reklama
Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Aplikace
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky
Příslušenství
Tablety
Wearables
Ostatní
O nás  |  Napište nám
Facebook  |  Twitter
Svět hardware  |  Digimanie
TV Freak  |  Svět audia

Chevrolet svolává všechny elektromobily Bolt včetně těch již svolaných

, , aktualita
Chevrolet svolává všechny elektromobily Bolt včetně těch již svolaných
Chevrolet Bolt je pro GM hodně nešťastným elektromobilem. Svůj podíl na tom mají lithiové akumulátory od LG Chem, které se ukazují být problematickými i u jiných automobilek. Byla tak spuštěna svolávací akce a pro některé kusy už podruhé.
Chevrolet svolává všechny elektromobily Bolt včetně těch již svolaných
General Motors je automobilkou, která to s elektromobily zkouší už poněkolikáté. Ještě na konci 90. let to byl model EV1, který měl dobře našlápnuto, než ho automobilka zařízla. Pak jsme se přes hybridní Volt dostali k elektrickému Chevroletu Bolt, ale ani ten automobilce nedělá moc radosti. Velkým problémem jsou totiž jeho akumulátory. Chevrolet nakupuje akumulátory u společnosti LG Chem, u kterých to se spolehlivostí nevypadá zrovna moc růžově. Jsou v podstatě krásným příkladem hořlavosti lithiových akumulátorů a nahrávají odpůrcům elektromobilů v jejich argumentaci. Tyto akumulátory totiž nehoří jen v Chevroletu, ale zavařily už také např. elektromobilům Hyundai Kona.
 
Chevrolet Bolt
 
Počty požárů obou druhů automobilů při nabíjení (nebo krátce po nabití) se už pohybují okolo dvou desítek, což je vzhledem k počtu vyrobených vozů dosti vysoké číslo. Kdyby stejným stylem hořely např. Tesly (ty mají zejména články Panasonic nebo CATL), museli bychom v těchto podmínkách evidovat už několik stovek požárů při nabíjení.
 
Chevrolet už svolal Bolty z let 2017 až 2019, nicméně jak se zdá, problém se nevyřešil a i svolaná auta mohou hořet dál. Automobilka tak např. doporučila majitelům nabíjet maximálně na 90 % maximální kapacity, nevybíjet ji pod 70 mil (113 km) dojezdu. V podstatě tak oficiální dojezd 259 mil (417 km) skrouhla na pouhých 163 mil (262 km). Majitelům také výrazně doporučuje nechávat vůz co nejvíce venku a už vůbec ho nenechávat nabíjet se přes noc v nějaké budově.
 
Nyní to ale došlo dokonce tak daleko, že svolává naprosto všechny Chevrolety Bolt a Bolt EUV vyrobené od roku 2017 až do dneška. Podle firmy mohou být zdroje problémů dva, pokud se oba setkají v jednom článku. Má jít o roztržený modul anody a chybu separátoru v článku. GM už celý problém vyšel na 800 milionů USD a rozšířená svolávací akce vyjde na další 1 mld. USD. GM chce úhradu nákladů na akci proplatit od LG a Bolt se tak patrně nezapíše do historie General Motors jako úspěšný a ziskový model.