General Motors je automobilkou, která to s elektromobily zkouší už poněkolikáté. Ještě na konci 90. let to byl model EV1, který měl dobře našlápnuto, než ho automobilka zařízla. Pak jsme se přes hybridní Volt dostali k elektrickému Chevroletu Bolt, ale ani ten automobilce nedělá moc radosti. Velkým problémem jsou totiž jeho akumulátory. Chevrolet nakupuje akumulátory u společnosti LG Chem, u kterých to se spolehlivostí nevypadá zrovna moc růžově. Jsou v podstatě krásným příkladem hořlavosti lithiových akumulátorů a nahrávají odpůrcům elektromobilů v jejich argumentaci. Tyto akumulátory totiž nehoří jen v Chevroletu, ale zavařily už také např. elektromobilům Hyundai Kona.

Počty požárů obou druhů automobilů při nabíjení (nebo krátce po nabití) se už pohybují okolo dvou desítek, což je vzhledem k počtu vyrobených vozů dosti vysoké číslo. Kdyby stejným stylem hořely např. Tesly (ty mají zejména články Panasonic nebo CATL), museli bychom v těchto podmínkách evidovat už několik stovek požárů při nabíjení.
Chevrolet už svolal Bolty z let 2017 až 2019, nicméně jak se zdá, problém se nevyřešil a i svolaná auta mohou hořet dál. Automobilka tak např. doporučila majitelům nabíjet maximálně na 90 % maximální kapacity, nevybíjet ji pod 70 mil (113 km) dojezdu. V podstatě tak oficiální dojezd 259 mil (417 km) skrouhla na pouhých 163 mil (262 km). Majitelům také výrazně doporučuje nechávat vůz co nejvíce venku a už vůbec ho nenechávat nabíjet se přes noc v nějaké budově.
Nyní to ale došlo dokonce tak daleko, že svolává naprosto všechny Chevrolety Bolt a Bolt EUV vyrobené od roku 2017 až do dneška. Podle firmy mohou být zdroje problémů dva, pokud se oba setkají v jednom článku. Má jít o roztržený modul anody a chybu separátoru v článku. GM už celý problém vyšel na 800 milionů USD a rozšířená svolávací akce vyjde na další 1 mld. USD. GM chce úhradu nákladů na akci proplatit od LG a Bolt se tak patrně nezapíše do historie General Motors jako úspěšný a ziskový model.
Zdroj: jalopnik.com, hothardware.com