Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Acer n300 (n310, n311) - zatuhnutie, nenabehne ani po hard resete

beecher (9270)|9.3.2006 17:59
:D :D :D

Ona snad nejaka EN lokalizace na francouzske ROM existuje? Osobne o zadne nevim, vzhledem k tomu, ze vsechno MS nejdrive vyviji v EN, tak je myslim i zbytecna.

Co jsem chtel hlavne rict, CZ lokalizace nefunguje na jine nez EN ROMce...
VoDo (87)|9.3.2006 18:05
no me o lokalizaci nejde, jde mi spis o to, ze kdyz tam hodim ten image s nejakym divny jazykem, jestli tan nejak pujde EN
timmynovak (100)|9.3.2006 18:07
[QUOTE="VoDo"]Mam sto chutí ten image testnout, co když se to nenaběhne? Přijdu o záruku?[/QUOTE]

no imho to nikdo nebdue resit, nebot to prehrajou automaticky tak jako tak. a o zaruku by se dalo docela prit. je nekde napsane, ze se update rom nesmi delat?
VoDo (87)|9.3.2006 18:10
no možná by to měl zkusit někdo, kdo už jí má mrtvou:D
beecher (9270)|9.3.2006 18:15
[QUOTE="VoDo"]...jestli tan nejak pujde EN[/QUOTE]Jestli tam nejak dostanete FR, tak tam dostanete pak i EN... ;)
Ale mit WM ve francouzstine?
VoDo (87)|9.3.2006 18:21
to se mi prave moc nechce:))
Telefonservis (65)|9.3.2006 18:43
To Pavel Koza.
No mozna je tu jeste jiny duvod: Proc nenahnat vsechny N3xx do servisu, kdyz za kazdou opravu jsou Koruny? Sam s laskou vzpominam na vadnou serii Nokii se spatnymi LCD (dodavatel Seiko). To byly zne na zarucni opravy! Staci mit kamarada na Acer cz a je to. Ale asi jen tak placam... I kdyz? ;)
Dussan (66)|9.3.2006 18:47
[QUOTE="VoDo"]to se mi prave moc nechce:)) [/QUOTE]

On tu snad nekdo ma image rom ve francouzstine? Myslel jsem ze je jenom verze s rozsypanym cajem...
timmynovak (100)|9.3.2006 18:52
Osobne si nemyslim, ze je s rozypanym cajem - kouakl jsem dovnitr a jsou tam pekne anglicke hlasky. Tu francouzstinu sjem vyprovokoval ja hypotetickym dotazem, zda by na ni sla CZ lokalizace. Vse pisu IMHO.
uzivatel_oldd (180)|9.3.2006 19:14
to ze jsou tam anglicke texty jeste neznamena ze je to EU verze, nevim sice jak funguje lokalizace cinstiny ale myslim si ze cinane maji special edice.
BTW. kdyz se podivas na to ftp aceru treba na n50 tak tam najdes ruzne romky lisici se evidentne jazykem, tak bacha. Mnohem zajimavejsi je spis vycist tu novou romku do souboru ,ale to je taky pro laika dost scifi.
To beecher: koukal sem ze dell mel taky podobnej problem
http://www.aximsite.com/boards/showthread.php?t=112638

:D
VoDo (87)|9.3.2006 19:16
taky jsem to s tou fr myslej jako příklad
timmynovak (100)|9.3.2006 19:22
[QUOTE="Snehulak"]to ze jsou tam anglicke texty jeste neznamena ze je to EU verze, nevim sice jak funguje lokalizace cinstiny ale myslim si ze cinane maji special edice.

[/QUOTE]

to samozrejme vubec neznamena. ale:

a) na obrazich je anglictina (muze to byt US verze, jine wifi apod.)
b) za zkousku u mrtveho zarizeni by se nemelo nic dat - stejne pujde do opravy:)
TheKnight (53)|9.3.2006 20:09
Existuje vobec este niekto kto by vytuhnuteho acera nevratil, resp. neposlal do servisu, a ma na to zaludok aby to skusil? ;)
timmynovak (100)|10.3.2006 08:03
Jak se zda, tak uz to vsichni vzdali:( Jakmile mi klekne, prodavam ji na aukci a kupuju neco jineho, jen jeste nevim co:-) Mi nevadi ten problem,a le vadi mi, ze zase okolo toho budu muset litat.
Tomáš1522 (46)|10.3.2006 08:35
Já ho mám 4 den a pořád dobrý.....a prodávat ho nebudu , ikdyž mám strach až to přijde a bude sek:mad:
timmynovak (100)|10.3.2006 08:48
ja bych normalne taky neprodaval,a le mam obavy, co se bude dit, az se s tim stane neco fakt vaznyho - tohle je prkotina a Acer to poradne nedokaze vyresit (myslim organizacne ku prospechu zakaznika). zda se, ze zvesti na Acer - negativni - byly pravdive:(
xmike_ce4you (183)|10.3.2006 09:05
Ak do dvoch týždňov nebude na internete image rom, tak na 90% pôjdem do c550.
jugo (18)|10.3.2006 09:13
Myslím a doporučuji to v této situaci poslat na reklamaci Acer. Čekat na něco co může přijít až za měsíc nemá cenu, když mi PDA nejde ! To můžu čekat, když to leží u nich. Tak si to v pondělí odvezli, ve středu mi přišla SMS a E-mail, že to přijali a dnes jim píšu jak to vypadá s opravou a termínem.
Tak jsem v čekání na odpvěď - a dám vám vědět ! :cool:
xmike_ce4you (183)|10.3.2006 09:18
Ja som to už poslal späť do obchodu, aby mi vrátili peniaze. Takáto vec sa nemá riešiť posielaním do servisu. Stačilo mi, keď som musel notebook zopárkrát posielať. Vrátil sa mi s prasknutými plastami, tak som im zavolal, zobrali mi to naspäť a opravili, ale aj tak sa desím predstavy, že mi bude nejaký xxx len tak z nudy behať šrobovákom po displayi.
mostar (40)|10.3.2006 11:42
Já nechápu jak všichni blázníte!!!! Když mi vytuhnul, poslal jsem ho do Brna do Aceru a za 2 dny jsem ho měl opět v ruce s novou verzi ROM!!! Od té doby jsem do něj nacpal všechno možní, několikrát jsem použil SR a jednou HR a všechno v poho. Nerad to říkám, ale když si čtu forum, zní to všechno hrozně hystericky!
timmynovak (100)|10.3.2006 11:52
proc hystericky? predpokladam, ze za moje penize bude vyrobek delat to, co vyrobce deklaruje. Pokud nedela, dela vyrobce mozne i nemozne pro to, aby fungoval ke spokojenosti zakazniku. Acer na to s odpustenim SER* a nuti zakaznika nekam behat, hlidat, balit, fotit, aby se mu zarizeni nevratilo poskozene apod. Tomu teda fakt rikam starost o zakazniky, zejmena ve chvili, kdy ma Acer maslo na hlave (dali do prodeje vyrobek, o kterem VEDELI, ze ma vadu).

At se na mne soudruzi z Aceru zlobej nebo ne, tohle IMHO prepiskli. Jaky to ma dusledek? je to neposkodi, zakaznik je nastvanej. Co na tom, ze to bylo posledni zarizeni, ktere jsem si ja (a IMHO nejen ja) na dlouhe roky koupil. nechci mit nic se soudruhy, kteri se chovaji k zakaznikum takto.
hanysek3099 (115)|10.3.2006 11:56
díky Mostare za povzbudivá slova, já jsem před 2 hod. předal svého miláčka kurýrovi a teď budu čekat až se mi vrátí zpátky. Nevím proč ale je fakt že hysterie kolem Aceru je dost velká - nefunkční ROM ja sice hodně slušný průser ale na druhou stranu podělat se může cokoliv, např. s nokiemi to taky vyjde málokdy napoprvé :D
PS: doufám že se vrátí rychle a v pořádku, uvidíme
Saico (41)|10.3.2006 12:05
Ano, je to jistý druh hysterie, co nám tady předvádí Acer. Postup je asi následující:

1. koupíte si na 10000Kč v obchodě Nový Acer n311 s vývojovou verzí ROM 1.00.08.
2. doma ho pár dní používáte, pravidelně vám tuhne při použití WiFi, před spuštěním BT restartujete, naučíte se vyndávat baterku, používat SR, HR. V tom lepším případě vám úplně vytuhne a máte pokoj.
3. Pošlete ho do servisu a pár dní čekáte než vám příjde zpátky s již opravenou verzí ROMky.
4. Poté ho snad konečně začnete používat ke své spokojenosti.

Doufám, že se z toho nestane nový standard prodeje v ČR. Přitom by stačilo dá na web novou romku a problém kohoutka a slepičky je vyřešen. Pokud v tom není něco jiného. Ale očekával bych, že při předání opraveného výrobku by mělo být uvedeno, jaký servisní zásah byl proveden.

Dussan (66)|10.3.2006 12:36
[QUOTE="mostar"]Já nechápu jak všichni blázníte!!!! Když mi vytuhnul, poslal jsem ho do Brna do Aceru a za 2 dny jsem ho měl opět v ruce s novou verzi ROM!!! Od té doby jsem do něj nacpal všechno možní, několikrát jsem použil SR a jednou HR a všechno v poho. Nerad to říkám, ale když si čtu forum, zní to všechno hrozně hystericky![/QUOTE]

Naprosty souhlas. A priklad Nokie je vice nez trefny. Neni jediny model, ktery by nevylezl s firmwarem plnym chyb casto znemoznujicim radne uzivani pristroje. Tak mi prosim nekdo vysvetlete proc je Nokia lidrem na trhu? Ze by kvuli reklamacim? Mostar je dobrym prikladem fungujiciho a pruzneho servisu. To ze nechteji uvolnit ROM je druha vec. Chce to mene paniky...tot vse...
ddano (122)|10.3.2006 12:41
Noo, keby mal človek na výber ...
Lenže v tej cenovej hladine nie je nič, Loox C550 bude o 2k drahší. Že je to svinstvo, je bez debaty. Čo ma najviac na tom štve, že kým to človeku nezdochne, tak dam nový FW nedostane ...
hanysek3099 (115)|10.3.2006 13:11
Pánové myslím že hořekujeme nad rozlitým mlékem ;) Těch pár desítek možná stovek PDA které u nás Acer prodá pro něj rozhodně neznamená ani promile ze zisku. Proto si osobně myslím, že nás bude mít dost na háku. Jinak je naprostá pravda to že vše je o ceně. Za stejné PDA od Dellu nebo HP je nutné náležitě připlatit a díky tomu mít i snad kvalitnější přístup k zákazníkovi. Ovšem co se týká neochoty uvolnit ROM k volnému stažení toť otázka. Jenom aby problém nebyl i v boot loadru? Těžko zjistíme. Takže teď už zbývá jen doufat, že se vrátí všem nešťastníkům co nejrychleji nazpátek a budou už konečně šlapat v rámci možností v pohodě :)
Pavel Koza (4761)|10.3.2006 14:34
Tak par slov k prubehu operace ROM UPGRADE. Prosim predem - CTETE POZORNE:!: :!: :!: cely prispevek, at nedojde k nejakym mylnym interpretacim.

Nuze - Acer ma z me strany posledni sanci. Naskytla se mi moznost se dostat k upgrade a byl jsem schopen sveho Acera upgradovat. Postup upgrade neni tak privetivy, jako trebas u HP, ale co je hlavni - problem bezesporu a nade vsi pochybnost resi. Cely prubeh upgrade jsem maximalne podrobne zdokumentoval a napsal o tom podrobnou kucharku. To jsem dnes dopoledne odeslal do Aceru s tim, ze pokud je prekazkou volne dostupnosti slozity instalacni proces, s mym clankem to zvladne i Anicka Dajdou.

Ne, v tuto chvili upgrade nemam, ale ani kdybych ho mel, bez souhlasu z Aceru by to vam to bylo vsechno prd platne. Ted je mic na strane Aceru, uvidime (ale jsem uz hodne skepticky). Clanek kazdopadne brzo vyjde, at uz s odkazem na upgrade, nebo bez nej. Casem bud upgrade stejne nekde prosakne, nebo se Acer pochlapi a da ho verejnosti k dispozici sam. A pro uplneho technickeho novacka to skutecne neni uplne trivialni postup, takze k necemu snad nekdy bude...

Vic pro to (legalne) udelat nemuzu. Pokud selze i tato snaha, musite bud Acer vratit, nebo poslat do servisu k oprave. Nebo pouzit jako predrazenou baterku;)

P.S. K te hysterii... Michate bohuzel dve nebo tri veci dohromady. Kdyz mi po pul roce odejde nejaka soucastka v PDAcku, tak reklamuju a nic neresim. Kdyz se mi zarizeni podela po par dnech, ale hlavne se stane VELKE SKUPINE UZIVATELU to same, tak to snad neni az tak bezne a predstavoval bych si ponekud vyssi snahu vyrobce vyjit uzivatelum vstric. Dale - nemuzete davat na stejnou uroven castecnou vadu zarizeni, kdy ovsem je mozne je minimalne z vetsi casti vyuzivat a vadu, ktera zcela znemoznuje jakekoliv vyuziti. A posledni - byt to nejaka HW zavada, tak prosim, bez servisu to nejde. Ale aby z nas support delal blbce, ze zrovna n300 je na rozdil od ostatnich Aceru pri flashovani tak vyjimecna, ze to musi delat jen oni, tak to se na me nezlobte, ale i to je ponekud zvlastni...

Secteno a podtrzeno - zarizeni asi nikdy nebudou dokonala. Ovsem v tomto pripade se seslo hned nekolik faktoru najednou a z tohoto uhlu pohledu to Acer nezvladl. Tot vse.
hanysek3099 (115)|10.3.2006 18:02
Promluvil profesionál, nezbývá než pokleknout a smeknout! :D
Ne teď vážně Pavle myslím, že jsi pocity většiny z nás "šťastlivců" vyjádřil víc než přesně. Myslím, že nejdůležitější info je, že upgrade vše skutečně řeší a nejedná se tedy o nějakou hardwarovou chybu, která by řešení víc zkomplikovala. Takže mě osobně už nezbývá než čekat až se mi N311 vrátí z servisu a pak už doufám bude klid.
Jinak skutečně nechci všechny výrobky Aceru házet do jednoho pytle, N50 mi šlapala 3/4 roku jako hodinky takže doufám, že po přehrání ROM už bude vše ok.
timmynovak (100)|10.3.2006 18:42
[QUOTE="mostar"] Mostar je dobrym prikladem fungujiciho a pruzneho servisu. [/QUOTE]

Ne, monster a situace okolo je dobrym prikladem totalni ignorace Aceru. Nebo kdyz si pujdete koupit auto a ve 130 km/h vam chcipne motor a vy se vymlatite, tak to budete omlouvat? Tohle by Acer fakt mel pochopit, ze ON je ten, kdo MA problem a kdo OTRAVUJE svym PIP pristupem platici SLUSNE zakazniky.

Bohuzel, ale to je asi tak vsechno, co s tim my a ja osobne muzeme delat. Mi je jasne, ze u mne Acer diky tomuto pristupu skoncil. Jiste, nepolozim ho, ale ja si nic nekoupim, mych par znamych si nic od nej nekoupi atd.
timmynovak (100)|10.3.2006 18:47
[QUOTE="Pavel Koza"]Naskytla se mi moznost se dostat k upgrade a byl jsem schopen sveho Acera upgradovat.[/QUOTE]

Gratuluju a silene zavidim (v mezich rozumu, pochopitelne:) ). Muzes alespon sdelit, jakym zpusobem (neadresne) ses k tomu upgrade dostal? Alespon naznacit (i kdyz nesmis ani naznacovat:-))) ).

A jeste malinko k hysterii - kdyz si koupim zarizeni, predpokladam, ze bude fungovat. X majitelu jej potrebuje pouzivat, ne si s nim hrat. A diky neochote soudruhu z Aceru je jedina mozna naprava zdlouhava a komplikovana.
timmynovak (100)|10.3.2006 21:21
Tak koukam, ze Acer tu zmrseninu prodava dal, tomu se teda rika fakt klamani zakaznika:(

[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
mostar (40)|10.3.2006 22:18
Já neříkám, že je to v pořádku, když to Acer před uvedením na trh nevyladil, ale já jsem napsal, že mi to přišlo opravene a pak dál čtu další žalostné zprávy a brečení, že to nechtěj na několik týdnů posílat do servisu atd.... Jen jsem chtěl říct .. klid! Buď ho vraťte nebo ho pošlete do servisu. Všechny nás to překvapilo, ale dá se to řešit místo toho, aby jsme taky plakali na špatném hrobě, když už jsme si ho koupili. Já jsem teda i tak rád, teď slouží jak má. Ale je pravda, že když by jsme se tady o té "tragédii " přestali bavit, tak by tady bylo prazdno, protože je jinak Acer super. :-)
timmynovak (100)|10.3.2006 22:32
Jenze ono to uz IMHO neni ani tak o vyrobku, ale o tom, jak na nas Acer doslova prdi (omlouvam se). Ona je to i ze zakona vada, na kterou mame narok na odstraneni OKAMZITE, nikoli v ramci reklamacniho rizeni. Proste ja osobne na to mam jiny nazor - Acer mel moznost, jak se k tomu chalpsky postavil, neudelal to, je to jeho rozhodnuti.

IMHO tim, ze prodava VEDOME zarizeni, ktera jsou VADNA, tak porusuje zakon a je to mozna na COI, ale co bychom si kdo pomohli. On je ostatne z obliga, protoze nema prime prodejni kanaly a na velkoobchod se nezvtahuje obcan:( no co dodat, takze to vlastne pak odskacou ti ubozi prodejci (ubozi ted neni ironie). Kdyby to Acer nevedel uz od 26. ledna, ale treba od 3.brezna, nereknu. Ale takto?
mostar (40)|10.3.2006 22:54
Jasně, já souhlasim. Jen jsem chtěl říct, že když už jsme v tom, tak neplakat a vyřídit to jak to jde, protože do koše ho nevyhodim a psat si o tom jak je Acer špatný je stejně bezpředmětné, každý si sám svou zkušeností udělá obrázek. Navíc teď neni na trhu jiné PDA, které by mě uspokojilo, tak jsem to řešil a už to je a už se jen raduji. Doufam, že už pořád a nic mě znova nepřekvapí. :-)
bobby_ce4you (145)|11.3.2006 07:32
včera jsem opět provedl hard reset u svého acera n 311 a zase proběhl bez problémů. Koupil jsem ho u cybexu a jsem s ním naprosto spokojený až na výdrž baterie. Způsob jakým HR provádím je lehce stisknu 2 horní tlačítka a potom krátce šťouhnu so soft resetu a už to jede bez jakéhokoli zatuhnutí. :)
VoDo (87)|11.3.2006 09:07
ja jsem s n311 taky naprosto spokojenej, supr vzhled, ted uz se nekouse, HR jsem provadel nekolikrat, aby se zakous a mohl do servisu;)(nepovedlo se). Vydrzi tak 6-7 hodin se zapnutym modrozubem. Displey je fakt uzasnej.
timmynovak (100)|11.3.2006 12:03
Takze ty mas jeste 0.0.8 a funkcni?
Tomáš1522 (46)|11.3.2006 12:46
Já se taky přidávám do skupinky s funkční n311 s verzí 0.0.8......:yes:
gattomino (32)|11.3.2006 13:45
Mám dotaz, velmi mě zaujala recenze Aceru n311 a hodně jsem uvažoval o zakoupení tohoto přístroje. Ovšem zarazila mě tato diskuze. Teď se po pár dnech chci někoho zkušenějšího zeptat, jestli se mi toto zařízení vyplatí kupovat, a zda je stále prodáváno se staršími verzemi ROM a loaderu, nebo zda je u nových přístrojů problém vyřešen?
Karlík_oldd (15)|11.3.2006 13:51
[QUOTE="Pavel Koza"]Tak par slov k prubehu operace ROM UPGRADE. Prosim predem - CTETE POZORNE:!: :!: :!: cely prispevek, at nedojde k nejakym mylnym interpretacim.

Naskytla se mně možnost a byl jsem schopen sveho Acera upgradovat. Postup upgrade neni tak privetivy, jako trebas u HP, ale co je hlavni - problem bezesporu a nade vsi pochybnost resi. Cely prubeh upgrade jsem maximalne podrobne zdokumentoval a napsal o tom podrobnou kucharku. To jsem dnes dopoledne odeslal do Aceru s tim, ze pokud je prekazkou volne dostupnosti slozity instalacni proces, s mym clankem to zvladne i Anicka Dajdou.

Ne, v tuto chvili upgrade nemam, .................[/QUOTE]

Zveřejnění návodu na upgrade by ale neškodilo. Při trošce snahy se verze 1.00.15 dá sehnat i bez přispění Aceru a ti odvážnější si rádi zaexperimentují.
_blackBone (271)|11.3.2006 14:01
[QUOTE="gattomino"] jestli se mi toto zařízení vyplatí kupovat, a zda je stále prodáváno se staršími verzemi ROM a loaderu, nebo zda je u nových přístrojů problém vyřešen? [/QUOTE]

pokud ti vyhovuji parametry Aceru, toto zarizeni bych ti doporucil koupit az s novou verzi ROM a pokud se nemylim, zatim to nikdo neprodava, takze na Tvem miste bych tak 2-3 tydny pockal, az se situace ponekud uklidni. Krome jednoho tu neni zatim nikdo, kdo obdrzel novou verzi. Ta by mela byt v pohode, ale jestli je tomu opravdu tak, to se ukaze az po case.
gattomino (32)|11.3.2006 14:09
Něco podobného jsem si myslel. Acer mě zaujal, ale to co se rozjelo na této diskuzi mě zarazilo. No, počkáme, uvidíme. Nechci kupovat něco, co bych měl jen pro zlost. Nevím, jestli ale pokud budu muset čekat, si nakonec nevyberu jiné zařízení. :D
VoDo (87)|11.3.2006 14:38
2 timmynovak: ano já mám původní verzi, jak zavaděče tak i ROM. Myslim si, že nás bude víc, jen prostě všichni majitelé pda nechodí na tento server;)
Tomáš1522 (46)|11.3.2006 15:48
Já mám taky původní verzi :O když jsem ho kupoval , věděl jsem už z tohoto fóra o velikém problému v0.98....
jugo (18)|11.3.2006 17:20
Taky mi to chodilo 5 dní bez problému, až se našla možnost a bylo konečná ...
_blackBone (271)|11.3.2006 18:02
to je strasne nevyzpytatelne, ja jsem v lednu instaloval iPaq 6340, ktery se po celodenni instalaci kompletne vyresetoval jen kvuli tomu, ze dostal takovy velky zahul.
Na druhou stranu byl popsany podobny problem jako mame tady, ale s iPaq rx3715 s tim jeho File Storem, ja jsem ho pouzival vic jak rok, intenzivne kazdy den a nic se s nim nestalo. A udajne to byla vada komponenty pritomne ve vsech kusech.
Verim tomu, ze bude urcite procento lidi, kteri n311 budou pouzivat bez zaseknuti ... Sleduji jednu diskusi na kteremsi eshopu a je tam clovek, ktery dostal uplne novou n311 pote, co se mu zasekla jeho stara n311 a do nekolika hodin se mu sekla i ta nova, coz by tedy ukazovalo, ze jde o urcity typ operaci, ktere to zarizeni zasekavaji. Ja osobne jsem pouzival uplne vsechno - wifi, BT, SD kartu, ... takze to nemuzu posoudit.
jugo (18)|11.3.2006 18:21
Pracoval jsem myslím zrovna něco se zvukem, když se mi to kouslo tak, že tomu ani HR i baterka už nepomohly.
Dussan (66)|11.3.2006 18:51
[QUOTE="gattomino"]Něco podobného jsem si myslel. Acer mě zaujal, ale to co se rozjelo na této diskuzi mě zarazilo. No, počkáme, uvidíme. Nechci kupovat něco, co bych měl jen pro zlost. Nevím, jestli ale pokud budu muset čekat, si nakonec nevyberu jiné zařízení. :D [/QUOTE]

Jestli nepotrebujes kolibku a WiFi tak si kup n310....s tema problemy nejsou a usetris 2k. :yes:
Tomáš1522 (46)|11.3.2006 20:07
Já pracuji přes wifi několik hodin denně a zatím v pohodě , žádný sek.....spíš to vidím na nějakou kolizi některého druhu softwaru a hardwaru od Acera:sarcastic:
gattomino (32)|13.3.2006 11:31
4 Dussan
no, láká mě více výkonný procesor a to WiFi bych také rád měl. Ale chtěl bych se zeptat na vaše zkušenosti s USB host. Jasně, četl jsem to v recenzi, ale co praxe? kůzné usb klíčenky.. apod