Electrify America spustila první 800V rychlonabíječku
16.9.2019, Milan Šurkala, aktualita
Zatímco většina elektromobilů používá 400V systémy, pro rychlejší nabíjení je mnohem vhodnější vyšší napětí 800V. To využívá např. Porsche Taycan a pro něj už v USA stojí první 800V nabíječka od Electrify America.
Elektromobil Porsche Taycan je zajímavý mimo jiné i tím, že využívá 800V napětí. To má výhodu v tom, že pro stejný nabíjecí výkon vyžaduje menší proud, případně při stejném proudu nabídne vyšší nabíjecí výkon. Jde tak o systém mnohem vhodnější k rychlonabíjení. Problémem je neexistence takových nabíječek, což nyní řeší společnost Electrify America. Ta má v plánu spustit v USA síť 2000 výkonných 350kW nabíječek. Teprve nyní ale spustila první nabíječku, která takové výkony podporuje i při 800V napětí, jenž bude podporováno novými elektromobily od koncernu Volkswagen (připomeňme, že Electrify America byla založena Volkswagenem).

Poprvé byla spuštěna 4. září v Bloomsburgu v Pensylvánii a Porsche Taycan zde bylo nabíjeno stejnosměrným proudem a výkonem 270 kW. Vůz jel 250 mil (lehce přes 400 km) od Niagarských vodopádů a z 5 % na 80 % byl nabit za 22,5 minuty. Takový údaj ale ukazuje i velké ztráty při nabíjení, neboť to odpovídá spíše necelým 190 kW (75 % z 93,4 kWh je zhruba 70 nabitých kWh za 0,375 hodiny).