Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

ElectraMeccanica Solo EV dostává verzi Cargo s větším kufrem

5.9.2021, Milan Šurkala, aktualita
Pokud jde nikdy neslyšeli o automobilce ElectraMeccanica, pak vězte, že jde o maličkého kanadského výrobce, který vyrábí (no, spíše chce vyrábět) elektrické tříkolky Solo EV. Ty nyní dostávají i praktičtější verzi.
Na světě je mnoho společností, které chtějí přijít na trh s elektrickými vozy. Na tento trh se derou velké technologické firmy jako např. Apple a posledně to oznámilo i Xiaomi, máme zde i obrovské množství startupů, které spíše dříve zanikají, než dotáhnou své produkty na trh. Nicméně to vypadá, že např. produkce Rivianu je už za dveřmi. Dalším startupem z amerického kontinentu je kanadská společnost ElectroMeccanica. Ta pořád ne a ne rozjet plně velkosériovou výrobu, ačkoli mluví o výrobní kapacitě 20 tisíc vozů v Arizoně a až 75 tisíc vozů (po dobu 3 let) v Číně. Její elektrická tříkolka Solo EV se totiž dosud vyráběla především jen kusově ve Vancouveru a i čínské kusy byly spíše pro propagaci než skutečné zákazníky. Zahájení produkce pro zákazníky je tak stále ještě jen v plánu (na konec roku 2021).
 
ElectraMeccanica Solo EV Cargo
 
A právě Solo EV nyní dostane také praktičtější verzi Cargo. Ta na záď přidá větší box, který významně zvýší objem zavazadlového prostoru. Jeho objem se zvýší ze standardních 142 litrů na zhruba 225 litrů. To už je na úrovni některých aut kategorie mini (např. Citigo mělo 251 litrů). Kupodivu se výrobci povedlo box naroubovat docela zajímavě a designově to i docela sedí. Počítá se s tím, že další výrobci mohou vozy dále upravit a box vybavit třeba chlazením nebo naopak vyhříváním pro dopravu jídla.
 
ElectraMeccanica Solo EV Cargo
 
Délka se prodloužila jen o jeden palec (2,5 cm) na výsledných 312,5 cm. Šířka vozu činí 156 cm a výška pak zhruba 134,5 cm. Rozvor měří 204,5 cm, auto má světlou výšku okolo 12,7 cm a základní verze bez boxu váží 788 kg (verze Cargo bude asi o trochu těžší). Přední kola mají pneumatiky s rozměrem 135/70 R15, to zadní má pneumatiku 215/40 R16. I verze Cargo si zachovává dojezd 100 mil (161 km) a maximální rychlost 80 mph (129 km/h). Synchronní elektrický motor dává výkon 56 koní (42 kW) a točivý moment 140 Nm. Z 0 na 60 mph (96 km/h) se má dostat za méně než 12 sekund. Akumulátorem je tady baterie Li-Ion typu NCA, která je kapalinou chlazená a pojme 17,4 kWh. Základní verze vyjde na 18500 USD.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama