www.svetmobilne.cz
>
>

Bugatti Centodieci: nástupce EB110 má 1600 koní

Bugatti Centodieci: nástupce EB110 má 1600 koní
, , aktualita
Na oslavu 110 let existence automobilky Bugatti a připomenutí legendárního modelu EB110 vyrobí automobilka limitovanou sérií vozů Centodieci. Připravte se na výkon 1600 koní a cenu 8 milionů EUR.
K oblíbeným
reklama
Automobilka Bugatti má za sebou dlouhou historii plnou vzestupů i pádů. Letos slaví 110. výročí své existence a chce si připomenou i své znovuzrození z roku 1991, kdy byl představen legendární model EB110. Ten měl tehdy velmi netradiční design, 3,5litrový motor V12 a pohon všech čtyř kol. Motor dával výkon 412 kW ve verzi EB110 GT a dokonce 450 kW u EB110 Super Sport. Bohužel se vyrobilo jen něco přes 100 kusů a automobilka po čtyřech letech opět zbankrotovala, než se jí v roce 1998 ujal koncern Volkswagen. Od té doby přišel např. Veyron nebo Chiron, objevily se také limitované edice Divo (40 kusů), La Voiture Noire (pouhý 1 kus) a nyní přichází nové Bugatti Centodieci.
 
Bugatti Centodieci
 
Centodieci znamená v italštině 110 a tak, jak EB110 slavilo 110 let od narození Ettore Bugattiho, Centodieci slaví 110 let od založení Bugatti. Návaznost na EB110 (konkrétně verzi Super Sport) je patrná např. i pěti průduchy za bočními okny, podobná je i přední maska. Místo 3,5litrové V12 je tu ale 8litrová W16, která místo původních 612 koní (450 kW) dává rovnou 1600 koní (1177 kW) při 7000 ot./min.
 
Bugatti Centodieci
 
Výrobce tvrdí, že by to mělo vůz katapultovat na 100 km/h za pouhé 2,4 sekundy. Za 6,1 sekundy by už měl jet 200 km/h a za pouhých 13,1 sekundy by měl dosáhnout dokonce 300 km/h. Maximální rychlost je však elektronicky omezena na 380 km/h. Zadní přítlačné křídlo dává přítlak 90 kg a dle Bugatti je vůz optimalizován nikoli na maximální rychlost, ale především na ovladatelnost na rovince i v zatáčkách. Centodieci je totiž proti Chironu i o 20 kg lehčí.
 
Bugatti Centodieci
 
Bude vyrobeno pouhých 10 kusů a pokud byste měli zájem, máte smůlu. Automobilka vyprodala všech 10 kusů ještě před oficiálním představením modelu. Cena činí 8 milionů EUR (v přepočtu 206 milionů Kč) a interiér vozu dokonce ještě není ani hotový (proto nejsou zveřejněny jeho fotografie).
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Tesla Model S prý překonala Taycan na Nürburgringu o 20 sekund Tesla Model S prý překonala Taycan na Nürburgringu o 20 sekund
Elon Musk vyhlásil válku elektromobilu Porsche Taycan a rozhodl se ho překonat v času, za který dokáže jeho Model S zajet Severní smyčku Nürburgringu. Prý se to povedlo, a to dokonce o téměř 20 sekund. Což je k nevíře.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Vivo NEX 3 5G přichází s displejem pokrývajícím 99,6 % přídě Vivo NEX 3 5G přichází s displejem pokrývajícím 99,6 % přídě

Nový high-endový telefon Vivo NEX 3 představuje zajímavý Waterfall FullView Display, který pokrývá neuvěřitelných 99,6 % plochy přední strany. Také bude nabízen ve verzi s podporou 5G mobilních sítí. 

Včera, aktualita, Milan Šurkala
Microsoft Surface Laptop 3 asi vymění Intel za AMD Ryzen Microsoft Surface Laptop 3 asi vymění Intel za AMD Ryzen

Velkým vítězstvím pro AMD by mohl být další velký hráč, který by používal jeho procesory. Podle uniklých zpráv to vypadá, že by se nové mobilní Ryzeny měly objevit v noteboocích Microsoft Surface Laptop 3.

Včera, aktualita, Milan Šurkala
Electrify America spustila první 800V rychlonabíječku Electrify America spustila první 800V rychlonabíječku
Zatímco většina elektromobilů používá 400V systémy, pro rychlejší nabíjení je mnohem vhodnější vyšší napětí 800V. To využívá např. Porsche Taycan a pro něj už v USA stojí první 800V nabíječka od Electrify America.
16.9.2019, aktualita, Milan Šurkala
Byton M-Byte, elektrické SUV se 48" displejem Byton M-Byte, elektrické SUV se 48" displejem
Čínská automobilka Byton chce dobýt nejen Evropu se svým novým elektrickým SUV M-Byte. To má být k mání za docela atraktivní cenu a zajímavostí bude např. i obrovský 48" displej místo přístrojové desky.
14.9.2019, aktualita, Milan Šurkala