Na britském YouTube kanálu carwow vyzkoušeli reálný dojezd šesti různých elektromobilů a jak moc se liší od udávaných hodnot. Výsledky dosahovaly 75 až 90 % a tvůrci i sledovali, co dělají jednotlivá auta při vybití jejich akumulátoru.
A o kolik se sníží dojezd, když při - 10° topíte, nebo při + 30° chladíte, se také nedozvíme. A jak dlouho se pak totálně vycuclá baterka nabije a za kolik, už vůbec ne. V Berouně u OMV mají rychlonabíječku, cena je 25 Kč za kilowathodinu a do baterky se na jedno plné nabití naleje 110 - 130 kW. (nabíjí se na 130% kapacity baterie). Takže: Max. 700-900 km ujedete s klasikou za průměrně 2,50 - 3 Kč/ km, (já jezdím na E-85, takže za 2 Kč/km a při tom v zimě topím a v létě chladím), zatímco na elektřinu max. 500 km a za 8 Kč na km!!!
A nevím, kde jsi přišel na tu cenu 25 Kč za kWh. Pokud vím, tak se platí 205 Kč za nabití nehledě na dobu a množství, takže pokud nabiješ do Tesly třeba 70 kWh za 205 Kč, máš jednu kWh za necelé 3 Kč. Při spotřebě velké Tesly okolo 20 kWh/100 km/h to je, pokud správně počítám, 0,6 Kč/km. Což je hooooodně daleko k tebou udávaným 8 Kč/km. Ono když vezmeme ztráty při nabíjení, tak to bude o něco více, ale i 0,8 Kč/km je stále 10krát méně než tebou udávaných 8 Kč/km.
I pokud bychom vzali nějaký menší elektromobil a nabili tam třeba 30 kWh, tak to máme 205/30 = 6,8 Kč/kWh. Při spotřebě 15 kWh/100 km to je 102 Kč/100 km, tedy 1,02 Kč/km, s nějakými těmi ztrátami jsme stále někde do 1,2 Kč/km. Pořád je to o 40-50 % méně než u toho tvého E85. A když si teda v zimě zatopíš a budeš třeba i o těch 30-40% výše, pořád se budeš motat přinejhorším na tom, kde jsi ty. Ale spíše budeš ještě stále nemálo pod 2 Kč/km.