prodlevy, než zareaguje, může pro mně osobně těžko získat hodnocení "přívětivé ovládání". Stejně jako jiná, která je zase ultrarychlá, ale člověk aby každou hovadinu hledal hluboko v menu.
Miloš Strouhal (3997)|2.11.2007 19:42
OT:
Toz at si je TomTom treba "jen" tou Mazdou.. :D Pro me je dulezite, aby mela alespon sest valcu, automat, tempomat, klimu, vyhrivani sedacek, skel a zrcatek, kozene calouneni, xenony a aby me v pohode a v klidu dovezla az domu. Pak uz po nejakem Ferrari ani netouzim.. :) Stejne by mi to u nas na sidlisti hned nejaky kreten vojel klicema a vyloupnul si znak ponika z celni masky..
Mudrunka (547)|2.11.2007 20:09
[QUOTE="tortoise"]...Třeba jen proto, že navigace, kde se musí přepínat mapy, když člověk překročí hranice nebo která má vteřinové prodlevy, než zareaguje....[/QUOTE]
Informace o nutnosti přepínat mapy na hranicích se nezakládá na pravdě. Nepleteš si to náhodou s Dynavixem? S ním Navigon opravdu nemá nic společného.
K těm prodlevám, prozradím malé tajemství. Tento nedostatek byl poměrně úspěšně eliminován vydáním verze 6.2.
Nezlob se na mě, ale nabývám přesvědčení, že Ty jsi nepřesvětčitelný o tom, že jsou oblasti, ve kterých jsou některé softy lepší, než i-GO. Zrovna tak, jako Miloš Strouhal a spol. je nepřesvědčitelný o dtto směrem k Velkýmu Tomíkovi. Zrovna tak, jako já jsem nepřesvědčitelný o použitelnosti Dynavixu atd. :)

Vidím mezi námi rozdíl, já ty navigační softy střídám a postupně si využívám jejich dílčí předností a jsem téměř spokojený. Jenom jsem zvědavý na to, zda naši testeři dokáží ukázat na jejich dílčí nedostatky. A, že každý nav. soft jich má více než dost, bez výjimky :)

OT: a kde máš důkaz o tom, že haťapka Fabie je z uvedených popelnic nejhorší? :D
inetMark (100)|2.11.2007 20:14
[QUOTE="Mudrunka"]už jsi zkoušel mapu Slovenska u Velkého Tomíka 680.xxxx? Měla by být v podstatě stejná, co používá Dynavix. Ale na mapu použitou v i-GO, podle mého názoru, nemá ani jedna…… :? [/QUOTE]
Ja som myslel ze Dynavix Holiday je na tom s pokrytim Slovenska presne tak ako iGo. Ak to tak nie je, tak je to skoda :( . Kazdopadne ak vravis, ze aj TomTom 680.xxxx pokryva Slovensko tak ako Dynavix, tak to by uz snad stalo za nejake otestovanie. Skusim sa pozriet po nejakej demo alebo skusobnej verzii.

[QUOTE="tortoise"]Navigon jsem měl asi na dva víkendy půjčený a musím říct - naprosto ničím mně nazaujal. [/QUOTE]
Aspon tym potvrdzujes moju teoriu, ze kazdemu sadne nieco ine :) .

[QUOTE="Miloš Strouhal"] A co kdyz treba existuje neco, co je v uricitych ohledech jeste o neco lepsi nez je oblibene iGo? [/QUOTE]
No hej, mas pravdu.
Miloš Strouhal (3997)|2.11.2007 20:19
OT 2 Mudrunka: nepotrebuji dukaz, staci mi, ze jsem s ni nekolik let jezdil v praci.. :)
tortoise (546)|2.11.2007 20:33
[QUOTE="Mudrunka"]
Informace o nutnosti přepínat mapy na hranicích se nezakládá na pravdě. Nepleteš si to náhodou s Dynavixem? S ním Navigon opravdu nemá nic společného.[/QUOTE]
Nepletu, viděl jsem v nabídce přepínání map a co si pamatuju, byly různé mapové balíčky, podobně jako u TTN. Jestli rychlost nějak významně zlepšili v 6.2 nevím, ale nedávno byla na navigovat.cz recenze, kde si autor stěžoval na pomalost i u PNA, kde bych očekával, že to bude vyladěné.

[QUOTE="Mudrunka"]Nezlob se na mě, ale nabývám přesvědčení, že Ty jsi nepřesvětčitelný o tom, že jsou oblasti, ve kterých jsou některé softy lepší, než i-GO. [/QUOTE]
Pokud jsi ochoten uznat vlastní omyl, pak věz, že je tomu asi dvě hodiny, co jsem některé - pro mně důležité - nevýhody iGo sjel na svém blogu. Rozhodně nejsem z těch, co musí mít bezpodmínečně pocit, že co mají doma nemá chybu. Musím však mít pocit, že co mám doma, má těch pro mně podstatných chyb co nejméně.
tortoise (546)|2.11.2007 20:38
[QUOTE="inetMark"][QUOTE="tortoise"]Navigon jsem měl asi na dva víkendy půjčený a musím říct - naprosto ničím mně nazaujal. [/QUOTE]
Aspon tym potvrdzujes moju teoriu, ze kazdemu sadne nieco ine :) .
[/QUOTE]
Ale jistě - tohle tvrdím už léta - každý má jiné preference a proto tady není jeden univerzální nejlepší mobil, jeden univerzální nejlepší procesor, jedno univerzální nejlepší auto ani jedna univerzální nejlepší navigace. Každý nechť si v nepřeberné nabídce vybere to, co mu sedne nejvíce. Chci-li škudlit na ručení a benzínu, koupím si haťapku, chci-li si udělat radost, koupím si Ferrari. Ale - a jsme opět u toho, když na mou haťapku někdo řekne, že HTP je h*o to pojede, nemůžu prskat, páč je to pravda. A když se mému Ferrari budou vysmívat, že žere i trávu kolem silnice, nápodobně. Prostě zůstat soudnej a umět přiznat výhody i nevýhody té které volby.
Mudrunka (547)|2.11.2007 20:42
[QUOTE="inetMark"]Ja som myslel ze Dynavix Holiday je na tom s pokrytim Slovenska presne tak ako iGo. Ak to tak nie je, tak je to skoda :( . Kazdopadne ak vravis, ze aj TomTom 680.xxxx pokryva Slovensko tak ako Dynavix, tak to by uz snad stalo za nejake otestovanie. Skusim sa pozriet po nejakej demo alebo skusobnej verzii.[/QUOTE]
není tomu tak, u i-GO jest dodavatelem mapy Slovenska XAHAX Slovakia a je v podstatě zatím nedostižná. Dodavatelem map Dynavix i Velkého Tomíka jest TeleAtlas a je tam pak možný akorát rozdíl v datu vydání. Myslím, že se nemýlím, ale tento rozdíl mezi posledními mapami Dynavixu a TT 680.xxxx buďto není žádný, nebo je zanedbatelný. Takže, pokud vyhovuje pokrytí Dynavixu, musí i TT. Ale já na Slovensko jezdím výhradně na i-GO a nemám potřebu to měnit.

to Miloš Strouhal:
a v tom je právě ta relativita, stejná jako u těch softů. Já tvrdím, že Fabia Haťapka je pro použití ve městě dostačující a ve své podstatě větší držák než nějaká malá Mazda. A na dlouhé dálniční jízdy není ani jedno, ani druhé.
Takže, já na západ a jih od Rozvadova používám Navigon (nemá tam vážnou konkurenci), ve státech „východní Evropa“ mimo CZ zásadně i-GO (které zase tam nemá konkurenci) a u nás záleží na tom, zda jedu s autem mající CB vysílačku, či nikoliv. Pokud ji nemá, zásadně i-GO, protože TMC i v tom polotovaru je přínosné, pokud ji má pak buďto s Navigonem (tam u nás TMC blbne) nebo TT (ten TMC nemá vůbec). Dalším kritérien je náročnost na trasu, je-li složitější, pak TT ani náhodou a je-li nutno i optimalizovat, pak i Navigon ani náhodou.
Mudrunka (547)|2.11.2007 20:53
[QUOTE="tortoise"]Nepletu, viděl jsem v nabídce přepínání map a co si pamatuju, byly různé mapové balíčky, podobně jako u TTN. Jestli rychlost nějak významně zlepšili v 6.2 nevím, ale nedávno byla na navigovat.cz recenze, kde si autor stěžoval na pomalost i u PNA, kde bych očekával, že to bude vyladěné.[/QUOTE]
Pochopitelně, že to možnost přepínání map má, ne že ne. Existují totiž mapy regionální, ale ona taky existuje mapa celé Evropy, která je bezešvá a na hranicích opravdu, ale opravdu není co přepínat.
No, a v tom je mezi námi rozdíl, Ty tady tvrdíš něco, co vidíš v nějaké nabídce, případně v nějaké recenzi, případně sis v rychlosti „ošahal na bůch ví jaké verzi“ a já na základě dlouhodobé zkušenosti od verze 5.2 až 6.2 při poměrně časté frekvenci využití po velké části Evropy. A nevidím žádný důvod, proč bych na ten západ a jih od Rozvadova měl použít jak i-GO, tak i TT.
tortoise (546)|2.11.2007 21:00
[QUOTE="Mudrunka"]Pochopitelně, že to možnost přepínání map má, ne že ne. Existují totiž mapy regionální, ale ona taky existuje mapa celé Evropy, která je bezešvá a na hranicích opravdu, ale opravdu není co přepínat.[/QUOTE]
TTN má taky balíček "bezešvá mapa Evropy". Prostě ber na vědomí, že mi systém mapových podkladů balených do balíčků přijde neskonale stupidnější než styl iGo (a nebo třeba Alturionu) - prostě když tu kterou zemi na kartě mám, navigace jí využije. Žádné přepínání, žádná starost s balíčky.

[QUOTE="Mudrunka"]No, a v tom je mezi námi rozdíl, Ty tady tvrdíš něco, co vidíš v nějaké nabídce, případně v nějaké recenzi, případně sis v rychlosti „ošahal na bůch ví jaké verzi“ a já na základě dlouhodobé zkušenosti od verze 5.2 až 6.2 při poměrně časté frekvenci využití po velké části Evropy. A nevidím žádný důvod, proč bych na ten západ a jih od Rozvadova měl použít jak i-GO, tak i TT.[/QUOTE]
Zase nesouhlasím. Já jsem si na základě zkušenosti udělal určitý závěr. Protože jsem ho měl zapůjčen poměrně krátce, nebyla ta zkušenost velká, já za to nemůžu, že jsem ho nedostal třeba na měsíc. Proto jsem se taky ptal zde ve fóru, co je na Navigonu tak super, že mi to uniklo. Během té doby jsem si totiž všiml řady věcí, co mě dost iritovaly a které bych při každodenním používání nebyl ochoten tolerovat (nebo se skřípěním zubů). Stejně jako jsem si nepůjčil Navigon proto, abych pak mohl chodit a honit si triko, že iGo je stejně lepší, neptal jsem se ani zde proto, abych si triko honil. Myslel jsem si, že se dozvím něco, co můj pohled změní. Bohužel nedozvěděl.

Tohle už dál nemá smysl rozebírat, jak jsem psal výše, každý máme evidentně jiné představy o tom, co je u navigace důležitější a těžko se tedy shodneme.
Miloš Strouhal (3997)|2.11.2007 21:01
[QUOTE="Mudrunka"]Já tvrdím, že Fabia Haťapka je pro použití ve městě dostačující a ve své podstatě větší držák než nějaká malá Mazda. A na dlouhé dálniční jízdy není ani jedno, ani druhé.[/QUOTE]OT 2 Mudrunka:
No pockej, kdo tady mluvil o male Mazde? :) BTW, stejne je to casto spise otazka priorit a osobnich preferenci, nez zdraveho selskeho rozumu. Cim vice casu za volantem travim po Praze v zacpach a kolonach, tim radeji jsem, kdyz se mohu svezt nejakym vetsim, dobre odhlucnenym a pohodlnym autem. Kuprikladu prednosti automatu clovek oceni nejvice prave v tech kolonach a zacpach velkych mest. Co s nim na rovne a prehledne dalnici? Zaradis petku resp. sestku a jedes 20, 50, 100 km bez potreby radit. Ackoliv chapu, ze Fabka a podobna mensi auta budou vzdy diky svym kompaktnim rozmerum (prijemne parkovani) a nizsi spotrebe (urcite o poznani nizsi, nez je treba u Mazdy 6 v automatu a s sestivalcem) pro vetsinu lidi nejvhodnejsim autem pro jezdeni po meste, jsou to prave ale ty priority a osobni preference kazdeho z nas, ktere nakonec rozhodnou o konecnem vyberu. Nekomu to treba prijde nesmyslne, ale ackoliv travim vetsinu veskereho casu za volantem jezdenim po Praze a mimo ni se dostanu vetsinou jen o vikendech, presto radeji cestuji tim vetsim a tezsim autem s ne zrovna nizkou spotrebou, avsak autem, ktere mi to cekani v kolonach dokaze zprijemnit a ulehcit svym pohodlim, vnitrnim prostorem, dobrym odhlucnenim uvnitr auta, absenci razeni, prijemnou zvukovou aparaturou, pripadne klimatizaci (bez ni je to v lete v zacpe doslova a do pismene peklo), moznostmi bezpecneho predjizdeni, atd. Fabka mi z vetsiny tohle nenabidne, proto ji osobne za idealni auto do mesta uz nepovazuji. Cimz ovsem netvrdim, ze by Fabka jako takova byla spatne auto.Naopak, vim co dokaze, najezdil jsem s ni toho mraky, je to dobry pracant. Ale me priority a preference jsou zkratka po tech desitkach, stovkach, mozna tisicich hodinach stravenym v zacpach nebo kolonach po cele Praze zase uz nekde trosku jinde. A abych mel vice nez jedno auto, z nichz by kazde bylo pouzivano jen na ten ucel, na ktery se hodi nejlepe, tak tak bohaty bohuzel nejsem. Takze volim tak jak volim. A je mi jedno, ze nad tim ostatni treba obcas zakrouti hlavou a tukaji si do cela. Takhle to proste vidim ja a vyhovuje mi to tak.
[QUOTE="tortoise"]Prostě zůstat soudnej a umět přiznat výhody i nevýhody té které volby.[/QUOTE]Jo, tak v tomhle duchu kdyby se nesla cela tahle diskuze, to by pak bylo :yes:
[QUOTE="Mudrunka"]Takže, já na západ a jih od Rozvadova používám Navigon (nemá tam vážnou konkurenci), ve státech „východní Evropa“ mimo CZ zásadně i-GO (které zase tam nemá konkurenci) a u nás záleží na tom, zda jedu s autem mající CB vysílačku, či nikoliv. Pokud ji nemá, zásadně i-GO, protože TMC i v tom polotovaru je přínosné, pokud ji má pak buďto s Navigonem (tam u nás TMC blbne) nebo TT (ten TMC nemá vůbec). Dalším kritérien je náročnost na trasu, je-li složitější, pak TT ani náhodou a je-li nutno i optimalizovat, pak i Navigon ani náhodou.[/QUOTE]No jo, ale me cestovani autem nezivi, takze me chvilku mrzely i ty penize za TomTom Navigator 6 (ano, mam legalni licenci), natoz si kupovat ty navigacni softwary treba hned ctyri. Takze plati to same co v pripade vyberu auta. Priority a osobni preference a tomu odpovidajici konecny vyber..
Suoraj (704)|2.11.2007 21:44
[QUOTE="Mudrunka"]to Suoraj:
a to je ta nejlepší tečka za dlouhou, neplodnou a flame diskusí. Jenom nevím, zda se těším na to, co se po zveřejnění tady rozpoutá…..:) [/QUOTE]

no rozhodne netouzim se tu hadat s kymkoliv o cemkoliv. Jak vidno tak co clovek to nazor na zebricek oblibenosti softu. Proto vlastne probehl tento test - nyni ale vidim ze pro nekoho muze byt tvrzeni a dukaz, ze s jeho oblibenym softem bych jezdil do Spain pres Italii zcela nepripustne. Proto se chceme vyhnout konfrontovani.
Mudrunka (547)|2.11.2007 21:57
to Suoraj:
no právě proto jsem napsal, že nevím, zda se těším na to, co se po zveřejnění tady rozpoutá. Taky koukám, jak někteří jedinci vidí jen ten jeden soft a nic jiného neuznávají. Ale je velká výhoda internetu, nebudeš muset chodit kanálama -)
Ale ta dálnice z Janova do Francie je velmi hezká, ne? Neustálé střídání vysokých mostů a tunelů ne mě celkem působilo. :)
Mudrunka (547)|2.11.2007 22:50
[QUOTE="Miloš Strouhal"]No jo, ale me cestovani autem nezivi, takze me chvilku mrzely i ty penize za TomTom Navigator 6 (ano, mam legalni licenci), natoz si kupovat ty navigacni softwary treba hned ctyri. Takze plati to same co v pripade vyberu auta. Priority a osobni preference a tomu odpovidajici konecny vyber..[/QUOTE]
no tak mě volant taky přímo neživí. Mě živí příprava a koordinace rozsáhlých databází, které pak nějací obchodníci prodávají a někteří loupežníci se snaží uloupit a tím mě hrozně rozčilují, protože mě ubírají prostředky na další rozvoj. Dělá se na několika místech, spolupracující programátory máme i v zahraničí a internet nezvládne vše. Takže taky jezdím a jezdím, v neposlední řadě mám i různé soukromé aktivity mimo CZ.
No a zaměstnavatel, byť si mé práce váží, mě Ferrari nekoupí, dokonce ani nějakého terénního 3 litra s radlicí, ale když přijdu, že potřebuji to a to (včetně toho a toho navigačního softu), je tak hodný, že řekne, tak si to kup. Takže mám taky vše legální, akorát ne všechny mapy. A to jedině z důvodu, že výrobce, či prodejce je impotentní a danou mapu není schopen prodat (rád bych koupil – nic mě to nestojí), případně že daný výrobce dodává soft na kartě chráněné pomocí ID karty a k tomu redukci, které se po pěti pokusech o vyjmutí z PDA rozpadne a po reklamaci, jejíž vyřízení trvá cca 1 měsíc, se náhradní rozpadne opět, takže člověku nezbude nic jiného, než koupenou verzi cracknout (ano, pro nepozorné čtenáře se jedná o i-GO). Ale to už sem asi nepatří.
inetMark (100)|2.11.2007 23:34
Ako som vravel, zmazal som :)
Erikt68i (266)|3.11.2007 21:57
Já osobně vyzkoušel TT, Igo a Navigon ale pro letos to jednoznačně vyhrál Navigon Mobile Navigator - po předchozím několikaletém používání TomToma. Ano, start má trochu pomalý ale pak je to už jen a jen kvalita. A po doplnění o POIWarner s upozorňováním na radary a pod. jsem lepší informovanost na displeji (přitom skvělou přehlednost, o hlasovém vedení vůbec nemluvě) u navigací neviděl. Plánování, ergonometrie ovládání a jeho další specialitky, jako kniha jízd a pod. to se prostě musí používat pro cesty a pak pochopíte, co je v něm skryto a odpustíte mu i tu "cestinu".
Jeho nejnovější kompletní mapa NT072_Europa_MN6 odstraňuje i poslední výhodu Iga - lepší mapové podklady pro východní Evropu. Má nyní i úplné pokrytí Polska, Česka, Slovenska, Maďarska, Slovinska!
Ale to nejdůležitější - prostě každý si vybírá podle potřeb a nátury a určitě třeba za rok bude situace v navigačních softech jiná a podle toho bude i preference uživatelů a my budeme zase velebit jiné - nové miláčky a trošku hanit konkurenci. Proto klid a pevné nervy nám všem.
P.S. Podle mne pan Mudrunka s tím Navigonem mluví jen a jen pravdu. Chce to ale s tou navigací najet pár stovek km a sami uvidíte kdo je number ONE. :)
tortoise (546)|4.11.2007 21:56
Hlavně prosím nerozpoutejme další zbytečnou flame, jen se podívejte, co se stává, že podobné historky opravdu nejsou jedna paní povídala :-)
http://www.dailymail.co.uk/pages/live/articles/news/news.html?in_article_id=491073&in_page_id=1770
Miloš Strouhal (3997)|4.11.2007 22:18
Tahle ne, ty predtim klidne ano. A rozdil asi pozna kazdy, netreba se rozepisovat.. Kazdopadne chudak ridic. Ctu spatne, nebo tam skutecne neni zminen navigator, podle ktereho ridic jel?
Docent (1234)|4.11.2007 22:40
[QUOTE="Miloš Strouhal"]A rozdil asi pozna kazdy, netreba se rozepisovat..[/QUOTE]
Jaxe pozná rozdíl mezi jedním vocasem, kterej zajede na úzkou cestu někde v Anglii a 3 dny tam trčí, protože se pořádně nedomluví, a jiným, kterej spadne u Hořehled do pangejtu, a trčí tam celou noc, než najde někoho, kdo ho vytáhne?
Miloš Strouhal (3997)|4.11.2007 23:20
Asi je tu malo flamu, nevadi, tak pokracujem.
OT:
Ja se vubec nebavim o rozdilu mezi temi ridici. Tady preci jde o informaci jako takovou, o jeji duverohodnost, podlozenost, zpusob jejiho zprostredkovani, o nezaujatost osoby, ktera ji predava svemu okoli, o prilozene materialy ze zdokumentovani one udalosti, atd. Nezlob se na me, ale pokud nekdo vyda na internetu zpravu nebo clanek, ve kterem dopodrobna popise konkretni udalost, jeji priciny, dusledky, pripoji vypovedi hlavniho aktera a svedku, fotografie, atd, tak ten "nekdo" na me proste pusobi asi tak 10x duveryhodneji nez ty a historky, ktere jsi nam sem napsal (zrejme z tve velke lasky k aplikaci TomTom). V jinych diskuzich na tomto foru jsem mel sanci poznat tvou snahu o bagatelizovani urcitych problemu a tvou predpojatost. Proste predsudky. No a to memu nazoru na informace tebou poskytovane take prilis neprospiva, bohuzel. BTW, az se jednoho krasneho dne stane, ze zabloudis na nejake delsi trase, nebo se svym vozidlem sjedes nekam do prikopu (coz je samozrejme zcela nerealne, jelikoz pouzivas aplikaci iGo a jezdis maximalne vzorne a bezpecne, ale dejme tomu, ze se to treba nekdy stane...), mohu te pak take nazyvat "vocasem"? :)
Docent (1234)|5.11.2007 08:52
Jo, můžeš. A tomu vesničanovi s traktorem řeknu, aby příště nikoho nevytahoval, dokud to někdo digitálně nezdokumentuje, abych to mohl taky vystavit na netu ;) .
Zdenek Malinsky (9781)|5.11.2007 09:19
Máte jezdit vlakem a žádnou navigaci nebudete potřebovat. Doporučuje 12 z 10 masochistů.:D

to suoraj
Jak to vypadá s tím textem? Zatím mi nic nedošlo. :?
Docent (1234)|5.11.2007 09:29
Náhodou já používám navigaci i v MHD, abych viděl, jestli tramvaják neporušil trasu a mohl to případně nabonzovat :D . Akorát v metru s tím mám problémy, netuší někdo, proč :D ?
Zdenek Malinsky (9781)|5.11.2007 10:08
V metru to ruší BISka. Kvůli možnému útoku teroristů. Proto tam nejsou ani koše. Toho jsi si nevšiml?
Mudrunka (547)|12.11.2007 10:06
[QUOTE="tortoise"]... Mně prostě Navigon nesedl a pokud by iGo měla být Toyota a TTN Mazda, tak Navigon bych osobně viděl jako Fábii HTP - naprosto nejhorší z těchto tří. ...[/QUOTE]
když už si krátíme čas v očekávání na velký srovnávací test našich miláčků z velké španělské expedice, pokračuji v OT:
doporučuji ke shlédnutí aktuální Svět motorů, kde je srovnávací test Mazdy a Fabie. Celkové hodnocení je ve svém výsledku totožné, tedy citované tvrzení asi není pravdivé
PS: kdy už konečně ten test bude?
inetMark (100)|12.11.2007 11:22
Nerozhodli sa ho dat nahodou az s prichodom nove ce4you? Snad to neni v nedohladne.
Suoraj (704)|12.11.2007 14:24
[QUOTE="inetMark"]Nerozhodli sa ho dat nahodou az s prichodom nove ce4you? Snad to neni v nedohladne.[/QUOTE]

Bingo :-) Je to tak. Reportaz je jiz u vládce serveru a jelikoz je nova podoba ce4you skutecne otazkou velmi blizke budoucnosti tak nema smysl to davat sem a pak to prendavat do noveho kabatu...
Alespon mame o duvod vic se tesit na nove ce4you.
Mudrunka (547)|11.12.2007 12:09
když už účastníci „španělské expedice“ jsou skoupí, jak skoupí jsou, tedy se svým výstupem nás seznámí někdy po roce 2010 -) tady je malá a méněcenná náhrada. Sice se jedná o „jednoúčelovky“ ale ……
Docent (1234)|6.1.2008 18:43
No, tak to vypadá, že to velké srovnání navigaci bude asi bráno z historického pohledu... Asi jako kdyby dneska někdo dělal srovnávací test aut Laurin & Klement versus Ford T, ne ;) ?
Mudrunka (547)|6.1.2008 18:48
ano, už jsem se smířil s tím, že nic. A důvodu čekání na „překlopení webu“ nevěřím a nevěřím. :no:
Suoraj (704)|6.1.2008 19:32
no jsem z toho taky nasr... . Byl sem srozumněn s tím , že nové ce4you bude do konce roku... No nic - mam od UPC nejaky volny prostor tak to tam o vikendu pověsím. Teď jedu do Anglie...
inetMark (100)|6.1.2008 22:00
Ja mam dojem ze sa z toho noveho ce4you chce spravit nakoniec taka mega bomba a mega senzacia a preto sa to stale odklada a odklada a nakoniec z toho nic nebude.

Uzivatelia si zial cim dalej tym viac zvykaju na nove servery, ktorym rastie navsetvnost. Ak ce4you neplanuje skoncit, malo by zacat pracovat. Na designe az tak nezalezi. Myslel som, ze o kupe Kaisera sa rozhodnem na zaklade recenzie na ce4you, avsak ziadna recenzia doteraz nebola.
Suoraj (704)|9.1.2008 03:56
no to ses trefil do cerneho.Zvlaste s tim Kaiserem - a k dispozici byl... No nic. Zatim jsem na trajektu v kinomistnosti ale jak dojedu domu tak neco provedu.
oltcit (1098)|9.1.2008 05:56
Kam to valis? Mozno sa niekde stretneme po ceste......
Pavel Koza (4761)|9.1.2008 16:02
Tak. V prve rade chaou vase rozhorceni, ale to je tak vse, co s tim mohu delat. Moje vize, ze si necham napsat profesionalni web od profi programatora vzala za sve ve chvili, kdy se z programatora (nekolikateho v rade) vyklubala slibotechna, takze vysledek jeho rocni "prace" byl roven nule a me navic znechutil skoro vse, co se webu a mobilnich zarizeni tyka. Takze cele nove ce4you je pouze na me a protoze nejsem programator, jde mi to pomalu a tezce. Vic k tomu nemam co dodat, snad jen vyjadrit velke diky vsem, kteri na ce4you dosud nezanevreli.

Ne, urcite se nesnazim udelat nejakou dechberouci bombu, jenze na druhou stranu bych po vsech tech letech nerad vypoustel ven nejakou polofunkcni betu. Rozsah webu si malokdo umi predstavit, priblizne 2/3 prace jsou administracnim moduly, ktere nikdo krome administratoru a redaktoru nevidi, ale bez kterych nejde provozovat web tohoto typu a rozsahu.

Takze jeste jednou - omlouvam se, snazim se co to jde...
Docent (1234)|9.1.2008 21:13
Pavle, nechci být vlezlý, ale beta verze funguje, jsou na ní uveřejňovány články, tak proč ne i to Suorajovo & Comp. megasrovnání navigací?
Pavel Koza (4761)|10.1.2008 00:17
Beta verze funguje, ale pro verejny a hromadny provoz jeste neni urcena (proto je to beta:). Na bete se z ruznych, predevsim testovacich duvodu, obcas udrzuji novinky, clanky rozhodne ne. A z technickych duvodu proste neni mozne aktualizovat starou verzi clanku.

Je mi lito, vim, ze jsem Suorajovi sliboval spusteni webu, ale nepodarilo se...:( Zatim.
inetMark (100)|10.1.2008 01:39
Viem ze je to asi hlupa otazka a tazko sa bude na nu odpovedat. Ale na kedy sa ocakava spustenie noveho c4you?
Ja len ci to bude mesiac, dva mesiace, pol rok, rok.... alebo priblizne ako.
Mudrunka (547)|10.1.2008 09:25
v němém úžasu tady čtu důvody nezveřejněného velkého testu navigačních softů. S programátory obecně nemám dobré zkušenosti, tomu rozumím. Dokonce mě před mnoha lety po několika pokusech se s nimi domluvit, kdy buďto hrubě nedodrželi termín, často i domluvený způsob řešení, mě donutili rozšířit si znalosti tak, že nyní si programuji sám a jsem v pohodě…
Dokonce rozumím i problémům převodu článku z jedné verze web stránek do druhé, ale to, že se aktuální megatest (za rok to tuším už bude částečně mimo mísu..), připraví na novou verzi, která není, a jak jsem pochopil hned tak ani nebude, je mimo možnosti mého myšlení. Když už stávající stránky jsou tak v dezolátním stavu (nepozoruji to, pouze jsem to tak mezi řádky pochopil), nemůže být přeci problém článek převést do *.pdf,, nějak si pohrát s jeho zabezpečením (stejně se ale všechno dá ukrást) a dát link. Takto to na mě spíš dělá dojem, že výsledky testu nejsou takové, které by se někomu líbily, případně při známé polarizaci některých jedinců na tomto fóru uznávajících jenom ten svůj soft a nic jiného, je obava z reakcí.
Ale kluků, kteří si dali jistě hodně práce s jeho přípravou, je mě tedy líto, a to značně.
Ivanm_ce4you (466)|10.1.2008 09:31
Vubec nevidim do problemu redakcnich systemu, ale verim, ze mohou byt znacne.
Nicmene i megatest (dle meho) je pouze dalsi clanek, jen mozna vetsiho rozsahu. Asi by to chtelo se nevazat prilis na novou verzi, ale to je vec Pavlova.
Stejne tak chapu "neradost" kluku, kteri testuji a nic z toho.
Pavel Koza (4761)|10.1.2008 11:32
1. Terminu spusteni jsem uz nasliboval (a nesplnil) tolik, ze to vazne nema smysl davat dalsi... Hlavnim nedodelkem jsou fora, jinak je vse ve stavu posledniho dokoncovani a uprav.

2. "Takto to na mě spíš dělá dojem, že výsledky testu nejsou takové, které by se někomu líbily, případně při známé polarizaci některých jedinců na tomto fóru uznávajících jenom ten svůj soft a nic jiného, je obava z reakcí." Vas dojem je mylny. Pri pohledu na diskuze nemam pocit, ze by se tu neco cenzurovalo, protoze pokud tomuto serveru neco zbylo, tak je to nulova uroven cenzury. Jelikoz jsem netusil, co se z toho vyvine, prikladam k prispevku originalni RAR soubor dodany Suorajem. Snad to tuto nemilou vec trochu projasni.

3. Jak jsem psal - posledni rok se nepovedlo nic, co jsem chtel. Samozrejme ze je to jen clanek, ale do stare verze uz proste pridat nejde a na novou jeste masove upozornit nechci. Ja vim, je to na palici
inetMark (100)|10.1.2008 12:01
[QUOTE="Mudrunka"]S programátory obecně nemám dobré zkušenosti, tomu rozumím.[/QUOTE]

Nemyslim, ze by ste vsetkych programatorov mali hadzat do jedneho vreca.
Ano s dodrzanim terminu je to niekedy narocne, kedze bezny uzivatel chce mat veci hotove do mesiaca a aj to sa mu zda vela a navyse sa mu nechce platit.

Pavol tu vsak spominal ROK. Tak to vazne neviem aky bol programator a comu sa venoval, ale ja kebyze dostanem lukrativnu ponuku, tak za jeden rok dokazem spravit v PHP s kolegom system, ktory by tieto veci umoznoval a to sme amatari a PHP sa nevenujeme. Cize keby sa praca zadala profesionalnej firme (nie jednej osobe, pretoze tvorba webu, ak ma byt kvalitna, vyzaduje viac nez jedneho cloveka - minimalne grafika a programatora), tak by bol web hotovy. Samozrejme ze nikto zdarma robit nebude a preto by takato zachadzka u profesionalnej firmy prisla na pekny balik penazi, ale rozhodne by bola zhotovena aj skor ako za rok.

Kazdopadne Pavel pise, ze si dokaze stranku naprogramovat sam, len mu to bude dlhsie trvat. Je to tiez dobra cesta a jej vyhodou je, ze bude mat vsetko presne tak ako chce. Na internete sa daju naist rozne free verzie roznych systemov a daju sa odtial rozne veci 'odkukat'.
Pavel Koza (4761)|10.1.2008 12:09
Ja to tu nechci rozpitvavat. Proste to dopadlo jinak, nez jsem si planoval a jelikoz jsem byl i dost naivni, nasledne se vsechny moje smele plany zhroutily jak domecek z karet. Jak jsem se obcas zachoval prekvapuje zpetne i me, ale neda se nic delat, je to tezce nabyta zkusenost a snad se poucim;) Vic se k tomu nechci vyjadrovat, je to za mnou a minulost nevratim ani nezmenim. Ze bych plno veci udelal uplne jinak je asi jasne nejen me...

Novy web je pro me priorita, tak prosim jeste o shovivavost (i kdyz je to asi tezke...). Ze se stale vice ctenaru presunuje jinam me netesi, ale je to logicky dusledek soucasneho stavu. Presto verim, ze se alespon cast z nich zase vrati. O postupu na novem webu budu informovat.
Mudrunka (547)|10.1.2008 14:10
Omlouvám se Pavlovi Kozovi za prostořekou poznámku, ze které mohlo vyplynout cosi o cenzuře na tomto webu, ale „cíl šlechtí prostředky“. A cílem bylo zveřejnění daného, dlužno říci perfektního, megatestu navigačních softů.

Celý test jsem „zhltnul jedním dechem“, je perfektní a dá se říci, že velmi dobře vystihuje klady i zápory jednotlivých softů. Každopádně recenzentům velké díky.

Přes uvedené si dovolím něco málo připomínek, doplnění:

Dynavix
Je škoda, že test byl proveden na verzi 1.6. Sice je pravda, že v době testu aktuální verze 2.1, je v podstatě funkčně totožná, z hlediska grafiky je už úplně někde jinde. No, a od verze 2.2 už přicházejí nové funkce (včetně např. čitelnosti údajů stavového řádku jistě i u malých displejů), ale došlo i k významnému zrychlení softu a jeho stabilizaci. A od plánované verze 2.3 se očekává, lépe řečeno proslýchá i o funkčním TMC v Evropě, řešení objížděk apod.

i-GO
z obrázků vyplývá, že byl užit skin Andy. Tento skin ubírá pamět pro programy, tedy se to někdy může chovat tak, jako by se nedostávala. Mám však zkušenosti takové, že u dlouhých tras se jedná o nejstabilnější soft.
Informace ohledně TMC není přesná. Konkrétně plně funkční je už od první verze plus, tedy od března 07. Problémem je, alespoň u mé konfigurace, že se to ne vždy „chytí“ (viz. mé připomínky v příslušném vláknu), chce to prostě určité „grify“. Takže už u té původní verze mě TMC fungovalo tak, jak fungovat mělo, a to v podstatě kromě uvedeného spolehlivě. Že je to však v úrovni polotovaru (stejně jako Dynavix) je věc jiná. Jinak, jedná se o jediný soft, který mě ještě v ostrém provozu nenechal na holičkách tím, že by kleknul apod.

Navigon
ano, jedná se o soft s velkými nároky na HW, konkrétně velikost paměti pro programy. Můžu ovšem prohlásit, že po úpravě doporučené BRunnerem pro WM 2003, kdy lze pro programy uvolnit i jinak nevyužitelný prostor pro data (takže můžu dát až 44 MB), to už i na plečce s 270 MHz jede bez problémů a i rychlost je přijatelná, zvláště s mapou EE 2008 (mimochodem, i tam jsou problémy s kategorizací silnic, včetně jednosměrek a nezpevněných silnic). Horší je to se stabilitou. Ještě se mě u delší cesty (800 a více km) nestalo, že by to alespoň 1x nekleklo. A dělá to vždy, když ho něco „překvapí“, např. příjem TMC informace vyžadující akci apod. Naposled jsem jej dostal „do kolen“ v tunelu Mrázovka. On v něm chtěl odbočit na Radlice, díky funkci tunel si myslel, že jsem tak učinil a když jsem pak vyjel úplně někde jinde, už to „nerozdýchal“.

TT
nejedná se o soft, který by byl „mým šálkem kávy“. Ale při použití velké mapy se jeho rychlost jaksi vytrácí… prostě, radši i-GO.
Pavel Koza (4761)|10.1.2008 14:25
...ne, ja se omlouvam, uz mi to leze na mozek...:dead: A jsem ponekud prehnane startovaci...:oops:
osch (1330)|10.1.2008 15:14
to BRunner & Suoraj: Klobouk dolů a děkuji moc za parádní počtení :yes:
tortoise (546)|10.1.2008 16:30
Také děkuji za pěkné počtení i fotografie, muselo to dát práci.
Suoraj (704)|14.1.2008 11:42
no... čekáme i na negativní reakce - abychom věděli jak to vylepšit příště :-) Tím sem neřekl, že příště bude ale tak mně tak napadlo, že reportáž ze země kde je narozdíl od espani chladněji,mlha a všichni jsou tak šílení a jezdí v protisměru...
tortoise (546)|14.1.2008 21:04
Tak mám-li zkusit být kritický (jde to poměrně těžko, článek byl fakt super), tak vyjma leckdy mizerné češtiny mi vadila určitá povrchnost. Spousta věcí přelítnutá velkou rychlostí bez hlubšího popisu a zkoumání. Na druhou stranu chápu, že číst knížku o 100 stranách namísto testu asi dost dobře nejde :-)
BRunner (92)|14.1.2008 21:26
2 tortoise: blahopřeju, právě jsi vyhrál konkurz na jazykového korektora příštího testu :D

Jinak s tou délkou je to těžké, tohle mělo být hlavně porovnání těch programů. Detailních recenzí vlastností jednotlivých softů je webu habakuk. Pokud chceš o některých aspektech vědět víc, klidně se zeptej tady ve vláknu, pokud to půjde, rádi zodpovíme.