Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

iGO 2006 - Recenze navigačního software

Mem__ce4you (485)|10.11.2006 20:17
zizla: Vypnout/zapnout iGO jsi předpokládám zkoušel (hlasy se asi dohledávají při startu)?
osch (1330)|11.11.2006 10:42
Je potřeba tu původní Zůzu udělat neviditelnou. Tedy přejmenovat příponu např. na .zipo a už ji uvidíš.
Mem__ce4you (485)|11.11.2006 16:24
osch: Já právě té nové Zuze dal skutečně jméno "Zuzana Jebava" a vidím tak v iGO všechny 4 hlasy (Jan, Jan Tichy, Zuzana Jebava, Zuzana)
zizla (16)|11.11.2006 18:59
[QUOTE="osch"]Je potřeba tu původní Zůzu udělat neviditelnou. Tedy přejmenovat příponu např. na .zipo a už ji uvidíš.[/QUOTE]

nevidím... :?
stillo (49)|11.11.2006 23:56
[QUOTE="MIlan Kvasnica"]osch VS Scatman:

V noci není žádný provoz.
V terénu, který neznám, je to naprosto dokonalá funkce - pokud není poloměr zatáčky zkreslený, vím jak rychle do ní můžu vjet. Hodně důležitá je ale kvalita mapových podkladů, což je u map Polska trochu problém.[/QUOTE]

Milan, pre Polsko odporucam jednoznacne Automapu XL. Kvalita mapovych podkladov je pre Polsko lepsia ako ktorykolvek iny produkt (je polska).
Ovladanie s iGO sice nemozno podla mojich skusenosti porovnavat.
stillo (49)|12.11.2006 00:18
Jednym z bugov iGO na niektorych PDA je prepinanie zmena protokolu NMEA na Sirf na N560. Viac na https://www.ce4you.cz/forums/view_topic.asp?t=18450

Ak mate podobny problem na inom ako Looxe N560, dajte vediet.
ICASK (2)|13.11.2006 09:10
Nema niekto manual k i-Go? Ja som tento soft dostal v robote, bohuzial bez manualu. Teraz cumim na recenziu a cudujem co vsetko to vie. Celkom sa mi program paci, len sa mi zda, ze nepresne hlasi vzdialenosti. Co asi ovplivnuje aj GPS primac.
Mem__ce4you (485)|13.11.2006 09:16
hensel (10)|15.11.2006 20:07
tak jsem dnes taky chel otestovat iGo jel jsme bez naplánované trasy a gps mi pořád ukazovala domov...něco jsem blbě nastavil TT mi krásně běží...díky za radu
Mem__ce4you (485)|15.11.2006 20:31
hensel: A byl jsi v módu Navigace? A neklikl jsi náhodou někam do mapy (a tímpádem zůstala poloha, kam jsi klikl? V tomto módu se zobrazí na mapě další tlačítko - nelogicky nazvané Zamknout - které způsobí zase ukazování aktuální polohy)
nemo12 (6)|18.11.2006 20:56
Tak nevím pánové, ale mě iGO připadá dost příšerné. Pokud na mě 20 m před křižovatkou vyhrkne že za 300 m bude změna směru, tak samozřejmě tu křižovatku přejedu a pak se musím vracet. Když ale přibrzdím a před tou křižovatkou jedu pár vteřin krokem, tak mě po pár vteřinách jízdy krokem správně upozorní že mám odbočit. Ale já na každé křižovatce nezastavuji, zvlášť když jedu po hlavní. Prostě iGO u křižovatek zaspává, nemá dobrou korekci na rychlost vozidla.
Dále mě štve "Za 300 m změna směru" a potom "Ostře doleva", ale žádná křižovatka tam není - jen jedu po serpentině. To bych ještě snesl, ale už nemohu tolerovat když iGo chce abych odbočil do leva když tam žádná odbočka do leva není. To jen hlavní silnice trochu zatáčí, a do prava či rovně vede mezi domky uzoučká cestička snad 5. třídy.
Vyzkoušejte si jízdu po zatáčkovitých silnicích v Českém ráji, poznáte o čem mluvím.
Měl jsem půjčený také TomTom a tam jsem tyto problémy nepozoroval (alespoň ne v takové míře).
toorek (251)|19.11.2006 12:27
Chtěl jsem si koupit nový TOMTOM 6, ale po přečtení této recenze jsem se rozhodl ještě vyzkoušet iGO, než se definitivně rozhodnu. Sehnal jsem verzi z března 2006. Jel jsem dost jednoduchou cestu z Olomouce do Staré Vody u Libavé přes jeden průjezdní bod. S vypočítanou trasou jsem byl spokojený. V OL jsem iGO kontroloval jen podle hlasu, protože cesta byla jasná. Ale co mě překvapilo, bylo projetí městem Libavá. Je to v podstatě vesnice, kde se kříží dvě větší cesty a kolem je pár dalších místních komunikací. Potřeboval jsem jen dojet na to hlavní křížení a odbočit. Místo toho mě navigace tahala po těch vedlejších uličkách, na hlas už se nedalo spolehnout, musel jsem koukat na displej, a i tak mě to asi na 400 metrech dokonale zamotalo, až jsem skončil v nějaké slepé uličce a musel se otáčet. Problém byl asi hlavně v tom, že aktuální pozice na navigaci neodpovídala realitě (a to jsem jel pomalu). Nakonec jsem raději koukal víc po cedulích u cesty. A cestou zpátky jsem měl ještě jednu nemilou zkušenost, když mi někdo volal, což způsobilo, že se natolik zpomalil MDAc, že navigace byla nepoužitelná a hovor nešel přijmout. A poslední postřeh je, že po ukončení iGO mám vždycty totálně rozhozené nastavení přiřazení paměti pro programy a ukládání. Řeší některý z těchto problémů poslední aktualizace? iGO se mi moc líbí, rád bych si ho koupil, ale jestli je tohle chování běžné, zůstanu zatím u svého TOMTOM 5, který sice není tak vymakaný, ale jezdím podle něj spolehlivě.
Docent (1234)|19.11.2006 15:01
Bych řekl, že problém je v tom, že zatímco pro normálního člověka je Asie na východ od Hodonína, pro dodavatele navigace je už na východ od Pelhřimova...
Včera jsem jel s iGO ze Znojma přes Jemnici, Dačice a Pelhřimov, a přes vesnice za Znojmem ten samý problém - iGO se mne snažilo tahat do uliček mezi barákama (při nastavení ekonomické trasy, nikoliv nejkratší).
M66 (116)|19.11.2006 15:59
Zvláštní zkušenosti (toorek, Docent), já jsem v zásadě spokojený. Problém by neměl být s tím, že se člověk dostane za hranice Asie ;) , předpokládám, že algoritmus výpočtu vychází z mapy a ta je asi více-méně shodná u všech navigací. Je pravda, že jsem jakousi sightseeing tour absolvoval v Popradě, když iGO z ničehonic přehodnotilo původní záměr (kruhový objezd po cca 2 km) a zařvalo "odbočte doprava".
Jinak z TomToma jsem rozpačitý (ale znám ho jen jako spolujezdec). Viděl jsem v několika případech, že byl správně nastavený cíl, ale TomTom nás dovedl jinam. Sice blízko, ale jinam. Např. byl zadán Červený Kostelec a v Náchodě oznámil: "jste v cíli". Podobně i nějaké vesnice u Brna. Jinak i TomTom se ztrácel např. ve vesnicích u Třebíče, na úplně stejných místech zabloudil i Dynavix.
toorek (251)|19.11.2006 16:12
U mě nastalo bloudění hlavně z důvodu, že navigace byla pozadu za realitou, takže jsem se nemohl zorientovat ani podle displeje a včas zareagovat. Proto se ptám, jestli tento problém v aktuální verzi přetrvává. A taky mě zajímají ty další dvě věci, které spolu asi souvisí - telefonování při zaplé navigaci a práce s pamětí.
Docent (1234)|19.11.2006 16:33
[QUOTE="M66"]že algoritmus výpočtu vychází z mapy a ta je asi více-méně shodná u všech navigací. [/QUOTE]
No, a to je právě ono, čím víc na východ, tím je ta mapa blbější a méně podrobná...
voyo (1)|20.11.2006 16:18
no jeden jediny problem , ze je trosku spomaleny :)
ked som dal vybrat najrychlejsiu trasu cez cele slovensko BA - Snina tak v podstate az na dve zavahania - zilina (nechcel nas dat cez novy objazd, ale cez mesto) a vranov nad toplou kde nas tlacil smer michalovce, ale chceli sme ist smer humenne :) uplne paradicka
nemo12 (6)|21.11.2006 19:09
to voyo: Bohužel není TROŠKU spomalený, ale hodně. QTEK 9090 má dost rychlý 400 MHz procesor, ale stejně to nestíhá. Takže na křížovatku mě HLASOVĚ upozorní až s křížkem po funuse. Ale na displeji je to vidět včas. Znamená to že iGO má divoký algoritmus pro hlasový výstup.
A dále to ani tak není věc map, ale rozlišování třídy silnic. Když se silnice 1. třídy mírně točí tak to neberu jako změnu směru i když rovně vede ulička do chlívka.

to toorek: Taky jsem tak skončil. iGo mě navigoval někam dovnitř vesnice a po podezřelých cestičkách (byla to soukromá cesta podél trati, v životě bych si nemyslel že se dá projet - ale šlo to i když tlumiče řvaly) a to všechno jen proto že mě ohlásil křižovatku pozdě (vzpoměl si až za ní a přepočítával). Pak jsem to vypnul a jel podle sebe.
Mem__ce4you (485)|21.11.2006 19:15
[QUOTE="nemo12"]A dále to ani tak není věc map, ale rozlišování třídy silnic. Když se silnice 1. třídy mírně točí tak to neberu jako změnu směru i když rovně vede ulička do chlívka.[/QUOTE]
Jo, přesně tohle mě štvalo na TomTomu, který naopak třeba neřekl, že se má jet rovně, kde pokračovala vedlejší silnice a hlavní se stáčela vpravo. Řekl bych, že to není ani tak problém navigace, jako pouze a jen mapových podkladů. S hlasovou navigací - po úpravě hlasových povelů (Jan Tichý, Zuzana Jebavá) tak, aby říkali změnu jen v rozumné vzdálenosti, nemám ani na 195@240 MHz Wizardu problém, že by to nestíhalo (jednodušší grafika TT je ale samozřejmě pozorovatelně rychlejší).

Stejně jako když Radek Hulán po měsíci (?) používání TyTna a TT začne vykřikovat, jak TT válcuje iGO. Jo, je to možné, na těch pár místech, kde to někdo zkouší, ale úplně stejné příklady se dají najít i obráceně (TT jsem používal zhruba rok po celé ČR) a bez dlouhodobého testování a na různých místech to prostě nebude nikdy objektivní.
toorek (251)|21.11.2006 19:31
No já iGO rozhodně ještě nezavrhl, oproti TOMTOMu se mi jako celek libí víc, proto se ptám, co všechno řeší aktualizace.
Mr.B (27)|21.11.2006 20:14
Mám zkušenost s tím, že pokud se 3D pohled naklopí více shora, tedy jakoby do pohledu 2D, je to sice méně efektní, ale zato daleko a přesnější a pružnější.
cibule_ce4you (39)|27.11.2006 16:45
Na HP 6915 mi tak po půlhodině navigace IGO řekne, že mám full paměť. Co to ukládá a kam? Mám IGO nahrané na externí kartě, ostatně jako všechny programy. Tak proč mi to plní paměť? Dokážete někdo poradit, prosím.
fretak (265)|28.11.2006 14:08
Me taky IGO naviguje do bocnich ulicek a to vice povazuji za zdrave, takze se asi vratim k tomtomu :o(
toorek (251)|29.11.2006 12:46
No já musím bohužel taky konstatovat, že se vracím k TOTOMu. Ať si je iGO sebehezčí a propracovanější, jezdit podle něho po neznámých městech se prostě nedá, protože moje poloha na displeji je většinou pozadu oproti realitě, takže při více odbočkách za sebou pravidelně kufruju. Škoda, možná příští verze. :(
Mem__ce4you (485)|29.11.2006 12:50
toorek & spol: To vypadá, že to nestíhá na MDA Compactech, na přetaktovaném Variu jsem nic takového zatím nepozoroval. Nezkoušeli jste v nastavení iGO zmenšit úroveň detailů zobrazovaných při navigaci, případně naklopit obrazovku jak tu kdosi radil?
null (0)|29.11.2006 12:57
[QUOTE="toorek"]No já musím bohužel taky konstatovat, že se vracím k TOTOMu. Ať si je iGO sebehezčí a propracovanější, jezdit podle něho po neznámých městech se prostě nedá, protože moje poloha na displeji je většinou pozadu oproti realitě, takže při více odbočkách za sebou pravidelně kufruju. Škoda, možná příští verze. :( [/QUOTE]MUSIM JEN SOUHLASI:oops:
Djurr (9)|29.11.2006 13:16
Moje zkusenost - zalezi na operacni pameti. Kdyz je volna, funguje vsechno bezvadne, navigace nema zpozdeni. V opacnem pripade se navigace zpozduje, zastavuje, poskakuje a je zle. Takze vsechny programy i data na kartu a nechat aspon 40 MB volnych.
JirkaTT_ce4you (2)|29.11.2006 20:17
Zdravim...mam Ipaq5450 a BT GPS Nokia LD-3W.....
TomTom mi chodi nadherne,zkusil jsem nainstalovat IGO2006,jevi se mi jako pekne udelany soft,ale nejde mi komunikace GPS Nokie s PDA...Nevite nekdo,cim by to mohlo byt??Prepnu na TomToma a je po problemu..Dekuji Jirka...
Scatman_ce4you (123)|29.11.2006 22:19
[QUOTE="toorek"]No já musím bohužel taky konstatovat, že se vracím k TOTOMu. Ať si je iGO sebehezčí a propracovanější, jezdit podle něho po neznámých městech se prostě nedá, protože moje poloha na displeji je většinou pozadu oproti realitě, takže při více odbočkách za sebou pravidelně kufruju. Škoda, možná příští verze. :( [/QUOTE]

Jak už jsem několikrát psal, nechápu, jak se vám může navigace v i-Go zpožďovat. Běží mi to na tom co mám v podpisu. Upravené je pouze časování posílání dat z GPS v NMEA protokolu z 5sec na 1sec a zapnuta statická navigace, v iGo jsem si upravil nastavení tak, aby byly vypnuté textury ploch mapy, a jinak je všechno na max detaily. V DATA.ZIP jsem si pak upravil barevné denní schéma na kontrastnější, změnil si zobrazované ikony vlastních POI (náhrada původních modrých ikon). Nahradil hlasovou navigaci Zuzany na upravenou Zuzanu Jebanou. V PDA mám nastavenou ramku pro programy na 55MB, po spuštění IGO mám ještě 30MB volné. Všw je naprosto v pohodě, plynulé, pozice na křižovatkách přesná. Navigace bez problémů, žídné zakufrování.

Navíc, aktuální pozici dle dat z GPS ukazuje takový ten světlý bod pod šipkou polohy. Na něm je krásně vidět, jak daleko jsem od skutečné polohy.

Najezdil jsem s iGO poslední půlrok asi 15tkm po celé střední a jižní Evropě a nakonec u něj zůstal, i když nemá upozornění na POI po trase (radary).
toorek (251)|29.11.2006 23:40
Samozřejmě jsem napřed pročetl fórum a zkusil všechno, od vypnutí textur přes snížení detailů až po instalaci na čisté MDAc. S pamětí je to horší, pro chod programu jsem schopen uvolnit max. 25 MB, iGo si ale podle mě něco zapisuje do RAM (záznam trasy to není), protože po ukončení programu mám vždy paměť přerozdělenou ve prospěch ukládání. Ta navigace samotná neběží nějak trhaně nebo tak, animace je naprosto plynulá, jen šipka i ten bodík skutečné pozice jsou asi 20 metrů za mnou. Někdy mě doběhnou, někdy se zase vzdálí, rychlost auta na to vliv nemá, signál GPS mám vždy plnej.
Scatman_ce4you (123)|30.11.2006 23:55
Tak co se týče přerozdělování paměti, s tím problém nemám. Je to před spuštěním i po ukončení pořád stejné. Nejdéle jsem měl iGo spuštěné asi 18 hodin v kuse - cesta do Paříže a nebyl problém s pamětí.

Mě ta šipka ukazuje při jízdě opravdu hodně přesně pozici, ten bodík mění pozici každou sekundu - uplně nádherně je to vidět při větších rychlostech na dálnici. Ale jak říkám, přenastavil jsem si na GPS čas posílání dat z defaultních 5 sekund na 1 sekundu a rychlost portu na 38400.
toorek (251)|1.12.2006 00:52
To přenastavení GPS jsem taky zkoušel, nezabralo. Prostě mám smůlu. :(
strojvudce (390)|3.12.2006 11:15
Tak jsem vyzkoušel taky igo, ale rychle se vracím zpět k tom tomovi. Když se mi podařilo iga konečně donutit k navigaci (spousta nastavaní a po přechodu z tom toma strašně chaotický) tak navigoval tim stylem, že už jsem byl za křižovatkou, když mi ukazoval odbočit. Hlasová navigace je úplně mimo. :no: :(( Takže zpět k tom tomu. Jezdím jenom po hlase, na displej stačí jen občas juknout. Ke spuštění navigace stačí parkrát ťuknout i za jízdy a jedu. S igem to bylo nebezpečný, zvlášť, když jsem mu začal nadávat a přestal koukat na cestu. :D
Mem__ce4you (485)|3.12.2006 11:23
strojvudce: Když pominu tu věcnou připomínku, že to naviguje opožděně, kterou tady psalo víc lidí, takže na tom asi něco bude (já to naštěstí nepozoruju), tak plakání nad tím, že to má jinou filozofii ovládání než TT mi přijde fakt mimo - TT jsem používal rok a půl a na efektivní používání iGO jsem si musel prolítnout manuál a půl hodiny s tím laborovat a teď nemám nejmenší problém. Ano, TT je extrémně jednoduchý, ale iGO má více možností a vychytávek, a kritizovat ho za to, že člověk umí ovládat něco jiného se mi moc nezdá (v iGO dá člověk Navigace, Adresa/POI, Navigovat, a jede, případně v parametrech trasy vidí podrobnosti a může lehce dát přepočítat, v TT musí jak debil zvolit znovu stejný cíl a až před potvrzením změnit typ přepočtu - takhle by se dalo pokračovat)
strojvudce (390)|3.12.2006 11:40
Proto jsem tam připojil poznámku " při přechodu z tom toma" Samozřejmě, i mě se líbí design iga, skinovatelnost, ale pokud nenaviguje přesně ( zobrazení) a je upovídanej a v kritický moment mlčí, tak může být sebehezčí. Samo pokud ti ukazuje přesně, tak se ti nedivím, že jsi s ním spokojen. Já píšu pouze svou zkušenost. Vím, že někdo zase nemusí tom toma. :yes:
Lotrando_ce4you (14)|3.12.2006 13:11
Mem_: Naprostej souhlas, taky jsem musel s I-GO takto zacit a pak naprostá spokojenost(presnejsi a rychlejsi vypocet tras,planovani tras apod.). Tím nezavrhuji TT(lepsi ovladatelnost,hlasová navigace atd.).Používám oba a ani u jednoho se mi neopozduje sipka na mape oproti skutecnosti,Vzdy je presne na miste,kde se nachazim a to i pri jizde.Pri instalaci jsem vzdy instaloval navigace jako prvni (staci zazalohovat kartu,lepe naformatovat a prekopirovat prvni navigace a pak ostatni,jak to zde jiz nekdo psal).Od te doby klid
vito_ce4you (3)|5.12.2006 10:50
Nevim zda to tady uz nebylo drive uvedene ale nenasel jsem, proto se chci zeptat:

- existuje trial verze iGo (nebo TomTom se kterym se tu casto srovnava) kterou by bylo mozne vyzkouset pred nakupem na vlastnim PDA? Vyzkousel jsem takto "jinou" navigaci a po otresnych zkusenostech si rozhodne zadnou nechci koupit jen tak naslepo

- lze presunout navigaci z originalni karty na vlastni, vetsi?

- lze po koupeni CR pozdeji doplnovat mapy dalsich statu? Pokud je navigace vazana na kartu tak si to moc nedovedu predstavit, ale kdo vi?

Diky pokud se podelite o informace :)
Emper_ce4you (43)|5.12.2006 15:33
Zdarec, propletl jsem se celou diskuzí k iGO (protože se chystám do nějaké navigace skočit) a byl jsem docela překvapen, že se nevyskytuje jediný člověk, který by srovnával třeba s Dynavixem :O - pro koupi porovnávám víc systémů a právě Dynavix je hodnocen vcelku lépe než TT :?: Co vy na to :

DYNAVIX vs. TomTom vs. iGO
trellis_ce4you (8)|5.12.2006 16:07
[QUOTE="Scatman"][QUOTE="toorek"]No já musím bohužel taky konstatovat, že se vracím k TOTOMu. Ať si je iGO sebehezčí a propracovanější, jezdit podle něho po neznámých městech se prostě nedá, protože moje poloha na displeji je většinou pozadu oproti realitě, takže při více odbočkách za sebou pravidelně kufruju. Škoda, možná příští verze. :( [/QUOTE]

Jak už jsem několikrát psal, nechápu, jak se vám může navigace v i-Go zpožďovat. Běží mi to na tom co mám v podpisu. Upravené je pouze časování posílání dat z GPS v NMEA protokolu z 5sec na 1sec a zapnuta statická navigace, v iGo jsem si upravil nastavení tak, aby byly vypnuté textury ploch mapy, a jinak je všechno na max detaily. V DATA.ZIP jsem si pak upravil barevné denní schéma na kontrastnější, změnil si zobrazované ikony vlastních POI (náhrada původních modrých ikon). Nahradil hlasovou navigaci Zuzany na upravenou Zuzanu Jebanou. V PDA mám nastavenou ramku pro programy na 55MB, po spuštění IGO mám ještě 30MB volné. Všw je naprosto v pohodě, plynulé, pozice na křižovatkách přesná. Navigace bez problémů, žídné zakufrování.

Navíc, aktuální pozici dle dat z GPS ukazuje takový ten světlý bod pod šipkou polohy. Na něm je krásně vidět, jak daleko jsem od skutečné polohy.

Najezdil jsem s iGO poslední půlrok asi 15tkm po celé střední a jižní Evropě a nakonec u něj zůstal, i když nemá upozornění na POI po trase (radary).[/QUOTE]

Mozes mi prosim popisat kde si nastavoval oneskorenie z 5s na 1s a staticku navigaciu? Vdaka
toorek (251)|5.12.2006 16:26
Dal jsem si tu práci to najít za tebe:
https://www.ce4you.cz/forums/view_topic.asp?t=6967&dd=0&fi=500
příspěvek ze 4. dubna 2006, 17:30
weszter (231)|5.12.2006 18:23
[QUOTE="Emper"]Zdarec, propletl jsem se celou diskuzí k iGO (protože se chystám do nějaké navigace skočit) a byl jsem docela překvapen, že se nevyskytuje jediný člověk, který by srovnával třeba s Dynavixem :O - pro koupi porovnávám víc systémů a právě Dynavix je hodnocen vcelku lépe než TT :?: Co vy na to :

DYNAVIX vs. TomTom vs. iGO [/QUOTE]

Mám zkušenosti se všemi třemi. Tomtom je dobrý, přesný, JEDNODUCHÝ, příjemná hlasová navigace, mraky POI od uživatelů, ale občas by mohl navigovat "optimálněji" (např. cesta z Pardubic do Liberce s vyhnutím se dálnicím je v tomtomovi docela rally, myslím že některé úseky trasy jsou zbytečně dlouhé, a v zimě nejspíš neprůjezdné), občas tvrdošíjně odmítá přijmout to, že chci jet jinudy a i po patnáctikilometrovém odbočení z trasy mne žene furt zpět na místo odbočení z původní trasy (musím zastavit a nadefinovat trasu "přes..." jinudy. ale jsem s ním spokojený.

Dynavix jsem zkoušel, ale nejsem moc spokojený (můj subjektivní názor - jistě najdeš dost uživatelů, kteří ho budou chválit)... má asi nejlepší pokrytí co se týče čísel popisných, má podporu TMC a to je bomba (teprve s TMC začíná být navigace navigací, moje pda to bohužel neumí...), vypadá dobře, velmi příjemný je i hlas a pokyny, jednoduché nastavení, ale trhá se (přískoky po 1s), MALÝ PÍSMENKA a to jak v menu, tak ve stavové liště - já na to prostě musím mžourat a hledat to a to je při jízdě blbý. údaje ve stavové liště "odskakují" mimo obrazovku, pokud jsou dlouhé a nevejdou se. Bez návodu se velmi špatně orientuji v menu a nepovedlo se mi "nachystat" si trasu mimo signál GPS - prostě neumím jednoduše zadat, že chci jet "z ..." a "do ...", asi to jde, ale nenašel jsem to... pda používám na výšku, ale navigaci na šířku. Dynavix neumí startovat naležato, prostě jen respektuje nastavení orientace displaye ze systému, tzn. než zapnu dynavix, musím otočit display ručně a po skončení to zas vracet... drobnost, ale otravuje...

igo používám krátce: skvělá práce s trasou - výborná optimalizace, oproti konkurenci bych řekl, že se dřív fixne poloha (odborníci poraďte - je to možný, nebo je to jen můj dojem?), vypadá hezky (ale na to to nejezdí), asi nejoptimálněji naviguje, nejvíc možností nastavit parametry trasy (to je fakt paráda), jednoduché ovládání ("vyhledat a jet" - a jedeme...), nápověda v programu, ale obrovské množství špatně popsaného nastavení, ne vždy dobře přeložený (viz v konfiguraci stavové lišty - 2x nabízí "čas do cíle", ale jednou je to zbývající doba do cíle a podruhé je to přesný čas příjezdu do cíle), nápověda obsahuje jiné termíny nežli program, hlas je strašný, instrukce jsou jak od maďara (nebo od tatara?) ("příští změna směru se držte vpravo po sto a osmdesáti metrech") a zbytečně moc, nejde jednoduše ztlumit, složité přidávání uživatelských POI (musí na to být program v PC pro konverzi... zdržuje - na to nemám čas)

musím ještě uvést, že jsem především uživatel, nikoliv odborník, najezdím měsíčně cca 3500km po celé republice a odpracuji okolo 260h za měsíc, potřebuji proto jednoduchý nástroj, který mě dovede rychle a jednoduše k cíli, nechci se pdačku věnovat a neustále ho nastavovat a štelovat, potřebuju ráno nasednout do auta, zadat cíl (nebo cíle) a vyrazit a dojet... pro mne je tomtom dobrý, ale občas jsem jel jinudy (protože vím, že jinudy je to lepší), dynavix je nepoužitelný, protože na to nevidím a neumím to zadat a nastavit tak jak chci (i když má super pokrytí a podporu TMC), igo je výborný a jezdím podle něj přesně (i když zatím jen krátce). všechno má svá pro a proti, je jen potřeba vybrat si to svoje...
toorek (251)|5.12.2006 19:13
Emper: Tvůj dotaz je naprosto zbytečný, mele se to tu pořád dokola a stačí se jen podívat do diskuze ke každému software. O to jsi se očividně ani nepokusil.
Dynavix - nepoužitelný, příšerný, nestabilní program, TMC sice umí, ale je to tak nedotažené, že bych to rozhodně mezi plusy nepočítal. Navíc je program momentálně naprosto bez podpory výrobce. Stačilo si přečíst před položením dotazu jen zlomek zpráv z diskuze o něm a nikdy bys nemohl napsat takovou blbost. Tolik nas...ých uživatelů jsem ještě neviděl.
TOMTOM - nasednout do auta, zadat cíl a jet. A taky 100% dojet a bez problémů. Snaží se být co nejjednodužší. Někomu to vyhovuje, někomu ne, je to na volbě uživatele. Plus je velká podpora vlastních POI od uživatelů. Pro mě osobně nejlépe a detailně ukazuje cestu přede mnou, což je dobré třeba v mlze.
iGo - maximální možnosti plánování trasy (hlavně v pohodlí domova), velké množství nastavení a optimalizace trasy, spousta drobných vychytávek, které potěší. Je ukecaný, ale dá se to vyřešit nahráním upraveného hlasové souboru. Já osobně s ním ale mám dva problémy - 1. poloha auta na displeji je u mě pozadu za realitou, což znesnadňuje orientaci v cizím městě při spoustě odboček, nedaří se mi někdy trefit tu pravou, 2. pro mě není schéma manévru (odbočení apod.) ukázáno v potřebnou chvíli tak jednoznačně, přesně a detailně, abych si byl 100% jistý, co a kde mám udělat. TOMTOM lépe zazoomuje. Toto jde sice ovlivnit v nastaveních, ale mně se to v souvislosti s bodem 1 nechce řešit.
Co se týká navigace, jsem přítelem jednoduchých řešení, proto u mě zatím vyhrává TOMTOM, s který jsem nikdy neměl nejmenší problém. Ale jak jsem se snažil naznačit, je to jen o uživateli a jeho nárocích.
tortoise (546)|6.12.2006 07:48
[QUOTE="toorek"]TOMTOM - nasednout do auta, zadat cíl a jet. A taky 100% dojet a bez problémů.[/QUOTE]
Pouze v případě, že použiješ nejrychlejší trasu. Pokud použiješ nejkratší, tak vůbec dojet nemusíš, pokud nejezdíš v Hummerovi. Potáhne tě přes takové cesty, že ti bude líto auta, i kdybys měl dvacet let starou prorezlou Š120.
Emper_ce4you (43)|6.12.2006 08:20
toorek : děkuji, žes mě tak příjemně proprcnul - já pouze konstatoval, že se v diskuzi srovnává pouze TT - zcela jistě je diskuze i k ostatním, ale momentálně jsem čučel na diskuzi k iGO - proto ta bestiální stupidita mého záludného dotazu. Přesto ti děkuji, že ses snížil na úroveň nás blbců, neschopných čehokoli samostatného a napsal jsi svůj srovnávací pohled na všechny tři systémy. Velmi pěkně a poníženě děkuji.

weszter : - tobě taktéž děkuji za vyčerpávající srovnání - ještě to asi bude fuška , ale jak je vidět tak Dynavix je momentálně ze hry. Díky.

Není nad to , když má "člověk" možnost se na někoho obrátit. :cool:
Docent (1234)|6.12.2006 08:24
A při nejrychlejší trase najde trasu o 15 km delší a o minutu rychlejší než optimální trasa v iGO... Mám rovněž zkušenosti se všemu 3 zde zmiňovanými navigacemi a pro mne a hlavně auto je nejlepší volba iGO (nejvíc mně chybí POI), TomTom by byl jednička v případě, že bych vlastnil zmiňovaný Hummer (pro nejkratší trasy), případně Ferrari (pro nejrychlejší) ;) .
tortoise (546)|6.12.2006 09:28
To s těmi 15km navíc pro ušetřenou minutu již v TT6 neplatí tak docela. Ne že by přibyl optimální (ekonomický) algoritum, ale nejrychlejší algoritmus již většinou počítá cestu rozumně.
Docent (1234)|6.12.2006 10:24
Mé bydliště - Hradec Králové, nejrychlejší trasa podle TomToma 152 km (1:52 hod.), podle iGO 140 (1:37 hod.) km (BTW oba ty časy jsou, vzhledem k tomu, že se jede přes Prahu, naprosto nereálné - možná tak v neděli brzy ráno...), nejkratší shodně 133 km. Kdybych jel podle mapy, vyberu si trasu jako iGO.
Ivo Pokorný (400)|6.12.2006 10:37
[QUOTE="tortoise"]To s těmi 15km navíc pro ušetřenou minutu již v TT6 neplatí tak docela. Ne že by přibyl optimální (ekonomický) algoritum, ale nejrychlejší algoritmus již většinou počítá cestu rozumně.[/QUOTE]

Tak to si nebud tak jisty. Kvuli 5 min. mi TT6 nabizi trasu o 55km delsi (Vranovice-Ceske Budejovice).
toorek (251)|6.12.2006 11:13
Je to sice diskuze o iGO a na porovnávání navigací tu je samostatná diskuze, ale přesto se trochu zastanu TOMTOMa. Jinou, než nejrychlejší trasu nepoužívám, vyhovuje mi, že dává přednost silnicím vyšší třídy a netahá mě přes vesnice. Mám pár pravidelných tras, které jezdím často a našel jsem si pro mě optimální cestu, která se kupodivu shoduje s tou, kterou mi nabízí i TOMTOM. Pravda, byla snad jedna nebo dvě výjimky, ale to nyní napravila verze 6, kde už to i tyhle trasy spočítá podle mých představ. Zkoušel jsem porovnat, co mi při volbě nejrychlejší trasy na stejné cestě nabídne iGO a bylo to v 99 % případů to samé. Zkoušel jsem i ekonomickou trasu a překvapilo mě, že iGO občas použilo u nás ve městě takové ty zkratky, co znají hlavně místní. Ale při delší trase přes více měst to spíše obtěžovalo, raději jedu trochu delší ale jednodužší cestou pořád po hlavní, než se motat bočníma uličkama ve městě, které neznám. Navíc při mých potížích s iGo, které jsem popsal výše, to často končilo zakufrováním.
Věřím, že ten, pro koho je volant denní chleba, rád využije všech možností nastavení iGO, pohraje si s tím a přizpůsobí k obrazu svému. Mně se iGO vzhledově líbí víc než TOMTOM, má i pár vychytávek, které mi jinde chybí, možná až budu mít víc času nebo bude nějaká novější verze, začnu s ním opět koketovat. Moje nároky jsou ale jinde. Jednou za čas mi zavolá šéf a řekne, že třeba za dva dny v tolik a tolik mám být tam a tam na druhém konci republiky. Já vezmu TOMTOM, zadám trasu, dobu příjezdu, hned vidím, v kolik mám vyjet, a jsem tam přesně na minutu. Víc od toho nečekám. Navigace se nemůže srovnávat s člověkem, který dané místo zná jak vlastní boty a řekne vám o každé zkratce, nebo kde se vyhnout rozbitým silnicím. Ona vás má dovést z bodu A do bodu B, a to v podstatě dělají všechny.
M66 (116)|6.12.2006 12:42
Toorek: já bych se Dynavixu trochu zastal. Jak to vypadá, tak nejspíš půjde do kytek, což mě k částce, kterou jsme do něj investoval netěší. Na druhou stranu jako nepoužitelný bych ho neoznačil. Během navigace mi ani jednou nespadnul (opravdu, nekecám!) a vždy jsem dojel do cíle. Používám ho hlavně v ČR, občas D. Často jen spuštěné PDA v pouzdru na opasku a jedu jen podle hlasové navigace. Vždy jsem dojel a ve verzi 1.6 už i celkem optimálně. I když uznávám, že trasa plánovaná tak, abych se otáčel v křižovatce Argentinská-Plynární je na zabití (moje i programátora algoritmu).

iGO (Eastern Europe) jsem si koupil také a hodnotím ho celkem kladně. Také jsem vždy dojel kam jsem chtěl. Ale častěji používám Dynavix protože ten mám instalovaný na SD a nechci s sebou pořád tahat kartu s iGO a prohazovat je.