Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Britové vyzkoušeli reálný dojezd elektromobilů, vyhrála Kia a Tesla

17.1.2020, Milan Šurkala, aktualita
Na britském YouTube kanálu carwow vyzkoušeli reálný dojezd šesti různých elektromobilů a jak moc se liší od udávaných hodnot. Výsledky dosahovaly 75 až 90 % a tvůrci i sledovali, co dělají jednotlivá auta při vybití jejich akumulátoru.
Dojezd je u elektromobilů asi nejsledovanější vlastností. Britský YouTube kanál carwow tedy vzal šest různých elektromobilů a vyzkoušel to. Nechal je tedy nabít a poslal z Londýna směrem na sever. Autoři zvolili dálnici, takže není divu, že udávaný dojezd byl o něco vyšší než ten skutečný. Všechna auta "umřela" dříve, než udávali výrobci. Při vyšší rychlosti totiž spotřeba stoupá a není zde ani moc prostoru pro rekuperaci. Vyzkoušeli luxusní elektrická SUV Mercedes-Benz EQC, Audi e-Tron a Jaguar i-PACE, nechyběla ani tradiční Tesla Model 3 Long Range, SUV Kia E Niro a Nissan Leaf Plus.
 
 
Šest řidičů vyjelo v šesti autech při teplotě 7 °C, což pro elektromobily není úplně ideální teplota a postupně se prostřídali. Nejhorším výsledkem bylo 194 mil (312 km) v případě Mercedes-Benz EQC, nejlépe si vedla Tesla Model 3 Long Range, která ujela 270 mil (434 km). Ta by tak z Londýna dojela do Newcastlu, což není vůbec zlé. Výsledky dojezdů jsou pak následující:
  • Mercedes-Benz EQC - 194 mil (312 km), 75 % udávaného dojezdu
  • Audi eTron - 206 mil (331 km), 81 % udávaného dojezdu
  • Nissan Leaf Plus - 208 mil (335 km), 87 % udávaného dojezdu
  • Jaguar i-PACE - 223 mil (359 km), 76 % udávaného dojezdu
  • Kia E Niro - 255 mil (410 km), 90 % udávaného dojezdu
  • Tesla Model 3 - 270 mil (434 km), 78 % udávaného dojezdu
Velmi dobře na tom byla i Kia, která ujela jen o trochu méně než Tesla, navíc se nejvíce přiblížila udávaným hodnotám. Největším zklamáním byl Mercedes. Ten ujel nejméně, nejvíce se lišil od udávaného dojezdu a navíc jen autoři videa ani nebyli nejprve schopni dotlačit k nabíječce. Potřebovali přes 30 metrů prodlužek, aby vůz alespoň trochu nabili a bylo možné dojet zbývajících 30 metrů k pořádné nabíječce. Nakonec se však ukázalo, že i EQC umožňuje vůz dotlačit, někdo ale musí sedět za volantem. To je ale možné jen na krátkou vzdálenost a pak se kola opět zamknou. Vůz se tím chrání proti poškození elektrických motorů.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama