www.svetmobilne.cz
>
>

Dyson bude vyrábět elektromobily v Signapuru od roku 2021

Dyson bude vyrábět elektromobily v Signapuru od roku 2021
, , aktualita
Dyson, známý výrobce vysavačů, fénů, vysoušečů rukou a podobných přístrojů, chce produkovat také elektromobily. Pro ně plánuje továrnu ve velmi drahém Signapuru, odkud by první vozy měly sjíždět už do tří let.
K oblíbeným
reklama
Je tomu už rok, co Dyson oznámil záměr vyrábět elektromobily a před dvěma měsíci i ukázal své vývojové středisko na bývalém letišti. Tuto firmu přitom známe jako výrobce vysavačů nebo fénů. Zajímavé je ale i to, kde chce společnost vyrábět svá auta. Půjde totiž o Singapur, kde se nic takového nevyrábí kvůli velmi vysokým mzdovým nákladům. Rozhodně nejde o zemi, která by byla v hledáčku mezi prvními kvůli nízkým nákladům na výrobu, spíše naopak. Na druhou stranu je možné dosáhnout na lukrativní pobídky jako několikaleté odpuštění daní nebo granty hradící část investice.
 
Sit James Dyson
 
Sir James Dyson, autor: The Royal Society [CC BY-SA 4.0 (https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0)], přes Wikimedia Commons
 
Dyson nicméně zdůvodňuje záměr jít do Signapuru tím, že jde o výbornou přístupovou cestu pro vysoce rostoucí trhy (v případě elektromobilů je to především Čína, která má proti mnoha zemím nastaveny vysoké celní poplatky - trápí to např. Teslu), zmínil však také vysokou technickou úroveň zdejších lidí a zaměření na výkon. Navíc Singapur není pro Dyson novou zemí, už nyní zde zaměstnává okolo 1100 lidí, kteří zde vyrábí desítky milionů elektromotorů ročně. Továrnu má i v nedaleké Malajsii. Celá oblast navíc zajišťuje snadný přístup k potřebným surovinám a komponentám. Výhodou je také vysoká ochrana duševního vlastnictví, což by naopak v levnější Číně byl velký problém.
 
Továrna by měla být v provozu patrně od roku 2021 a hovoří se o třech elektromobilech, z nichž jedno bude pravděpodobně SUV a naopak se zmiňuje, že nebude vyráběno sportovní auto. Přesto bude první vůz mířen do vyšších tříd, na němž si Dyson vše pořádně otestuje a získá zkušenosti i kontakty na dodavatel, které pak zúročí na dalších dvou levnějších a masovějších modelech. I tak by ale mělo jít spíše o luxusnější značku. Zatím ale není jasné, jaký typ baterií budou nové elektromobily používat. Dyson sice za 90 milionů dolarů koupil startup Sakti3, který vyvíjel solid-state baterie, nicméně to vypadá, že celý projekt půjde k ledu.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Škoda Octavia 2020 je tady, přijíždí i v plug-inu Škoda Octavia 2020 je tady, přijíždí i v plug-inu
Česká událost roku je tady. Škodovka totiž představila čtvrtou generaci novodobé Octavie. Ta je opět o trošku větší, opět se zvětšuje objem zavazadlového prostoru a dostává také plug-in hybridní verzi.
11.11.2019, aktualita, Milan Šurkala
V USA se prodalo více elektromobilů než aut s manuálem V USA se prodalo více elektromobilů než aut s manuálem
Manuální řazení nikdy nebylo v USA příliš populární. Poslední dobou ale zájem o něj klesl natolik, že i elektromobily mají větší tržní podíl, a to téměř dvojnásobně. Zájem o ně totiž naopak velmi rychle roste vzhůru.
11.11.2019, aktualita, Milan Šurkala
Apple iOS 13.2.2 opravuje chyby včetně agresivního managementu RAM Apple iOS 13.2.2 opravuje chyby včetně agresivního managementu RAM
Apple pravidelně vydává aktualizace svých operačních systémů. Nový iOS 13.2.2 opravuje zejména velmi nepříjemný bug spojený s příliš agresivním managementem RAW, který významně omezoval multitasking.
10.11.2019, aktualita, Milan Šurkala
Xiaomi Mi CC9 Pro: 5 zadních fotoaparátů včetně 108MPx modulu Xiaomi Mi CC9 Pro: 5 zadních fotoaparátů včetně 108MPx modulu
Situace s fotoaparáty na zadních stranách telefonů začíná být pěkně komplikovaná. Xiaomi Mi CC9 Pro jich tam má rovnou pět a byl použit i modul s velmi vysokým 108MPx rozlišením a pixel binningem.
7.11.2019, aktualita, Milan Šurkala
Ford Mustang Lithium: elektrický sporťák s 6stupňovým manuálem Ford Mustang Lithium: elektrický sporťák s 6stupňovým manuálem
Zatímco většina elektromobilů má jednostupňovou převodovku, automobilka Ford u prototypu elektrického Mustangu Lithium použila tradiční 6stupňový manuál. Ten bude z elektromotoru přenášet přes 1350 Nm.
7.11.2019, aktualita, Milan Šurkala1 komentář