Když se mi před několika měsíci dostala poprvé do ruky PDA navigace iGo 2006 maďarské firmy Nav N Go Kft. doslova se mi protočily panenky. Ať už to bylo naprosto skvělým designem, přítomností nebývale podrobných map východní Evropy, jednoduchostí instalace nebo kvalitním zpracováním samotného programu, který je opravdu velmi stabilní a jen tak něco ho nerozhodí. V mém PDA se už iGo zabydlel a vystřídal jiný "běžný" navigační program.
Přečtěte si celou recenzi.
Přečtěte si celou recenzi.
Mám jednu zásadní výtku k iGO a to že neumí navigovat mimo cestu. A nejde tam jednoduše uložit POI a v recenzi píšete, že je to snadné, ale xxx tapnutí na LCD to neni ono, to TT resi třeba dvěma a navigace co mám v autě jedním. Např. moje navigace pevná v autě to umí snadno a hlavně si ukládá pozice rychle a jednoduše a dá se pak v nich vyznat. TT si pozice ukládá taky velice snadno a nemusí se třídit do skupin, když je nechci. Například tam kde bydlím mají tvůrci map úplně nesmyslně zadané ulice úplně bokem třeba až 100m vedle a hlavní silnici udělali z vedlejší apod. Ale s mapovými podklady to má úplně nastejno i TT.
Jinak grafika a funkce jsou 100%. Chyby v mapách úplně stejné jako všichni ostatní výrobci navigačních SW a to že tam mají chyby se nikde nedá napsat nebo se mýlím a můžeme jim psát kde mají chyby? A navíc když ty cesty někdo zaměřoval, tak asi jezdil od krajnice ke krajnici neboť i úsek naprosto rovný cca 3km je tam klikatý jako plazící se had, no to je hrůza, však to jde poznat podle toho, že vedle šipky je i skutečná poloha zobrazují se malou tečkou. Ten člověk co projížděl tu trasu byl asi opilý :-).
Jinak jak píšu aplikace je dobrá až na ty POI co se nedají jednoduše zadávat.
Ahoj Laďa (MIO A701)
Jinak grafika a funkce jsou 100%. Chyby v mapách úplně stejné jako všichni ostatní výrobci navigačních SW a to že tam mají chyby se nikde nedá napsat nebo se mýlím a můžeme jim psát kde mají chyby? A navíc když ty cesty někdo zaměřoval, tak asi jezdil od krajnice ke krajnici neboť i úsek naprosto rovný cca 3km je tam klikatý jako plazící se had, no to je hrůza, však to jde poznat podle toho, že vedle šipky je i skutečná poloha zobrazují se malou tečkou. Ten člověk co projížděl tu trasu byl asi opilý :-).
Jinak jak píšu aplikace je dobrá až na ty POI co se nedají jednoduše zadávat.
Ahoj Laďa (MIO A701)
[QUOTE="ladik"]Mám jednu zásadní výtku k iGO a to že neumí navigovat mimo cestu. [/QUOTE]
Mám dojem, že mimo cestu neumí navigovat v případě, kdy zadám cíl v souřadnicích a souřadnice jsou mimo cestu, pokud ťápnu do mapy mimo cestu a dám "navigovat", trasu v pohodě najde.
Jinak já mám zase naopak zásadní výtku k TomTomu - při volbě nejkratší cesty to bere skal a stepí, divočinou, při volbě nejrychlejší klidně vymyslí o 20 km delší a o minutu kratší cestu, než by člověk normálně jel...
i-GO naproti tomu při volbě ekonomické trasy najde cestu, kterou bych si vybral sám podle mapy.
Mám dojem, že mimo cestu neumí navigovat v případě, kdy zadám cíl v souřadnicích a souřadnice jsou mimo cestu, pokud ťápnu do mapy mimo cestu a dám "navigovat", trasu v pohodě najde.
Jinak já mám zase naopak zásadní výtku k TomTomu - při volbě nejkratší cesty to bere skal a stepí, divočinou, při volbě nejrychlejší klidně vymyslí o 20 km delší a o minutu kratší cestu, než by člověk normálně jel...
i-GO naproti tomu při volbě ekonomické trasy najde cestu, kterou bych si vybral sám podle mapy.
Existuju uz aj dalsie mapy: USA, Kanada, Rusko, Malajzia, HongKong, Singapur, Spojene Arabske Emiraty.
Díky za pěknou recenzi, iGO vypadá velmi solidně :yes:
Jen pár nevinných rýpnutí: ;)
"Jako při minulých recenzích jsem s ním najezdil cca 1500 km a to jak v Čechách, tak na Slovensku a pár desítek kilometrů i v Polsku"
Na Moravě tedy testoval něco jen Bergmann?
"Microsoft Windows Mobile pro Pocket PC 2005"
Mluví se o Windows Mobile 5.0?
A konkrétní dotaz:
Existuje už nějaká utilita pro umožnění překopírování dat na vlastní SD kartu?
Jen pár nevinných rýpnutí: ;)
"Jako při minulých recenzích jsem s ním najezdil cca 1500 km a to jak v Čechách, tak na Slovensku a pár desítek kilometrů i v Polsku"
Na Moravě tedy testoval něco jen Bergmann?
"Microsoft Windows Mobile pro Pocket PC 2005"
Mluví se o Windows Mobile 5.0?
A konkrétní dotaz:
Existuje už nějaká utilita pro umožnění překopírování dat na vlastní SD kartu?
[QUOTE="Mem_"]Na Moravě tedy testoval něco jen Bergmann?[/QUOTE]
Jak je všeobecně známo, Moravané jsou líní Slováci, kteří při stěhování národů nedošli do Čech, takže některými jsou holt opomíjeni :D .
Jak je všeobecně známo, Moravané jsou líní Slováci, kteří při stěhování národů nedošli do Čech, takže některými jsou holt opomíjeni :D .
[QUOTE="Docent"][QUOTE="Mem_"]Na Moravě tedy testoval něco jen Bergmann?[/QUOTE]
Jak je všeobecně známo, Moravané jsou líní Slováci, kteří při stěhování národů nedošli do Čech, takže některými jsou holt opomíjeni :D .[/QUOTE]
No já zrovna jsem Slovák, ale přesto mě zajímá, jak iGO naviguje v okolí Olomouce, Brna apod. ;)
Jak je všeobecně známo, Moravané jsou líní Slováci, kteří při stěhování národů nedošli do Čech, takže některými jsou holt opomíjeni :D .[/QUOTE]
No já zrovna jsem Slovák, ale přesto mě zajímá, jak iGO naviguje v okolí Olomouce, Brna apod. ;)
minusy IGo:
Hrozná ukecanost. Po 46 km bude změna směru jízdy. Hrůza
Nemožnost jako u "jiné nav." měnit měřítko u náhledu na celkovou trasu (šoupák na pravé straně)
Špatné hledání ulic (musíte nejdřív zadat Praha 10) a potom ulici.
POI
Plusy:
automatické přepínání den/noc
možnost vyp/zap překročení rychlosti a jeho funkčnosti. (funguje to i na "dálnici" v PL a tam je změn...)
Přidávání map a průjezdnost státy (neni potřeba přepínat mapy)
Upozornění na přepočítávání trasy (stačilo by pípnutí)
Celkově kdyby si kluci (IGo a TOM) sedli k jednomu stolu, tak by vznikla téměř dokonalá navigace:yes: Prostě kdyby IGO třeba jen píplo místo kecání,bylo by to super.
Ale jinak je IGO dobré, protože to mám vyzkoušené na cestách do Waršavy a musím uzat, že to našlo super cestu. Jenom to město bylo trochu slabší. Motal jsem se tam jako "klacek pod jezem" a to se u "jiné nav." nestalo. Co je špatné u všech nav., je nemožnost nastavit "po stejné trase zpet" (Což u ještě u jiné to jde, ale jinak je kničemu)
Jestli nemám pravdu a je to tím, že to nemám "ošahané", tak v prosinci budu na značkách.
Hrozná ukecanost. Po 46 km bude změna směru jízdy. Hrůza
Nemožnost jako u "jiné nav." měnit měřítko u náhledu na celkovou trasu (šoupák na pravé straně)
Špatné hledání ulic (musíte nejdřív zadat Praha 10) a potom ulici.
POI
Plusy:
automatické přepínání den/noc
možnost vyp/zap překročení rychlosti a jeho funkčnosti. (funguje to i na "dálnici" v PL a tam je změn...)
Přidávání map a průjezdnost státy (neni potřeba přepínat mapy)
Upozornění na přepočítávání trasy (stačilo by pípnutí)
Celkově kdyby si kluci (IGo a TOM) sedli k jednomu stolu, tak by vznikla téměř dokonalá navigace:yes: Prostě kdyby IGO třeba jen píplo místo kecání,bylo by to super.
Ale jinak je IGO dobré, protože to mám vyzkoušené na cestách do Waršavy a musím uzat, že to našlo super cestu. Jenom to město bylo trochu slabší. Motal jsem se tam jako "klacek pod jezem" a to se u "jiné nav." nestalo. Co je špatné u všech nav., je nemožnost nastavit "po stejné trase zpet" (Což u ještě u jiné to jde, ale jinak je kničemu)
Jestli nemám pravdu a je to tím, že to nemám "ošahané", tak v prosinci budu na značkách.
"Nemožnost jako u "jiné nav." měnit měřítko u náhledu na celkovou trasu (šoupák na pravé straně)" - a co hardwarová tlačítka, viz obr. v recenzi:
# 7 - Přiblížení mapy
# 8 - Oddálení mapy
"Špatné hledání ulic (musíte nejdřív zadat Praha 10) a potom ulici." - Ale nemusíme, nemusíme, je tam taky "Praha, Hlavní město Praha, Česká republika", nemusí se zadávat Praha 1 až Praha XY.
# 7 - Přiblížení mapy
# 8 - Oddálení mapy
"Špatné hledání ulic (musíte nejdřív zadat Praha 10) a potom ulici." - Ale nemusíme, nemusíme, je tam taky "Praha, Hlavní město Praha, Česká republika", nemusí se zadávat Praha 1 až Praha XY.
[QUOTE="Docent"]"Nemožnost jako u "jiné nav." měnit měřítko u náhledu na celkovou trasu (šoupák na pravé straně)" - a co hardwarová tlačítka, viz obr. v recenzi:
# 7 - Přiblížení mapy
# 8 - Oddálení mapy
"Špatné hledání ulic (musíte nejdřív zadat Praha 10) a potom ulici." - Ale nemusíme, nemusíme, je tam taky "Praha, Hlavní město Praha, Česká republika", nemusí se zadávat Praha 1 až Praha XY.[/QUOTE]
Jo,to máš pravdu, ale zkoušel jsi to na delší trase? To se uklikáš....a to nemluvím o posunu mapy.
A ta Praha...dík za tip.
# 7 - Přiblížení mapy
# 8 - Oddálení mapy
"Špatné hledání ulic (musíte nejdřív zadat Praha 10) a potom ulici." - Ale nemusíme, nemusíme, je tam taky "Praha, Hlavní město Praha, Česká republika", nemusí se zadávat Praha 1 až Praha XY.[/QUOTE]
Jo,to máš pravdu, ale zkoušel jsi to na delší trase? To se uklikáš....a to nemluvím o posunu mapy.
A ta Praha...dík za tip.
- v IGO mam vypnutou zmenu automatickou zmenu meritka, jenom me to rozciluje :)
- pouzivat nastaveni "Nejkratsi" je dost spatne, hlavne ve mestech
- nevite, jak zmenit funkce hardwsrovych tlacicek? Nevyhovuji mi tlacitka nahoru a dolu pro zmenu meritka - instinktivne jsou presne opacne, nez by mely byt
- pouzivat nastaveni "Nejkratsi" je dost spatne, hlavne ve mestech
- nevite, jak zmenit funkce hardwsrovych tlacicek? Nevyhovuji mi tlacitka nahoru a dolu pro zmenu meritka - instinktivne jsou presne opacne, nez by mely byt
2 chaska:
Pro změnu měřítka mapy se taky dá táhnout prstem za měřítko na spodním okraji (Drag & Drop).:D
Pro změnu měřítka mapy se taky dá táhnout prstem za měřítko na spodním okraji (Drag & Drop).:D
[QUOTE="oltcit"]Tak si zadaj adresy,hodim ti screeny ''slovaku'' :D [/QUOTE]
;) Tak jestli můžu teda poprosit (tohle všechno jsou problémy, které jsem viděl v TT)...
- Jak vypadá slavný sjezd z dálnice na trase Brno-Olomouc (u Vyškova)
- Jak vypadá sjezd ze silnice 480 (křížení se železniční tratí) na trase Olomouc-Kopřivnice, ulice Pod Morávií
- Má ulice Brněnská ve Starém Městě u Uherského Hradiště čísla popisná?
- Má ulice Havlíčkova v Otrokovicích čísla popisná?
;) Tak jestli můžu teda poprosit (tohle všechno jsou problémy, které jsem viděl v TT)...
- Jak vypadá slavný sjezd z dálnice na trase Brno-Olomouc (u Vyškova)
- Jak vypadá sjezd ze silnice 480 (křížení se železniční tratí) na trase Olomouc-Kopřivnice, ulice Pod Morávií
- Má ulice Brněnská ve Starém Městě u Uherského Hradiště čísla popisná?
- Má ulice Havlíčkova v Otrokovicích čísla popisná?
To mem:
1/priloha
2/nenasiel som co si myslel
3,4/nemaju
To na čo sa pýtaš,je otázka mapových podkladov a nie nav.softu ako takého,ale to ty dobre vieš,tak čo ma skúšaš,háá? ;)
PS zopakujem znovu svoj názor :? Považujem iGO za veľmi dobrú a spoľahlivú navigáciu,ktorá má v sebe od základu obsiahnuté všetky potrebné funkcie,niektoré dokonca jedinečné v svete navigácii,jeho koncepcia all in card je pre bežných užívateľov určite prínosom(pokročilejší zasa toto obmedzenie dokážu obísť :D ) zoberte si aký bordel vám narobí TT na karte,pri iGO to máte v jednom adresári,možnosti tunovania sú veľmi dobré,atd.atd. popísalo sa tu o ňom už dosť,i ked stále je čo objavovať,napr.až teraz na základe tunajšieho príspevku som objavil možnosť meniť zoom na mierkovej lište :O .....Nikomu svoj názor nevnucujem,prešiel som od PK,Navteq,NAVnGO,TT k súčastnému iGO a nikdy späť;) Firma prišla s produktom potichúčko,bez halasného vytrubovania do sveta,neustále sa vyvíja,zdarma update,znižovanie cien,spolupráca užívateľov na vývoji atd. Chyby v podkladoch budú vždy,ale navigácia ma vodičovi uľahčiť jazdu a nie ho nahradiť a la Minority report:)) iGO a jeho tvorcovia majú môj obdiv a úctu.Ale ani GPS Auto nieje zlé:cool:
1/priloha
2/nenasiel som co si myslel
3,4/nemaju
To na čo sa pýtaš,je otázka mapových podkladov a nie nav.softu ako takého,ale to ty dobre vieš,tak čo ma skúšaš,háá? ;)
PS zopakujem znovu svoj názor :? Považujem iGO za veľmi dobrú a spoľahlivú navigáciu,ktorá má v sebe od základu obsiahnuté všetky potrebné funkcie,niektoré dokonca jedinečné v svete navigácii,jeho koncepcia all in card je pre bežných užívateľov určite prínosom(pokročilejší zasa toto obmedzenie dokážu obísť :D ) zoberte si aký bordel vám narobí TT na karte,pri iGO to máte v jednom adresári,možnosti tunovania sú veľmi dobré,atd.atd. popísalo sa tu o ňom už dosť,i ked stále je čo objavovať,napr.až teraz na základe tunajšieho príspevku som objavil možnosť meniť zoom na mierkovej lište :O .....Nikomu svoj názor nevnucujem,prešiel som od PK,Navteq,NAVnGO,TT k súčastnému iGO a nikdy späť;) Firma prišla s produktom potichúčko,bez halasného vytrubovania do sveta,neustále sa vyvíja,zdarma update,znižovanie cien,spolupráca užívateľov na vývoji atd. Chyby v podkladoch budú vždy,ale navigácia ma vodičovi uľahčiť jazdu a nie ho nahradiť a la Minority report:)) iGO a jeho tvorcovia majú môj obdiv a úctu.Ale ani GPS Auto nieje zlé:cool:
[QUOTE="oltcit"]To na čo sa pýtaš,je otázka mapových podkladov a nie nav.softu ako takého,ale to ty dobre vieš,tak čo ma skúšaš,háá? ;)[/QUOTE]
Jj, ale kolikrát už jsme zažili, že dodavatel podkladů byl papírově stejný, ale co z toho dokázali dostat do navigace už byla druhá věc, a pokud uvažuju nad koupí TT nebo alternativy, tak mě zajímá současný reálný stav, to je celé. Každopádně díky za veškeré info :)
P.S.: Hehe, GPSAuto :D Tak konkrétní dotaz jak je to s upozorňováním na překročení rychlosti, umí to iGO u nás nějak rozumně (opět mě zajímá především Morava :cool: )? Četl jsem v diskuzi o TT6, že tam mají v obcích naflákané natvrdo většinou 60 km/h a nejde to nijak změnit nebo nastavit toleranci upozornění
Jj, ale kolikrát už jsme zažili, že dodavatel podkladů byl papírově stejný, ale co z toho dokázali dostat do navigace už byla druhá věc, a pokud uvažuju nad koupí TT nebo alternativy, tak mě zajímá současný reálný stav, to je celé. Každopádně díky za veškeré info :)
P.S.: Hehe, GPSAuto :D Tak konkrétní dotaz jak je to s upozorňováním na překročení rychlosti, umí to iGO u nás nějak rozumně (opět mě zajímá především Morava :cool: )? Četl jsem v diskuzi o TT6, že tam mají v obcích naflákané natvrdo většinou 60 km/h a nejde to nijak změnit nebo nastavit toleranci upozornění
Jak už jsem psal v jiném článku, program opravdu dobrý, ale ten nosič ( miniSD + adapter) stojí za....! Adapter v háji a co teď, nechci kupovat další miniSD kvůli adapteru a samotný adapter není k sehnání. takže navigace stojí.
navi: No právě proto to chce vykašlat se na výrobce a mírně mimo zákon si data nakopírovat na svou kartu a neřešit. Jinak ten adaptér je standardní miniSD do SD? Mám jeden volný Transcend, tak se kdyžtak ozvi na PM
P.S.: A zdá se, že na netu se dá taky v pohodě sehnat, viz třeba
http://www.1m.cz/detail/3121/minisd-adapter/
http://merkur.agora.cz/default.asp?cls=stoitem&stiid=10852
...
P.S.: A zdá se, že na netu se dá taky v pohodě sehnat, viz třeba
http://www.1m.cz/detail/3121/minisd-adapter/
http://merkur.agora.cz/default.asp?cls=stoitem&stiid=10852
...
[QUOTE="Mem_"]P.S.: Hehe, GPSAuto :D Tak konkrétní dotaz jak je to s upozorňováním na překročení rychlosti, umí to iGO u nás nějak rozumně (opět mě zajímá především Morava :cool: )? Četl jsem v diskuzi o TT6, že tam mají v obcích naflákané natvrdo většinou 60 km/h a nejde to nijak změnit nebo nastavit toleranci upozornění[/QUOTE]
Zial absolútne nie,je to nastavené na tvrdo a vobec sa toho nedá držať,nastaviť je možné upozornenie pri prekročení bud o pevnú hodnotu,alebo percentuálne,osobne to beriem ako kvetinku na torte,je to krajšie,ale jesť sa nedá ;) vid obrazok,u nas je štandartne 60,ukazuje 50 :sarcastic: možno už vedelii,že sa plánuje od Nového roku u nás znížiť povolenú rýchlosť na 50-tku ;)
edit: to kde je aka povolena rychlost je dane mapou,ale kedy ,pri akom prekroceni to ma indikovat,to je nastavitelne v tzv. Alternativnom prekroceni(obdoba tvojho programu,akurat to nejde tak priamocaro nastavit.Pouzivam to na dialnici ako "tchyne@tempomat" :D
Zial absolútne nie,je to nastavené na tvrdo a vobec sa toho nedá držať,nastaviť je možné upozornenie pri prekročení bud o pevnú hodnotu,alebo percentuálne,osobne to beriem ako kvetinku na torte,je to krajšie,ale jesť sa nedá ;) vid obrazok,u nas je štandartne 60,ukazuje 50 :sarcastic: možno už vedelii,že sa plánuje od Nového roku u nás znížiť povolenú rýchlosť na 50-tku ;)
edit: to kde je aka povolena rychlost je dane mapou,ale kedy ,pri akom prekroceni to ma indikovat,to je nastavitelne v tzv. Alternativnom prekroceni(obdoba tvojho programu,akurat to nejde tak priamocaro nastavit.Pouzivam to na dialnici ako "tchyne@tempomat" :D
[QUOTE="kokoskokos"]2 chaska:
Pro změnu měřítka mapy se taky dá táhnout prstem za měřítko na spodním okraji (Drag & Drop).:D [/QUOTE]
Dobrej tip.Díky. ...a potom že to nepůjde....chce si to jen ošahat. Já jsem s IGo spokojenej, nechtělo se mi věřit, že je tak blbá...to jenom já...kluci, ještě jednou díky
Pro změnu měřítka mapy se taky dá táhnout prstem za měřítko na spodním okraji (Drag & Drop).:D [/QUOTE]
Dobrej tip.Díky. ...a potom že to nepůjde....chce si to jen ošahat. Já jsem s IGo spokojenej, nechtělo se mi věřit, že je tak blbá...to jenom já...kluci, ještě jednou díky
Pár poznámek z provozu k i-Go:
- vypnut zoom při změnách směru, dost to mate, když zrovna nesleduji pořád navigaci
- upravena hlasová navigace, teď už je to po update mnohem lepší
- nahrazeny ikonky POI vlastními, konečně rozumný vzhled POI v navigaci
- škoda, že nedokáže upozornit na POI na trase (jako u TT - radary)
- po příhráni POI z poi.cz do i-Go databáze je to konečně použitelná navigace
- škoda že i-Go zamlžuje obzor, u TT se dá jezdit v noci podle navigace naprosto parádně, je vidět, kudy povede silnice, u i-Go je to značně zkreslené
- příjemná grafika a ovládání, rozhodně obrovské plus pro plánování trasy doma na gauči, bez spuštěné GPS
- horší odhad příjezdu do cíle
- mnohem lepší výpošet trasy (ekonomická) než TT
- parádní je možnost si do i-Go připojit jen potřebné mapy, mnohem menší spotřeba místa na kartě, libovolná kombinace map
A teď pár poznámek k upozorňování na překročení rychlosti. Nechápu, proč o to všichni tolik stojíte, dá se jezdit i bez toho a hlavně, kdy pak stíháte sledovat provoz, když pořád čumíte na navigaci? :)
Díky chybám v mapových podkladech je to v ČR prakticky nepoužitelné. Příklad - Bohdalecká ulice v Praze - maximálku tady má navigace klidně 90 i když je to ve městě, naopak mimo něsto klidně ukazuje i jen 50, protože se silnicí sousedí "červená" zóna obydlené oblasti, a to přesto, že tam není omezená rychlost. Kde to ale funguje parádně, je např. A a nebo DE, tady to upozornění na překročení rychlsoti na 99% odpovídá skutečnsoti, skoro na metr přesně :-)
Jinak, po pár měsících používání i-Go u mě vyhrává nad léta používaným TT (i přestože nedokáže upozornit na radary a zamlžuje obzor), zkrátka mi přijde příjemnější, dá se pohodlně nastavit snad naprosto cokoliv v programu (grafika) a upravit si ho tak k obrazu svému a... zvykl jsem si na něj - a i na Zuzanu :)
- vypnut zoom při změnách směru, dost to mate, když zrovna nesleduji pořád navigaci
- upravena hlasová navigace, teď už je to po update mnohem lepší
- nahrazeny ikonky POI vlastními, konečně rozumný vzhled POI v navigaci
- škoda, že nedokáže upozornit na POI na trase (jako u TT - radary)
- po příhráni POI z poi.cz do i-Go databáze je to konečně použitelná navigace
- škoda že i-Go zamlžuje obzor, u TT se dá jezdit v noci podle navigace naprosto parádně, je vidět, kudy povede silnice, u i-Go je to značně zkreslené
- příjemná grafika a ovládání, rozhodně obrovské plus pro plánování trasy doma na gauči, bez spuštěné GPS
- horší odhad příjezdu do cíle
- mnohem lepší výpošet trasy (ekonomická) než TT
- parádní je možnost si do i-Go připojit jen potřebné mapy, mnohem menší spotřeba místa na kartě, libovolná kombinace map
A teď pár poznámek k upozorňování na překročení rychlosti. Nechápu, proč o to všichni tolik stojíte, dá se jezdit i bez toho a hlavně, kdy pak stíháte sledovat provoz, když pořád čumíte na navigaci? :)
Díky chybám v mapových podkladech je to v ČR prakticky nepoužitelné. Příklad - Bohdalecká ulice v Praze - maximálku tady má navigace klidně 90 i když je to ve městě, naopak mimo něsto klidně ukazuje i jen 50, protože se silnicí sousedí "červená" zóna obydlené oblasti, a to přesto, že tam není omezená rychlost. Kde to ale funguje parádně, je např. A a nebo DE, tady to upozornění na překročení rychlsoti na 99% odpovídá skutečnsoti, skoro na metr přesně :-)
Jinak, po pár měsících používání i-Go u mě vyhrává nad léta používaným TT (i přestože nedokáže upozornit na radary a zamlžuje obzor), zkrátka mi přijde příjemnější, dá se pohodlně nastavit snad naprosto cokoliv v programu (grafika) a upravit si ho tak k obrazu svému a... zvykl jsem si na něj - a i na Zuzanu :)
[QUOTE="Scatman"]a... zvykl jsem si na něj - a i na Zuzanu :)[/QUOTE]
OK, Miloslav asi půjde k šípku :D
K tomu upozorňování na překročení rychlosti - to, že to má TT (a iGo počítám taky) řešeno jen debilně graficky bez hlasového upozornění je jedna věc, ale kdyby se ta funkce udělala pořádně a hlásila slovně i hodnotu aktuálního rychlostního limitu, tak to nebude potřeba vizuálně sledovat. A pokud mají rychlosti už v A a DE mapách vychytané, tak se snad dočkáme časem i tady
OK, Miloslav asi půjde k šípku :D
K tomu upozorňování na překročení rychlosti - to, že to má TT (a iGo počítám taky) řešeno jen debilně graficky bez hlasového upozornění je jedna věc, ale kdyby se ta funkce udělala pořádně a hlásila slovně i hodnotu aktuálního rychlostního limitu, tak to nebude potřeba vizuálně sledovat. A pokud mají rychlosti už v A a DE mapách vychytané, tak se snad dočkáme časem i tady
[QUOTE="Mem_"]
.........
K tomu upozorňování na překročení rychlosti - to, že to má TT (a iGo počítám taky) řešeno jen debilně graficky bez hlasového upozornění je jedna věc, ale ..............[/QUOTE]
ne,ne,ne milý pane,on to zahlasi pekne hlasom,že prekračujete povolenú,resp. predvolenú rýchlosť ;)
.........
K tomu upozorňování na překročení rychlosti - to, že to má TT (a iGo počítám taky) řešeno jen debilně graficky bez hlasového upozornění je jedna věc, ale ..............[/QUOTE]
ne,ne,ne milý pane,on to zahlasi pekne hlasom,že prekračujete povolenú,resp. predvolenú rýchlosť ;)
[QUOTE="oltcit"]ne,ne,ne milý pane,on to zahlasi pekne hlasom,že prekračujete povolenú,resp. predvolenú rýchlosť ;) [/QUOTE]
Výborne, ale keby ešte povedal aj aká ta povolená rýchlosť podla neho je ;)
Výborne, ale keby ešte povedal aj aká ta povolená rýchlosť podla neho je ;)
už teraz sa množia sťažnosti na "ukecanosť" :D a čo potom,keby furt hlásil:prekročili ste povolenú rýchlosť,ktorá momentálne je 60 kilometrov za hodinu,v prípade že nedodržíte pokyn na zníženie vašej rýchlosti riskujete bodovú penalizáciu zo strany orgánov štátnej moci a preto okamžite dajte nohu z plynu dole,lebo prevezmem riadenie do svojej réžie":D :D :D :D :D :D
Jednoznačne sa užitočnosť programu iGo zvýši pridaním softwaru iGo POI Explorer pre PC. Možnosti ako import a export POI, vytiahnutie zaznamenaných trás nie sú na zahodenie.
iGo má iba jednu väčšiu chybu: neumožní mi trasu naplánovať a uložiť na neskôr. Nemôžem teda v kľude naplánovať viacero trás a medzitým jazdiť iné.
iGo má iba jednu väčšiu chybu: neumožní mi trasu naplánovať a uložiť na neskôr. Nemôžem teda v kľude naplánovať viacero trás a medzitým jazdiť iné.
[QUOTE="rony"]
iGo má iba jednu väčšiu chybu: neumožní mi trasu naplánovať a uložiť na neskôr. Nemôžem teda v kľude naplánovať viacero trás a medzitým jazdiť iné.[/QUOTE]
teoreticky nie(zatiaľ)ale prakticky sa to dá obísť ;)
iGo má iba jednu väčšiu chybu: neumožní mi trasu naplánovať a uložiť na neskôr. Nemôžem teda v kľude naplánovať viacero trás a medzitým jazdiť iné.[/QUOTE]
teoreticky nie(zatiaľ)ale prakticky sa to dá obísť ;)
[QUOTE="Scatman"]
- škoda že i-Go zamlžuje obzor, u TT se dá jezdit v noci podle navigace naprosto parádně, je vidět, kudy povede silnice, u i-Go je to značně zkreslené
[/QUOTE][QUOTE="Scatman"]... a hlavně, kdy pak stíháte sledovat provoz, když pořád čumíte na navigaci? :)
[/QUOTE]to Scatman: Tak to mi prosím vysvětli :O ;)
- škoda že i-Go zamlžuje obzor, u TT se dá jezdit v noci podle navigace naprosto parádně, je vidět, kudy povede silnice, u i-Go je to značně zkreslené
[/QUOTE][QUOTE="Scatman"]... a hlavně, kdy pak stíháte sledovat provoz, když pořád čumíte na navigaci? :)
[/QUOTE]to Scatman: Tak to mi prosím vysvětli :O ;)
Kdyz ono pri jednoduche a prehledne grafice je dostatecny stejne letmy pohled, jakym se stejne musis koukat do zpetneho a bocnich zrcatek...nebo mel bys koukat....
osch VS Scatman:
V noci není žádný provoz.
V terénu, který neznám, je to naprosto dokonalá funkce - pokud není poloměr zatáčky zkreslený, vím jak rychle do ní můžu vjet. Hodně důležitá je ale kvalita mapových podkladů, což je u map Polska trochu problém.
V noci není žádný provoz.
V terénu, který neznám, je to naprosto dokonalá funkce - pokud není poloměr zatáčky zkreslený, vím jak rychle do ní můžu vjet. Hodně důležitá je ale kvalita mapových podkladů, což je u map Polska trochu problém.
No ja jel podle Igo ted o vikendu do Uherskeho hradiste a byla to desna hruza, ta zenska tu papulu nezavrela a navic jsem sjel blbe z dalnice.
V tomtomu mi jaroslav rekne sjedte a ja sjedu a je vse v poradku, kdezto igo rika za x metru sjedte a to je dost matouci.
Asi ze me mluvi zvyk na tomtoma, ale ten mi narozdil od iGo sednul hned napoprve.
Nekdo se tu ptal na pokryti Olomouce a okoli, ja bych rekl ze ty navigace jsou +- stejne.
Abych nehazel na iGo jen spinu, tak prijde mi v hledani optimalni trasy lepsi a kdyz nenajde cislo popisne nabidne krizovatku lepe nez TomTom.
Takze ja osobne zustavam u TomToma a jen sem tam zkusim jeste iGo.
V tomtomu mi jaroslav rekne sjedte a ja sjedu a je vse v poradku, kdezto igo rika za x metru sjedte a to je dost matouci.
Asi ze me mluvi zvyk na tomtoma, ale ten mi narozdil od iGo sednul hned napoprve.
Nekdo se tu ptal na pokryti Olomouce a okoli, ja bych rekl ze ty navigace jsou +- stejne.
Abych nehazel na iGo jen spinu, tak prijde mi v hledani optimalni trasy lepsi a kdyz nenajde cislo popisne nabidne krizovatku lepe nez TomTom.
Takze ja osobne zustavam u TomToma a jen sem tam zkusim jeste iGo.
Spawncz: Myslím, že jsi vystihl přesně jádro problému. K TT jsi se dostal ještě "nezkažený", prostě jsi nic jiného neznal a tudíž sis velmi rychle zvykl na to, jak to má TT. Časem jsi se s ním sžil a najednou je tu iGo, které řadu věcí dělá jinak. Byl jsem ve stejné situaci a je to opravdu hodně o zvyku (plus ta ukecanost navíc o aktualizovaném hlasovém souboru).
[QUOTE="Spawncz"]V tomtomu mi jaroslav rekne sjedte a ja sjedu a je vse v poradku, kdezto igo rika za x metru sjedte a to je dost matouci.[/QUOTE]
Ty jezdíš někde po dálnici, která má sjezdy každých 200 metrů? Jinak totiž nevím, proč by to mělo být matoucí.
Ty jezdíš někde po dálnici, která má sjezdy každých 200 metrů? Jinak totiž nevím, proč by to mělo být matoucí.
[QUOTE="Docent"]Ty jezdíš někde po dálnici, která má sjezdy každých 200 metrů? Jinak totiž nevím, proč by to mělo být matoucí.[/QUOTE]
A ty nejezdíš přes Brno? ;) A jednou jsem takhle blbě sjel i kvůli TT
A ty nejezdíš přes Brno? ;) A jednou jsem takhle blbě sjel i kvůli TT
[QUOTE="Mem_"][QUOTE="Docent"]Ty jezdíš někde po dálnici, která má sjezdy každých 200 metrů? Jinak totiž nevím, proč by to mělo být matoucí.[/QUOTE]
A ty nejezdíš přes Brno? ;) A jednou jsem takhle blbě sjel i kvůli TT[/QUOTE]
Presne tak u brna je to celkem narocny na sjezdy, ale s tomtomem nikdy zadnej problem, jak uz jsem psal je to asi o zvyku.
A ty nejezdíš přes Brno? ;) A jednou jsem takhle blbě sjel i kvůli TT[/QUOTE]
Presne tak u brna je to celkem narocny na sjezdy, ale s tomtomem nikdy zadnej problem, jak uz jsem psal je to asi o zvyku.
[QUOTE="tortoise"]Spawncz: Myslím, že jsi vystihl přesně jádro problému. K TT jsi se dostal ještě "nezkažený", prostě jsi nic jiného neznal a tudíž sis velmi rychle zvykl na to, jak to má TT. Časem jsi se s ním sžil a najednou je tu iGo, které řadu věcí dělá jinak. Byl jsem ve stejné situaci a je to opravdu hodně o zvyku (plus ta ukecanost navíc o aktualizovaném hlasovém souboru).[/QUOTE]
Nevim jak jsi tu ukecanost myslel, ja mam jako hlas nastaveny Zuzku (pritelkyne je na ten hlas alergicka) tak ta je opravdu desne ukecana. Myslel jsem ze treba bude v nastaveni iGo moznost vynechani hlasky "po x km bude ......" a nechat tam jen upozorneni treba jen 300m pred odbockou a pak to me oblibene "odbocne" v miste kde je odbocka, nevim jak ostatnim, ale me upozorneni na jednu odbocku cca 5x prijde zbytecne.
Jinak taky mi celkem dela problem to zoomavani pri blizici se odbocce, docela je to matou a zkresluje to moji orientaci kde presne se tedy nachazim.
Dale me trosku vadi to, ze kdyz sjedu spatne, tak docela dlouho me drzi prichyceneho jakoby ve spravnem smeru a pak uz jen slysim "prepocet" a vim ze jsem odbocil blbe. U tomtoma mi tohle "spatne odboceni" prijde nejaky rychlejsi, jako rychlejsi reakce (vizualni).
Tak to je zatim asi vse, je jasne ze co clovek tady na foru jiny nazor a proto taky svuj nazor nikomu nevnucuji, jen popisuji co me osobne vadi na iGo.
Navigaci zdar a stastnym majitelum zvlast
Nevim jak jsi tu ukecanost myslel, ja mam jako hlas nastaveny Zuzku (pritelkyne je na ten hlas alergicka) tak ta je opravdu desne ukecana. Myslel jsem ze treba bude v nastaveni iGo moznost vynechani hlasky "po x km bude ......" a nechat tam jen upozorneni treba jen 300m pred odbockou a pak to me oblibene "odbocne" v miste kde je odbocka, nevim jak ostatnim, ale me upozorneni na jednu odbocku cca 5x prijde zbytecne.
Jinak taky mi celkem dela problem to zoomavani pri blizici se odbocce, docela je to matou a zkresluje to moji orientaci kde presne se tedy nachazim.
Dale me trosku vadi to, ze kdyz sjedu spatne, tak docela dlouho me drzi prichyceneho jakoby ve spravnem smeru a pak uz jen slysim "prepocet" a vim ze jsem odbocil blbe. U tomtoma mi tohle "spatne odboceni" prijde nejaky rychlejsi, jako rychlejsi reakce (vizualni).
Tak to je zatim asi vse, je jasne ze co clovek tady na foru jiny nazor a proto taky svuj nazor nikomu nevnucuji, jen popisuji co me osobne vadi na iGo.
Navigaci zdar a stastnym majitelum zvlast
To Spawnz: okrem prvej veci(ale asi aj to by slo upravou data.zipu spravit) tie ostatne nastavovacky(zoom) sa nastavit normalne daju v programe ;)
Tak jsem si obstaral testovací verzi a první dojmy ve srovnání s TomTomem jsou zhruba stejné, jako už uváděli mnozí:
- graficky a nastavením to je nad TT
- plánovanání trasy tady v okolí co znám bylo skutečně lepší než v TT, který při nejrychlejší nebo nejkratší volbě naseká občas takové nesmysly a polňačky
- ovšem defaultní hlasová navigace v městské čtvrti to je totální katastrofa - aby mi 5x řekla za 320m bude odbočka, za 280m bude odbočka, za 140m bude odbočka, a pak jí cvaklo v hlavě a před skutečnou odbočkou řekla "přepočet", tak to fakt ne. Zkusím se mrknout na tu úpravu hlasových souborů, jinak bych si asi nechal jen pípnutí před změnou směru a vždycky mrkl na grafiku
Resumé: Zatím nákup TT:iGO vidím tak 50:50, zkusím tu úpravu hlasu a delší trasy a uvidíme
- graficky a nastavením to je nad TT
- plánovanání trasy tady v okolí co znám bylo skutečně lepší než v TT, který při nejrychlejší nebo nejkratší volbě naseká občas takové nesmysly a polňačky
- ovšem defaultní hlasová navigace v městské čtvrti to je totální katastrofa - aby mi 5x řekla za 320m bude odbočka, za 280m bude odbočka, za 140m bude odbočka, a pak jí cvaklo v hlavě a před skutečnou odbočkou řekla "přepočet", tak to fakt ne. Zkusím se mrknout na tu úpravu hlasových souborů, jinak bych si asi nechal jen pípnutí před změnou směru a vždycky mrkl na grafiku
Resumé: Zatím nákup TT:iGO vidím tak 50:50, zkusím tu úpravu hlasu a delší trasy a uvidíme
[QUOTE="osch"][QUOTE="Scatman"]
- škoda že i-Go zamlžuje obzor, u TT se dá jezdit v noci podle navigace naprosto parádně, je vidět, kudy povede silnice, u i-Go je to značně zkreslené
[/QUOTE][QUOTE="Scatman"]... a hlavně, kdy pak stíháte sledovat provoz, když pořád čumíte na navigaci? :)
[/QUOTE]to Scatman: Tak to mi prosím vysvětli :O ;) [/QUOTE]
ad 1) Jak už poznamenal i Kvasnička, je to o tom, že v noci se dalo suprově jezdit podle TT (navigaci mám skoro v zorném poli, takže žádná problém se sledováním silnice a navigace zárověň), protože ukazoval tvar silnice do dálky, takže i když jsi zatáčku ještě neviděl, věděl jsi od navi, že tam bude. Stejně jako dlouhé rovinky - ideální pro možné předjíždění náklaďáků - prostě TT ti ukázal dost daleko aktuální trasu. To u i-Go je trochu problém, protože navigace zobrazí obzor jako by do ztracena a navíc tím pseudo-3D pohledem zkreslí poměry vzdáleností a zatáček. Ale dá se na to zvyknout.
ad 2) na co mi je, když mi na navigaci ukazuje zákazová značka max. rychlost, když to tahá z dat v mapě a neodpovídá to skutečnosti? Snad vidím na tacho, kolik jedu a vím, kolik mám v techto místech jet. Pak je ta značka na navi k ničemu... to ať mi radši ukáže větší část mapy :)
Zkus si jezdit po Praze se zapnutým hlasouvým upozorněním překročení rychlosti - na magistrále, jižní spojce, na příjezdu od Teplic to každou chvíli hlásí překročení 50, i když je tam povolená vyšší, naopak na Bohdalecké to neupozorní na překročení 50, protože to ukazuje maximálku 90... to samé mimo města. Najednou to nahlásí překročení rychlosti, ty jedeš 90 podle předpisů, přemýšlíš o tom, kde byla nějaká značka, kterou jsi přehlédl, ale je to jen proto, že navi tam má zničeho nic jen 50 a nebo 70. Prostě v ČR a SR nepoužitelné. Zato v A a DE naprosto v poho, klidně nechám Zuzku ať mi do toho kecá, protože to prostě opovídá skutečnosti.
- škoda že i-Go zamlžuje obzor, u TT se dá jezdit v noci podle navigace naprosto parádně, je vidět, kudy povede silnice, u i-Go je to značně zkreslené
[/QUOTE][QUOTE="Scatman"]... a hlavně, kdy pak stíháte sledovat provoz, když pořád čumíte na navigaci? :)
[/QUOTE]to Scatman: Tak to mi prosím vysvětli :O ;) [/QUOTE]
ad 1) Jak už poznamenal i Kvasnička, je to o tom, že v noci se dalo suprově jezdit podle TT (navigaci mám skoro v zorném poli, takže žádná problém se sledováním silnice a navigace zárověň), protože ukazoval tvar silnice do dálky, takže i když jsi zatáčku ještě neviděl, věděl jsi od navi, že tam bude. Stejně jako dlouhé rovinky - ideální pro možné předjíždění náklaďáků - prostě TT ti ukázal dost daleko aktuální trasu. To u i-Go je trochu problém, protože navigace zobrazí obzor jako by do ztracena a navíc tím pseudo-3D pohledem zkreslí poměry vzdáleností a zatáček. Ale dá se na to zvyknout.
ad 2) na co mi je, když mi na navigaci ukazuje zákazová značka max. rychlost, když to tahá z dat v mapě a neodpovídá to skutečnosti? Snad vidím na tacho, kolik jedu a vím, kolik mám v techto místech jet. Pak je ta značka na navi k ničemu... to ať mi radši ukáže větší část mapy :)
Zkus si jezdit po Praze se zapnutým hlasouvým upozorněním překročení rychlosti - na magistrále, jižní spojce, na příjezdu od Teplic to každou chvíli hlásí překročení 50, i když je tam povolená vyšší, naopak na Bohdalecké to neupozorní na překročení 50, protože to ukazuje maximálku 90... to samé mimo města. Najednou to nahlásí překročení rychlosti, ty jedeš 90 podle předpisů, přemýšlíš o tom, kde byla nějaká značka, kterou jsi přehlédl, ale je to jen proto, že navi tam má zničeho nic jen 50 a nebo 70. Prostě v ČR a SR nepoužitelné. Zato v A a DE naprosto v poho, klidně nechám Zuzku ať mi do toho kecá, protože to prostě opovídá skutečnosti.
[QUOTE="- ovšem defaultní hlasová navigace v městské čtvrti to je totální katastrofa - aby mi 5x řekla za 320m bude odbočka, za 280m bude odbočka, za 140m bude odbočka, a pak jí cvaklo v hlavě a před skutečnou odbočkou řekla "přepočet", tak to fakt ne. [/QUOTE]
O čem to pořád mluvíte, existuje úprava hlasu (Jan Tichý), která je téměř jako TomTom, překročení rychlosti např. jen pípnutím, vyloučení hlášek jako po 820m atd. Jen to chce najít
O čem to pořád mluvíte, existuje úprava hlasu (Jan Tichý), která je téměř jako TomTom, překročení rychlosti např. jen pípnutím, vyloučení hlášek jako po 820m atd. Jen to chce najít
taja: A co kdybys třeba dočetl ještě o větičku dál a v té mojí citaci si všiml hned další věty, kterou dodávám? "Zkusím se mrknout na tu úpravu hlasových souborů, jinak bych si asi nechal jen pípnutí před změnou směru a vždycky mrkl na grafiku"
Ale díky za konkrétní info o "Jan Tichý", budu hledat, nebo si to vyrobím (Zuzana není?). Jinak ty aktualizované originální hlasy přímo na stránkách výrobce jsou předpokládám stejně ukecané jako dřívější verze?
Z jiného soudku - co mě při čtení manuálu dostalo, je "Tip: Pokud používáte iGO před západem nebo východem Slunce, můžete se ve 3D pohledu podívat na současnou pozici Slunce. Můžete ji použít jako další orientační prvek, ale spíše jen jako zajímavost." Tak to by v nočním režimu mohli nahodit na oblohu ještě Měsíc a Polárku ;)
Ale díky za konkrétní info o "Jan Tichý", budu hledat, nebo si to vyrobím (Zuzana není?). Jinak ty aktualizované originální hlasy přímo na stránkách výrobce jsou předpokládám stejně ukecané jako dřívější verze?
Z jiného soudku - co mě při čtení manuálu dostalo, je "Tip: Pokud používáte iGO před západem nebo východem Slunce, můžete se ve 3D pohledu podívat na současnou pozici Slunce. Můžete ji použít jako další orientační prvek, ale spíše jen jako zajímavost." Tak to by v nočním režimu mohli nahodit na oblohu ještě Měsíc a Polárku ;)
mem: Ale to nebylo na tebe, celá tahle diskuze je v podstatě o ukecanosti. Taky mě vadila, ale s Janem Tichým to nemá chybu.
taja: OK ;)
Jinak ten hlas "Jan Tichy" od uživatele djelinek jsem konečně našel tady :yes:
Jinak ten hlas "Jan Tichy" od uživatele djelinek jsem konečně našel tady :yes:
Config je pouzity ten od djelinka, jen vkopirovane do update Zuzany, v simulaci mi to mluvi hezky, tak zkuste...
Zuzana Jebava
Zuzana Jebava
Naaa vyborne ;) teraz ked sme MEMa pretiahli do svojho kosiara mozme zalozit thread o tunovani iGO a bude nam hej ;)
Tak jsem tu "Jebavou Zůzu" vyzkoušel a je fat, že ta ukecanost je mnohem menší. Jen mi vadí, že řekne:" zabočte doleva za 200 metrů" Chtělo by to, aby nejdřív řekla za jak dlouho a pak co udělat. V tom configu se opravdu nevyznám.
[QUOTE="Mem_"]Config je pouzity ten od djelinka, jen vkopirovane do update Zuzany, v simulaci mi to mluvi hezky, tak zkuste...
Zuzana Jebava[/QUOTE]
tak na zůzu mi iGO nevidí, nevím proč. Honzíka Tichýho vidí... Oba jsou ve stejné složce... :?
Zuzana Jebava[/QUOTE]
tak na zůzu mi iGO nevidí, nevím proč. Honzíka Tichýho vidí... Oba jsou ve stejné složce... :?