reklama
Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Aplikace
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky
Příslušenství
Tablety
Wearables
Ostatní
O nás  |  Napište nám
Facebook  |  Twitter
Svět hardware  |  Digimanie
TV Freak  |  Svět audia

Ford chce půjčovat elektrokoloběžky, koupil startup Spin

, , aktualita
Ford chce půjčovat elektrokoloběžky, koupil startup Spin
Jedna z největších automobilek světa koupila americký startup Spin, který půjčuje jízdní kola a koloběžky s elektrickým pohonem. S novým vlastníkem chystá společnost masivní expanzi do dalších měst. Proč se Ford rozhodl k takovému kroku?
Ford chce půjčovat elektrokoloběžky, koupil startup Spin
Sdílené elektrické koloběžky jsou nyní v módě a Lime není zdaleka jediná společnost, která podniká v tomto odvětví, dokázala ovšem nejrychleji globálně expandovat. Především na americkém trhu funguje řada dalších hráčů, kteří ve městech nabízejí k půjčení elektrokoloběžky. Jedním z nich je startup Spin, který byl založen teprve vloni v San Francisku a původně začínal s elektrokoly. Nyní funguje ve 13 městech a univerzitních kampusech po celých USA, přičemž ve své flotile má také koloběžky s elektrickým pohonem. Systém sdílení i ceny (1 dolar za vypůjčení a 15 centů za každou minutu) jsou přitom velmi podobné jako u konkurenčního startupu Lime.
 
 
Spin během následujících 18 měsíců chystá expanzi do stovky měst a začíná v Detroitu. To je pořádné sousto, na které by si společnost netroufla bez silného vlastníka. Minulý týden získala Spin pod svá křídla americká automobilka Ford Motor Company, která měla podle spekulací za akvizici utratit 40 milionů dolarů (922 milionů korun). Žádný rebranding na koloběžky s modrým logem ovšem nečekejte, startup bude nadále fungovat jako samostatný subjekt v rámci divize Ford Smart Mobility. Spolu s expanzí musí dojít také k výraznému rozšíření zaměstnanců i flotily elektrických koloběžek. Dosud Spin patrně využíval modely od čínského Xiaomi, ačkoliv to oficiálně nepotvrdil. Tím se liší od Limu, který si navrhuje koloběžky sám, ale nechává si je vyrábět (několika) třetími stranami.
 
Proč ovšem jedna z největších automobilek světa koupila společnost, která se zabývá sdílením elektricky poháněných kol a koloběžek? Jedná se o součást dlouhodobé strategie mobility, která počítá s tím, že řidiči už nebudou potřebovat vlastní automobil. Výrobci automobilů budou muset rozšířit svůj záběr, přičemž kromě různých autonomních a sdílených vozidel hledají i další alternativy. Ford považuje Spin za ideální možnost přepravy tzv. první nebo poslední míle. Důvodem je snadná ovladatelnost i cenová dostupnost, sdílené koloběžky navíc mohou pomoci řešit problémy s dopravními zácpami, parkováním a znečištěním ovzduší.