www.svetmobilne.cz
>
>

Chevrolet svolává všechny elektromobily Bolt včetně těch již svolaných

Chevrolet svolává všechny elektromobily Bolt včetně těch již svolaných
, , aktualita
Chevrolet Bolt je pro GM hodně nešťastným elektromobilem. Svůj podíl na tom mají lithiové akumulátory od LG Chem, které se ukazují být problematickými i u jiných automobilek. Byla tak spuštěna svolávací akce a pro některé kusy už podruhé.
K oblíbeným
reklama
General Motors je automobilkou, která to s elektromobily zkouší už poněkolikáté. Ještě na konci 90. let to byl model EV1, který měl dobře našlápnuto, než ho automobilka zařízla. Pak jsme se přes hybridní Volt dostali k elektrickému Chevroletu Bolt, ale ani ten automobilce nedělá moc radosti. Velkým problémem jsou totiž jeho akumulátory. Chevrolet nakupuje akumulátory u společnosti LG Chem, u kterých to se spolehlivostí nevypadá zrovna moc růžově. Jsou v podstatě krásným příkladem hořlavosti lithiových akumulátorů a nahrávají odpůrcům elektromobilů v jejich argumentaci. Tyto akumulátory totiž nehoří jen v Chevroletu, ale zavařily už také např. elektromobilům Hyundai Kona.
 
Chevrolet Bolt
 
Počty požárů obou druhů automobilů při nabíjení (nebo krátce po nabití) se už pohybují okolo dvou desítek, což je vzhledem k počtu vyrobených vozů dosti vysoké číslo. Kdyby stejným stylem hořely např. Tesly (ty mají zejména články Panasonic nebo CATL), museli bychom v těchto podmínkách evidovat už několik stovek požárů při nabíjení.
 
Chevrolet už svolal Bolty z let 2017 až 2019, nicméně jak se zdá, problém se nevyřešil a i svolaná auta mohou hořet dál. Automobilka tak např. doporučila majitelům nabíjet maximálně na 90 % maximální kapacity, nevybíjet ji pod 70 mil (113 km) dojezdu. V podstatě tak oficiální dojezd 259 mil (417 km) skrouhla na pouhých 163 mil (262 km). Majitelům také výrazně doporučuje nechávat vůz co nejvíce venku a už vůbec ho nenechávat nabíjet se přes noc v nějaké budově.
 
Nyní to ale došlo dokonce tak daleko, že svolává naprosto všechny Chevrolety Bolt a Bolt EUV vyrobené od roku 2017 až do dneška. Podle firmy mohou být zdroje problémů dva, pokud se oba setkají v jednom článku. Má jít o roztržený modul anody a chybu separátoru v článku. GM už celý problém vyšel na 800 milionů USD a rozšířená svolávací akce vyjde na další 1 mld. USD. GM chce úhradu nákladů na akci proplatit od LG a Bolt se tak patrně nezapíše do historie General Motors jako úspěšný a ziskový model.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Další prototyp Tesly Cybertruck dostal obří stěrač Další prototyp Tesly Cybertruck dostal obří stěrač
Elektrický pickup Tesla Cybertruck se jen pomalu blíží k sériové výrobě. Ta už měla začít, ale budeme si muset počkat ještě rok. Prototyp vozu se ukázal na dráze a ukázal např. obří stěrač nebo povinná zrcátka.
13.12.2021, aktualita, Milan Šurkala2 komentáře
Tesla za letošek vyrobila v Číně už přes 413 tisíc vozů Tesla za letošek vyrobila v Číně už přes 413 tisíc vozů
Šanghajská továrna Tesly automobilce výrazně umožnila navýšit výrobní kapacitu a podle posledních zpráv za prvních 11 měsíců poslala do světa přes 413 vozů. A zdaleka nešlo jen o vozy pro Čínu.
12.12.2021, aktualita, Milan Šurkala
Renault Zoe získal 0 hvězd v Euro NCAP i kvůli změně metodiky Renault Zoe získal 0 hvězd v Euro NCAP i kvůli změně metodiky
Elektromobil Renault Zoe si před 8 lety odnesl z testů Euro NCAP excelentní 5hvězdičkové hodnocení. Poslední test však vozu nepřinesl ani jednu hvězdičku. Změny na voze i metodice si vybraly svou daň.
10.12.2021, aktualita, Milan Šurkala
Zkušenosti z testu policejní Tesly Model 3 v Británii jsou pozitivní Zkušenosti z testu policejní Tesly Model 3 v Británii jsou pozitivní
Policejní vozy Tesla dnes nejsou už ničím až tak výjimečným. V Británii vytvořila policejní variantu Modelu 3 přímo sama Tesla a nabídla ji zdejší policii k dlouhodobějšímu testování. Výsledky jsou poměrně pozitivní.
8.12.2021, aktualita, Milan Šurkala
NIO rozšiřuje možnosti dočasného upgradu velikosti akumulátoru svých EV NIO rozšiřuje možnosti dočasného upgradu velikosti akumulátoru svých EV
Čínská elektromobilka NIO provozuje netradiční projekt Power Swap, kdy si uživatelé mohou místo nabíjení akumulátorů zajet rovnou pro jeho rychlou výměnu. Nově se rozšiřují možnosti volby jiných kapacit pro výměnu.
6.12.2021, aktualita, Milan Šurkala