www.svetmobilne.cz
>
>

Chevrolet Bolt může hořet i po svolávačce: nenabíjet v noci a v budovách

Chevrolet Bolt může hořet i po svolávačce: nenabíjet v noci a v budovách
, , aktualita
Elektromobilům se často vytýká náchylnost k požáru akumulátoru a obtížnost jeho uhašení. Chevrolet Bolt měl kvůli tomu nedávno svolávací akci, ale jak se zdá, moc to nepomohla. Auta mohou hořet dál.
K oblíbeným
reklama
Elektromobilita má spoustu různých problémů, které je třeba vyřešit. Nejpalčivějším problémem jsou jednoznačně akumulátory. Jsou těžké, drahé, nepříliš ekologické, pomalu se nabíjejí, životnost by mohla být o něco lepší a také jsou náchylné ke vznícení při nehodě nebo nabíjení, nemluvě o složitosti jejich hašení. Zatímco některé automobilky mají požáry docela pod kontrolou (sice známe několik případů hořících Tesel, ale vzhledem k počtu vyrobených vozů je to zlomek ve srovnání s ostatními), některé s tím mají podstatně větší problém. Z nedávné minulosti můžeme zmínit Hyundai Kona (tam se vznítilo už minimálně 17 vozů ze 77 tisíc), problém pokračuje i u Chevroletu Bolt.
 
Chevrolet Bolt
 
Spojovacím článkem obou vozů jsou akumulátor od LG Chem, nicméně tato firma dodává akumulátory i Tesle pro některé modely na některých trzích (nemusí jít ale o stejné články, ostatně i Bolt má v různých letech různé). GM už v listopadu 2020 svolalo 69 tisíc Boltů vyrobených mezi roky 2017 a 2019. Svolávací akce tehdy znamenala omezení maximálního nabití na 90 %, protože vozy obvykle vzplanuly po nabití nebo těsně před dosažením plného nabití. Jak to ale vypadá, to stále nepomohlo. Byly zaznamenány už další dva požáry vozů, které byly po svolávací akci. Celkové množství se tak už vyšplhalo nejméně na 9 případů.
 
GM je nyní ve složité situaci a dokonce už některé Bolty vykoupilo zpátky. Majitelům radí nenabíjet vozy přes noc (čímž zabijí jednu z výhod elektromobility, pravidelné nabíjení, když se na nabíjení auta nečeká) a po nabití je parkovat venku a ne vevnitř.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Čína prezentovala nový maglev, který má jet přes 600 km/h Čína prezentovala nový maglev, který má jet přes 600 km/h
Je dobře známo, že Čína a její společnost CRRC Corporation chystá nové rychlovlaky typu maglev. Nyní představila výsledek svého vývoje, který bude v budoucnu brázdit Čínu rychlostí přes 600 km/h.
23.7.2021, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Mercedes-Benz Vision EQXX: 1000km dojezd a spotřeba pod 10 kWh/100 km Mercedes-Benz Vision EQXX: 1000km dojezd a spotřeba pod 10 kWh/100 km
Mercedes-Benz se chce rychle stát automobilkou vyrábějící jen elektromobily. Vizi takové budoucnosti nyní ukazuje jeho koncept Vision EQXX, který by měl přinést excelentní efektivitu a nízkou spotřebu.
23.7.2021, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Tesla otevře své Superchargery i dalším značkám elektromobilů Tesla otevře své Superchargery i dalším značkám elektromobilů
Tesla vybudovala obrovskou síť nabíječek Supercharger, ty ale byly dostupné výhradně elektromobilům Tesla. To by se ještě letos mělo změnit. Musk hodlá nabíječky otevřít i pro jiné značky elektromobilů.
22.7.2021, aktualita, Milan Šurkala
Tesla Semi se blíží do výroby, přípravy finalizují Tesla Semi se blíží do výroby, přípravy finalizují
Vypadá to, že velmi dlouho očekávaný elektrický truck Tesla Semi se přeci jen začne už brzy vyrábět. Přípravy na výrobu jsou v závěrečné fázi a vozu bychom se tak mohli dočkat už v následujících měsících.
21.7.2021, aktualita, Milan Šurkala
MediaTek uvádí mainstreamové procesory Helio G96 a G88 MediaTek uvádí mainstreamové procesory Helio G96 a G88
MediaTek přichází s aktualizovanými procesory pro mainstreamové a levnější telefony. Představuje 8jádrové procesory Helio G96 a Helio G88. V obou případech počítejte nanejvýše se 4G LTE připojením.
19.7.2021, aktualita, Milan Šurkala1 komentář