reklama
Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Aplikace
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky
Příslušenství
Tablety
Wearables
Ostatní
O nás  |  Napište nám
Facebook  |  Twitter
Svět hardware  |  Digimanie
TV Freak  |  Svět audia

Elektrický Mercedes-Benz EQS nabídne aerodynamiku s rekordním 0,20 Cd

, , aktualita
Elektrický Mercedes-Benz EQS nabídne aerodynamiku s rekordním 0,20 Cd
Už brzy se představí elektromobil Mercedes-Benz EQS, který má přinést elektrický pohon do kategorie odpovídající známé třídy S. Vedle přístrojového štítu MBUX Hyperscreen se můžeme těšit na excelentní aerodynamiku danou koeficientem 0,20 Cd.
Elektrický Mercedes-Benz EQS nabídne aerodynamiku s rekordním 0,20 Cd
Automobilka Mercedes-Benz chystá nový luxusní elektrický sedan EQS. Ten má být ukázkou schopností automobilky a dosavadní informace ukazují, že půjde o zajímavý vůz. Dostane digitální přístrojový štít MBUX Hyperscreen, který se táhne přes celou palubní desku a je 141 cm široký (plocha 2432 cm2). Ten se má chlubit intuitivním ovládáním bez složitých menu nabídek (zero-layer) a 12 jednotkami pro haptickou odezvu. Celý systém běží na systému s 8 jádry, 24 GB RAM a přenosovou rychlostí 46,4 GB/s.
 
Mercedes-Benz EQS MBUX Hyperscreen
 
Celé auto  má mít 350 senzorů, které snímají vzdálenosti, rychlosti, akceleraci, světelné podmínky a mnoho dalších parametrů včetně monitorování pohybu očních víček řidiče. Na přání tu může být jednotka s HEPA filtrem, která eliminuje 99,65 % částic a 600 gramů aktivního uhlí se stará o potlačení pachů. Máme zde i 15 reproduktorů o celkovém výkonu 710 wattů.
 
Další zajímavostí je aerodynamický odpor, který má ve své třídě sedanů rekordní hodnotu 0,20 Cd. Překonává tak Lucid Air s 0,21 Cd i faceliftovanou Teslu Model S s 0,208 Cd a vyrovná zatím neprodávané solární auto Lightyear One s 0,20 Cd. Stane se tak nejaerodynamičtějším autem na trhu (koeficientem odporu). Podotkněme, že na trhu byla v minulosti i aerodynamičtější auta s hodnotami okolo 0,19 Cd (Volkswagen XL1, General Motors EV1), ale ta rozhodně nebyla běžnými 4-5místnými vozy jako EQS.